هدایت شده از بصیرت افزایی
🔸آی اهل محرم، چرا فریاد شادی و هلهله سر نمیدهید؟!
goo.gl/2UZu13
استاد #پناهیان :
✍.. اگر غدیر عید ولایت است #مباهله عید فضیلت است. چون بزرگترین فضیلت علی(ع) در روز مباهله و آنهم صریحاً در قرآن کریم بیان شده.
امام رضا علیه السلام به مأمون فرمودند: بالاترین فضیلت علی(ع) آیۀ مباهله است. چون در این آیه علی(ع) نفس پیامبر(ص) اعلام شده است. باید غربت مباهله برطرف بشود، این خیلی مهمتر از بسیاری دیگر از ایام الله است.
در جهان اسلام احدی نیست که منکر مباهله و این فضیلت باعظمت علی(ع) بشود. آیۀ صریح قرآن است و داستان مباهله را همه بیان کردهاند.
عاشقان اهل بیت(ع) کجا هستند که بزرگترین جشن محبت را برگزار کنند، و سرور خود را در نزول آیۀ مباهله به اهل عالم نشان بدهند؟ قبول کنیم ما هنوز در مکتب محبت اهل بیت(ع) آنچنان که باید رشد نکردهایم.
شادی از نزول آیۀ مباهله، موجب صعود دلها در عزای #محرم است. باشکوهترین تجمع اهل بیت(ع)در طول تاریخ اسلام در مباهله است.
باید داستان مباهله را به کودکان خود بیاموزیم. آی اهل محرم ببینید حسین(ع) در آغوش پیامبر(ص) است. چرا فریاد شادی و هلهله سر نمیدهید؟ تنها منتظرید اباعبدالله(ع) در گودی قتلگاه بیفتد تا فریاد عزا سر کنید؟ الان باید عالم را باخبر کنید تا علت گریهها و فریادهای عاشورای شما را بفهمند.
✅لطفا رسانه باشید...
🆔 @basiratafzayi
هدایت شده از خانه امام
15.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆👆👆👆
کلیپی که این روزها در مورد #حجاب خیلی دست به دست می شود.
دوستان طلبه گوش کنند و بعد از شنیدن حتما نقد این #کلیپ را در پست بعدی ببینند
استاد احمد عابدینی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💠 @Khaneh_Emam
هدایت شده از خانه امام
نقد استاد غلامعباس هاشمی همدانی بر برداشت های احمد عابدینی از آیات حجاب.pdf
162K
🔴مربوط به پست قبل👆🏼
✍🏼 نقد استاد غلامعباس هاشمی بر برداشت های جناب آقای احمد عابدینی از #آیات_حجاب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💠 @Khaneh_Emam
هدایت شده از کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
1.35M
#سوال
بار دیگر آقای احمد عابدینی در لباس روحانیت و اینبار تفسیر به رای ایشون درباره حجاب با آیات و تفاسیر قرآنی
برای القای تفکر خود در ذهن مخاطب و.....
#پاسخ🔻🔻
🎤 صوت وپاسخ استاد محترم جناب خاکزاد را استماع نمایید .👆
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از پاسخ به شبهات/جامعه
⁉️ متن شبهه👇👇👇
احمد عابدینی: من بررسی کردم وضو بر روی لاک ناخن اشکال ندارد چون عرفاً شستن صدق می کند و لاک، چرک محسوب نمی شود.
✅ پاسخ شبهه👇👇👇
1⃣ هیچ شکی نیست که اسلام به نظافت و تمیزی اهمیت زیادی می دهد و آیات و روایات در این زمینه فراوان موجود است. با این حال در هیچ کجا نیامده است که فلسفه وضو، تمیز کردن دست و صورت است و اساساً برخی از اعمال وضو مانند مسح کشیدن هیچ نسبتی با تمیز کردن بدن ندارد.
2⃣ این فرد معممی که چنین ادعایی کرده، آیا روایات مربوطه را هم دیده یا خدای ناکرده صرفاً برای جلب نظر و کسب شهرت (و یا به منظور خوشایند افرادی که دوست دارند دین داری آنها با هوی و هوسشان منافات نداشته باشد) چنین نظری را بر زبان جاری کرده است؟
3⃣ اگر کسی نظر اهل بیت را (و نه نظرات آمیخته با هوی و هوس را) بخواهد، باید در روایات درباره وضو تحقیق کند. با بررسی روایات معلوم میشود که رساندن آب به پوست بدن در هنگام وضو موضوعیت دارد (مگر اینکه مشکلی مانند زخم و جراحت در اعضای وضو وجود داشته باشد).
4⃣ امام صادق علیهالسلام میفرمایند:
لا يجوز حتى يصيب بشرة رأسه بالماء؛ وضو صحیح نیست، مگر آنکه آب با پوست سر برخورد داشته باشد.
5⃣ نیز امام صادق علیه السلام در جواب سوال کسی که زخمی در دست او وجود داشته فرمودند:
إذا كان يؤذيه الماء فليمسح على الخرقة، وإن كان لا يؤذيه الماء فلينزع الخرقة ثم ليغسلها؛ اگر رساندن آب به محل زخم اذیت کننده است، دست تر خود را بر روی پارچه (بانداژ) بکشد، و گرنه باید پارچه را بردارد و خودِ دست را بشوید.
6⃣ شبهه افکن می گوید: لاک ناخن چرک محسوب نمی شود که نیاز به شستن داشته باشد. اگر چنین باشد، نیازی به رساندن آب به زیر انگشتر در هنگام وضو نیست زیرا انگشتر هم مانند لاک، نه تنها چرک نیست، بلکه زینت محسوب می شود. در حالیکه طبق روایتی صحیح امام کاظم علیه السلام درباره کسانی که در دست آنها انگشتر یا النگو و مانند آن وجود دارد می فرمایند:
إن علم أن الماء لا يدخله فليخرجه إذا توضأ ؛ اگر می داند که آب به دست نمی رسد باید انگشتر و ... را از دست خارج کند. (وسائل الشیعه ج ۱ ص ۴۵۵ به بعد)
7⃣ پر واضح است که در فقه شیعه باب تحقیق و پژوهش همیشه باز است. اما اولاً لازم است تحقیق علمی و روشمند صورت گرفته باشد، ثانیاً ابتدا در مجامع علمی طرح شود تا اشکالات آن تبیین و برطرف شود. اما طرح این مسائل در فضای مجازی این شائبه را به دنبال دارد که شخص به دنبال جلب توجه اقشاری از جامعه است که دوست دارند برای اعمال بعضاً ناروای خود، توجیه دینی هم داشته باشند.
@shobhe_313
هدایت شده از توییتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم عيد غدير در ميلواكی/آمريكا
@twiita
هدایت شده از شمیم ملکوت
#المراقبه
هنگام خرید و فروش ، مراقب حرف زدن هامون باشیم ! فقط به ضرورت صحبت کنیم !
التماس و چانه زدن و شوخی و قصه گویی و ... هنگام معامله با نامحرم ، باب گناه را باز می کند !!
مراقب حدود الهی باشیم !
تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا
( بقره /187)
هدایت شده از شمیم ملکوت
#مباهله
#اجابت_دعا
امام صادق علیه السلام به نقل از امام باقر علیه السلام فرمودند: اگر بگویم اسم اکبر(اسم اعظم) در این دعاست درست است و اگر مردم بدانند چه اجابتی در آن نهفته است سراسیمه به تعلیم آن روی می آورند. من این دعا را بر حاجاتم مقدم می کنم و دعایم به اجابت می رسد. این همان دعای مباهله است که در آیه شریفه، « فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُمْ » جبرئیل بر پیامبر ص نازل شد و ایشان را از این دعا آگاه ساخت. به ایشان فرمود تو و جانشینت و دو نوه ات و دخترت بیرون روید و با این دعا با آن گروه مباهله کنید.
امام صادق ع می فرمایند:گنج های دانشی که نزد خداوند است بهتر و باقی تر است، پس با این دعا از خداوند طلب شفاعت کنید و از کسانی که اهلیتش را ندارند _همچون سفیهان و منافقان_ کتمان نمایید. دعا این است:
«اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ مِنْ بَهَائِکَ بِأَبْهَاهُ وَ کُلُّ بَهَائِکَ بَهِیٌّ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِبَهَائِکَ کُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ مِنْ جَلَالِکَ بِأَجَلِّهِ وَ کُلُّ جَلَالِکَ جَلِیلٌ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِجَلَالِکَ کُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ مِنْ جَمَالِکَ بِأَجْمَلِهِ وَ کُلُّ جَمَالِکَ جَمِیلٌ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِجَمَالِکَ ....
ادامه در مفاتیح
منبع : إقبال الأعمال، ج١، ص۵١٧
@shamimemalakut
هدایت شده از توییتا
در جریان #مباهله مسیحیان نجران حاضر شدند جزيه بدهند ولى اسلام نياورند. با اينكه حجت برايشان تمام بود،استنكاف كردند. پيغمبر فرمود چون اينها علاقه داشتند به گوشت خوك و مشروبات.گفتند جزيه مىدهيم، ذلت را مىپذيريم،اما دينى كه ما را از عادتها و لذتهامان باز دارد نمىپذيريم
"Mesbahyazdi.ir"
@twiita
هدایت شده از تُوُفِیِقَْ شَهْاْدَتْ.....♥️`¦!!