eitaa logo
حَیَّ عَلَی الله
1.1هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
7.4هزار ویدیو
122 فایل
کانالی با موضوعات مختلف به همراه کنفرانس با صلوات وارد شو اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم وصیت و دلنوشته های شهدای عزیزانتان را با ما به اشتراک بگذارید و به رسالت زینبی خود عمل کنید https://eitaa.com/Sahebzamanalamann
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺شهید علی طباطبایی : ای مردم در صحنه باشید و افرادی را انتخاب کنید که ثمره خون شهیدان را پایمال نکنند که در این صورت شما مسئول خواهید بود. @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹انتخابات در کلام 🌺شهید مطهری اگر مردم اشتباه انتخاب کنند 👌👌👌👌👌 👆👆👆👆👆👆👆👆👆 👌👌👌👌👌👌👌👌👌 ✅✅✅✅✅✅✅✅✅ @ala_allah
⤵️آیت الله حائری شیرازی 🔸مردم وفادار🔸 حمران از امام باقر علیه‌السلام سؤال کرد دورۀ شما کی می‌رسد؟ حضرت فرمود: «وقتی در مردم وفا ببینیم». عالم به زمان یعنی کسی که بداند در عهد «اهل وفا» زندگی می‌کند یا در عهد «اهل جفا»؟ عالم به زمان، اگر تشخیص داد که عهد، عهد اهل وفا است، مردم را به میدان می‌آورد و پیش می‌برد و اگر دید مردم اهل جفا هستند، خودداری می‌کند و در عوض نگاه می‌کند ببیند بهترین کاری که می‌تواند بکند چیست؟ درحالی‌که امام سجاد علیه‌السلام، مردم را از کانال صحیفه سجادیه هدایت می‌کرد، پسرعموهایش فکر می‌کردند باید به میدان مبارزه آیند. زید بن علی قیام کرد؛ اما امام باقر علیه‌السلام راه پدر را ادامه داد و قیام نکردند. امام عالم به زمان خود بود. لذا همان کاری را کرد که درست بود؛ اما پسرعموها عالم به زمان نبودند و خیال می‌کردند مردم «اهل وفا» هستند. آن‌ها قیام کردند، ولی جاده را برای «دیگران» صاف کردند و امثال منصور عباسی روی کارآمدند. اگر کسی می‌خواهد ببیند ظهور نزدیک است یا نه، به اطرافش نگاه کند و ببیند مردم وفاداریشان چطور است. امام خمینی(ره) در مردم وفا دید. مردم وفادار بودند و نتیجه هم گرفت. @ala_allah
⤵️آیت الله حائری شیرازی 🔸تنفیذ یعنی اعطای مشروعیت🔸 قرآن دربارۀ «داوود، طالوت و جالوت» مطلبی گفته که می‌توانیم از آن بهره‌برداری کنیم. امت بنی اسرائیل به پیامبرشان عرض کردند: «پادشاهی برای ما مبعوث کن که در خدمت او در راه خدا بجنگیم». خیلی مطلب در این آیه هست؛ یکی از آن‌ها این است که پادشاه را باید پیغمبر انتخاب کند و می‌آمدند از پیغمبر می‌خواستند که تو پادشاه را انتخاب کن. وقتی خدا این مطلب را نقل می‌کند معنایش این است که در اسلام هم همین‌طور است. به همین دلیل، رئیس جمهور که مسئول قدرت اجرایی است، با اینکه مردم به او رأی می‌دهند اما رئیس جمهور نمی‌شود مگر بعد از تنفیذ مقام رهبری. یعنی رهبری، او را رئیس جمهور می‌کند. به همین خاطر، قبل از تنفیذ، به او می‌گویند «رئیس جمهور منتخب»، اما بعد از تنفیذ به او می‌گویند «رئیس جمهور». همین رهبر بزرگوار هم وقتی رئیس‌جمهور شدند، امام راحل در حکم تنفیذشان نگفت من ریاست جمهوری شما را تنفیذ می‌کنم بلکه گفت: «رأی ملت را تنفیذ‏‎ ‎‏و ایشان را به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب_نمودم». آیه هم همین را می‌گوید: «إِذْ قَالُوا لِنَبِيٍّ لَهُمُ ابْعَثْ لَنَا مَلِكًا نُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّه». وقتی مردم خودشان فردی را صالح دانستند و انتخاب کردند، او آراء مردم را دارد، اما حکم او نافذ نیست. وقتی «ولی فقیه» امضاء کرد، یعنی از این به بعد حکم رئیس جمهور نافذ می‌شود. تنفیذ به معنای دریافت مشروعیت است. البته رهبری به رأی مردم احترام می‌گذارد و بر مبنای انتخابی که مردم کنند تصمیم می‌گیرد. مردم هستند که چشم دارند و انتخاب‌گر هستند. @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 چرا رهبری هیچ رئیس جمهوری را عزل نمیکند؟؟؟؟ 👌👌👌👌👌 👆👆👆👆👆👆👆👆 👌👌👌👌👌👌👌👌 ✅✅✅✅✅✅✅✅ @ala_allah
🚨در این کشور، این منم که حرف آخر را میزنم! ▪️در کتاب خاطرات محرمانه امیراسدالله علم می‌خوانیم: محمدرضاشاه نیز همانند پدرش هیچ نوع انعطاف پذیری برای اقدامات و انجام تغییرات در ساخت قدرت بسته سیاسی خود که مشارکت و انتقاد پذیری را تشویق و ترغیب کند، نداشت. محمدرضاشاه به جای توجه به قانون و ایجاد موقعیت مناسب برای فعالیت نهادهای مشارکت قانونی با استفاده از ابزارهای غیرقانونی سرکوب، سعی می کرد  بر این مملکت حکم براند. ▪️ پهلوی دوم درخصوص ضرورت بکارگیری زور و فشار می گوید: «برای انجام کارها در ایران نیاز به مشورت با دیگران نیست. هیچ کس حق ندارد در تصمیمات ما دخالت نماید و در مقابل ما قدعلم نماید. در این کشور این منم که حرف آخر را می زنم، واقعیتی که فکر میکنم بیشتر مردم با خوشحالی می پذیرند. اگر وزرایم دستوراتشان را بی درنگ و بدون تاخیر انجام می دهند فقط بدین علت است که متقاعد شده اند که هرچه من می گویم درست است.  @ala_allah
🚨مشارکت سیاسی و وضعیت رای مردم در دوران پهلوی فرایند مشارکت سیاسی و حقوق سیاسی مردم در زمان رژیم پهلوی کاملاً فرمایشی و ظاهری بود و کنش مدنی ملت ایران هیچ اهمیتی برای دربار پهلوی نداشت. رژیم پهلوی می‌کوشید از حضور مردم برای کسب مشروعیت و باز بودن فضای سیاسی خود بهره برداری سیاسی کند. به عبارتی دیگر، اراده ملت مخالف منافع غرب و رژیم شاهنشاهی بود [1] و به همین دلیل، فعالیت‌های مردم به شدت پایش و مورد رصد نیروهای امنیتی و انتظامی قرار داشت و تلاش بر این بود، مشارکت سیاسی مردم را مدیریت نمایند تا با برگزرای انتخابات و مشارکت فرمایشی در سطح جامعه، از سطح اعتراضات بکاهند. در دوران پهلوی کارگزاران حکومتی هم در راستای منافع خود و شاه، در لیست نمایندگان ملت و آراء آنها دخالت می‌کردند. براساس مشاهدات هندرسن سفیر آمریکا در ایران در دوران پهلوی، لیست نامزدهای انتخاباتی براساس منافع دولت جابجا می‌شد.[2] اسدالله علم نیز در یادداشت‌های خود پیرامون انتخابات فرمایشی و جنبه سرگرمی برای مردم اذعان می‌کند: «[به شاه] عرض کردم، مردم باید به حساب و به بازی گرفته شوند و برای آنها سرگرمی و وسیله بازی درست کرد... منظورم این است که مردم باید در سیاست بازی کنند و خود را در آن شریک بدانند. چه دلیل دارد که دولت بر سر کار باشد، همه‌ عوامل انتخاباتی را در دست بگیرد و مثلا در انتخابات شهرداری و انجمن‌های ولایتی و ایالتی مداخله بکند؟ بگذارید مردم حس بکنند که انتخابات آزاد است. انجمن‌های شهر و ایالتی و ولایتی چه تأثیری در سیاست کشور دارد که دولت می‌خواهد در دست داشته باشد؟ بگذارید آزادانه سروکله هم بزنند... چرا باید مردم در مسائل زندگانی روزمره‌شان حرف نزنند؟ اینکه به جایی صدمه نمی‌زند. فرمودند، چطور صدمه نمی‌زند؟ مثلا مزخرفات عجیبی در مورد گرانی می‌گویند، که این‌طور نیست. عرض کردم، اولا متأسفانه این‌طور است، ثانیا بر فرض چرت و پرتی می‌گویند، چه ضرری دارد و یک دریچه اطمینانی باز می‌شود.»[3] این مکالمه علم با محمدرضا پهلوی، به خوبی نگرش شاه را نسبت به رای مردم نشان می دهد. در همین رابطه حسین فردوست می‌گوید: «پس از بررسی صلاحیت امنیتی و مطالعاتی این افراد، ترتیب انتخاب این اسامی داده می‌شد و به صورتی ظاهری، نام آنها از صندوق آرا بیرون می‌آمد.» [4] همان‌گونه که مارک گازیورروسکی [5] تاکید می کند در زمان پهلوی دوم، انتخابات مجلس به صورت مستقیم تحت اختیار شاه بود تا مطمئن شود که مجلس به شخص وی وفادار خواهد بود و نتیجه‌ آن مجلسی بود که دیگر چیزی جز مُهری برای تأیید تصمیم‌های شاه نبود.[6] 📚1- عباس قره‌باغی، اعترافات ژنرال: خاطرات ارتشبد عباس قره‌باغی، تهران، نشر نی،1368، ص46. 📚2- غلامرضا نجاتی، شصت سال خدمت و مقاومت، تهران، انتشارات رسا، 1377، جلد1، صص340-337. 3📚- علینقی عالیخانی، یادداشت‌های علم، تهران، انتشارات کتاب‌سرا، ۱۳۷۷، جلد2، صص ۲۲۸-۲۲۹. 📚4- حسین فردوست، ظهور و سقوط سلطنت پهلوی، تهران، انتشارات اطلاعات، 1382، جلد1، ص 257. 📚5- Mark J. Gasiorowski 📚6- مارک گازیورروسکی، سیاست خارجی آمریکا و شاه، ترجمه‌ جمشید زنگنه، تهران، انتشارات رسا، 1371، ص 329. @ala_allah
🚨نحوه مواجهه با مخالفان در دوران پهلوی رضاخان و محمدرضا در مواجهه با تقاضاهای مردم ایران، همواره راه حذف مخالفان را مدنظر داشتند و در دوران 57 ساله رژیم پهلوی، تعداد زیادی از مردم ایران در راه آزادی و دفاع از عقائد خود جانشان را از دست دادند. طبق برخی از برآوردها از 15 خرداد 1342 تا پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از سه هزار نفر جان خود را در رژیم پهلوی از دست دادند که همه این کشتارها برخلاف حقوق شهروندی و حق اظهارنظر مردم بود. حکومت های نظامی، شکنجه های سخت در زندان، برخورد با تظاهرات مردمی و... همگی از جمله بسترهای کشتار مردم بی دفاع ایران بوده است که برای به رسمیت شناختن حق و حقوق خود تلاش می کردند. این موضوع حتی از دید نویسنده‌های خارجی هم پوشیده نیست؛ "اندرو کاکبورن" به «شکنجه و شیوه‌های سرکوبگرانه اعمال‌شده از سوی ساواک« اشاره می کند [3] جيمز بيل اذعان می دارد که «اقدامات سرکوبگرانه و خشن رژيم شاه، هزاران ايراني غیرمسلح تظاهرکننده را در کوچه‌ها و خيابان‌هاي شهرهاي سراسر کشور به خاک و خون کشيد.»[4] در جریان 17 شهریور 1357 نیز نزدیک به 4000 نفر از مردم توسط عمال پهلوی به شهادت رسیدند و در میدان ژاله، 500 نفر قربانی خشونت طلبی نظامیان شدند. [5] در گزارشی که از طرف سازمان عفو بین‌المللی انتشار یافت ادعا شده است بین 25 تا 100 هزار نفر به خاطر دلایل سیاسی در ایران زندانی شده‌اند و همچنین پلیس مخفی ایران به هنگام بازجوئی آنان را زیر شکنجه مداوم قرار می‌دهد. 📚1- خزائي، احمدرضا(1395): «تحليل زمينه هاي حقوق شهروندي در نهج البلاغه»، فصلنامه پژوهش ديني، شماره 33، پاييز و زمستان 1395، ص73. 📚2- حسن روحانی، منشور حقوق شهروندی جمهوری اسلامی ایران،1395، صص2-1. 📚3- کامران غضنفری، آمریکا و براندازی جمهوری اسلامی ایران، تهران، بسیج دانشجویی،1381، صص21-20. 📚4- کامران غضنفری، «آمریکا مسئول اصلی کشتار 15 خرداد»، روزنامه کیهان، پنجم بهمن1392، ص6. 📚5- Ervand Abrahamian, Iran Between Two Revolutions, Princeton University Press, 1982, p516. @ala_allah
🖼عکسی دیده نشده از ملکه فوزیه در اسرائیل ▪️فوزیه سوار بر یک جیپ نظامی در فرودگاه لود در اسرائیل در کنار یک استوار انگلیسی 👆👆👆👆 @ala_allah
🔸ای مردم، علی و پاکان از فرزندانم از نسل او ثقل اصغرند و قرآن ثقل اکبر است. هر یک از این دو از دیگری خبر می‏‌دهد و با آن موافق است. آنها از یکدیگر جدا نمی‏‌شوند تا بر سر حوض کوثر بر من وارد شوند. بدانید که آنان امین‌‏های خداوند بین مردم و حاکمان او در زمین هستند. بدانید که من ادا نمودم، بدانید که من ابلاغ کردم، بدانید که من شنوانیدم، بدانید که من روشن نمودم، بدانید که خداوند فرموده است و من از جانب خداوند عزوجل می‏‌گویم، بدانید که امیرالمؤمنینی جز این برادرم نیست. بدانید که امیرالمؤمنین بودن بعد از من برای احدی جز او حلال نیست. 📗فرازی از خطبه غدیر خم @ala_allah
🔴عظمت حیرت آور عیدغدیر! ✍حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند:  روزی هست که خداوند متعال در آن روز 2برابر شب قدر و ماه مبارک رمضان، گناهکار از آتش جهنم آزاد می کند. و 2 برابرعید فطر، در آن روز پاداش داده می شود و گناه ۶۰سال از انسان بخشیده میشود. و آن روز بزرگ، روز «عید غدیر خم» است. همچنین فرمودند: از بالاترین عبادات در روز غدیر، اطعام کردن است و می بایست روز غدیر را بنام «اطعام الطعام» نامید. حضرت امام صادق علیه السلام: هرکس یک مومن را در روز عید غدیر اطعام کند: خداوند سبحان  پاداش یک میلیون بار اطعام به پیامبران و صدیقین و پاداش یک میلیون اطعام به شهدا و پاداش یک میلیون اطعام به افراد صالح آن هم در کنار کعبه به اطعام کننده می دهد! در روز عید غدیر به قدر توان، داخل منزل خودتون اطعام کنید و یا بین همسایگان چند ظرف خوراکی توزیع کنید. یادمان باشد که در اطعام کردن، مقدار و نوع غذا مهم نیست.  بلکه نزد خداوند اجر و پاداش دارد، هدف و نیت خالصانه شماست... 📕كافى/ج 2/ص201) 📒بحار /ج95/ ص323) 📗بحار/ ج 94/ ص119 @ala_allah