eitaa logo
حَیَّ عَلَی الله
1.1هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
7هزار ویدیو
121 فایل
کانالی با موضوعات مختلف به همراه کنفرانس با صلوات وارد شو اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم وصیت و دلنوشته های شهدای عزیزانتان را با ما به اشتراک بگذارید و به رسالت زینبی خود عمل کنید https://eitaa.com/Sahebzamanalamann
مشاهده در ایتا
دانلود
هنگامی که روابط زن یا مرد فاقد ارتباطات جنسی باشد، باید حفاظ و حجابی در بین باشد. سیم های مثبت و منفی برق را در نظر بگیرید که هیچ گونه اتصال و اصطکاک با هم نمی کنند، چرا؟ چون پوششی از پلاستیک آنها را پوشانیده است و بین دو دسته از سیم های مثبت و منفی حجاب ایجاد کرده است. اگر صدها سیم از سیم های مثبت کنار هم قرار بگیرند، نیازمند پوشش نمی باشد اما اگر پای یک سیم منفی در میان باشد، باید پوششی بین این سیم منفی و آن سیم مثبت ایجاد شود. آیا حجاب زندان است برای زن؟ آیا این پوشش ها برای این سیم ها زندان است یا حفاظ؟ شما دفترتان را که جلد می گیرید، این جلد برای دفتر زندان است؟ 📚 آيت الله حائرى شیرازى، تمثیلات، ج 1، ص 152. @ala_allah
تا میوه ای پوست بر تن دارد مدت های زیاد دوام خواهد داشت ولی وقتی پوست میوه ای گرفته شد بیش از دقایقی دوام نخواهد داشت. حجاب همانند پوست میوه است که حافظ تازگی و سلامت میوه است. تا زمانی که این حجاب و عفت را دارند از طراوت و زیبایی و تازگی و سلامت بهره مندند. 📚 تمثیلات، حائرى شیرازى، ج 1، ص 143 @ala_allah
🔵غـیرت مؤمن عَن أبى عَبْدِاللّه علیه السلام: حَسْبُ الْمؤْمِنِ غَیْراً إِذا رَأى مُنْکَراً اَنْ یَعْلَمَ اللّه ُ مِنْ نِیَّـتِهِ أَنـَّهُ لَهُ کارِهٌ. امام صادق علیه السلام فرمودند: در غیرتمندبودن مؤمن همین بس که هرگاه کار زشت و ناپسندى مشاهده کرد خداى متعال از نیّتش در مورد ناخوش داشتن آن منکر آگاه باشد. 📚وسائل الشیعه، ج 11، ص 409، ح 1. @ala_allah
🔵هم رتبه شهیدان عَنْ رَسُولِ اللّه صلی الله علیه و آله: أَلا اُخْبِرُکُمْ عَنْ اَقْوامٍ لَیْسُوا بِأَنْبِیاء وَ لا شُهدَاء تَغْبِطُـهُمْ النّاسُ یَـوْمَ الْقِـیامَةِ ... یَأْمُرُونَهُمْ بِما یُحِّبُ اللّه ُ وَ یَنْهَوْنَهُمْ عَمّا یَکْرَهُ اللّه ُ. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلّم فرمودند: گروهى هستند که نه پیامبرند و نه شهید ولى مردم به مقامى که خداوند به خاطر امر به معروف و نهی از منکر به آنان عطا فرموده غبطه مى خورند 📚مستدرک الوسائل، ج 12، ص 182 @ala_allah
🔵پایه واجبات عَنْ الباقِرِ علیه السلام: اِنَّ الأمرَ بِالمَعْرُوفِ وَ النَّهْىَ عَنِ الْمُنکَرِ فَریَضَةٌ عـَظیمَةٌ بِهـا تـُقامُ الفـَرائِضُ وَ تَأْمَنُ المَذاهِبُ وَ تَحِلُّ المَکاسِبُ وَ تَرُدُّ الْمَظـالِمُ وَ تَعْمـُر الأرْضُ. امام باقر علیه السلام فرمودند: امر به معروف و نهی از منکر دو واجب بزرگ الهى مى باشند که سایر واجبات با آنها بر پا مى مانند و بوسیله این دو راهها امن و کسب و کار مردم حـلال مى شود. با این دو واجب است که داد ستمدیدگان ستانده مى شود و زمین آباد مى گردد. 📚وسائل الشیعه، ج 11، ص 395، ح 6. @ala_allah
⭕️آیات سوره اعراف قرآن درباره امر به معروف و نهی از منکر: صفات پیامبر ص / جواب دسته‏اى از امت موسى (ع) که نهى از منکر مى‏کردند به دسته دیگرى که سکوت پیشه کرده بودند الَّذینَ یَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِیَّ الْأُمِّیَّ الَّذی یَجِدُونَهُ مَکْتُوباً عِنْدَهُمْ فِی التَّوْراةِ وَ الْإِنْجیلِ یَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهاهُمْ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ یُحِلُّ لَهُمُ الطَّیِّباتِ وَ یُحَرِّمُ عَلَیْهِمُ الْخَبائِثَ وَ یَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتی‏ کانَتْ عَلَیْهِمْ فَالَّذینَ آمَنُوا بِهِ وَ عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذی أُنْزِلَ مَعَهُ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (۱۵۷) مومنان کسانی اند که از این فرستاده ، پیامبر درس ناخوانده که اهل کتاب او را نزد خود با همین نام و نشان در تورات و انجیل نوشته می یابند ، پیروی می کنند . می یابند که آنان را به کار پسندیده فرمان می دهد و از کار ناپسند بازشان می دارد و پاکیزه ها را برای آنان حلال و پلیدها را بر آنان حرام می کند ، و بار گرانشان از دوششان برمی دارد و بندها و زنجیرهایی را که بر آنان تحمیل شده است از آنان فرو می گذارد . پس کسانی که به او ایمان آورده و او را بزرگ داشته و یاری اش کرده اند و از قرآن ، این کتاب روشنگری که از جانب خدا نازل شده و قرین او و گواه راستگویی اوست پیروی نموده اند آنان نیکبخت خواهند بود. (۱۵۷) وَ إِذْ قالَتْ أُمَّةٌ مِنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْماً اللَّهُ مُهْلِکُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذاباً شَدیداً قالُوا مَعْذِرَةً إِلى‏ رَبِّکُمْ وَ لَعَلَّهُمْ یَتَّقُونَ (۱۶۴) و یاد کن زمانی را که گروهی از آن ساحل نشینان به گروهی دیگر که تجاوزکاران را از نافرمانی خدا نهی می کردند گففتند: برای چه مردمی را پند می دهید که خداوند آنان را نابود می کند یا به عذابی شدید گرفتارشان می سازد؟ گففتند: آنان را از نافرمانی خدا نهی می کنیم تا نزد پروردگارتان برای ما عذری باشد ، و شاید بترسند و از گناه بپرهیزند. (۱۶۴) فَلَمَّا نَسُوا ما ذُکِّرُوا بِهِ أَنْجَیْنَا الَّذینَ یَنْهَوْنَ عَنِ السُّوءِ وَ أَخَذْنَا الَّذینَ ظَلَمُوا بِعَذابٍ بَئیسٍ بِما کانُوا یَفْسُقُونَ (۱۶۵) پس چون گنهکاران آنچه را که بدان تذکر داده شده بودند به فراموشی سپردند ، کسانی را که از گناه نهی می کردند نجات بخشیدیم ؛ و کسانی را که ستم کردند ، به سزای اینکه از اطاعت خدا خارج شدند، به عذابی ناگوار دچار کردیم. (۱۶۵) @ala_allah
🔰سبک شمردن چه عواقبی دارد؟! فاطمه🌹 زهراعلیها السلام از پدرش رسول خداصلی الله علیه وآله نقل می‌کند که هر کس را سبک شمارد، در دنیا و در قبر وبرزخ و در قیامت، به پانزده بلا گرفتار می‌شود از قبیل: ۱- برکت از عمر و مال او برداشته می‌شود. ۲- نورانیت صالحان را از دست می‌دهد و کارهایش بی پاداش می‌ماند. ۳- نه دعایش مستجاب می‌شود و نه مشمول دعای خوبان می‌شود. ۴- لحظه مرگ با عطش و گرسنگی و ذلیلانه می‌میرد. ۵ - انواع فشارها وبلاها در قبر وبرزخ نصیبش می‌شود. ۶- در قیامت حساب و عذاب سخت داشته و از لطف خداوند محروم است. 📚 کتاب یکصد و چهارده نکته درباره / استاد قرائتی..... @ala_allah
⤵️حضرت آیت الله بهجت (ره) مگر معراج نمی خواهید ؟ مگر نمی خواهید بالا بروید ؟ پس کامل بخوانید . محک ، است . به منزله کعبه و تکبیره الاحرام یعنی پشت سر انداختن همه چیز غیر از خدا و داخل شدن در حرم الهی است . و قیام به منزله صحبت دو دوست و رکوع ، خم شدن در مقابل مولای خویش و سجده نهایت خضوع و خاک شدن در مقابل اوست . وقتی بنده در آخر از پیشگاه خدا باز می گردد ، سوغات سلامی از ناحیه ی او می آورد .. ------------------ @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خداوند خوب بهار به نام شقایق گل بی قرار به نام توانا ترین وا‍‍‍‍‍‍‍‍ژه ها به رسم محبت به نام خدا 🍃بسم الله الرحمن الرحیم ✨الهی به امید تو @ala_allah
♻️شگفتی کوه‌ها خدواند در قرآن از آنها به عنوان میخهای زمین یاد می‌کند و می‌فرماید «و الجبال اوتادا؛ آیا ما کوه‌ها را میخهای زمین قرار ندادیم.» کوه‌ها علاوه بر اینکه ریشه‌های عظیمی در اعماق زمین دارند، و در آنجا به هم پیوسته‌اند و همچون زرهی پوسته زمین را در برابر فشار ناشی از مواد مذاب درونی، و تاثیر جاذبه جزر و مد ماه، از بیرون حفظ می‌کنند، و دیوارهای بلندی در برابر طوفانهای سخت و سنگین محسوب می‌شوند، و پناهگاه مطمئنی برای مهد آسایش انسان می‌سازند که اگر نبودند دائما زندگی انسان زیر ضربات کوبنده طوفانها دستخوش ناآرامی بود و از سوی سوم کانونی هستند برای ذخیره آبها و انواع معادن گرانبها. 📚↑ نبا/سوره۷۸، آیه۷. 📚↑ مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، مکان چاپ:تهران، ناشر:دار الکتب الاسلامیة، چاپ:۱۳۷۴ ش، چاپ:اول، ج۲۶، ص۱۷. @ala_allah
♻️زنبور عسل از جمله حیواناتی که در قرآن از آنها یاد شده است زنبور عسل است که خداوند در قرآن عسل او را شفا معرفی نموده: از درون شکم آنها، نوشیدنی با رنگهای مختلف خارج می‌شود که در آن، شفا برای مردم است به یقین در این امر، نشانه روشنی است برای جمعیتی که می‌اندیشند. در زنبور عسل و خود عسل، دلایل عبرت آموز بسیاری است: یکی اینکه عسل از زنبور تولید می‌شود. دیگر اینکه: در زنبور بدایع و عجایب بسیاری است. که هرگز روی نجاست نمی‌نشیند و همیشه از گلها تعذیه می‌کند و در کندوی آنها نظمی بسیار شگفت آوری وجود دارد که متخلف از آن، مجازاتش مرگ است. عجیب‌تر از همه اینکه برای هر گروهی پادشاهی است که باید آنها را رهبری و زمامداری کند و هرگاه پادشاه از میان برود، نظام زندگی آنها متلاشی و پراکنده می‌شود. 📚 ↑ نحل/سوره۱۶، آیه۶۹. 📚↑ طبرسی، فضل بن حسن، مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج۶، ص۱۷۶. @ala_allah
♻️ باران خداوند درباره قطرات پر طراوت و با برکت باران می‌فرماید، «و ما انزل الله من السماء من ماء فاحیا به الارض بعد موتها؛ و آبی که خداوند از آسمان نازل کرده، و با آن، زمین را پس از مرگ، زنده نموده.» آب باران است که حرکت و برکت و آبادی و نعمت را، به همراه خود می‌آورد. این آب که با نظام خاصی ریزش می‌کند و آن همه موجودات که از این مایع بی‌جان، جان می‌گیرند همه پیام آور قدرت و عظمت خداوند است و این پدیده با وجود خود دلالت می‌کند بر اینکه مدبری دارد، و با سازگاریش با سایر موجودات و اتحادش با آنها، دلالت می‌کند بر اینکه خالق و مدبر آن با خالق همه عالم یکی است و با قرار گرفتنش در طریق پیدایش و بقاء نوع انسان، دلالت می‌کند بر اینکه خدا آن و خدای انسان و غیر انسان یکی است 📚↑ نحل/سوره۱۶، آیه۶۵. @ala_allah
♻️چرا خداوند انسان را به تفکّر در آیات الهی دعوت می کند؟ آیات قرآن تنها براى خواندن نیست، بلکه براى فهم و درک مردم نازل شده و تلاوت و خواندن آیات، مقدمه اى است، براى اندیشیدن، لذا در آیه 190 سوره مبارکه «آل عمران» مى فرماید: (در آفرینش آسمان ها و زمین، و آمد و شد شب و روز، نشانه هاى روشنى براى صاحبان خرد و اندیشمندان است)؛ «إنَّ فى خَلْقِ السَّماوَاتِ وَ الأَرضِ وَ اخْتِلافِ الَّیْلِ وَ النَّهار لآیات لِاُولی الالباب»(1) و به این ترتیب، مردم را به اندیشه در این آفرینش بزرگ، جلب و جذب مى کند، تا هر کس به اندازه پیمانه استعداد و تفکرش از این اقیانوس بى کران سهمى ببرد و از سرچشمه صاف اسرار آفرینش، سیراب گردد. به راستى، جهان آفرینش، و نقش هاى بدیع و طرح هاى زیبا و دل انگیز آن و نظامات خیره کننده اى که بر آنها حکومت مى کند کتاب فوق العاده بزرگى است که هر حرف و کلمه آن دلیل بسیار روشن بر وجود و یکتائى آفریدگار جهان است. (2) نقشه دلربا و شگفت انگیزى که، در گوشه و کنار این جهان و در پهنه هستى به چشم مى خورد آن چنان قلوب صاحبان خرد را به خود جذب مى کند، که در جمیع حالات خود، چه ایستاده و چه نشسته و چه در حالى که در بستر آرمیده و به پهلو خوابیده اند، به یاد پدید آورنده این نظام و اسرار شگرف آن مى باشند. لذا در آیه بعد مى فرماید: (خردمندان آنها هستند که در حال قیام و قعود و آن گاه که به پهلو خوابیده اند، خدا را یاد مى کنند و در اسرار خلقت آسمان ها و زمین مى اندیشند)؛ «اَلَّذِینَ یَذْکُرُونَ اللهَ قیاماً وَ قُعُوداً وَ على جُنُوبِهِمْ وَ یَتَفَکَّرونَ فى خَلْقِ السَّمَاوَات وَ الأَرْض».(3) چه بسیارند دانشمندان که در مطالعات فلکى خود و تفکر مربوط به خلقت کرات آسمانى، این نظام شگفت انگیز را مى بینند امّا چون به یاد خدا نیستند، و عینک توحید بر چشم ندارند و از زاویه شناسائى مبدأ هستى به آنها نگاه نمى کنند، از آن نتیجه لازم و تربیتى و انسانى را نمى گیرند. آیا ممکن است ذرات یک موجود، هر کدام داراى هدف خاصى باشد، اما مجموعه آن، مطلقاً هدفى نداشته باشد؟!(4) 📚(1). تعبیر به «أُولِی الأَلْبابِ» که در این آیه و چند آیه دیگر از قرآن مجید دیده مى شود، اشاره لطیفى است به صاحبان عقل؛ زیرا «لُبّ» در اصل، به معنى خالص هر چیزى است، و عصاره خالص وجود آدمى همان عقل و اندیشه و مغز او است. 📚(2). در معنى اختلاف شب و روز و اسرار آن در تفسیر آیه 164 سوره «بقره»، جلد اول تفسیر «نمونه»، بحث شده است، و براى توضیح بیشتر درباره برهان نظم که روشن ترین دلیل خداشناسى است به کتاب هاى: «آفریدگار جهان»، «معماى هستى»، «در جستجوى خدا» و «پیام قرآن»، جلد 1 و 2 مراجعه شود. 📚(3). سوره ال عمران، آیه 191. 📚(4). گرد آوري از کتاب: تفسیر نمونه، آيت الله العظمي مکارم شيرازي، دارالکتب الإسلامیه، چاپ بیست و نهم، ج 3، ص 275. @ala_allah
🌺شهید مطهری می نویسد: «انسان می تواند از جمله در عالم خلقت تفکر کند. اگر انسان در کار عالم و در نظام های عالم و در دقایق مخلوقات تأمل و دقت کند و هدفش از این تأمل و دقت و کشف رازهای عالم این باشد که به حقیقت بیشتر راه یابد و خدا را بهتر بشناسد 📚مطهری مرتضی، تعلیم و تربیت در اسلام، ص184. @ala_allah
" گر خدایش پر دهد پرّ خرد    برهد از موشی و چون مرغان پرد" 📚مثنوی_مولانا دفتردوم اگر خداوند ( انسان ) را به نعمت خرد توانا سازد، بال پرواز خواهد یافت و از پستی ها خواهد رست... @ala_allah
📚کتاب اثبات وجود خدا در ص۵۶ از ادوارد لوتر کیسل استاد علوم و دکتر علوم و دکتر حقوق از دانشگاه کالیفرنیا نقل می‌کند که گفته: اگر علمای طبیعی دلایل علمی را همانطور که برای اخذ نتایج علمی و تأمین منظور شخصی مطالعه میکنند از جهت دلالت وجود خدا مورد مطالعه قرار دهند قهرا به وجود صانع معترف خواهند شد 📚کتاب رهبر سعادت ✍علامه سید حسین خادمی @ala_allah
⤵️فیلسوف بزرگ کامیل فلاماریون فرانسوی در کتاب مرک و رموز آن گفته مردم در وادی جهل و نادانی زندگی می‌کنند و نمی‌دانند که این ترکیب جسمانی انسان نمی تواند اورا به حقایق دلالت نماید و این حواس پنجگانه در هرچیز انسان را فریب می‌دهد و یگانه چیزی که انسان را به حقایق میرساند عقل و فکر و دقت علمی است 📚کتاب رهبر سعادت ✍علامه سید حسین خادمی @ala_allah
🖼برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار 👆👆👆👆 @ala_allah
الهی هر که تو را شناخت و علم مهر تو افراخت هر چه غیر از تو بود بینداخت ⤴️خواجه عبدالله انصاری @ala_allah
الهی هر که ترا شناسد کار او باریک و هر که ترا نشناسد راه او تاریک، تو را شناختن از تو رستن است و بتو پیوستن از خود گذشتن است. ⤴️خواجه عبدالله انصاری @ala_allah