eitaa logo
حوادث آخرالزمان و علائم ظهور⏰🌍
44هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
7.1هزار ویدیو
356 فایل
ثابت قدمان ماندگارند. ✔حضورشماباعث دلگرمی ماست . @alamatha https://eitaa.com/joinchat/1218773065C471a635805 👆👆 تعرفه تبلیغات لینک کانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور در تلگرام https://t.me/+x48EYwR6jN5jM2M8 مطالب را فوروارد کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 #حدیث_مهدوی👆 امیرالمومنین (ع): 🚪 قبل از آن که [مهدی] درب هایتان را بکوبد بسوی او بشتابید، اگر چه بر روی ابرها پرواز کنید یا سینه خیز بر روی برف (یخ) بشتابید ❄️ @alamatha
❇️شباهت دين اسلام با اديان ديگر (مسيحيت، يهود، زردشت و...)❓ ⚜بخش سوم ⚜ 3⃣عقيده به وجود منجي انديشه نجات بخشي و عقيده به موعودي که در پايان جهان خواهد آمد و نظام منطبق با قوانين الهي و آسماني خواهد ساخت، به طور کلّي در اديان آسماني وجود دارد و همه اديان معترفند که موعود آخرالزمان از طرف خداوند مأمور به ساختن جهاني خالي از ظلم و اندوه و درد مي شود. «وَلَقَدْ کتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ؛ ما در کتاب زبور پس از تورات نوشته ايم که سرانجام، زمين را بندگان صالح به ارث خواهند برد».[12] 📌در انجيل لوقا، فصل دوازدهم آمده است: «کمرهاي خود را بسته و چراغ هاي خود را افروخته داريد و شما مانند کساني باشيد که انتظار آقاي خود را مي کشند تا هر وقت بيايد و در را بکوبد، بيدرنگ براي او باز کنيد».[13] 4⃣دستور العمل ها و شريعت تمامي قوانين اجتماعي و سياسي و عبادات و دستورالعمل ها در اديان الهي بر پايه يکتاپرستي، عدل، و مصلحت فرد و اجتماع استوار است از اين جهت نيز اديان الهي در اصل شرايع مشترکند. «شَرَعَ لَکم مِّنَ الدِّينِ مَا وَصَّى بِهِ نُوحًا وَالَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْک وَمَا وَصَّيْنَا بِهِ إِبْرَاهِيمَ وَمُوسَى وَعِيسَى أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِيهِ؛ از احکام دين، آنچه را که به نوح درباره آن سفارش کرد، براي شما تشريع کرد و آنچه را به تو وحي کرديم و آنچه را که درباره آن به ابراهيم و موسي و عيسي سفارش نموديم که دين را برپا داريد و در آن تفرقه اندازي نکنيد».[14] 📌تعبير «من الدين» بيانگر اين مسأله است که اشتراک و هماهنگي اديان آسماني تنها در اصول عقايد نيست بلکه مجموع دين الهي از نظر اساس و ريشه يکي است هر چند به تناسب حال ملت ها و به حسب مقتضيات زمان و مصالح اقوام و ملل در کيفيت عمل و اجراء با هم تفاوت دارند.ولي در حال حاضر در دين يهودي تحريف شده، شريعت و دستور العمل هاي شرعي کاملا مشهود است و پاي بندي خاصي نسبت به آن وجود دارد اما در مسيحيت، شريعت نفي گرديده و هيچ نوع دستورالعمل شرعي در اين آيين وجود ندارد. 📌 اديان غير الهي مانند بوديسم، هندوئيسم، شينتو و امثال اينها با اديان الهي و اسلام شباهتي ندارند. و فقط در مورد زرتشت مي توان گفت که گزارش هايي از توحيد و مبدأ هستي داده مي شود. منتهي اين اعتقاد در دين زردشت به انحراف گرائيده و به ثنويت و دو خدايي تبديل شده است و شباهت ديگري بين دين زردشت و اسلام وجود ندارد. پایان....   📚پي نوشت ها: [12]. انبياء / 10. [13]. به نقل از کتاب، حکومت جهاني حضرت مهدي(عج)، ناصر مکارم شيرازي، انتشارات مدرسه اميرالمومنين(ع)، قم، ص60. [14]. شوري / 13. 📋معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر: 1ـ تاريخ جامع اديان، نوشته جان بي ناس، ترجمه علي اصغر حکمت. 2ـ آشنايي با اديان بزرگ ، حسين توفيقي، انتشارات بوستان کتاب. 3ـ موازنه بين اديان چهارگانه توحيدي، قرني گلپايگاني. 4ـ آموزش عقايد، آيت الله مصباح يزدي، انتشارات سازمان تبليغات، 1380ش. ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
📜 #حدیث_مهدوی 🌹پیامبر اکرم:🌹 ✨الا انه الغراف من البحر العميق .✨ 📢 #آگاه باشيد که مهدي (عج) نهري خروشان از اقيانوسي بيکران است 📒بحارالانوار/ ج37/ ص213 @alamatha 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢وظیفه حاکمیت دینی در قبال اربعین! ✅ سخنان صریح علیرضا پناهیان در حضور مسئولین دولتی اربعین ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💢بررسی جواز حضرت قائم (عج) 🔰🔰بخش اول🔰🔰 برخی می گویند: مطابق روایات اسلامی، هرگونه قیام و انقلاب و تشکیل حکومت قبل از قیام حضرت مهدی (عج) ناروا، بلکه حرام و ممنوع است .❌❌❌ 👇توضیح آن که: مطابق بعضی از روایات «قیام کننده » قبل از قیام قائم (عج) طاغوت است، و هر پرچمی که قبل از ظهور قائم (عج) برافراشته شود،صاحبش طاغوت است و . . . به عنوان نمونه:👇👇👇 1 - امام صادق (ع) به یکی از شاگردان معروفش به نام مفضل فرمود: «کل بیعة قبل ظهور القائم (ع) فبیعته کفر و نفاق و خدیعة; (1) هر بیعتی قبل از ظهور قائم (ع) انجام شود آن بیعت، کفر، نفاق و تزویر است .» 2 - امام باقر (ع) فرمود: «کل رایة ترفع قبل قیام القائم فهی طاغوت; (2) هر پرچمی که قبل از قیام قائم برافراشته شود، صاحب آن پرچم طاغوت است .» 3 - امام سجاد (ع) فرمود: «والله لایخرج واحد منا قبل خروج القائم الا کان مثله مثل فرخ طار من وکره قبل ان یستوی جناحاه، فاخذه الصبیان فعبثوا به; (3) سوگند به خدا قبل از قیام قائم (عج) هیچ یک از ما قیام نکند، مگر این که مثال او، همچون مثال جوجه ای است که قبل از استوار شدن و محکم گشتن پرهایش از لانه اش بیرون آید و پرواز کند، کودکان آن را می گیرند و با آن بازی می نمایند .» 4 - امام صادق (ع) به یکی از شاگردانش به نام سدیر فرمود: «الزم بیتک و کن حلسا من احلاسه، واسکن ما سکن اللیل والنهار فاذا بلغک ان السفیانی قد خرج فارحل الینا ولو علی رجلک; (4) ملازم خانه ات باش، و همانند فرشی از فرش های خانه ات در خانه بمان، و مادامی که شب و روز ساکن است (و صیحه مخصوص آسمانی را نشنیده ای) ساکن باش، ولی هنگامی که خبر به تو رسد که سفیانی خروج نموده، به سوی ما بیا هرچند با پای پیاده باشد .» روایات دیگری نیز به همین مضمون نقل شده است . (5) پاسخ به این شبهه🔰👇🔰👇 👈این شبهه فریبنده را با توجه به چند مطلب پاسخ می دهیم: ✅الف) این روایات، خبر واحد محسوب می شوند . خبر واحد وقتی حجیت دارد که در برابر ، و دستورهای صریح قرآن قرار نگیرد، ما در اسلام دارای یک سلسله اصول قطعی هستیم که نادیده گرفتن آن ها، و رفتار برخلاف آن به طور قطع جایز نیست، مانند: امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با فساد، جهاد، دفاع از حق، جلوگیری قاطع از ظلم و . . . و روشن است که انجام کامل این گونه دستورها نیاز به قیام، اقدام، داشتن نیروهای قوی در سایه حکومت الهی دارد بنابراین آیا روا است که ما آن همه اصول و دستورهای قطعی را به خاطر چند روایت که قطعی الصدور و قطعی الدلاله نیستند رها کنیم؟ قطعا جواب منفی است . ✅ب) این روایات با روایات بسیاری که دعوت به آمادگی و قیام می کنند، معارض است، مانند روایات دفاع، جهاد، شهادت طلبی، انتظار فرج و روایاتی که در آن امامان معصوم (ع) بسیاری از قیام های مردان خدا را تایید کرده اند . به عنوان نمونه، در روایات «انتظار فرج » می خوانیم: امام صادق (ع) فرمود: «لیعدن لخروج المهدی ولو سهما; (6) هر یک از شما برای قیام قائم (عج) هر چند با تهیه کردن یک تیر باید آماده گردد .» نیز فرمود: «المنتظر للثانی عشر کالشاهر سیفه بین یدی رسول الله یذب عنه; (7) کسی که در انتظار امام دوازدهم حضرت مهدی (عج) است، مانند کسی است که شمشیرش را کشیده و در پیشاپیش رسول خدا (ص) با دشمن می جنگد، و از آن حضرت دفاع می نماید . ✅ج) برخی از سخنان امامان (ع) در شرایط ویژه و برای اشخاص مخصوص ایراد شده است و به احتمال زیاد سخنان آن ها در برخی موارد - به خصوص در مواردی که با اصول قطعی اسلام سازگار نیست - در جو تقیه اظهار شده و آنان برای حفظ تشیع و شیعیان در شرایط خاص، این گونه سخن گفته اند . ادامه دارد... ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
#زیارت_جهانی_اربعین 💢پولی که خرج #زیارت امام حسین علیه السلام شود بر می گردد امام صادق علیه السلام فرمودند : مَنْ زَارَهُ کَانَ اللهُ لَهُ مِنْ وَرَاءِ حَوَائِجِهِ وَ کَفَاهُ مَا أَهَمَّهُ مِنْ أَمْرِ دُنْیَاهُ وَ إِنَّهُ یَجْلِبُ الرِّزْقَ عَلَی عَلَی العُبدِ، وَ یُخلِفُ عَلَیهِ مَا یُنفِقُ. هر که او ( امام حسین ع) را #زیارت کند خداوند نیاز هایش را بر آورد و آن چه از امور دنیا که برایش اهمیّت داشته را کفایت ‌فرماید و همچنین #زیارت امام حسین علیه السلام رزق بنده را زیاد می کند و آن چه برای زیارت #هزینه کند بر می گردد. 📚تهذیب الأحکام: ج6، ص45 ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ « جاده ظهور » #اربعین ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
༻ #یا_مهدے_ادرڪنے🌷 دوباره #جمعہ شدو دلـ 💓شده پریشانٺ دوباره حسرٺـ دیدار برقِ چشمانٺ بلند مرتبہ شاهِ زمان #سلامٌ_علیڪ #سلام بر تو و بر🌙ماه روے تابانٺ #السلام_علیڪ_یا_بقیة_الله❣ ☘ @alamatha
💢بررسی جواز حضرت قائم (عج) 🔰🔰بخش دوم🔰🔰 د) مطابق پاره ای از روایات، امامان (ع) قیام رادمردانی; مانند قیام زید بن امام سجاد (ع)، قیام مختار، قیام آل حسن (ع) و آنان که برای کسب رضای آل محمد (ص) پرچم مخالفت با طاغوت های زمان خود را برافراشته اند، نموده اند . ه) روایات پیش از قیام حضرت مهدی (عج) به رهبرانی مربوط است که به طور مستقل دم از زمامداری و رهبریت می زنند، ولی در ولایت فقیه، استقلال مطلق نیست، بلکه نیابت عام از حضرت مهدی در عصر غیبت مطرح است، در حقیقت این قیام و پرچم با اجازه امام عصر (عج) بلکه فرمان وجوبی او به عنوان زمینه سازی ظهور جهانی آن حضرت است . از این رو، از روایاتی که بیان گر انقلاب های عصر امامان معصوم (ع) است، فهمیده می شود که اگر آن قیام ها بر اساس کسب رضای آل محمد (ص) بود مورد تایید امامان (ع) قرار می گرفت; مثلا: امام صادق (ع) در مورد تایید قیام زید بن امام سجاد (ع) فرمود: «مضی والله عمی شهیدا کشهداء استشهدوا مع رسول الله و علی والحسین، مضی والله شهیدا; (11) سوگند به خدا عمویم (زید) همانند کسانی که در رکاب پیامبر (ص) و علی (ع) و حسین (ع) نبرد کردند و به شهادت رسیدند، شهید شد، سوگند به خدا او به شهادت رسید .» بنابراین از قیام هایی که «مستقل » باشد و جلب رضایت آل محمد (ص) و وظیفه ای را که آن ها تعیین کرده اند در برنگیرد; قبل از قیام حضرت قائم (عج) نهی شده است . و) در روایات متعددی، های قبل از انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) و شده است، به عنوان نمونه، امام کاظم (ع) در سخنی فرمود: «رجل من اهل قم یدعو الناس الی الحق یجتمع معه قوم کزبر الحدید، لاتزلهم الریاح العواصف، و لایملون من الحرب، و لایجبنون و علی الله یتوکلون; (14)  از قیام می کند، مردم را به سوی حق دعوت می نماید، جمعیتی نیرومند که مانند پاره های آهن (سخت و استوار) هستند، به گرد او جمع می شوند که طوفان های حوادث آن ها را نمی لرزاند، و از جنگ با دشمن خسته نمی شوند، و ترس به آن ها راه ندارد، و توکلشان به خداست .» ز) آخرین سخن آن که: چگونه می توان با ذکر چند روایت، بسیاری از را که پیرامون و است نادیده گرفت، که به طور مکرر با تاکید، ما را به نهضت در برابر ستم گران دعوت می نمایند . خداوند می فرماید: ✨«و ما لکم لاتقاتلون فی سبیل الله والمستضعفین من الرجال والنساء والولدان الذین یقولون ربنا اخرجنا من هذه القریة الظالم اهلها، واجعل لنا من لدنک ولیا، واجعل لنا من لدنک نصیرا; ✨(15) چرا در راه خدا (و در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به ست ستم گران) تضعیف شده اند پیکار نمی کنید؟ ! همان افراد (ستم دیده ای) که می گویند: پروردگارا ما را از این شهر که اهلش ستم گرند بیرون ببر! و از طرف خود برای ما سرپرستی قرار ده، و از جانب خود یار و یاوری برای ما تعیین فرما .» آیا این گونه آیات مخصوص عصر نزول قرآن است یا شامل همه اعصار و عصر غیبت نیز خواهد شد؟ ! ادامه دارد... ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چرا #پیاده_روی اربعین در رسانه های دنیا بایکوت میشود؟ ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
بهم گفت رفیق ما لیاقت داریم جزء 313 نفر باشیم؟! یه لبخندی زدم و با شرمندگی گفتم... ما جزء ۲۵میلیون زائر کربلاهم نیستیم💔 ✨مهـدی جان ماراهم دریاب✨ ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
༻﷽༺ مےشود این روزها درد فراغم بیشتر صبحهااین بغض مےآید سراغم بیشتر السلام اے در ڪنار آب مقطوع الورید آه نامٺ آمدو شد حسِ داغم بیشتر #السلام_علیک_یا_اباعبدالله #از_دور_سلام_ارباب✋ 🍀 @alamatha
💢بررسی جواز حضرت قائم (عج) 🔰🔰بخش آخر🔰🔰 ✅ نتیجه این که تنها آن قیام هایی قبل از قیام حضرت مهدی (عج) مردود و ناروا است که بدون اجازه امامان معصوم (ع) یا و عام آن ها باشد، و به عنوان دعوت به خویشتن، صرف نظر از اجازه امامان (ع) مطرح گردد، نه آن که قیامی که در شرایط آماده ای برای جلوگیری از ظلم و جور، و برقراری عدالت و حاکمیت دین باشد . ✅ بنابراین، قطعا قیام و تشکیل حکومت اسلامی در زیر جامع الشرایط، از آن قیام های ناروا، جدا است، و چنین قیامی از وظایف قطعی اسلام است، نه تنها ناروا نیست، بلکه لازم و واجب است، چنان که روایات انتظار و روایاتی که بیان گر قیام در آستانه ظهور حضرت مهدی (عج) نقل شده، این مطلب را تایید می نماید، در این جا نظر شما را به یکی از آن روایات جلب می کنیم:👇👇👇 گروهی از جوانان بنی هاشم به محضر رسول خدا (ص) آمدند، پیامبر (ص) با دیدن آن ها دگرگون شد و چشمش پر از اشک گردید و آثار ناراحتی از چهره اش آشکار شد، آن ها علت پرسیدند، فرمود: «ما خاندانی هستیم که خداوند برای ما آخرت را بر دنیا برگزید، و خاندان من بعد از من گرفتار رنج های شدید و تبعید و کنارزدن از مقام هایشان می گردند: «حتی یاتی قوم من قبل المشرق معهم رایات سود فیسالون الخیر فلایعطون ما سالوا فلایقبلونه فیقاتلون و ینصرون فیعطون ما سالوا فلایقبلونه حتی یدفعوها الی رجل من اهل بیتی، فیملاها قسطا کما ملئوها جورا، فمن ادرک ذلک منکم فلیاتهم ولو حبوا علی الثلج; (16) تا این که گروهی از می آیند که با آن ها پرچم های سیاه است، خواهان نیکی و عدالت می شوند، ولی به خواسته آن ها اعتنا نمی شود، آن گاه آن ها مبارزه و نبرد می کنند و سرانجام یاری شده و پیروز می گردند، و آن چه را می خواهند به آن ها می دهند، ولی آن ها پذیرا نمی شوند تا آن را به شخصی از خاندانم بسپارند، آن گاه آن شخص سراسر زمین را آن گونه که از ظلم پر شده پر از عدالت می کند، هر کدام از شما آن زمان را درک کند باید به بپیوندد، هرچند روی برف ها سینه خیز برود .» ✅ از ذیل این روایت فهمیده می شود که این قیام از (عج) به عنوان آماده سازی قیام جهانی آن حضرت رخ می دهد، پیامبر (ص) نه تنها این قیام را مردود نشمرده، بلکه فرمان داده که مردم به این قیام بپیوندند و از آن حمایت کنند . پی نوشت ها: 1) علامه مجلسی، بحار، ج 53، ص 8 . 2) شیخ حر عاملی، اثباة الهداة، ج 7، ص 65; وسائل الشیعه، ج 11، ص 37 . 3) علامه مجلسی، بحار، ج 52، ص 303; محدث کلینی، روضة الکافی، ص 264 . 4) همان . 5) شیخ حر عاملی، وسائل الشیعه، ج 11، ص 35 تا 41 . 6) نعمانی، غیبة النعمانی، ص 172، بحار، ج 52، ص 366 . 7) علامه مجلسی، بحار، ج 52، ص 146 . 11) علامه امینی، الغدیر، ج 3، ص 70 . 14) محدث قمی، سفینة البحار، ج 2، ص 446، (واژه قم) . 15) نساء (4) آیه 75 . 16) سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1366، مطابق نقل تفسیر پیام قرآن، ج 10، ص 83 . ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
🔆حضرت محمد (ص) فرمودند: 🔹«اسلام، #غریبانه آغاز شد و به زودی غریب خواهد شد؛ پس خوشا به حال غریبان.» 🔹یکی از اصحاب پرسید: «ای رسول خدا! #غریبان کیستند؟» 🌸رسول الله فرمودند: «کسانی که وقتی مردم #فاسد می شوند، نیکوکار و صالح باقی می مانند.» 📚کنزالعمال ، روایت ۱۱۹۲ 🌸الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ: ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
4_557617579724636569.flv
17.89M
🔹استاد #رائفی_پور 💠 عاشورا تا ظهور... ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
سلام امام مهربانم ای قیام کنندهٔ بـه حق جهــان انتظار قدومت را می کشد چشممان را به دیده وصال روشن کن ای روشن تر از هر روشنایی ... اَلّلهُمَّـ؏عَجِّل‌لِوَلیِّڪَ الفَرَج... @alamatha
🌷 امام صادق (علیه السلام) : هرکس بعداز نمازصبح و ظهرش بگوید : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ، نمی میرد تا قائم ما را درک کند. 📗 سفینه البحار، ج2،ص49 ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💢بررسی بودن 🔰🔰بخش اول🔰🔰 ✳️ عده ای بر این باورند که واژه سفیانی، نمادین است: نماد دانستن سفیانی می تواند به این معنا باشد که سفیانی یک و است. این جریان که در درون دنیای اسلام شکل گرفته، با اندیشه مهدویت شیعی و ارزش‌های مربوط به آن در تعارض است. [1]   براساس فرضیه یاد شده، سفیانی، شخصیتی انسانی نخواهد داشت. مانند این دیدگاه درباره دجال ارائه شده كه براساس آن، دجال نه یک شخصیت انسانی، بلکه تمدن مادی حاکم بر دنیای آخرالزمان دانسته شده است. [2] و سفیانی نیز هماند دجال، نمادین می باشد. فرضیه نمادین بودن سفیانی، به دلایل مختلفی، نادرست و باطل است، از جمله:👇👇👇   1⃣_ سمبلیک گرفتن سفیانی با روایات متعددی در تعارض است، از جمله:🔰🔰🔰 🔹الف. مجموعه روایاتی که نام سفیانی را ذکر کرده اند؛   🔹ب. مجموعه روایاتی که به نسب سفیانی پرداخته اند؛   🔹ج. مجموعه روایاتی که وضعیت ظاهری و ویژگی‌های جسمانی سفیانی را ترسیم کرده‌اند. ✅ روایات یاد شده همگی دارای این مضمون مشترک هستند که است. امام صادق عليه‌السلام در روایت معتبری فرموده اند: أنک لو رأیت السفیانی لرأیت أخبث الناس ... و قد بلغ من خبثه أنه یدفن اُم ولد له مخافۀ ان تدل علیه  [3] تو اگر سفیانی را ببینی، پلیدترین مردمان را دیده‌ای .... خباثت او به اندازه‌ای است که مادر فرزندش را زنده زنده دفن می‌کند از ترس این که مبادا مکان او را گزارش دهد.   👆طبق حدیث فوق، نتیجه نمادین دانستن سفیانی، کنار نهادن مجموعه‌های روایی یاد شده، خواهد شد. پس برای اين كه چنين نشود، باید سفیانی را یک انسان و نه واژه‌ای سمبلیک و نمادین، بدانیم.   2⃣ـ نمادین دانستن سفیانی با ظاهر روایات متعددی مخالفت دارد؛ توضیح این که: برای سمبلیک گرفتن سفیانی باید، ظاهر چهار دسته از احادیث را باید طبق فرضیه نمادین بودن سفیانی، خلاف ظاهر احادیث، توجیه کرد، که چنین چیزی صحیح نیست:🔰🔰🔰   ⚜الف. مجموعه روایاتی را که از دین و مذهب سفیانی خبر داده‌اند ـ و او را در ظاهر مسلمان معرفی کرده‌اند ـ علی‌رغم ظهور آنها در انسان بودن سفیانی، طبق فرضیه نمادین دانستن سفیانی، باید بر این معنا حمل کرد که: منظور، شکل‌گیری این جریان فرهنگی مخالف عقاید شیعه، در دنیای اسلام است. در حالیکه چنین چیزی، بعید است.   ⚜ب. مجموعه روایاتی که از مکان و زمان قیام سفیانی به مانند یک شخص معین و انسان، سخن گفته‌اند، طبق فرضیه نمادین دانستن سفیانی، باید چنین توجیه کرد که: این روایات، به خاستگاه این جریان فرهنگی و محل پیدایش آن در سوریه، اشاره دارند. و نه اینکه چنین شخصی از آنجا، قیام خواهم کرد.   ⚜ج. مجموعه روایاتی را که از قدرت سفیانی در سوریه و حمله سفیانی به عراق، مدینه و مکه، سخن گفته‌اند، باید طبق فرضیه نماد بودن سفیانی، چنین توجیه کرد که: کنایه از گسترش فرهنگ سفیانی و مخالف شیعه در کشورهای یاد شده، دانست.   ⚜د. مجموعه روایاتی را که از کشته شدن سفیانی سخن می‌گویند، باید به ریشه‌کن شدن این جریان فرهنگی انحرافی، تفسیر کرد از مجموع این چهاردسته احادیث، آیا میشود چنین برداشت کرد که سفیانی، انسان نیست و نماد است؟ ادامه دارد... پی نوشت ها: [1] محمد صدر، تاریخ ما بعد الظهور، ص 173. [2] همان، ص 175. [3] شیخ صدوق، کمال ¬الدین، ج 2، ص 557.  ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
4_5956394610417730776.mp3
882.9K
❓اگر امام زمان (عج الله فرجه) مضطر واقعی هستند، پس چرا همین حالا آیه «امّن یجیب» را نمی‌خوانند تا موانع ظهور برطرف شود ؟ ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
🌸🍃🌸 🍃🌸 🌸 🌾 (ص) به (ع) فرموده اند : 🌿 بزرگترین مردمان در و یقین، کسانی هستند که در روزگاران آینده زندگی می کنند، پیامبرشان را ندیده اند، امام آن ها در غیبت است و فقط به سبب خواندن خطی روی کاغذ خواندن قرآن کریم و احادیث معصومین علیهم السّلام ایمان می آورند. 📚 بحار الانوار، ج52 ، ص 125 ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a