#زیارت_جهانی_اربعین
💢پولی که خرج #زیارت امام حسین علیه السلام شود بر می گردد
امام صادق علیه السلام فرمودند :
مَنْ زَارَهُ کَانَ اللهُ لَهُ مِنْ وَرَاءِ حَوَائِجِهِ وَ کَفَاهُ مَا أَهَمَّهُ مِنْ أَمْرِ دُنْیَاهُ وَ إِنَّهُ یَجْلِبُ الرِّزْقَ عَلَی عَلَی العُبدِ، وَ یُخلِفُ عَلَیهِ مَا یُنفِقُ.
هر که او ( امام حسین ع) را #زیارت کند خداوند نیاز هایش را بر آورد و آن چه از امور دنیا که برایش اهمیّت داشته را کفایت فرماید و همچنین #زیارت امام حسین علیه السلام رزق بنده را زیاد می کند و آن چه برای زیارت #هزینه کند بر می گردد.
📚تهذیب الأحکام: ج6، ص45
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ « جاده ظهور »
#اربعین
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💢بررسی جواز #قیام_قبل_از_ظهور حضرت قائم (عج)
🔰🔰بخش دوم🔰🔰
د) مطابق پاره ای از روایات، امامان (ع) قیام رادمردانی; مانند قیام زید بن امام سجاد (ع)، قیام مختار، قیام آل حسن (ع) و آنان که برای کسب رضای آل محمد (ص) پرچم مخالفت با طاغوت های زمان خود را برافراشته اند، #تایید نموده اند .
ه) روایات #نکوهش_قیام پیش از قیام حضرت مهدی (عج) به رهبرانی مربوط است که به طور مستقل دم از زمامداری و رهبریت می زنند، ولی در ولایت فقیه، استقلال مطلق نیست، بلکه نیابت عام از حضرت مهدی در عصر غیبت مطرح است، در حقیقت این قیام و پرچم با اجازه امام عصر (عج) بلکه فرمان وجوبی او به عنوان زمینه سازی ظهور جهانی آن حضرت است .
از این رو، از روایاتی که بیان گر انقلاب های عصر امامان معصوم (ع) است، فهمیده می شود که اگر آن قیام ها بر اساس کسب رضای آل محمد (ص) بود مورد تایید امامان (ع) قرار می گرفت; مثلا: امام صادق (ع) در مورد تایید قیام زید بن امام سجاد (ع) فرمود: «مضی والله عمی شهیدا کشهداء استشهدوا مع رسول الله و علی والحسین، مضی والله شهیدا; (11) سوگند به خدا عمویم (زید) همانند کسانی که در رکاب پیامبر (ص) و علی (ع) و حسین (ع) نبرد کردند و به شهادت رسیدند، شهید شد، سوگند به خدا او به شهادت رسید .»
بنابراین از قیام هایی که «مستقل » باشد و جلب رضایت آل محمد (ص) و وظیفه ای را که آن ها تعیین کرده اند در برنگیرد; قبل از قیام حضرت قائم (عج) نهی شده است .
و) در روایات متعددی، #قیام های قبل از انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) #تایید و #تمجید شده است، به عنوان نمونه، امام کاظم (ع) در سخنی فرمود:
«رجل من اهل قم یدعو الناس الی الحق یجتمع معه قوم کزبر الحدید، لاتزلهم الریاح العواصف، و لایملون من الحرب، و لایجبنون و علی الله یتوکلون; (14) #مردی از #اهل_قم قیام می کند، مردم را به سوی حق دعوت می نماید، جمعیتی نیرومند که مانند پاره های آهن (سخت و استوار) هستند، به گرد او جمع می شوند که طوفان های حوادث آن ها را نمی لرزاند، و از جنگ با دشمن خسته نمی شوند، و ترس به آن ها راه ندارد، و توکلشان به خداست .»
ز) آخرین سخن آن که: چگونه می توان با ذکر چند روایت، #آیات بسیاری از #قرآن را که پیرامون #قیام و #انقلاب است نادیده گرفت، که به طور مکرر با تاکید، ما را به نهضت در برابر ستم گران دعوت می نمایند . خداوند می فرماید:
✨«و ما لکم لاتقاتلون فی سبیل الله والمستضعفین من الرجال والنساء والولدان الذین یقولون ربنا اخرجنا من هذه القریة الظالم اهلها، واجعل لنا من لدنک ولیا، واجعل لنا من لدنک نصیرا; ✨(15) چرا در راه خدا (و در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به ست ستم گران) تضعیف شده اند پیکار نمی کنید؟ ! همان افراد (ستم دیده ای) که می گویند: پروردگارا ما را از این شهر که اهلش ستم گرند بیرون ببر! و از طرف خود برای ما سرپرستی قرار ده، و از جانب خود یار و یاوری برای ما تعیین فرما .»
آیا این گونه آیات مخصوص عصر نزول قرآن است یا شامل همه اعصار و عصر غیبت نیز خواهد شد؟ !
ادامه دارد...
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چرا #پیاده_روی اربعین در رسانه های دنیا بایکوت میشود؟
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💢بررسی جواز #قیام_قبل_از_ظهور حضرت قائم (عج)
🔰🔰بخش آخر🔰🔰
✅ نتیجه این که تنها آن قیام هایی قبل از قیام حضرت مهدی (عج) مردود و ناروا است که بدون اجازه امامان
معصوم (ع) یا
#بدون_اذن_نواب_خاص و عام آن ها باشد، و به عنوان دعوت به خویشتن، صرف نظر از اجازه امامان (ع) مطرح گردد، نه آن که قیامی که در شرایط آماده ای برای جلوگیری از ظلم و جور، و برقراری عدالت و حاکمیت دین باشد .
✅ بنابراین، قطعا قیام و تشکیل حکومت اسلامی در زیر #پرچم__ولایت_فقیه جامع الشرایط، از آن قیام های ناروا، جدا است، و چنین قیامی از وظایف قطعی اسلام است، نه تنها ناروا نیست، بلکه لازم و واجب است، چنان که روایات انتظار و روایاتی که بیان گر قیام در آستانه ظهور حضرت مهدی (عج) نقل شده، این مطلب را تایید می نماید، در این جا نظر شما را به یکی از آن روایات جلب می کنیم:👇👇👇
گروهی از جوانان بنی هاشم به محضر رسول خدا (ص) آمدند، پیامبر (ص) با دیدن آن ها دگرگون شد و چشمش پر از اشک گردید و آثار ناراحتی از چهره اش آشکار شد، آن ها علت پرسیدند، فرمود:
«ما خاندانی هستیم که خداوند برای ما آخرت را بر دنیا برگزید، و خاندان من بعد از من گرفتار رنج های شدید و تبعید و کنارزدن از مقام هایشان می گردند: «حتی یاتی قوم من قبل المشرق معهم رایات سود فیسالون الخیر فلایعطون ما سالوا فلایقبلونه فیقاتلون و ینصرون فیعطون ما سالوا فلایقبلونه حتی یدفعوها الی رجل من اهل بیتی، فیملاها قسطا کما ملئوها جورا، فمن ادرک ذلک منکم فلیاتهم ولو حبوا علی الثلج; (16) تا این که گروهی از #مشرق می آیند که با آن ها پرچم های سیاه است، خواهان نیکی و عدالت می شوند، ولی به خواسته آن ها اعتنا نمی شود، آن گاه آن ها مبارزه و نبرد می کنند و سرانجام یاری شده و پیروز می گردند، و آن چه را می خواهند به آن ها می دهند، ولی آن ها پذیرا نمی شوند تا آن را به شخصی از خاندانم بسپارند، آن گاه آن شخص سراسر زمین را آن گونه که از ظلم پر شده پر از عدالت می کند، هر کدام از شما آن زمان را درک کند باید به #قیام_کنندگان بپیوندد، هرچند روی برف ها سینه خیز برود .»
✅ از ذیل این روایت فهمیده می شود که این قیام #قبل از #قیام_حضرت_مهدی (عج) به عنوان آماده سازی قیام جهانی آن حضرت رخ می دهد، پیامبر (ص) نه تنها این قیام را مردود نشمرده، بلکه فرمان داده که مردم به این قیام بپیوندند و از آن حمایت کنند .
پی نوشت ها:
1) علامه مجلسی، بحار، ج 53، ص 8 .
2) شیخ حر عاملی، اثباة الهداة، ج 7، ص 65; وسائل الشیعه، ج 11، ص 37 .
3) علامه مجلسی، بحار، ج 52، ص 303; محدث کلینی، روضة الکافی، ص 264 .
4) همان .
5) شیخ حر عاملی، وسائل الشیعه، ج 11، ص 35 تا 41 .
6) نعمانی، غیبة النعمانی، ص 172، بحار، ج 52، ص 366 .
7) علامه مجلسی، بحار، ج 52، ص 146 .
11) علامه امینی، الغدیر، ج 3، ص 70 .
14) محدث قمی، سفینة البحار، ج 2، ص 446، (واژه قم) .
15) نساء (4) آیه 75 .
16) سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1366، مطابق نقل تفسیر پیام قرآن، ج 10، ص 83 .
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
🔆حضرت محمد (ص) فرمودند:
🔹«اسلام، #غریبانه آغاز شد و به زودی
غریب خواهد شد؛ پس خوشا به حال غریبان.»
🔹یکی از اصحاب پرسید:
«ای رسول خدا! #غریبان کیستند؟»
🌸رسول الله فرمودند:
«کسانی که وقتی مردم #فاسد می شوند،
نیکوکار و صالح باقی می مانند.»
📚کنزالعمال ، روایت ۱۱۹۲
🌸الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ:
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
4_557617579724636569.flv
17.89M
🔹استاد #رائفی_پور
💠 عاشورا تا ظهور...
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
🌷 امام صادق (علیه السلام) :
هرکس بعداز نمازصبح و ظهرش بگوید : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ، نمی میرد تا قائم ما را درک کند.
📗 سفینه البحار، ج2،ص49
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💢بررسی #فرضیه_نمادین بودن #واژه_سفـیـانی
🔰🔰بخش اول🔰🔰
✳️ عده ای بر این باورند که واژه سفیانی، نمادین است: نماد دانستن سفیانی می تواند به این معنا باشد که سفیانی یک #جریان_فکری و #فرهنگی است. این جریان که در درون دنیای اسلام شکل گرفته، با اندیشه مهدویت شیعی و ارزشهای مربوط به آن در تعارض است. [1]
براساس فرضیه یاد شده، سفیانی، شخصیتی انسانی نخواهد داشت. مانند این دیدگاه درباره دجال ارائه شده كه براساس آن، دجال نه یک شخصیت انسانی، بلکه تمدن مادی حاکم بر دنیای آخرالزمان دانسته شده است. [2] و سفیانی نیز هماند دجال، نمادین می باشد.
فرضیه نمادین بودن سفیانی، به دلایل مختلفی، نادرست و باطل است، از جمله:👇👇👇
1⃣_ سمبلیک گرفتن سفیانی با روایات متعددی در تعارض است، از جمله:🔰🔰🔰
🔹الف. مجموعه روایاتی که نام سفیانی را ذکر کرده اند؛
🔹ب. مجموعه روایاتی که به نسب سفیانی پرداخته اند؛
🔹ج. مجموعه روایاتی که وضعیت ظاهری و ویژگیهای جسمانی سفیانی را ترسیم کردهاند.
✅ روایات یاد شده همگی دارای این مضمون مشترک هستند که #سفیانی_یک_انسان است.
امام صادق عليهالسلام در روایت معتبری فرموده اند:
أنک لو رأیت السفیانی لرأیت أخبث الناس ... و قد بلغ من خبثه أنه یدفن اُم ولد له مخافۀ ان تدل علیه [3]
تو اگر سفیانی را ببینی، پلیدترین مردمان را دیدهای .... خباثت او به اندازهای است که مادر فرزندش را زنده زنده دفن میکند از ترس این که مبادا مکان او را گزارش دهد.
👆طبق حدیث فوق، نتیجه نمادین دانستن سفیانی، کنار نهادن مجموعههای روایی یاد شده، خواهد شد. پس برای اين كه چنين نشود، باید سفیانی را یک انسان و نه واژهای سمبلیک و نمادین، بدانیم.
2⃣ـ نمادین دانستن سفیانی با ظاهر روایات متعددی مخالفت دارد؛
توضیح این که: برای سمبلیک گرفتن سفیانی باید، ظاهر چهار دسته از احادیث را باید طبق فرضیه نمادین بودن سفیانی، خلاف ظاهر احادیث، توجیه کرد، که چنین چیزی صحیح نیست:🔰🔰🔰
⚜الف. مجموعه روایاتی را که از دین و مذهب سفیانی خبر دادهاند ـ و او را در ظاهر مسلمان معرفی کردهاند ـ علیرغم ظهور آنها در انسان بودن سفیانی، طبق فرضیه نمادین دانستن سفیانی، باید بر این معنا حمل کرد که: منظور، شکلگیری این جریان فرهنگی مخالف عقاید شیعه، در دنیای اسلام است. در حالیکه چنین چیزی، بعید است.
⚜ب. مجموعه روایاتی که از مکان و زمان قیام سفیانی به مانند یک شخص معین و انسان، سخن گفتهاند، طبق فرضیه نمادین دانستن سفیانی، باید چنین توجیه کرد که: این روایات، به خاستگاه این جریان فرهنگی و محل پیدایش آن در سوریه، اشاره دارند. و نه اینکه چنین شخصی از آنجا، قیام خواهم کرد.
⚜ج. مجموعه روایاتی را که از قدرت سفیانی در سوریه و حمله سفیانی به عراق، مدینه و مکه، سخن گفتهاند، باید طبق فرضیه نماد بودن سفیانی، چنین توجیه کرد که: کنایه از گسترش فرهنگ سفیانی و مخالف شیعه در کشورهای یاد شده، دانست.
⚜د. مجموعه روایاتی را که از کشته شدن سفیانی سخن میگویند، باید به ریشهکن شدن این جریان فرهنگی انحرافی، تفسیر کرد
از مجموع این چهاردسته احادیث، آیا میشود چنین برداشت کرد که سفیانی، انسان نیست و نماد است؟
ادامه دارد...
پی نوشت ها:
[1] محمد صدر، تاریخ ما بعد الظهور، ص 173.
[2] همان، ص 175.
[3] شیخ صدوق، کمال ¬الدین، ج 2، ص 557.
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
4_5956394610417730776.mp3
882.9K
❓اگر امام زمان (عج الله فرجه) مضطر واقعی هستند، پس چرا همین حالا آیه «امّن یجیب» را نمیخوانند تا موانع ظهور برطرف شود ؟
#استاد_عالی
#سخنرانی_کوتاه
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
🌸🍃🌸
🍃🌸
🌸
#حــــــــدیث_مهـــــــــدوے
🌾 #رسول_اکرم(ص) به #حضرت_علی(ع) فرموده اند :
🌿 بزرگترین مردمان در #ایمان و یقین، کسانی هستند که در روزگاران آینده زندگی می کنند، پیامبرشان را ندیده اند، امام آن ها در غیبت است و فقط به سبب خواندن خطی روی کاغذ
خواندن قرآن کریم و احادیث معصومین علیهم السّلام ایمان می آورند.
📚 بحار الانوار، ج52 ، ص 125
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
#حدیث_مهدوی
🔅 #پیامبر_اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:
🔹در #دوران_غیبت مردمی از مشرق زمین، خروج می کنند و زمینه ساز حکومت امام مهدی علیه السلام می شوند.
📚کشف الغمه فی معرفه الائمه، ج2، ص477
🔅 #امام_صادق(ع) فرمودهاند:
🔺«ایمان خود را قبل از #ظهور تکمیل کنید چون در لحظات ظهور ایمانها به سختی مورد امتحان و ابتلاء قرار میگیرند.»
📚کافی/1/370/6
✨🏴الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج🏴✨
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پاسخ_گویی_به_شبهات
کسایی که اعتقاد دارن عکس هایی که برای اهل بیت میکشند واقعیت داره
حتما ببینیدکه چیزی جزخرافات نیست .
#نظر_استاد_رائفی_پور
🍃الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج🍃
╔═.🍃.═════╗
@alamatha
╚═════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی حضورت عاشقی درمانده گفت:
رَبّنا عَجِّلْ لَنا يَومَ الظُهور
💫السلام علیک یا صاحب الزمان💫
✨اَللّهُمَ عَجِّل لِولیکَ الفَرَج✨
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
💢بررسی #فرضیه_نمادین بودن #واژه_سفـیـانی
🔰🔰بخش دوم🔰🔰
✳️ به عقیده مشهور شیعه، و بنابر ظاهر روایات، سفیانی، انساني است با نامی مشخص، از خاندانی معین (از نسل بین امیه و یزید) و با ویژگیهای جسمانی خاص که به دین و مذهبی مخالف عقاید شیعه، اعتقاد دارد و در زمان و مکان معینی ( ماه رجب از مناطق مرزی کشور سوریه و اردن) قیام ميكند و به کشورهای مختلفی از جمله عراق و عربستان، يورش ميبرد. و نمادین دانستن و کنایی گرفتن روایات سفیانی، خلاف ظاهر احادیث اسلامی است.
✳️ سمبلیک گرفتن سفیانی، زمانی امکان دارد که پذیرفتن ظاهر روایاتی که خصوصیات و ویژگیهای او را بیان کردهاند، ممکن نباشد. در حالی که این روایات، خالی از هر گونه مطلب خلاف عقل و خارقالعاده است. از اینرو، دلیلی بر نپذیرفتن ظاهر روایات ـ که او را یک شخص معرفی کردهاند ـ وجود ندارد. [4]
✅ #اثبات_انسان_بودن_سفیانی
🔰🔰🔰🔰
👈برای اثبات فرضیه دوم که سفیانی را یک انسان میداند، میتوان به آنچه در نقد فرضیه اول گذشت، تمسک جست. تصریح روایات به نام، نسب و وضعیت ظاهری سفیانی که جز با انسان دانستن وی فهميده نميشود، ظهور سایر روایات این باب در انسان بودن سفیانی و فقدان دلیل بر نپذیرفتن این ظهورات، دلایلی هستند که فرضیه دوم را اثبات میکنند.
⁉️سفیانی، #شخصی یا #نوعی؟
🔰🔰🔰🔰
👈پس از اثبات انسان بودن سفیانی باید به این سؤال پاسخ داده شود که سفیانی مورد نظر روایات، شخصی است یا نوعی؟
#دیدگاه_اول: سفیانی، شخصی است
👈شخصی دانستن سفیانی به این معناست که: واژه سفیانی به یک شخص معینی اشاره دارد و تنها یک بار در تاریخ و آن هم در آخرالزمان و در آستانه ظهور امام عصر، قیام خواهد کرد. براساس این دیدگاه، اطلاق واژه سفیانی به شخصیت مورد نظر، هم می تواند به دلیل انتساب او به خاندان ابوسفیان باشد و هم به دليل برخورداری از ویژگیها و خلقوخوی ابوسفیان و بنی امیه که در طول تاریخ با پرورش افرادی همچون معاویه، یزید و ... در مقابل اسلام حقیقی ایستادند.
#دیدگاه_دوم: سفیانی، نوعی است
👈در برابر دیدگاه فوق، برخی براین باورند که سفیانی یک شخص معین، نیست، بلکه این واژه به شخصیتهایی اطلاق میشود که در برابر حق، خروج کردهاند و دارای ویژگیهای ابوسفیاناند. [5]
ادامه دارد...
پی نوشت ها:
[4] محمد صدر، تاریخ مابعدالظهور، ص 173.
[5] ناصر مکارم شیرازی، حکومت جهانی مهدی، ص 181.
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a