عربستان از چه چیزی شکست خورد؟
عربستان بیش از دو دهه است که در فوتبال سرمایه گذاری می کند و همیشه به عنوان یک رقیب سخت برای فوتبال آسیا شناخته می شود. همچنین از دو تیم خوب به نام النصر و الاتحاد که از جمله تیم های مطرح در باشگاه های آسیا هستند، بهره می برد. هم هواداران این تیم ها و هم هواداران تیم ملی عربستان بسیار فعال و جدی برای بازی ها همراهی می کنند. عربستان اما در چهار سال گذشته با رویکرد جدیدتری بر روی فوتبال سرمایه گذاری می کند که اتفاق های خیلی مهمی را در دنیا رقم زده.
حضور اسطورههای فوتبال در لیگ عربستان از جمله شگفتی های سال گذشته است که نه فقط برای افزایش کیفیت فوتبال این کشور، بلکه یک استراتژی جدی برای فتح قلب جهانیان شناخته می شود. حضور رونالدو بعنوان پردنبال کننده ترین فوتبالیست دنیا و بنزما بعنوان یکی از ده چهره برتر فوتبال جهان، گویای چنین راهبرد ویژه ای است. به جز حضور ستاره های فوتبال جهان در باشگاه های سعودی به نظر می رسد حاکمان بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان، قصد دارند از طریق فوتبال نقش قدرتمندی در جامعه جهانی داشته باشند. این کشور به تازگی درخواست میزبانی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۳۰ هم را داده است و همه می دانند برای رسیدن به این درخواست از پرداخت هیچ هزینه ای در هر راهی که بنظر برسد، کوتاهی نمی کنند.
ژان باتیست گوگن، تحلیلگر رابطه ژئوپلیتیک و ورزش به روزنامه «فیگارو» چاپ فرانسه می گوید: « از زمان قدرت گرفتن محمد بن سلمان از سال ۲۰۱۷ عربستان، شتاب و پیشرفت بی سابقه ای در عرصه جهانی داشته است. حضور کریستیانو رونالدو پرفالوورترین فوتبالیست جهان در عربستان نخستین نمونه از این نبوغ بود. سعودیها دیدند که رونالدو با حضورش در لیگ عربستان می تواند تا چه اندازه برای این کشور پیامد مثبت تبلیغاتی داشته باشد. مهم این است که همه این بازیکنان هرچند در سالهای آخر فوتبال هستند اما در اوج آمادگی باشند.»(یورونیوز فارسی ، 07/ 06/ 2023)
برای رسیدن به این اهداف، حتی قرارداد خاص با لیگ لالیگای اسپانیا می بندند تا بصورت جهشی کیفیت برگزاری مسابقات داخلی کشورش را به بالاتر از استانداردهای جهانی برساند. در ادامه با مانچینی بزرگترین قرارداد تاریخ فوتبال را امضا می کنند تا حتی سطوح قراردادهای فوتبال را جابجا کنند.
عربستان به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی جهان عرب و بزرگترین فروشنده نفت خام جهان و بزرگترین سرمایه گذاری در فوتبال قصد دارد که لیگ حرفه ای کشورش را به قدرت بلامنازع منطقه تبدیل کند. جوری برای این خواسته هایشان هزینه می کنند که حتی عرف معمول جهان برای پرداخت های بازیکنان و مربیان فوتبال را چند برابر تغییر دادند.
بنابراین طبیعی است که تا دقیقه 60 بازی با کره جنوبی شاهد یک بازی تهاجمی، تاکتیکی و پرهیاهو از این تیم باشیم. اما نتیجه آن نشد که هزینه ها نشان می داد، چرا؟
سوال از نتیجه بازی کره با سعودی وقتی در برابر آن سرمایه گذاری ها قرار می گیرد می تواند با ده ها پاسخ همراه باشد، اما نتیجه بازی اصلا عجیب نبود و برای همین سوال هم اتفاقا بیهوده است. بازی واقعی وقتی شروع شد که کره جنوبی هم تصمیم گرفت واقعی بازی کند. رفتارهای واقعی عربستان هم در پی همین واقعیت شروع شد، وقت کُشی های قدیمی، تجمیع بازیکنان در دفاع، اشتباه های مکرر مدافعین، خشونت های تعمدی با مهاجمین تیم حریف و همه توجه به خدمات دروازه بان برای حفظ دروازه همان حقیقت فوتبال عربستان بود که ما ایرانیان در بیست سال گذشته بارها و بارها دیده بودیم.
عربستان همین است. این پیام اصلی خروج مربی، لیدر، فرمانده و جلودار تیم ملی این کشور قبل از پایان آخرین پنالتی است.
عربستان همین است،
عربستان نه با ورزشگاه های شیک و مدرن، نه با آوردن بهترین بازیکنان حرفه ای جهان، نه با آوردن لالیگا و نه حتی با آوردن جام جهانی، نمی تواند حقیقت خود را تغییر دهد چون اساسا با پول مسئله حل نمی شود. مانچینی با این خروج قبل از بازی نه فقط توهین کرد، نه فقط بداخلاقی کرد بلکه یک پیام داد، با پول حقیقت تغییر نمی کند، فقط صورتی آرایش می شود.
در مورد طرح توسعه این کشورها در حوزه فوتبال یک اشتباه بزرگ وجود دارد و آن توجه به مسئله از طریق پول و ثروت در برابر توجه به مسئله از طریق انسان است. نه تنها عربستان بلکه قطر هم و بلکه امارات هم درگیر این مدل از توسعه هستند. حل مسئله فقط در پول؛ در حالیکه مانچینی می گوید، انسان شما کجاست؟
@alambardoosh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیخ طادی و رضاخان در یک پازل
اگر فرهنگ را در معنا و نماد تقسیم بندی کنیم، نمی توان نسبت معنا و نماد را درنظر نگرفت. نسبتی که معمولا بهم می زنند تا جامعه را مدرن کنند، تا جامعه را سکولار کنند، تا جامعه را به اسم تقدس زدایی از معانی تهی کنند، مثلا فکر کنید دارید ویدیویی از شام آخر مسیح می بینید که در اوج بخشش و وداع متوجه تبلیغات استیک مک دونالد شوید، چه حالی دست می دهد؟!!
آنچه که رضاخان در تغییرات لباس رسمی مردم و کشف حجاب اجباری دنبال می کرد لزوما شکست خورده نبود، چنانکه جلوی خواست همه ملت ایستاد و برای مدرنیته ایرانی، شروع کرد به تغییر دادن ظاهرها،
پهلوی دوم هم هرچند قانون کشف حجاب اجباری را برداشت، اما با فیلم فارسی و جشن هنر شیراز و کنسرت ها، به حقیقت معنای حجاب حمله کرد.
آنچه که امروز جمهوری اسلامی درگیر آنست اول نماد حیا و بعد خود حیا ست.
روسری امروز نماد حجاب و حیاست، همان چیزی که همه ایرانیان حقیقت زندگی خود می دانند
روسری را نمی توان با ویدیو و ماهواره مقایسه کرد
روسری را البته می توان با کروات مقایسه کرد، کروات هم نمادی است برای یکسان انگاری یک فرهنگ دیگر در برابر فرهنگ اسلامی ایرانی
روسری را نمی توان بی اهمیت خواند، چون آن طرف با رسانه و دیپلماسی و عملیات روانی به آن حمله کرد
روسری را نمی توان از جیب درآورد و چیزی نیست خواند، چون لباس همه مادران ما ست
@alambardoosh
هدایت شده از حسین میهمی
دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با همکاری بسیج اساتید استان برگزار می کند:
نشست مجازی هم اندیشی اساتید
(ویژه اساتید محترم دانشگاه های استان)
«معجزه مشارکت در انتخابات»
دکتر عبد الرسول علم الهدی
عضو هیأت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع)
موضوع: امید آفرینی برای مشارکت با منطق "نزدیک قله ایم"
چهارشنبه 18 بهمن ماه ساعت 9 تا 12 ظهر
دکتر مسعود نادری
عضو هیات علمی و معاون سیاسی دانشگاه جامع امام حسین (ع)
موضوع: مشارکت سیاسی؛ عوامل کاهش، راهکارهای افزایش
چهارشنبه 18 بهمن ساعت 13 تا 15
دکتر سید مهدی موسوی نیا
عضو هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع)
موضوع: روایتی از وقایع پاییز 1401 تا انتخابات مجلس 1402
چهارشنبه 25 بهمن ساعت 15 تا 18
لینک ثبت نام:
https://formafzar.com/form/etrht
لینک شرکت در نشست:
https://ac.aminidc.com/hamandishi1-te/
الإمام الكاظم(علیه السلام): وَجَدْتُ عِلْمَ النّاسِ فی أرْبَعٍ: أوَّلُها أنْ تَعْرِفَ رَبَّكَ، وَالثّانِیةُ أنْ تَعْرِفَ ما صَنَعَ بِكَ، وَالثّالِثَةُ أنْ تَعْرِفَ ما أرادَ مِنْكَ، وَالرّابِعَةُ أنْ تَعْرِفَ ما یخْرِجُكَ عَنْ دینِكَ.
امام كاظم(ع):تمام علوم جامعه را در چهار مورد شناسائی كرده ام:
اوّلین آن ها این كه پروردگار و آفریدگار خود را بشناسی و نسبت به او شناخت پیدا كنی. (عرفان، الهیات و توحید، شناخت به فعل، ذات و صفات)
دوّم، این كه بفهمی كه از برای وجود تو و نیز برای بقاء حیات تو چه كارها و تلاش هائی صورت گرفته است. (علم کلام و فیزیک)
سوّم، بدانی كه برای چه آفریده شده ای و منظور چه بوده است. (فلسفه)
چهارم، معرفت پیدا كنی به آن چیزهائی كه سبب می شود از دین و اعتقادات خود منحرف شوی یعنی راه خوشبختی و بدبختی خود را بشناسی و در جامعه چشم و گوش بسته حركت نكنی. (تاریخ جهان، تاریخ اسلام، غرب شناسی، صهیونیزم شناسی)
آنچه در پرانتز آمده، تحلیل بنده است از آنچه امام فرمود که احتمال اشتباه هست.
@alambardoosh
جهاد تبیین انقلاب اسلامی-علم الهدی.pdf
6.57M
فایل ارائه جهاد تبیین منطق ما نزدیک قله ایم
سقوط پهلوی
افول غرب
قدرت جمهوری اسلامی ایران
جامعه و ملت مقاوم ایران
@alambardoosh
مردمی بودن برگزاری جشن انقلاب کجای آن است؟
مثل همیشه در طول راهپیمایی جشن انقلاب اسلامی، غرفه ها و استیج های مختلف و بعضا روبروی یکدیگر که نه صدای این یکی درست می آید و نه صدای آن یکی لحظه ای قطع می شود، تجربه می شوند. تجربه ای که در بیشتر اوقات همان کلیشه های تکراری هر سال است، حتی موسیقی «سلام فرمانده» را هم تغییر ندادند!
البته این از بزرگی این سرود است که رودست نداره.
ولی با این غرفه های تکراری وزارت خانه ها و سازمان های دولتی و عمومی چه کنیم؟
اینها برای چه هستند؟
طبیعی است که در جشن انقلاب اسلامی، اینها هم هستند و اتفاقا باید باشند که گزارش دهند نه اینکه اسباب پذیرایی پهن کنند، همان هم خوب است، ولی هرچه قدر به مغزم فشار می آورم نمی توانم بفهمم غرفه وزارت خارجه چرا باید برای نقاشی و تفریح کودکان باشد!!
غرفه های مختلف سازمان ها باشند، خودشیرینی هم کنند،
اما گزارش بدهند،
غرفه را تخصصی کنند،
نسبت موضوع مأموریت شان را با انقلاب اسلامی مشخص کنند،
استیج بزنند برای همان مأموریت شان،
تابلوهای بزرگ و تلویزیون های بزرگ نصب کنند برای نشان دادن فعالیت شان،
ولی جای فعالیت های مردم را نگیرند،
ما به بیان انقلاب اسلامی از نگاه های مختلف مردم نیاز داریم،
غرفه هایی که به طوایف، اقوام، محله ها، خانواده ها می تواند اختصاص پیدا کند تا آنها نگاه شان را از انقلاب اسلامی بیان کنند
غرفه هایی که آینده این کشور و ملت را از نگاه نوجوانان و جوانان و زنان بیان کند
شاید برگزاری جشن غدیر در این زمینه سازی جلوتر از برگزاری جشن انقلاب باشد
@alambardoosh
May 11
هدایت شده از روشنا یزد
وبینار در بستر اسکای روم
با موضوع انتخابات در ایران و جهان ویژه فعالین فرهنگی استان یزد امشب (سه شنبه )ساعت ۱۹ با سخنرانی دکتر علم الهدی از دانشگاه امام حسین تهران
لطفا اطلاع رسانی فرمایید
لینک شرکت در وبینار
https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-114640
#ایران قوی
#حضور حداکثری
#روشنایزد
@roshanayazd
جلسه انتخابات.mp3
16.73M
یکی از جلسات گفتگو در مورد انتخابات
بحث کردیم که اگر تورم و فشار معیشتی از یک طرف و آسیبهای اجتماعی از طرف دیگر رو به افزایش است
چگونه افکار عمومی میتواند «نزدیک قله ایم» را قبول کند؟
«نزدیک قله ایم» شاید تنهاترین دلیل شرکت در انتخابات نباشد، اما قوی ترین منطق برای شرکت فعال هست
@alambardoosh
سوالی پرسیدند که قبول، مشارکت کردیم در انتخابات، بعدش چه می شود؟
این سوال خیلی پرمغز است، لطفا با ادامه اش که مثلا بگوییم، با مشارکت بالا، آیا مشکلات اقتصادی کاهش پیدا می کند، سوال را خراب نکنیم.
انتخابات می تواند یک نقطه عطف در حرکت کشور باشد
انتخابات می تواند حرکت کشور را کُند یا تند کند.
چون قطعا انتخابات می تواند جریان تصمیم گیری در کشور را تغییر دهد.
اینها بدیهی ترین پاسخ به آن سوال است
اما برای کشوری که دکترین حرکت دارد، خیلی مهم است که مجلسی معتقد و دانا به آن دکترین داشته باشد.
اقتصاد مقاومتی به عنوان نظریه حرکت اقتصادی کشور
مردم سالاری دینی به عنوان نظریه حرکت سیاسی کشور
توجه به همسایگان و جبهه مقاومت اسلامی به عنوان نظریه روابط بین الملل کشور
جنبش نرم افزاری و تولید علوم انسانی اسلامی به عنوان حرکت علم و فناوری کشور
ظهور ملت در تولید هنر و رسانه به عنوان نظریه حرکت فرهنگی کشور
عدالت اجتماعی و مبارزه با مفاسد به عنوان نظریه حرکت داخلی کشور
انتخابات با مشارکت بالا، برای این نظریه ها نیاز است و الا مجلس با مشارکت پایین، حتی اگر موافق این نظریه ها باشد، امکان تسری آنرا از نظام تصمیم گیری به اجرا در نظام اجتماعی ندارد...
@alambardoosh
هدایت شده از مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
جهاد حضور
نشست اول
با دعوت از : سید عبدالرسول علم الهدی
📆: جمعه ۲۷ بهمن
⏰ ساعت ۲۰
📱بستر اسکای روم
🆔https://daneh.ir/demo2/mod/lmskaranskyroomtwo/view.php?id=44541
💎 رایگان💎
🔥❌اگر دغدغه کنشگری در انتخابات و افزایش مشارکت اسفند ماه را دارید، این نشست را از دست ندهید⚠️
#انتخابات_پر_شکوه #انتخابات #انتخابات_مجلس
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
سوالاتی که مخالفین انتخابات، نمیتوانند جواب دهند:
1️⃣ اگر حکومت ایران به قول بعضی دیکتاتوری است، چرا اصلا انتخابات برگزار می کند؟ خوب مثل عربستان عمل کند که در آن هیچ رای گیری انجام نمی شود؟
2️⃣ اگر حکومت ایران اهل ارائه ی آمار دروغ است پس چرا اینقدر سعی می کند مردم را به مشارکت قوی در انتخابات دعوت کند؟ مگر نمی تواند با ارائه یک آمار دروغ میزان مشارکت را بالا اعلام کند؟ نمیتواند چون برگزارکننده های انتخابات در ایران بصورت سنتی مچ همدیگر را میگیرند.
3️⃣ اگر آنچه در ایران رخ می دهد انتصابات است، نه انتخابات، پس چرا در هر دور از انتخابات این همه افراد مختلف نامزد می شوند و این هم هزینه تبلیغات می کنند؟!، چرا در انتخابات های مختلف از نتیجه شگفت زده شدیم!
4️⃣ اگر وجود مشکلات در کشور باید دلیلی برای عدم مشارکت مردم در انتخابات باشد، یعنی در دوره های گذشته که تا 85درصد مشارکت داشتیم، مشکلی وجود نداشت!
5️⃣ اگر مسئولان در جهت حل مشکلات مردم فعالیت نمی کنند، پس اینهمه مراجعه حضوری مردم به مسئولان با چه امیدی است؟ اعتراض هایی که گاهی به برخی تصمیم گیری ها انجام می شود، با چه نیتی است؟!!
6️⃣ اگر ایران در مسیر پیشرفت حرکت نمی کند پس این همه تحریم برای چیست؟ مگر قطاری که حرکت نمی کند را کسی سنگ می زند؟! چرا بریکس و شانگهای؟ چرا دعوا برسر وجود تکنولوژی پهپاد ایرانی در اوکراین؟
7️⃣ اگر انقلاب اسلامی در مسیر فروپاشی پیش می رود، پس راه اندازی این همه کانال ماهواره ای فارسی زبان توسط تحریم کنندگان ایران و هزینه کردن برای آنها چه توجیهی دارد؟!!
8️⃣ اگر نخبگان از ایران فراری اند، پس این همه موشک و پهپاد فوق پیشرفته را چه کسی می سازد؟ انرژی هسته ای را چطور؟! پیشرفت های حیرت آور در سلولهای بنیادی، فناوری نانو، لیزر، هوافضا، واکسن، رباتیک، جنگ سایبری و ... توسط چه کسانی انجام شده؟!!
@alambardoosh
علم بر دوش
جهاد حضور نشست اول با دعوت از : سید عبدالرسول علم الهدی 📆: جمعه ۲۷ بهمن ⏰ ساعت ۲۰ 📱بستر اسکای رو
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیا در انتخابات شرکت کن تا ان شاء الله مشکلات حل شود.
بیا در انتخابات شرکت کن تا انسانهایی کاردان و کارآمد سرکار بیان.
بیا در انتخابات شرکت کن تا تغییری در وضعیت کشور پیدا بشه.
به این سه دلیل در انتخابات شرکت نمیکنم
دلیل دیگری بیاورید
@alambardoosh
7.52M
بحث پیرامون
چرا در انتخابات شرکت کنم؟
چرا در انتخابات شرکت نکنم؟
@alambardoosh
هر دسته از پاسخ ها برآمده از نگاهی به وضعیت امروز جامعه و کشور است
من رای میدهم
چون میخوام اوضاع تغییر کنه
چون میخوام مسئولان تغییر کنند
چون میخوام ایدهها تغییر کنند
چون میخوام در پیشرفت کشور نقشی داشته باشم
چون میخوام قدرت ایران بیشتر شود
چون میخوام ایران، ابرقدرت جهان شود
چون میخوام جوانان به اتاق های تصميم گیری وارد شوند
چون میخوام انحصارهاشکسته شود
چون میخوام نسلی از صندلیهای خدمت بلند شوند.
هر سه دسته میتواند دلیلی برای مشارکت باشد، اما کدام نگاه حرکت ایجاد میکند؟
@alambardoosh
✅ #جلسه_بیستوپنجم چهارشنبه ۲ اسفند ماه
⏰ ساعت 21 الی 22:30
استاد امشب آقای دکتر علم الهدی، عضو هیئت علمی و مدیرگروه فرهنگ و ارتباطات دانشگاه جامع امام حسین(علیهالسلام)
موضوع امشب:بحث فوق العاده در تکمیل بحث «نظام معنایی ملت ایران» ناظر به انتخابات است.
📱لینک ورود به کلاس:
https://www.skyroom.online/ch/u0859344576/iran1402
🌺 لینک برای همه جلسات #یکسان است.
اینقدر رأی می دیم تا
مسئولینی که کاربلد نیستند، کنار برن
مسئولین فاسد و خائن، حذف بشن
مسئولین پیر و خسته، نباشن
ایده های جدید، سر کار بیاد
ایده های کارآمد، دیده شود
ایده های فاسد، کنار رود
چرخه تغییر و حرکت کشور در جریان باشد
ایران، از مشکلات برسر ابرقدرت شدن عبور کند
ایران، به قوانین جدید و کارآمدی برای رسیدن به قدرت جهانی برسد
@alambardoosh
🔰#نشست_زنده
✅جهاد حضور
✅دستآورد های کلان و راهبردی انقلاب اسلامی
با حضور سید عبدالرسول علم الهدی از تهران
🔹کارشناس آموزش جنگ نرم در فضای مجازی سایبری
🔹عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) تهران
🔹سیاست گذاری فرهنگی
🔸زمان : جمعه ۴ اسفندماه ۱۴۰۲
ساعت ۱۹:۰۰
🆔محل برگزاری نشست:
https://rubika.ir/basirat_chb1
کانال روبیکای بصیرت استان چهارمحال و بختیاری
نیمه شعبان
این شب و عبادت بر سجاده و نسبتهای من با خدا سرجایش،
مفاتیح و اقبال هم باز کنیم تا کنار قرآن بخوانیم سرجایش،
اما احتمالا شب نیمه شعبان بعد از انقلاب اسلامی، بعداز دفاع مقدس، بعداز جبهه مقاومت اسلامی، بعداز طوفان الاقصی و حالا در آستانه شکل گیری جهان جدید، عبادت و دعاش فرق میکنه
در این شب نیمه شعبان، گرفتاریها و خواستههای من، در من نمیتواند باشد.
بدهی و قسط و وام و اجاره و بیماری و بداخلاقیها رو بیخیال، اینها رهزن است از اینکه به خواستهای جمعی برسیم و ملت و امت شکل بگیرد.
خواستهها و آرزوها محل گره خوردن همه ما به هم میشود. دعاها هم همان خواستههای جدّی ما در امتداد یک حرکت تاریخی است.
ما امروز نمیتوانیم ظهور امام حق را در امتداد ظهور انقلاب اسلامی مردم ایران نبینیم.
و نمیتوانیم بدون هم و بی ربط به هم به ظهور ایران قوی برسیم.
امروز بیش از هر دورهای به ایران قوی در همه چیز نیاز داریم.
این خواسته فقط ما نیست.
این خواسته همه مظلومین و مستضعفین و آزادگان عالم است که برای موشکهای ایران، تکنولوژی پهپاد ایران، پزشکی ایران، هنر ایران و فوتبال ایران فریاد میکشند و اشک میریزند.
اینها همه منتظر ظهورند، چون ایده اصلی این کشور، اتصال به ظهور موعود جهانی از دل کربلاست.
امشب
من باید خودم رو در میانه حرکت تاریخی ملت پیدا کنم.
من باید مأموریتم رو پیدا کنم.
من باید اتصالم رو به جبهه حق پیدا کنم.
من باید التماس کنم که حضرت دوست از خطاها و گناهم بگذرد تا اجازه حضور داشته باشم.
این مسیر مقدس است، چون خود خدا تنها خواسته است.
@alambardoosh
مرکز آموزش محیا معاونت فرهنگی هنری سپاه صاجب الزمان (عج) برگزار می کند: سلسله نشست های محیا با حضور اساتید و پژوهشگران برتر
🔸دوره توانمندسازی زیست عفیفانه🔸
جلسه اول
با حضور دکتر علم الهدی هیئت علمی دانشگاه امام حسین علیه السلام و پژوهشگر حوزه عفاف و حجاب
با موضوع
♦️مسئله شناسی حجاب در جنگ شناختی
♦️دوگانه های معنایی حجاب در ذهنیت های جامعه
♦️راهبردهای اصلی حجاب در مدرسه، دانشگاه، محله، فضای مجازی، شهر
پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح تا ۱۵:۳۰ عصر
مکان: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سالن شهید بهشتی
این دعوت نامه اختصاصی است و مخاطبین جلسه مشخص شده اند آن را به هیچ عنوان منتشر نفرمایید.
May 11
فرضیه قدیمی: با گذشت زمان و نفوذ بیشتر مدرنیته در زندگی مردم، سکولاریسم تقویت شده و دینداری اجتماعی کمرنگتر می شود، چه برسد به دینداری سیاسی!
وقوع انقلاب اسلامی اولین پدیده پررنگ خلاف این فرضیه بود که فوکو و لرنر از نظریه پردازان توسعه رو به ایران کشاند.
هم اکنون نیز با سوالات تکراری و روش تحقیق مشخصی همان فرضیه را دوباره نشان می دهند. بعد به پدیده هایی همچون تشیع حاج قاسم و اربعین و حمایت از طوفان الاقصی می رسیم، فرضیه باطل می شود. ملت ایران حقیقتی دارند که قابل شناسایی است، اما نه با این سوالات
ظاهرا در روش تحقیق باید بازنگری کرد.
تحلیل گفتمان
مردم شناسی فرهنگی
معناشناسی
@alambardoosh