#امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید
که آن فرج و گشایش شماست
👇👇👇
#دعای_فرج
🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺
🍃 الهی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِی الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ.
💖وبرای سلامتی محبوب💖
💝اللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا .💝
.💟. ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است
ما برآنیم که این ذکر جهانی بشود 💟
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
هدایت شده از عشق عالمیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 دعای فرج امام زمان (عج) 🌹
🌺 با صدای استاد فرهمند 🌺
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 آثار اخروی تلاوت قرآن 🌹
🌺 #سوال : خواندن قرآن چه نتایجی برای دنیا و آخرت انسان دارد؟
🌸 #جواب : قرآن کریم، بیان کننده تمامی نیازمندی های انسان در راه هدایت، تربیت و تکامل است. کتاب انسان سازی است; کتابی است که سعادت انسان را در دنیا و آخرت تأمین می کند. «وَ نَزَّلْنَا عَلَیْکَ الْکِتَابَ تِبْیَانًا لِّکُلِّ شَیْء; (نحل، ۸۹) و ما این کتاب (قرآن) را در حالی که بیان کننده همه چیز است برای تو نازل کردیم.» پس برای رسیدن به اهداف قرآن کریم، لازم است این کتابِ هدایت و تربیتِ انسان، خوانده شود; علاوه بر خواندن آن در آیاتش تفکر و اندیشه شود.
اینک توجّه شما را به برخی از فوائد قرائت قرآن جلب می کنیم:
قرائت قرآن، باعث خضوع و خشوع، به یاد خدا بودن، هدایت و آرامش دل می شود: « اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدِیثِ کِتَابًا مُّتَشَابِهًا مَّثَانِیَ تَقْشَعِرُّ مِنْهُ جُلُودُ الَّذِینَ یَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ ثُمَّ تَلِینُ جُلُودُهُمْ وَ قُلُوبُهُمْ إِلَی ذِکْرِ اللَّهِ ذَ لِکَ هُدَی اللَّهِ یَهْدِی بِهِ مَن یَشَـآءُ وَ مَن یُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَاد; (زمر، ۲۳) خداوند بهترین سخن را نازل کرده، کتابی که آیاتش (از نظر لطف و زیبائی و عمق محتوا) همانند یک دیگر است، آیاتی مکرر دارد (تکراری شوق انگیز) که از شنیدن آیاتش لرزه به اندام کسانی که از پروردگارشان خاشعند می افتد، سپس برون و درونشان نرم و متوجه ذکر خدا می شود، این هدایت الهی است که هر کسی را بخواهد با آن راهنمائی می کند، و هر کسی را خداوند گمراه سازد راهنمائی برای او نخواهد بود!.»; «الا بذکر اللّه تطمئمن القلوب; (رعد، ۲۸) آگاه باشید که با یاد خدا دل ها آرام می گیرد.» آیات قرآن هم ذکر خدا است و هم انسان را به یاد خدا می اندازد.
در میان کلمات گهربار پیشوایان معصوم، فواید بسیاری را برای قرائت قرآن می توان یافت که بخشی از آنها چنین است:
۱. خداوند، به قرائت کننده قرآن پاداش عظیمی خواهد داد. پیامبراکرم(ص) فرمود: «هرکس برای رضای خدا و آگاهی عمیق در دین، قرآن بخواند، ثواب ملائکه و انبیا و رسولان را خواهد داشت.»;۱
۲. بالا رفتن مقام و درجه قاری در بهشت: حفص گوید: از امام کاظم(علیه السلام) شنیدم که می فرمود: درجات بهشت به اندازه آیات قرآن است. به قاری گفته می شود: بخوان و (در مراتب بهشت) بالا برو. سپس می خواند و مقامش بالا می رود;۲
۳. طولانی شدن عمر بینایی: امام صادق(علیه السلام) فرمود: هرکس قرآن را از رو (با نگریستن بر آیات)، بخواند، از بینایی اش برای مدت طولانی لذت خواهد برد;۳
۴. آمیخته شدن قرآن با گوشت و خون قاری: امام صادق(علیه السلام) فرمود: هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خونش آمیخته خواهد شد;۴
۵. صفای دل: پیامبراکرم(ص) فرمود: بدون شک این دل ها زنگار می گیرند; همچنان که آهن زنگ می زند. عرض شد: صیقل آن به چیست؟ فرمود قرائت قرآن;
۶. استجابت دعا: امام باقر(علیه السلام) فرمود: دعا را هنگام چهار چیز غنیمت بشمارید; قرائت قرآن و...;۵
۷. نورانی شدن خانه: پیامبراکرم(ص) فرمود: «خانه هایتان را با تلاوت قرآن نورانی کنید... .»;۶
۸. زیاد شدن برکت خانه: امام صادق(علیه السلام) از امیر مؤمنان علی(علیه السلام) چنین نقل می کند: «خانه ای که در آن قرآن تلاوت و یادی از خدا شود، برکتش زیاد شده، ملائکه در آن جا حاضر می شوند و شیاطین را دور می کنند... .»;۷
۹. بهترین عبادت: پیامبر(ص) فرمود: بهترین عبادتِ امتِ من، تلاوت قرآن است;۸
۱۰. بخشش گناهان، نوشته شدن حسنه و پاک شدن گناهان;۹
۱۱. تخفیف عذاب از پدر و مادر;۱۰
۱۲. باروری ایمان;۱۱
۱۳. روشنایی چشمان;
۱۴. سخن گفتن با خداوند;
۱۵. علم اولین و آخرین به او عنایت می شود.
📚 ۱. وسایل الشیعة، حرّ عاملی، ج ۶، ص ۱۸۴
۲. وسائل الشیعة، همان، ص ۱۸۷. ۳. بحارالأنوار، علامه مجلسی(رحمه الله)، ج ۸۹، ص ۲۰۲ ۴. کافی، کلینی، ج ۲، ص ۵۶۸ ۵. کافی، همان، ص ۴۴۸. ۶. بحارالأنوار، علامه مجلسی(رحمه الله)، ج ۸۹، ص ۲۰۰ ۷. کافی، همان، ص ۵۷۵. ۸. وسائل الشیعه، همان، ص ۱۶۸. ۹. کافی، همان، ص ۵۷۵ و ۵۸۴. ۱۰. کافی، همان، ص ۵۷۸. ۱۱. غررالحکم، آمُدیّ، ص ۱۱۲
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 علت بکار بردن لفظ یاعلی هنگام خداحافظی 🌹
🌺 از پیغمبر سئوال شد :
یارسول الله، ما وقتی صحبتمون، حرفمون با یکی تموم میشه، پایان کلاممون، او را به خدا
می سپاریم، به بیان پارسی
می گوییم : خداحافظ و به زبان عربی
می گوییم : فی امان الله
اگر بدون خداحافظی کردن، در وسط سخن گفتن از او جدا بشیم، نوعی بی ادبی می پنداریم.
🌺 شما وقتی در معراج با خدا هم صحبت شدید، پایان جمله که نمی توانستید به ذات خدا عرضه بدارید : تو را به خدا می سپارم!
آخرین جمله ی رد و بدل شده، بین شما و خدا چه بود؟
حضرت فرمودند :
پایان صحبت، خداوند سبحان به من گفت: "یاعلی"
من نیز به خدای خود " یا علی" گفتم.
این آخرین جمله بین من و ذات مقدس خدا بود
📚 کتاب سخن خدا ۷۱ ، زندگانی چهارده معصوم ص ۴۹ ، معراج ص۱۳
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 ارزش حفظ قرآن 🌹
🌺 #سوال : با توجه به پیشرفت چاپ و ازدیاد قرآن، آیا لزومی دارد این همه بر حفظ کل قرآن تأکید کنیم، جایزه بدهیم و انگشت شماری به این امر موفق شوند؟
🌸 #جواب : اگر چه حفظ قرآن کریم بسیار با ارزش و در جلب توفیق و فهم آیات الهی بسیار مؤثر است ولی نمی توان از آن به عنوان «یک امر ضروری در راستای فهم قرآن» یاد کرد; بنابراین کسانی که توانایی حفظ آیات قرآن را ندارند نیز می توانند با مراجعه به ترجمه و تفسیرهای آن از مفاهیم قرآن استفاده کنند. شایان ذکر است که حفظ قرآن نیز زمانی به کار می آید که در کنار فهم آیات و مفاهیم آن باشد ولو در حد فهم ظاهر آیات;
مزایای حفظ قرآن:
۱. ایمنی از عذاب الهی:
از رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) نقل شده است: «إنّ الله تعالی لایعذّب قلباً وعی القرآن; خداوند متعال در روز قیامت قلب کسی را که قرآن را یاد گرفته و آیات آن را نگهداری و حفظ نموده، عذاب نمی کند.»
۲. آبادی قلب:
پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله) در بیانی دیگر می فرماید: «کسی که در دلش چیزی مطلبی از قرآن کریم حفظ نکرده باشد وجود نداشته باشد مثل خانه خراب شده می ماند.»
۳. هم نشینی با فرشتگان:
امام صادق(علیه السلام) می فرمایند: «الحافظ للقرآن العامل به مع السفرة الکرام البررة; کسی که حافظ قرآن است و به آن عمل می کند، در روز قیامت همراه و همنشین سفیرانی است که والامقام و فرمانبردار و نیکوکارند.»
۴. در شمار بزرگان امت جای گرفتن:
امام صادق(علیه السلام) می فرمایند: «اشراف امّتی حملة القرءان و اصحاب اللّیل; بزرگان امت من، قاریان و حافظان و شب زنده دارانند.»
۵. مشمول آمرزش الهی:
رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: «من قرء القرآن عن حفظه ثمّ ظنّ ان الله تعالی لایغفره فهو ممّن استهزء بآیات الله; کسی که قرآن را از حفظ بخواند و گمان کند خدای متعال او را نمی آمرزد، در شمار کسانی که آیات الهی را به تمسخر گرفته اند، جای دارد.»
۶. پاداش دو برابر:
امام صادق(علیه السلام) می فرماید: «هر کس در فراگیری قرآن بکوشد و به سبب کمی حافظه، آن را به سختی حفظ کند، دو پاداش دارد. پاداشی برای حفظ آن و پاداشی برای تحمل سختی آن.»
۷. بالاترین درجات بهشت:
رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: «درجات بهشت به تعداد آیه های قرآن است; چون صاحب قرآن داخل بهشت شود، به وی می گویند: بخوان و بالا رو که هر آیه ای را درجه ای است، پس برتر از درجه حافظ قرآن درجه ای نیست.»
۸. دریافت پاداش:
رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: «ای سلمان، ... همانا بعد از انبیا، بهترین بندگان نزد خداوند، عالمانند و سپس قاریان و حافظان قرآن، آنان همانند انبیا از دنیا می روند، همراه آنان از گورها برانگیخته می شوند، در کنار آنان از صراط می گذرند و پاداش آن ها را از خداوند دریافت می کنند».
۹. پذیرفته شدن شفاعت:
رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: «هر که آن قدر قرآن بخواند تا حفظ شود، خداوند او را به بهشت داخل خواهد کرد و شفاعتش را درباره ده تن از خانواده اش که آتش بر آن ها واجب شده می پذیرد.»
📕 بحارالانوار، مجلسی رحمه الله، ج ۸۹، ص ۱۹، ۲۲، ۱۰۹، ۱۷۷ / میزان الحکمة، محمدی ری شهری، ج ۳، ص ۲۵۲۲ / اصول کافی، کلینی رحمه الله، ج ۲، ص ۵۶۱، ۵۶۷، ۵۷۱
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 پاداش حفظ قرآن 🌹
🌺 #سوال : امتیازات حافظ قرآن را در روز قیامت بیان فرمایید؟ حفظ قرآن کریم چه ثوابی دارد؟
🌸 #جواب : ۱. ایمنی از عذاب الهی:
از رسول اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده است: «إنّ اللّه تعالی لایعذّب قلباً وعی القرآن؛ خداوند متعال در روز قیامت قلب کسی را که قرآن را یاد گرفته و آیات آن را نگهداری و حفظ نموده، عذاب نمیکند.»
۲. آبادی قلب:
پیامبراکرم صلی الله علیه و آله در بیانی دیگر میفرماید: «کسی که در دلش چیزی [مطلبی] از قرآن کریم [حفظ نکرده باشد ]وجود نداشته باشد مثل خانه خراب شده می ماند.»
۳. همنشینی با فرشتگان:
امام صادق علیه السلام میفرمایند: «الحافظ للقرآن العامل به مع السفرة الکرام البررة؛ کسی که حافظ قرآن است و به آن عمل میکند، [در روز قیامت] همراه و همنشین سفیرانی است که والامقام و فرمانبردار و نیکوکارند.»
۴. در شمار بزرگان امت جای گرفتن:
امام صادق علیه السلام میفرمایند: «اشراف امّتی حملة القرءان و اصحاب اللّیل؛ بزرگان امت من، قاریان و حافظان و شب زنده دارانند.»
۵. مشمول آمرزش الهی:
رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «من قرء القران عن حفظه ثم ظن ان اللّه تعالی لایغفره فهو ممّن استهزء بایات اللّه؛ کسی که قرآن را از حفظ بخواند و گمان کند خدای متعال او را نمی آمرزد، در شمار کسانی که آیات الهی را به تمسخر گرفته اند، جای دارد.»
۶. پاداش دو برابر:
امام صادق علیه السلام میفرماید: «هر کس در فراگیری قرآن بکوشد و به سبب کمی حافظه، آن را به سختی حفظ کند، دو پاداش دارد. [پاداشی برای حفظ آن و پاداشی برای تحمل سختی آن].»
۷. بالاترین درجات بهشت:
رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «درجات بهشت به تعداد آیه های قرآن است؛ چون صاحب قرآن داخل بهشت شود، به وی میگویند: بخوان و بالا رو که هر آیه ای را درجه ای است، پس برتر از درجه حافظ قرآن درجه ای نیست.»
۸. دریافت پاداش:
رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «ای سلمان، ... همانا بعد از انبیا، بهترین بندگان نزد خداوند، عالمانند و سپس قاریان و حافظان قرآن، آنان همانند انبیا از دنیا میروند، همراه آنان از گورها برانگیخته میشوند، در کنار آنان از صراط میگذرند و پاداش آنها را [از خداوند] دریافت میکنند».
۹. پذیرفته شدن شفاعت:
رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «هر که [آنقدر] قرآن بخواند تا حفظ شود، خداوند او را به بهشت داخل خواهد کرد و شفاعتش را درباره ده تن از خانواده اش که آتش بر آنها واجب شده می پذیرد.»
📚 بحارالانوار، مجلسی رحمه الله، ج ۸۹، باب فضل حامل القرآن و حافظه، ص ۱۹، ۲۲، ۱۰۹، ۱۷۷ / میزان الحکمة، ری شهری، ج ۳، ص ۲۵۲۲، باب الحث علی حفظ القرآن/ اصول کافی، کلینی رحمه الله، ج ۲، ص ۵۶۱، ۵۶۷، ۵۷۱
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌺 تحول انسان در عصر ظهور 🌺
#قسمت.اول
🌷 «هو الذی أرسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون»
او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد تا او را بر همه آیین ها غالب گرداند، هرچند مشرکان خوش نداشته باشند. 📕 (سوره توبه، آیه33.)
بیتردید، در عصر ظهور حضرت مهدی (عج) تحولات بزرگی در جهان رخ خواهد داد، که موجب تفاوت گسترده جهان پس از ظهور میشود، ولی در این میان این سوال مطرح میشود که مهمترین تفاوت ماهوی تحولات عصر ظهور با اعصار قبل از آن چیست؟ آیا اینکه در عصر ظهور رفاه و آسایش مادی و نعمتهای ظاهری همچون سبزهزارها، کشتزارها، جنگلها، چهار پایان و انواع خوردنیها بسیار افزایش مییابد و در دسترس همگان قرار میگیرد، یا اینکه صلح و آرامش و امنیت در همهجا حاکم میشود، میتواند موجب تفاوت ماهوی عصر ظهور با دیگر اعصار شود؟
به نظر میرسد مهمترین تفاوت ماهوی عصر ظهور با دیگر اعصار و همچنین مهمترین وجه تمییز هدف انتظار مکتب تشیع با هدف انتظار دیگر مکاتب، رشد و کمال معنوی و تحول روحی ژرف و گسترده انسانها، اصلاح اخلاقی و دوری انسان ها از معصیت، فسادگری، جنایت و بیداد در عصر ظهور است. تحولی که خود، مقدمه و زمینهساز وقوع تحول در جهان طبیعت و دیگر تحولات میگردد.
1) تحول انسان در بعد اخلاقی
عصر ظهور دوران حیات طیبه و حیات معقول انسانی است. عصر حاکمیت عقلانیت و معنویت بر افراد و جوامع. در این عصر تمامی استعدادهای فطری و عقلی انسان، شکوفا میشود. به نوشته یکی از حکما: «زمان ظهور دولت آن جناب، که زمان ظاهر شدن دولت ثانیه حق است، زمان ظهور و غلبه عقل است از روی باطنی آن که مقام ولایت است و به منزله روح است از برای روح ظاهری که آن مقام نبوت است.»(1)
علاوه براین در روایات مهدوی اشارهای به همپوشانی دو بعد فکری و اخلاقی انسان شده است و رشد و پیشرفت این دو بعد به دست حضرت مهدی (عج)، مورد تأکید قرار گرفته است. چنانکه در روایت مشهوری از امام باقر (ع) آمده است که ایشان میفرمایند: «إذا قام قائمنا وضع یده علی روؤس العباد فجمع به عقولهم و أکمل به أخلاقهم» چون قائم ما قیام کند، دستش را بر سر بندگان میگذارد و عقول آنها را متمرکز ساخته و اخلاقشان را به کمال میرساند.(2)
و نیز آمده که: «یفتح حصون الضلالة و قلوباً غفلاً» قلعه های گمراهی و نادانی و دل های بسته را می گشاید.(3)
📚 1. تحفة الملوک سید جعفر کشفی، ج 1، ص 78 2. بحارالأنوار محمدتقی مجلسی، ج 52، ص 336 3. تحفة الملوک سید جعفر کشفی، ج 1، ص 78
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌸🌺🌸🌺🌸
🌺🌸🌺
🌸
🌹 #دعای_عهد 🌹
🌷 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🌷
🌸 اللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ، وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ، وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ
🌸 اللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ، وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ، یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ، یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ، یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ.
🌸 اللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ، عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها وَ جَبَلِها، وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ
🌸 أللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا، وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى، لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً.
🌸 اللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ، وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْه
🌸 اللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى، شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى.
🌸 اللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ، وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ،
🌸 واعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ، فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ، وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ، اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ، وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ
🌸 اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ.
🌸 آنگاه سه بار بر ران خود دست مى زنى، و در هر مرتبه مى گويى:
✨ الْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ
✨ الْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ
✨ الْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان
🌸
🌺🌸🌺
🌸🌺🌸🌺🌸
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
28.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 دعای عهد 🌹
🌺 با نوای استاد فرهمند 🌺
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
هدایت شده از عشق عالمیان
ahd-mahdi-mirdamad.mp3
2.95M
🌹 دعای عهد 🌹
🌺 با نوای مهدی میرداماد🌺
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 چله دعای عهد
#روز_بیست_ویکم
🌺 السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)
آقا جان، می خواهیم چله عهد بگیریم ... چهل سحر میهمان سفره انتظارتان باشیم... چهل سپیده صبح زمزمه اللهم رب النور العظيم سر دهیم تا به نماز سبز دلدادگیتان برسیم...
عهد میبندیم که تا زنده ایم تجدید کنیم پیمانمان را، و بیعتی که برگردنمان هست، و هرگز ازاین عهد و بیعت برنگردیم و عاشقانه در رکابتان باشیم.
دست التماس به درگاه خداوند متعال بر میداریم که ما را از یاران آن بزرگوار قرار دهد و از آنانکه از او دفاع میکنند و به جانب اراده اش مشتاقانه سبقت میگیرن.
خدا کند بیایی ز پس پرده غیبت ما و طاقت گمیم میان فصل انتظار به دنیا که نگاه میکنیم، چیزی برای گفتن ندارد...
انگار دنیا درگیر ما ، و ما گیر دنیاییم، مولا جان، امیدمان فقط دیدن گل روی شماست.
#نکات :
🌸 کاربران محترم لطفا آشنایان هم دعوت کنید شرکت نمایند.
🌸 لطفا در کانالها و گروه های خود فوروارد نمایید تا شما هم در ثوابش شریک باشید.
🌺 التماس دعای فرج 🌺
🌹 اجرتان با حضرت زهرا (س) 🌹
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
ِ
🌺 حدیث روز🌺
🌸 إمامُ الهاديُّ عليه السلام 🌸
🌺 لا تَطلب الصَّفا ممّن كَدّرتَ علَيهِ ، و لا النُّصْحَ ممّن صَرَفْتَ سُوءَ ظنِّكَ إلَيهِ ، فإنّما قلبُ غيرِكَ لكَ كقلبِكَ لَهُ .;
♻️از كسى كه مكدّرش كرده اى صفا مجوى و از كسى كه تير بد گمانى ات را به او نشانه رفته اى خيرخواهى و صداقت مخواه؛
زيرا دل ديگرى با تو همچون دل توست با او.;
📚بحار الأنوار : 74/181 .
✅ امروزدوشنبه
☀️ 7 - خرداد -1397
🌙 12 -رمضان-1439
✝ 28 - مه -2018
✅ افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی (1359-ه-ش)
💠 دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان💠
🔅بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والکَفافِ واحْمِلنی فیهِ على العَدْلِ والإنْصافِ وامِنّی فیهِ من کلِّ ما أخافُ بِعِصْمَتِکَ یا عِصْمَةَ الخائِفین.
🔹خدایا زینت ده مرا در آن با پوشش وپاکدامنى وبپوشانم در آن جامه قناعت وخوددارى ووا دارم نما در آن بر عدل وانصاف وآسوده ام دار در آن از هر چیز که میترسم به نگاهدارى خودت اى نگه دار ترسناکان.
📃شرح و صوت زیبا
💻 #ببینید:👈 balaq.ir/post/319
✅ ذکر روز دوشنبه : -100-مرتبه
✅《یا قاضی الحاجات》
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🚨در ماه رمضان، با چشیدن گرسنگی و تشنگی، به فکر گرسنگان و محرومان و فقرا بیفتیم
🔻رهبرانقلاب: یکی از درسهای بزرگ ماه رمضان که در خلال دعا و روزه و تلاوت قرآن باید فرا بگیریم این است که با چشیدن گرسنگی و تشنگی، به فکر گرسنگان و محرومان و فقرا بیفتیم.
🔺در آیات قرآن میخوانیم که یکی از نشانههای تکذیبِ دین این است که انسان در مقابل فقر فقیران و محرومان بیتفاوت باشد و احساس مسؤولیت نکند. ۱۳۸۱/۰۹/۱۵
🌟 یک نکتهی اخلاقی از حضرت آیتالله خامنهای
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
#حدیث_مهدوی
🌺امام محمد باقرعلیه السلام 🌺
«کأني باصحاب القائم عليهالسلام و قد احاطوا بما بين الخافقين، فليس من شي ء الا و هو مطيع لهم حتي سباع الأرض و سباع الطير، يطلب رضاهم في کل شي ء، حتي تفتخر الأرض و تقول: مربي اليوم رجل من اصحاب القائم عليهالسلام».
«گويي اصحاب قائم عليهالسلام را با چشم خود مي بينم که شرق و غرب جهان را تحت سيطره ي خود در آورده اند و در روي زمين چيزي نيست جز اينکه از آنها فرمان مي برد، حتي درندگان زمين و پرندگان آسمان. هر چيزي در جهان، رضايت آنها را جستجو مي کند و قطعات زمين بر يکديگر مباهات کرده مي گويند: امروز يکي از ياران قائم عليهالسلام بر فراز من قدم نهاد».
📚الامامة و التبصرة/ ص131
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
606435c74337338da8aa01df1e10fdc580228355.mp3
692.2K
🌸دعای روز دوازدهم (۱۲) ماه مبارک رمضان🌸
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
f3d1742d3212007cadcb737346ba8393175d38d6.mp3
6.84M
📖شرح دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان
📚حضرت آیت الله مجتهدی(ره)
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
868a9d01ac5bb05189bf7be7f83c196f55b67334.mp3
8.12M
🌷ترتیل قرآن کریم با صدای
استاد منشاوی، به مناسبت ماه مبارک رمضان
#هر_روز_یک_جزء
#جزء_۱۲
🍃خواندن این جزء تقدیم به ساحت مقدس
حضرت معصومه (س) وحضرت سکینه(س)🍃
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
dadc57b28d8f014a39f9df40f372ffe5d2904da3.mp3
4.31M
🎙واعظ: امام خامنه ای مد ظله العالی
🌺 روز حسرت 🌺
🌸 #ویژه_ماه_مبارک_رمضان 🌸
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
1521867902192h5KlFxr3gQo1Ut62uVDbBGHzavLpdn84.mp3
4.14M
شهدا
عمریه دلم میخواد شهید بشم
تا پیش فاطمه رو سفید بشم
👤 سید_رضا_نریمانی
اینم یه صوت برای عاشقان شهادت
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌺 تحول انسان در عصر ظهور 🌺
#قسمت.دوم
🌷 براساس این روایت عقول و افکار مردم در عصر ظهور، شکوفا، متمرکز و اخلاق آنان کامل میشود؛ این یعنی پیوند عقلانیت و معنویت انسان. امام زمان پس از ظهور، با نفوذ در دل و جان و عقل مردم و هدایت های پیامبرگونه خود، آنان را هدایت و راهنمایی میکند. و منظور از دست در این روایت دست رحمت، شفقت و هدایت الهی بر بندگان است.
در این صورت معنای این روایت چنین میشود: در زمان ظهور حضرت، با آفت زدایی از عقل و خرد و اندیشه و ایجاد زمینه مناسب برای رشد و شکوفایی عقول مردم، رحمت و نعمت خداوند بر مردم نازل میشود و همه آنها هدایت می یابند و به کمال می رسند.
خداوند در قرآن کریم درباره یکی از حکمتهای نبوت میفرمایند: « وَ یَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالأَغْلاَلَ الَّتِی كَانَتْ عَلَیْهِمْ » پیامبر زنجیرها و مشقت ها را از آنها (مردم) برمیدارد.(سوره أعراف، آیه 157)
در اینجا حضرت مهدی ادامه دهنده راه پیامبران و تکمیل کننده برنامه های آنها بخصوص پیامبر اکرم (ص) است. در واقع در این عصر هم بر بصیرت و دانایی مردم افزوده میشود و هم پاکسازی و تزکیه نفوس آنان در اولویت قرار میگیرد.
امام علی(علیه السلام) میفرمایند: خداوند فرستادگان خود را در میان مردم برانگیخت و پیامبران خویش را پیاپی روانه کرد تا از آنان رعایت میثاق فطری الهی را باز طلبند و نعمتهای فراموش شده خدایی را به آنان یادآور سازند و نیروهای پنهان عقل آدمی را آشکار کنند (یثیروا لهم دفائن العقول) و آیات بهنجار آفرینش را به مردمان بنمایانند.(4)
و در روایت دیگری نیز آمده است که امام صادق فرموده اند: « و یذهب الزنا و شرب الخمر و یذهب الربا و یقبل الناس علی العبادات و تۆدی الأمانات و یهلک الأشرار و تبقی الأخیار » روابط نامشروع، مشروبات الکلی و رباخواری از بین میرود. مردم به اطاعت و عبادت روی می آورند. امانتها را به خوبی رعایت میکنند. اشرار و اوباش نابود میشوند و افراد صالح باقی میمانند.(5)
در اثر انقلاب حضرت مهدی، انقلاب اخلاقی و امنیت اجتماعی در سطح جامعه حاکم میشود. انقلابی عظیم در درون انسانها رخ میدهد که دچار امنیت و آبادانی جامعه میشود. امام علی(علیه السلام) میفرمایند: «در عصر ظهور وقتی قائم ما قیام کند، آسمان قطرات باران رحمت خود را بر زمین نازل میکند و زمین نباتات را می رویاند و کینه و عداوت از دل مردم زائل میشود و چهارپایان و درندگان با همدیگر در صلح آشتی خواهند بود. چنانکه اگر زنی با پای پیاده از عراق به شام برود، درحالیکه قدمهایش را در آن فاصله بر روی گیاهان و سبزه ها خواهد گذاشت و زیور آلات خود را هم همراه داشته باشد، هیچ خطری از جانب درندگان وی را تهدید نخواهد کرد و ترسی برایش نخواهد بود.» (6)
بدون تردید او برنامه ای جامع و همه جانبه برای ایجاد امنیت کامل اخلاقی خواهد داشت و در هنگام ظهور اجرا خواهد کرد. إن شاءالله.
📚 4. نهج البلاغه، خطبه 33
5. منتخب الأثر، ص 308
6. بحارالأنوار، ج 10، ص 104
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 ذکر نام اصلی امام زمان(عج) در زمان غیبت 🌹
🌺 در اينکه آن حضرت را با کنيه يا يکى از القاب شريفش مانند: حجت، قائم، مهدى، صاحب الزمان و غيره، ياد کنيم، شک و ترديدى در جواز آن نيست. ليکن در اينکه آيا مى توان به نام اصلى حضرت، يعنى (م.ح.م.د) تصريح کرد يا نه، در بين علماى شيعه اختلاف نظر است.
و اما تحقيق سخن در اين باره اين است که ياد نمودن نام شريف معهود آن حضرت بر چند گونه متصور مى شود:
1- ياد کردن آن در کتابها، که در جايز بودنش ترديد نيست، زيرا دلايل منع شامل آن نمى شود، و نيز شيوه علماى صالح و عامل از زمان کلينى تا کنون بر اين بوده که نام آن حضرت را در کتابهاى خود ذکر کرده اند، بدون اينکه کسى بر آنان اعتراض نمايد.
2- ياد کردن نام آن حضرت با اشاره و کنايه، مانند اينکه گفته شود: اسم او، اسم رسول خدا (ص) است، و کنيه اش، کنيه آن حضرت مى باشد. و اين نيز جايز است، به همان دلايلى که در گونه اول گذشت. به اضافه روايات متعددى از طرق شيعه وسنى از پيغمبر اسلام (ص) که در آنها تصريح فرموده است: (مهدى از فرزندان من است. نام او نام من و کنيه اش کنيه من مى باشد). (1)
لازم به ذکر است که جايز بودن در اين دو مورد مذکور به غير حال ترس اختصاص دارد، زيرا ترس، از جمله عناوين عارضى است که مايه حرام شدن هر جايزى مى گردد.
3- ياد کردن آن حضرت در دعا و مناجات که ظاهرا در اين مورد نيز جايز است.
4- ياد کردن آن حضرت در مجامع و غيره به طور سرى و به عنوان درد دل، که در اين صورت نيز جايز است، زيرا دلايل منع از اين قسم منصرف است، پس اصل جواز و دلايل جواز بدون معارض باقى مى مانند. ضمن اينکه در روايت نبوى آمده: (اوست کسى که نامش به طور آشکارا پيش از قيامش نبرد مگر کافر به او). (2)
5- ياد کردن اين اسم شريف در مواقع ترس، مانند: محافل و مجالس دشمنان دين که تقيه با آنان واجب است، و در حرمت اين نوع هيچ اختلافى وجود ندارد چنانکه در روايات متعددى بر اين حرمت تصريح شده است.
6- ياد کردن نام آن حضرت در مجالس و مجامعى که ترس و تقيه اى در آنها نباشد. اين مورد است که معرکه آرا و جاى بحث وگفتگو است. بعضى گويند: اخبار گوناگونى در دست است که دلالت بر حرمت اين نوع دارد.
از جمله روايات، اين است که امام هادى (ع) فرمود: (جانشين بعد از من پسرم حسن است، پس چگونه خواهيد بود در جانشين پس از جانشين؟
راوى مى گويد: عرض کردم: خداوند مرا فداى شما گرداند، چرا؟ فرمود: زيرا که شما شخص او را نمى بينيد و بردن نامش براى شما روا نيست. گفتم: پس چگونه او را ياد کنيم؟ فرمود: بگوييد حجت آل محمد (ص)). (3)
و نيز در توقيع شريف آن حضرت است که: (ملعون است ملعون است کسى که در محفلى از مردم اسم مرا ببرد..). (4)
وعده اى گويند: منظور از حرمت نام بردن اسم صريح امام، در مورد تقيه است. زيرا رواياتى داريم که به جهت جايز دانستن ذکر نام آن امام، در مقابل روايات حرمت قرار دارند، و تنها راه جمع بين روايات حرمت و جواز همين است. و دلايل ديگرى هم مى آورند که منطقى مى نمايد.
در اين رابطه عالم بزرگ تشيع، على بن عيسى اربلى گويد: فتواى من اين است که منع تلفظ به نام مهدى (عج) از روى تقيه بوده است، ولى اکنون اشکال ندارد. (5) همان گونه که محدث کبير شيخ حر عاملى در وسايل الشيعه اختيار کرده است.
پس با آنچه گذشت مى توان گفت: ذکر نام شريف حضرت مهدى (عج) که عبارت از امام محمد فرزند امام حسن عسکرى عليهما السلام مى باشد، در امثال زمان ما که تقيه لازم نيست، جايز است. (6)
📚 (1) کمال الدين و تمام النعمه، صدوق، ص 286. (2) مستدرک الوسائل، ميرزا حسين نورى، ج 2، ص 380. (3) اصول کافى، کلينى، ج 1، ص 328. (4) بحار الانوار، علامه مجلسى، ج 53، ص 184. (5) کشف الغمه، علامه اربلى، ج 2، ص 520. (6) براى آگاهى بيشتر رجوع شود به کتاب (القواعد الفقهيه) ج 3، ص 124. تأليف آيت الله مکارم شيرازى.
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 خجالت ميكشم آقا بگویم یارتان هستم😞
🌹 که میدانی و میدانم فقط سربارتان هستم😓
🌷 و با این بـی وفایـی ها و این توبه شکستن ها
🌷 حلالم کن که عمری موجب آزارتان هستم
🌹 هزاران جمعه رفت و بودم و اما نبودی تو
🌹 خودم میدانم آقا "من" گره در کارتان هستم
🌷 نشانت در دلم بود و منِ بيچاره همواره
🌷 میان شهر آواره پــی آثارتان هستم...
🌺🌷🌹
🌺🌷یا اباصالح المهدی 🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi