فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهترین شیوه ارتباط با امام زمان(عج) از زبان آیتالله بهجت(ره).
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
4_5891074260994098272.mp3
7.9M
#یامهدی_عج
✨ شعر فوق العاده زیبا #تورکی از شاعر آذربایجانی برای
🌹حضرت #صاحب_الزمان (عج)🌹
#نشردهید
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
4_5891074260994098274.mp3
4.56M
🕊ای صاحب زمانه( ترکی) ......
🔴حتما #گوش_کنید
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌺بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 🌺
ِ
🔹 حدیث روز🔹
🌸قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله:🌸
💠أشَدُّ ما يُتَخَوَّفُ على اُمّتي ثَلاثةٌ : زَلّةُ عالِمٍ ، أو جِدالُ منافقٍ بِالقرآنِ ، أو دُنيا تَقْطَعُ رِقابَكُمْ فاتَّهِمُوها على أنفُسِكُمْ .
💠 آنچه بيش از هر چيز درباره امتم نگران كننده است ، سه چيز مى باشد : لغزش عالم ، يا مجادله منافق به وسيله قرآن ، يا دنيايى كه گردنهاى شما را مى زند ؛ پس از دنيا بر خويش بترسيد .
📚الخصال : 163 / 214 .
✅ امروزدوشنبه
☀️ 11 - تیر -1397
🌙 18 -شوال-1439
✝ 2 -ژوئیه -2018
🔹 شهادت آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب به دست منافقین (1361-ه-ش)
✅ ذکر روز دوشنبه : -100-مرتبه
✅《یا قاضی الحاجات》
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
#قرآن حقیقت مسلم نزد شیعه واهل سنت
بهترین راه برای حل اختلافات اعتقادی بین ما و اهل سنت، رجوع به کلام خداست. کلامی که شیعه و سنی بر حجیت و مقبولیت آن اتفاق نظر داشته آن را جدا کننده حق از باطل (سوره طارق آیه ۱۳) می دانند.
در خصوص «امامت عامه» و تشریح زوایای کلی بحث امامت، آیات متعددی در قرآن کریم وجود دارد.
برای یافتن پاسخِ برخی از پرسش هائی که در نکته پنج ذکر گردید، به محضر آیه ۱۲۴ سوره بقره می رویم؛ آیه ای که به نام «ابتلاء» معروف است.
آیه ابتلاء از ابراهیم علیه السلام سخن می گوید و از رسیدن او به مقام «امامت» پرده بر می دارد و می فرماید: «و یاد کنید هنگامى که ابراهیم را پروردگارش به امورى [دشوار و سخت] آزمایش کرد، پس او همه را به طور کامل به انجام رسانید، پروردگارش [به خاطر شایستگى ولیاقت او] فرمود: من تو را براى همه مردم «امام» قرار دادم. ابراهیم گفت: و از دودمانم [نیز امامانی برگزین]. [پروردگار] فرمود: پیمان من [که امامت است] به ستمکاران نمىرسد.»
شاید در ابتدای امر ترجمه آیه شریفه نتواند سوالات ما را در خصوص «امامت عامه» پاسخ دهد اما با کمی صبر و تحمل در نکات بعدی متوجه می شویم که این آیه بسیاری از گره های بحث امامت را گشوده حقیقت را بر ملا می سازد.
در تعدادی از نکات بعدی می کوشیم در ضمن هر نکته یکی از زوایای آیه ابتلاء را در خصوص «امامت عامه» توضیح دهیم.
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 چرا امام زمان (عج) تاکنون ظهور نکرده؟
🌺 پيروزى هر انقلات و هر فعاليت اجتماعى به يک سلسله شرايط و موقعيتهاى عينى و خارجى بستگى دارد که بدون فراهم شدن آن شرايط نمى تواند به هدفش برسد. اگر چه قسمتى از شرايط و موقعيت هاى انقلاب مهدى (عج) آسمانى و خدايى است و جنبه آسمانى دارد، اما اجراى کلى ماموريت وى، به گرد آمدن شرايط عينى و خارجى وابسته است.
همان گونه که آسمان چشم به راه ماند تا پنج قرن از جاهليت بگذرد، و آنگاه نداى آخرين رسالت آسمانى را از سوى پيامبر اکرم (ص) بشنود؛ اين انتظار، يعنى اجراى برنامه الهى هم مستلزم تحقق موقعيت هاى عينى و خارجى است، يا عواملى است مانند محيط مساعد و فضاى عمومى مناسب و يا بعضى ويژگيهاى جزيى که جنبش دگرگونى بخش از لا به لاى پيچ و خمهاى جزيى، در جستجوى آن است.
سنت تغيير ناپذير خداوند سبحان، بر اين است که اجراى انقلاب اسلامى حضرت مهدى (عج) نيز به موقعيت هاى خارجى و پذيرنده اى که محيط مساعد وفضاى عمومى را براى درک و پذيرش انقلاب آماده مى سازد، وابسته باشد، و به همين دليل هم بود که اسلام پس از گذشت چندين سده از پايان يافتن کار انبياى پيشين و ايجاد خلأ تلخ چند صد ساله، ظاهر شد. خداوند با همه توانايى اش، در هموار ساختن تمامى مشکلات راه رسالت پيامبر، و ايجاد محيط مساعد براى ابلاغ اين رسالت، نخواست چنين شيوه اى را به کار گيرد، بلکه با ابتلا و آزمايش، که تکامل بخش انسانند کار کلى انقلاب الهى را به گونه اى طبيعى و بر بنيادها و عوامل اجتماعى صورت داد.
البته اين ويژگى، مانع نيست که گهگاه، در پاره اى از جزئيات دخالت خداوندى، از راههاى غير عادى انجام پذيرد، زيرا جزئيات در ساختن محيط مساعد نقش اساسى ندارد و فقط گاهى براى حرکت در محيط مناسب، لازمند، يارى هاى و توجهات عينى اى که خداوند متعال در لحظات دشوار به رهبران الهى مى فرمايد، از اين گونه است، براى پاسدارى رسالت ابراهيم آتش نمرود را بر او سرد و سلامت مى کند، ودست آن مرد يهودى که با شمشير بر بالاى سر پيامبر ايستاده، از حس مى افتد و توانايى حرکت و تکان را گم مى کند، يا باد شديدى مى وزد وپرده هاى دشمنان حق را که در روز خندق، مدينه را محاصره کرده اند، از بيخ و بن بر مى اندازد؛ و هراس در دل آنها مى افکند. اما همه ى اينها از يک سلسله امور جزئى و کم در لحظاتى قاطع، فراتر نمى رود، و بايد پيش از اين کمکها، زمينه و فضايى مساعد براى دگرگونى عمومى موجود باشد.
اکنون در پرتو همين مبانى، و همساز با موقعيتهاى عينى وخارجى، موضع گيرى امام مهدى (عج) را، بررسى مى کنيم. مسلما انقلاب امام (عج) نيز، مانند هر دگرگونى اجتماعى ديگر، از جهت اجرا به موقعيت هاى اجتماعى بستگى دارد؛ که بايد همساز با آن موقعيتهاى معين، پيش آيد. زيرا حضرت مهدى (عج) خود را براى اقدامى اجتماعى ودر سطحى محدود، آماده نکرده، بلکه رسالتى که از سوى خداوند براى او تعيين شده، دگرگون ساختن همه جانبه گيتى مى باشد، به صورتى که همه افراد بشر از تاريکي هاى ستم و بيداد، به فروغ دادگرى راه يابند.
براى چنين دگرگونى بزرگى، تنها يک رهبر شايسته، کافى نيست، زيرا ويژگيهاى يک رهبر شايسته را پيامبر (ص) در همان روزگار سياه در خويش داشت، بلکه علاوه بر رهبر شايسته، نيازمند يک محيط جهانى مساعد و يک فضاى عمومى مناسب نيز هست تا موقعيت هاى خارجى مطلوب را براى انجام انقلاب جهانى آماده سازد.
از ديدگاه انسانى که بنگريم، بايد (احساس نابودى مداوم) در انسان متمدن ايجاد شود و يک انگيزه اساسى در درونش پديدار گردد و رسالت دادگرانه مهدى (عج) را بپذيرد و تنها با تجربه هاى اجتماعى، مدنى وسياسى گوناگون امکان دارد چنين احساسى در درون انسانها جاى گيرد، زيرا با تجربه مکتبها و... مى تواند بار گرانى از نقاط منفى به دوش خود بيابد و نيازمنديهاى او را به يارى جويى از سرشت پاک و جهان نهان آشکار سازد.
از ديدگاه مادى نيز، شرايط موجود، در زمان ظهور، براى انجام رسالت مهدى (عج)، بر تمامى جهان، بايد آمادگى و توانايى بيشترى داشته باشند، تا در روزگارى همچون زمان غيبت صغرى؛ زيرا که بخش هاى جهان به يکديگر نزديک شده، ارتباط و پيوند ميان انسانها بهتر انجام مى گيرد. ارتباط و پيوندى که دستگاه رهبرى مرکزى، براى پرورش مردم، بر بنياد رسالت؛ به آن نياز دارد).
📕 بحث حول المهدى، شهيد آيه الله صدر، ص 75
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌷 شرایط ظهور حضرت مهدی (عج) چیست و چه فرقهایی با علایم ظهور دارند؟
🌺 مقصود از شرايط ظهور، همان شرايطى است که تحقق روز موعود متوقف بر آنها است، و گسترش عدالت جهانى به آنها وابستگى دارد. و مى توان تعداد شرايط را سه چيز دانست:
شرط اول: وجود طرح و برنامه عادلانه کاملى، که عدالت خالص واقعى را در برداشته باشد، و بتوان آن را در هر زمان و مکانى پياده کرده و براى انسانيت سعادت و خوشى به بار آورد، و تضمين کننده سعادت دنيوى و اخروى انسان باشد. روشن است که بدون وجود چنين برنامه و نقشه جامعى، عدالت کامل متحقق نخواهد شد.
شرط دوم: وجود رهبر و پيشوايى شايسته و بزرگ که شايستگى رهبرى همه جانبه آن روز را داشته باشد، که وجود دارد.
شرط سوم: وجود ياران همکار و همفکر و پايدار، در رکاب آن رهبر واحد. براى پياده کردن جهانى نياز به يار و پشتيبان مى باشد تا با همکارى آنان بتوان به صورتى طبيعى و عادى به گسترش عدل و داد پرداخت. ويژگيهايى را که اين افراد مى بايست واجد باشند، در همين شرط نهفته است. زيرا اين افراد بايد داراى خصوصيات معينى باشند تا بتوانند آن کار مهم را انجام دهند، وگرنه هر گونه پشتيبانى کفايت نمى کند.
شرط چهارم: وجود توده هاى مردمى که در سطحى کافى از فرهنگ و شعور اجتماعى و روحيه فداکارى باشند، تا در نخستين مرحله موعود گروه هاى اوليه پيروان حضرت مهدى (عج) را تشکيل دهند. زيرا آنان افراد با اخلاص درجه يک که شرط سوم با وجود آنها محقق مى شد، گروه پيشرو جبهه جنگ جهانى هستند؛ ولى چنانچه بخواهند آن نقشه عدالت جهانى را پياده کنند، مى بايست جمعيت بيشترى داشته باشند تا در آغاز، زمينه اى براى پذيرش آن برنامه باشند و از جامعه آنان شروع شود.
لازم به ذکر است که شرايط چهارگانه فوق، مربوط به پياده کردن عدالت خالص در روز موعود است، ولى چنانچه نسبت به شرايط ظهور بسنجيم، يکى از آنها که وجود رهبر باشد کم مى شود وسه شرط ديگر باقى مى ماند، زيرا معنى ظهور آن است که فرد آماده قيام در آن روز، وجود دارد که مى خواهد ظاهر شود و با گفتن اين کلمه شرط دوم را ضمنى پذيرفته ايم و خواه ناخواه سه شرط بيشتر باقى نمى ماند.
و اما اينکه، شرايط ظهور چه تفاوتهايى با علايم ظهور دارند؟ بايد گفت که اولين تفاوت در اين است که وابستگى ظهور به شرايط، يک نوع وابستگى واقعى است، ولى وابستگى به نشانه ها و علايم وابستگى از جهت کشف و اعلام است، نه به عنوان يک امر واقعى و ارتباط حقيقى.
تفاوت دوم اين است که علايم ظهور، عبارت از چندين رويداد و حادثه است که گاهى نيز به ظهور پراکنده پديد آمده و تنها ارتباط واقعى در بين آنها و ظهور، تحقق همه آنها پيش از ظهور مى باشد. اما شرايط ظهور به اعتبار برنامه ريزى طولانى الهى، با ظهور رابطه واقعى داشته و سبب پيدايش آن مى باشد.
تفاوت سوم اينکه، نشانه ها لزومى ندارد حتما در يک زمان به يکديگر واقع شوند بلکه يک نشانه در يک زمان پديد مى آيد و پايان مى پذيرد. البته گاهى هم به طور تصادفى در يک زمان چندين نشانه با هم پديد مى آيند. اما شرايط بايد با يکديگر مرتبط باشند و در آخر کار موجب ظهور شوند، و به تدريج ايجاد شده و آنچه که وجود مى يابد استمرار داشته و از بين نرود.
تفاوت چهارم اينکه، تمامى علامات، پيش از ظهور پديد آمده و از بين مى رود؛ ليکن شرايط به طور کامل به وجود نمى آيند مگر نزديک ظهور و يا به هنگام وقوع آن و ممکن نيست که از بين بروند.
تفاوت پنجم اينکه، علايم ظهور را مى توان شناسايى کرد، و مى توانيم بفهميم که کدام يک از آنها تاکنون موجود شده، و کداميک هنوز موجود نگشته است. اما به شرايط نمى توان کاملا و در يک زمان پيش از ظهور، دست يافت، و يا آنها را حاصل کرد. زيرا برخى از آن شرايط، وجود تعداد کافى از افراد آزموده و با اخلاص، در سطح جهان بوده، و بررسى درست و شناسايى آنها براى اشخاص عادى امکان پذير نيست.
📕 براى آگاهى بيشتر به کتاب (تاريخ غيبت کبرى) تأليف سيد محمد صدر، ص 489 به بعد مراجعه شود.
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌷 حضور و نقش ایرانیان در عصر ظهور 🌷
🌸 در برخى از روايات اهل بيت عليهم السلام به حضور فعال (عجم) در سپاه وارتش مخصوص امام مهدى (عليه السلام) اشاره شده است. البته مقصود از عجم، ملتهاى غير عرب است. ولى به احتمال زياد، بيشترين مصداق آن در عصر ظهور، ايرانيان خواهند بود، بويژه که مرکز ثقل تشيع نيز در ايران است، از شهرهايى که نام برده شده اند: خراسان، رى، طالقان، قم، فارس، و... است.
اصبغ بن نباته مى گويد: امير المؤمنين (عليه السلام) در ضمن خطبه اى، پيرامون مهدى (عليه السلام) و يارانش چنين فرمود: (از اهواز يک نفر، شوشتر يک نفر، شيراز سه نفر به نام حفص، يعقوب وعلى، از اصفهان چهار نفر به نام موسى، على، عبد الله وغلفان، از بروجرد يک نفر به نام قديم، از نهاوند يک نفر به نام عبد الرزاق، از همدان سه نفر به نام جعفر، اسحاق وموسى، از قم ده نفر، که همنام اهل بيت رسول خدا هستند (ودر حديثى، هجده نفر ذکر شده است)، از شيروان يک نفر، از خراسان يک نفر به نام دريد، ونيز پنج نفر که همنام اصحاب کهف هستند، از آمل يک نفر، از گرگان يک نفر، از دامغان يک نفر، از سرخس يک نفر، از ساوه يک نفر، از طالقان بيست وچهار نفر، از قزوين دو نفر، از فارس يک نفر، از ابهر يک نفر، از اردبيل يک نفر، از مراغه سه نفر، از خوى يک نفر، از سلماس يک نفر، از آبادان سه نفر واز کازرون يک نفر.
سپس فرمود: (پيامبر اکرم (صلى الله عليه وآله وسلم) سيصد وسيزده نفر از ياران مهدى (عليه السلام) به تعداد ياران پدر را براى من برشمرد وفرمود: خداوندا آنان را، در کمتر از يک چشم برهم زدن از مشرق ومغرب زمين، در کنار کعبه گرد آورد).
📕 بحار الانوار، علامه مجلسى، ج 60، ص 218
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
شعـــــ📝ــــــر مهـــــــ 💕 ـــــدوے
🌹 من از اشکی که میریزد ز چشم یار میترسم😢
🌹 از آن روزی که مولایم شود بیمار میترسم!😔
🌷 همه ماندیم در جهلی شبیه عهد دقیانوس
🌷 من از خوابیدن مهدی درون غار میترسم😔
🌹 رها کن صحبت یعقوب و کوری و غم و فرزند
🌹 من از گرداندن یوسف سر بازار میترسم!
🌷 همه گویند این جمعه بیا اما درنگی کن
🌷 از اینکه باز عاشورا شود تکرار میترسم!
🌹 سحر 🌙شد آمده خورشید اما آسمان ابریست
🌹 من از بی مهری این ابرهای تار میترسم!
🌷 تمام عمر خود را نوکر این خاندان خواندم
🌷 از آن روزی که این منصب کنم انکار میترسم!😔
🌹 طبیبم داده پیغامم بیا دارویت آماده است
🌹 از آن شرمی که دارم از رخ عطار میترسم!
🌷 شنیدم روز وشب از دیده ات خون جگر ریزد
🌷 من از بیماری آن دیده خونبار میترسم!😭
🌹 به وقت ترس و تنهایی،تو هستی تکیه گاه من
🌹 مرا تنها میان قبر خود نگذار، میترسم!
🌷 دلت بشکسته از من،لکن ای دلدار رحمی کن
🌷 که از نفرین و عاق والدین بسیار میترسم!
🌹 هزاران بار من رفتم،ولي شرمنده برگشتم
🌹 ز هجرانت نترسیدم ولی این بار میترسم!😔
🌸 اللهم عجل لولیک الفرج الساعه به حق حضرت زینب(س) 🌸
#الهی.آمین
🌹 امام خامنه ای (حفظه الله) 🌹
🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 اولین سخنانی که امام زمان (عج) بعد از ظهور می فرمایند 🌹
🌺 هنگامى که خداوند اذن ظهور به امام مهدى (عجل الله فرجه) بدهد، آن حضرت براى اصلاح جهانى قيام مى کند و در کنار خانه خدا در ميان رکن و مقام از سيصد و سيزده يار باوفايش که فرماندهان لشکرى و کشورى حکومت حقه هستند بيعت مى گيرد، و نخستين جمله اى را که بر زبان جارى مى فرمايد، آيه (بقيه الله..). است. چنانکه امام باقر (عليه السلام) مى فرمايد: (هنگامى که مهدى (عليه السلام) ظاهر شود، پشت خود را به خانه کعبه تکيه مى دهد و اولين سخنى که مى گويد، اين آيه شريفه است: (بقيه الله خير لکم ان کنتم مؤمنين). (1)
و نيز مفضل از امام صادق (عليه السلام) روايت مى کند که فرمود: (قائم (عليه السلام) پشت خود را به ديوار کعبه تکيه داده مردم جهان را مخاطب قرار مى دهد و مى فرمايد: (هر کس بخواهد آدم و شيث را ببيند اينک منم آدم و شيث. هر کس بخواهد نوح و سام را ببيند اينک منم نوح و سام. هر کس بخواهد ابراهيم و اسماعيل را ببيند اينک منم ابراهيم و اسماعيل. هر کس بخواهد موسى و يوشع را ببيند اينک منم موسى و يوشع. هر کس بخواهد عيسى و شمعون را ببيند اينک منم عيسى و شمعون. هر کس بخواهد محمد وعلى (عليهما السلام) را ببيند اينک منم محمد و على. هر کس بخواهد حسن و حسين را ببيند، اينک منم حسن و حسين. هر کس بخواهد امامها را از اولاد حسين ببيند، اينک منم آن امامان معصوم از نسل پاک حسين.
اينک به سخنانم گوش فرا دهيد تا شما را از آنچه شنيده و مى دانيد و آنچه تا کنون نشنيده و نمى دانيد، خبر دهم... هر کس کتابهاى آسمانى را مى شناسد گوش فرا دهد..).
آنگاه امام مهدى (عجل الله فرجه) به خواندن کتابهاى آسمانى مى پردازد، و صحيفه آدم و شيث و نوح و ابراهيم عليهم السلام را مى خواند، و هم تورات و انجيل و زبور را... و سپس قرآن کريم را...).
🌷 چه خوش است صوت قرآن ز تو دلربا شنيدن
🌷 به رخت نظاره کردن، سخن خدا شنيدن
📕 بحار الانوار، علامه مجلسى، ج 53، ص 9
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌺بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 🌺
ِ
🔹 حدیث روز🔹
🌸إمامُ هاديُّ عليه السلام 🌸
💚لَولا مَن يَبقى بَعدَ غَيبَةِ قائمِنا عليه السلام مِنَ العُلَماءِ الدّاعينَ إلَيهِ ، و الدالّينَ عَلَيهِ ، و الذابّينَ عَن دينِهِ بِحُجَجِ اللّه ِ ، و المُنقِذينَ لِضُعَفاءِ عِبادِ اللّه ِ مِن شِباكِ إبليسَ و مَرَدَتِهِ ، و مِن فِخاخِ النَّواصِبِ ، لَما بَقِيَ أحَدٌ إلاّ ارتَدَّ عَن دينِ اللّه ِ .;
💚 اگر بعد از غيبت قائم ما عليه السلام نبود وجود علمايى كه به سوى او مى خوانند و به وجود او رهنمون مى شوند و با حجتهاى الهى از دين او دفاع مى كنند و بندگان ناتوان خدا را از دامهاى ابليس و پيروان او مى رهانند،
بي گمان همه مردم از دين خدا برمى گشتند.;
📚بحار الأنوار : 2/6/12.
✅ امروز سه شنبه
☀️ 12 - تیر -1397
🌙 19 -شوال-1439
✝ 3 -ژوئیه-2018
🔹 حمله ددمنشانه ناوگان آنریکای جنایتکاربه هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران (1367-ه-ش)
🔹روز بزرگداشت علامه امینی (1349-ه-ش)
🔹 روز افشای حقوق بشر آمریکایی
✅ ذکرروز سه شنبه -100-مرتبه
✅《يا ارحمُ الرّاحمين 》
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ
📝« سانسور عجیب اهل بیت در کتابهای اهل سنت »
👤 استاد #رائفی_پور
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
مقام معظم رهبری:
زمینه ظهور درصورت پیروزی ملت ایران آماده میشود
امروز مسیر تاریخ، مسیر ظلم است؛ مسیر سلطهگری و سلطهپذیری است؛ یک عده در دنیا سلطهگرند، یک عده در دنیا سلطهپذیرند. اگر حرف شما ملت ایران پیش رفت، اگر شما توانستید پیروز شوید، به آن نقطهی موعود برسید، آن وقت مسیر تاریخ عوض خواهد شد؛ زمینهی ظهور ولىامر و ولىعصر (ارواحنا له الفداء) آماده خواهد شد؛ دنیا وارد یک مرحلهی جدیدی خواهد شد. این بسته به عزم امروز من و شماست، این بسته به معرفت امروز من و شماست.
#ولايت
#رهبری
#مهدويت
#ولايت_فقيه
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
#برتری مقام امامت بر مقام نبوت،
اولین پیام آیه ابتلاء (۱))
ابراهیم قهرمان توحید است پیامبری است که تمام ادیان آسمانی خود را به او نسبت می دهند بسیار بزرگ است آیه ابتلاء جهت مهمی از بزرگی و عظمت او را بیان کرده است.
به ترجمه قسمت ابتدائی آیه باز می گردیم: «و یاد کنید هنگامى که ابراهیم را پروردگارش به امورى [دشوار و سخت] آزمایش کرد، پس او همه را به طور کامل به انجام رسانید، پروردگارش [به خاطر شایستگى ولیاقت او] فرمود: من تو را براى همه مردم «امام» قرار دادم»
آزمایشات ابراهیم را هر مسلمانی کما بیش می شناسد؛ او را به جرم بت شکنی در دریایی از آتش انداختند، آتشی که بت پرستان ۴۰ روز به جمع آوری هیزمش پرداختند! و از شدت حرارات نتوانستند به آن نزدیک شوند تا اینکه شیطان مجسم شد و صنعت ساخت «منجنیق» را به آنها یاد داد، او را بر منجنیق گذاشتند و در این دریای سوزان پرتاب کردند اما لحظه ای از اهداف خودش بازنگشت! تا سنین پیری خدا به او فرزندی عنایت نکرد، در پیری اسماعیل به او ارزانی شد هنوز آتش عشق به این فرزند به خنکا نکشیده بود که مامور شد او و مادرش را به بیابانی خشک و لم یزرع برده در آنجا رها کند! سالها بعد که اسماعیل به جوانی رسید دیدار تازه شد و او و مادرش را به امر خدا باز هم ملاقات کرد اما دیری نپایید که اینبار مامور به ذبح جگر گوشه اش شد و او را تا قتله گاه برد و کارد تیز را بر گلویش فشرد و خم به ابرو نیاورد! … به راستی ابراهیم علیه السلام که بود! مقام او را خدا و مقربانش می دانند … این همه در «اتمهن» آیه ابتلا آمده چرا که خدا می فرماید «او همه امتحانات را به طور کامل به انجام رسانید»
به تصریح آیه ۱۲۴سوره بقره(آیه ابتلاء)، بعد از تمام این ابتلائات خدا به حضرت ابراهیم مقام «امامت» را ارزانی کرد. گویا امامت پاداش پیروزی در مقابل تمام این امتحانات است. ابراهیم پس از تمام این ابتلائات و آزمایشات به مقام امامت رسید حال آیا می توان این مقام را مساوی یا حتی کمتر از مقام «نبوت» محسوب کرد؟
هر چند پاسخ به این سوال بر هر عاقلی روشن است اما برای روشن تر شدن آن حتما نکته بعد را دنبال کنید
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌹 اولین سخنانی که امام زمان (عج) بعد از ظهور می فرمایند 🌹
🌺 هنگامى که خداوند اذن ظهور به امام مهدى (عجل الله فرجه) بدهد، آن حضرت براى اصلاح جهانى قيام مى کند و در کنار خانه خدا در ميان رکن و مقام از سيصد و سيزده يار باوفايش که فرماندهان لشکرى و کشورى حکومت حقه هستند بيعت مى گيرد، و نخستين جمله اى را که بر زبان جارى مى فرمايد، آيه (بقيه الله..). است. چنانکه امام باقر (عليه السلام) مى فرمايد: (هنگامى که مهدى (عليه السلام) ظاهر شود، پشت خود را به خانه کعبه تکيه مى دهد و اولين سخنى که مى گويد، اين آيه شريفه است: (بقيه الله خير لکم ان کنتم مؤمنين). (1)
و نيز مفضل از امام صادق (عليه السلام) روايت مى کند که فرمود: (قائم (عليه السلام) پشت خود را به ديوار کعبه تکيه داده مردم جهان را مخاطب قرار مى دهد و مى فرمايد: (هر کس بخواهد آدم و شيث را ببيند اينک منم آدم و شيث. هر کس بخواهد نوح و سام را ببيند اينک منم نوح و سام. هر کس بخواهد ابراهيم و اسماعيل را ببيند اينک منم ابراهيم و اسماعيل. هر کس بخواهد موسى و يوشع را ببيند اينک منم موسى و يوشع. هر کس بخواهد عيسى و شمعون را ببيند اينک منم عيسى و شمعون. هر کس بخواهد محمد وعلى (عليهما السلام) را ببيند اينک منم محمد و على. هر کس بخواهد حسن و حسين را ببيند، اينک منم حسن و حسين. هر کس بخواهد امامها را از اولاد حسين ببيند، اينک منم آن امامان معصوم از نسل پاک حسين.
اينک به سخنانم گوش فرا دهيد تا شما را از آنچه شنيده و مى دانيد و آنچه تا کنون نشنيده و نمى دانيد، خبر دهم... هر کس کتابهاى آسمانى را مى شناسد گوش فرا دهد..).
آنگاه امام مهدى (عجل الله فرجه) به خواندن کتابهاى آسمانى مى پردازد، و صحيفه آدم و شيث و نوح و ابراهيم عليهم السلام را مى خواند، و هم تورات و انجيل و زبور را... و سپس قرآن کريم را...).
🌷 چه خوش است صوت قرآن ز تو دلربا شنيدن
🌷 به رخت نظاره کردن، سخن خدا شنيدن
📕 بحار الانوار، علامه مجلسى، ج 53، ص 9
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌷 آیا حضرت مهدی(عج) در زمان حکومتش از امکانات جنگی و ارتباطی بروز استفاده میکند؟
🌺 برنامه قيام حضرت مهدى (عجل الله فرجه) همانند برنامه قيام همه پيامبران الهى، از راه بهره گيرى از وسايل و اسباب طبيعى انجام مى گيرد، و هيچگاه اعجاز، اساس آن را تشکيل نمى دهد، بلکه معجزات جنبه استثنايى دارند. به اين دليل همه پيامبران از سلاح روز، تربيت افراد لايق، مشورت هاى لازم، طرح نقشه هاى مؤثر، تاکتيک هاى نظامى و حساب شده، و خلاصه فراهم ساختن هرگونه امکان مادى ومعنوى براى پيشبرد هدفشان استفاده مى کردند و در انتظار معجزه نمى نشستند.
بنابراين اجراى طرح حکومت حق و عدالت در سطح جهانى نيز بايد با استفاده از وسايل مادى و معنوى لازم بجز در موارد استثنايى تحقق پذيرد. به تعبيرى ديگر، آن حضرت و يارانش با هر اسلحه اى که لازم باشد، در مقابل کفار و ستمگران مى ايستند، و از هر گونه اسلحه اى که در آن زمان متداول بوده و مورد نياز باشد استفاده مى کنند.
علاوه بر اينکه قيام يک مصلح بزرگ براى استقرار عدل و آزادى در سراسر جهان، هيچگاه سبب نمى شود که جنبش صنعتى و ماشينى در شکل سالم ومفيدش برچيده يا متوقف شود.
ابو بصير از امام صادق (عليه السلام) روايت کرده است که آن حضرت فرمود: (هنگامى که کارها به صاحب اصلى ولايت، حضرت مهدى (عليه السلام) برسد، خداوند متعال هر نقطه فرو رفته اى از زمين را براى او مرتفع، و هر نقطه مرتفعى را پايين مى برد، آنچنان که تمام دنيا نزد او به منزله کف دستش خواهد بود! کدام يک از شما اگر در کف دستش مويى باشد آن را نمى بيند؟!). (1)
امروزه با نصب وسايل فرستنده بر فراز کوهها، به انتقال تصويرها به نقاط مختلفى از جهان کمک مى کنند، و حتى از ماهواره ها نيز استفاده مى نمايند و مناطق وسيعترى را زير پوشش انتقال تصوير قرار مى دهند، تا همه کسانى که دستگاههاى گيرنده در اختيار دارند، بتوانند از آن استفاده کنند.
از حديث فوق، چنين بر مى آيد که در عصر قيام حضرت مهدى (عجل الله فرجه) يک سيستم نيرومند مجهز براى انتقال تصويرها به وجود مى آيد که شايد تصور آن هم امروز براى ما مشکل باشد، آن چنان که تمام جهان به منزله کف دست خواهد بود نه موانع مرتفع، و نه گودى زمينها، مانع از رويت موجودات روى زمين نخواهد شد. البته اين امر با ولايت تکوينى آن امام نيز سازگارى دارد.
بديهى است که بدون يک چنين سلطه اطلاعاتى بر تمام کره زمين، در حکومت واحد جهانى و صلح و امنيت و عدالت، به گونه همه جانبه وسريع وجدى با صرف نظر از مسئله اعجاز امکان پذير نخواهد بود؛ و خداوند اين وسيله را در اختيار او و تشکيلات حکومتش قرار مى دهد). (2)
پي نوشته ها : (1) بحار الانوار، علامه مجلسى، ج 52، ص 328. (2) براى اطلاع بيشتر به کتاب انقلابى بزرگ، تاليف مکارم شيرازى، مراجعه شود.
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷
🌷 شرایط ظهور حضرت مهدی (عج) چیست و چه فرقهایی با علایم ظهور دارند؟
🌺 مقصود از شرايط ظهور، همان شرايطى است که تحقق روز موعود متوقف بر آنها است، و گسترش عدالت جهانى به آنها وابستگى دارد. و مى توان تعداد شرايط را سه چيز دانست:
شرط اول: وجود طرح و برنامه عادلانه کاملى، که عدالت خالص واقعى را در برداشته باشد، و بتوان آن را در هر زمان و مکانى پياده کرده و براى انسانيت سعادت و خوشى به بار آورد، و تضمين کننده سعادت دنيوى و اخروى انسان باشد. روشن است که بدون وجود چنين برنامه و نقشه جامعى، عدالت کامل متحقق نخواهد شد.
شرط دوم: وجود رهبر و پيشوايى شايسته و بزرگ که شايستگى رهبرى همه جانبه آن روز را داشته باشد، که وجود دارد.
شرط سوم: وجود ياران همکار و همفکر و پايدار، در رکاب آن رهبر واحد. براى پياده کردن جهانى نياز به يار و پشتيبان مى باشد تا با همکارى آنان بتوان به صورتى طبيعى و عادى به گسترش عدل و داد پرداخت. ويژگيهايى را که اين افراد مى بايست واجد باشند، در همين شرط نهفته است. زيرا اين افراد بايد داراى خصوصيات معينى باشند تا بتوانند آن کار مهم را انجام دهند، وگرنه هر گونه پشتيبانى کفايت نمى کند.
شرط چهارم: وجود توده هاى مردمى که در سطحى کافى از فرهنگ و شعور اجتماعى و روحيه فداکارى باشند، تا در نخستين مرحله موعود گروه هاى اوليه پيروان حضرت مهدى (عج) را تشکيل دهند. زيرا آنان افراد با اخلاص درجه يک که شرط سوم با وجود آنها محقق مى شد، گروه پيشرو جبهه جنگ جهانى هستند؛ ولى چنانچه بخواهند آن نقشه عدالت جهانى را پياده کنند، مى بايست جمعيت بيشترى داشته باشند تا در آغاز، زمينه اى براى پذيرش آن برنامه باشند و از جامعه آنان شروع شود.
لازم به ذکر است که شرايط چهارگانه فوق، مربوط به پياده کردن عدالت خالص در روز موعود است، ولى چنانچه نسبت به شرايط ظهور بسنجيم، يکى از آنها که وجود رهبر باشد کم مى شود وسه شرط ديگر باقى مى ماند، زيرا معنى ظهور آن است که فرد آماده قيام در آن روز، وجود دارد که مى خواهد ظاهر شود و با گفتن اين کلمه شرط دوم را ضمنى پذيرفته ايم و خواه ناخواه سه شرط بيشتر باقى نمى ماند.
و اما اينکه، شرايط ظهور چه تفاوتهايى با علايم ظهور دارند؟ بايد گفت که اولين تفاوت در اين است که وابستگى ظهور به شرايط، يک نوع وابستگى واقعى است، ولى وابستگى به نشانه ها و علايم وابستگى از جهت کشف و اعلام است، نه به عنوان يک امر واقعى و ارتباط حقيقى.
تفاوت دوم اين است که علايم ظهور، عبارت از چندين رويداد و حادثه است که گاهى نيز به ظهور پراکنده پديد آمده و تنها ارتباط واقعى در بين آنها و ظهور، تحقق همه آنها پيش از ظهور مى باشد. اما شرايط ظهور به اعتبار برنامه ريزى طولانى الهى، با ظهور رابطه واقعى داشته و سبب پيدايش آن مى باشد.
تفاوت سوم اينکه، نشانه ها لزومى ندارد حتما در يک زمان به يکديگر واقع شوند بلکه يک نشانه در يک زمان پديد مى آيد و پايان مى پذيرد. البته گاهى هم به طور تصادفى در يک زمان چندين نشانه با هم پديد مى آيند. اما شرايط بايد با يکديگر مرتبط باشند و در آخر کار موجب ظهور شوند، و به تدريج ايجاد شده و آنچه که وجود مى يابد استمرار داشته و از بين نرود.
تفاوت چهارم اينکه، تمامى علامات، پيش از ظهور پديد آمده و از بين مى رود؛ ليکن شرايط به طور کامل به وجود نمى آيند مگر نزديک ظهور و يا به هنگام وقوع آن و ممکن نيست که از بين بروند.
تفاوت پنجم اينکه، علايم ظهور را مى توان شناسايى کرد، و مى توانيم بفهميم که کدام يک از آنها تاکنون موجود شده، و کداميک هنوز موجود نگشته است. اما به شرايط نمى توان کاملا و در يک زمان پيش از ظهور، دست يافت، و يا آنها را حاصل کرد. زيرا برخى از آن شرايط، وجود تعداد کافى از افراد آزموده و با اخلاص، در سطح جهان بوده، و بررسى درست و شناسايى آنها براى اشخاص عادى امکان پذير نيست.
📕 براى آگاهى بيشتر به کتاب (تاريخ غيبت کبرى) تأليف سيد محمد صدر، ص 489 به بعد مراجعه شود.
🌺🌷🌹
🌺🌷ندای شیعه🌷🌺
🇮🇷 @abasalehal_mahdi
🌷 اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷