eitaa logo
سید محمدصادق علم الهدی | کانال رسمی
1.1هزار دنبال‌کننده
27 عکس
52 ویدیو
0 فایل
سید محمدصادق علم الهدی استاد حوزه علمیه قم 📌 بازنشر بلامانع است. کانال نشر صوت دروس استاد: @Alamolhoda_org ادمین: @Oloom_Motoon آی‌دی استاد: @Alamolhoda مدیر: @sh_safayi آدرس سایت و اینستاگرام: Alamolhoda.ir این IDها در تلگرام و سروش هم فعّال است.
مشاهده در ایتا
دانلود
e Chera Qavaede feqhi.mp3
3.56M
👈‏ ‏چرا خارج قواعد فقهیه؟ ‏☑️‏‎️‎‏ توضیحاتی از استاد ‏ پیرامون درس خارج فقه:‏ ـ چرا «قواعد فقهیه» را موضوع درس خارج فقه برگزیدم؟ ـ سه مزیت مهم آموزشی که در انتخاب این موضوع نقش داشت:‏ ‏۱ ـ کاربرد زیاد قواعد فقهی ‏۲ ـ امکان تعلیم توأمان دو ساحت استنباطی مختلف؛ عبادی و معاملی ‏۳ ـ فراهم شدن بستر لازم برای بهره‌مندی از تراث فقهی کهن شیعی در کنار آمادگی برای ورود به ابحاث ‏نوپیدای فقهی ‏۹ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏> ‏> ‏ 📚 @Alamolhoda_ir@Alamolhoda_org
e توجه به جهات مثبت هر حادثه‌ای.mp3
3.56M
🔺‏ ‏ ‏> تجربه‌ای از زندگی ...‏ - اگر با حادثه تلخی مواجه شدی، زود قضاوت نکن، شاید...‏ - زندگی به من آموخته که در هر چیزی، جنبه‌های مثبتی هست که باید آن‌ها را یافت!‏ - خیر تو در این است... آرام باش!‏ ‏◀️‌‎️‌‏ استاد ‏ سال تحصیلی ۰۱ ـ ۱۴۰۰‏ ‏> ‏> ‏> ‏➕مطالب عمومی و اخلاقی استاد:‏ 📚 @Alamolhoda_ir ‏➕صوت دروس حوزوی استاد:‏ 🎙 @Alamolhoda_org
هنر مواجهه با حوادث تلخ روزگار! 🔻 فرض کنیم که جام بلورین و گران‌قیمتی که سخت دل‌بسته‌ی آن بوده‌ایم، به یکباره از دستمان افتاد و شکست! تکلیف چیست؟ چه باید بکنیم؟ ۱ ـ در وهله‌ی نخست، باید واقعیت را بپذیریم؛ بپذیریم که دیگر جام شکسته است. به هیچ عنوان وقت و فکر خود را با غصّه و افسوس تلف نکنیم و مرتّب با خود نیاندیشیم که ای کاش این جام نشکسته بود و اگر الان سالم بود، چه زیبا بود و چه جلو‌ه‌ای داشت! اصلاً چرا جام فلانی سالم است امّا جام من باید بشکند؟!... بسیارند کسانی که وقتی یکی از جام‌هایشان می‌شکند، آن قدر خودخوری می‌کنند که دست آخر، باید سایر جام‌ها را هم برای تأمین هزینه بازیابی سلامت روانی اوّلیه‌ی خود، به حرّاج بگذارند! یادمان باشد که به دنبال معجزه هم نباشیم و به نذر و نیاز نیفتیم که ای خدا اعجازی کن و این جام شکسته را به حالت اوّلش باز گردان! اینها فقط ذهن شما را خسته می‌کند و وقتتان را به باد می‌دهد. واقعیت را هر چند تلخ، باید به رسمیت شناخت و بر اساس آن، برای ادامه‌ی زندگی برنامه ریخت. ۲ ـ در وهله‌ی دوم، ذهن عملگرای خود را به کار بگیریم و ببنیم که چه می‌توانیم بکنیم تا از میزان خسارت بکاهیم؟ بدیهی است که باید تکّه‌های جام شکسته را جمع کنیم، تا شاید با چسباندن آنها، بتوانیم جامی و لو برای مصارف پست‌تر به دست آوریم؛ نباید به بهانه‌ی از دست رفتن منفعت صد در صدی، منفعت ده در صدی را نیز از دست داد! لا اقلّ این خورده شیشه‌ها را جمع کنیم و درون سطل آشغال برزیم تا به دست و پایمان نرود؛ چرا که در غیر این صورت، هم جام را از دست داده‌ایم هم آسیب جسمی دیده‌ایم! هیچ‌گاه نباید گذاشت که یک حادثه‌ی تلخ، قدرت تصمیم‌گیری را از ما سلب کند و حوادث تلخ دیگری را به همراه آورد. ۳ ـ در وهله‌ی سوم، ذهن تحلیل‌گر خود را به کار ببنیم و با مرور چندباره‌ی صحنه حادثه، علل وقوع آن را ریشه‌یابی کنیم؛ ببنیم اشکال کارمان کجا بود و بر اثر کدام سهل‌انگاری جام خود را از دست دادیم؟ سعی کنیم از این حادثه، تجربه‌ای کسب کنیم تا جام‌های دیگر زندگی را به این آسانی از دست ندهیم. (۱۴ اسفند ۹۴) ∆ > > > > ‏> ‏> ‏> ‏➕مطالب عمومی و اخلاقی استاد:‏ 📚 @Alamolhoda_ir ‏➕صوت دروس حوزوی استاد:‏ 🎙 @Alamolhoda_org
43.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتگوی تصویری با بخش ۱ ـ جستجوی روش تربیتی فاطمه زهراء (سلام الله علیها) در لابلای کتب روایی و ‏تاریخی ـ نحوه تعامل فاطمه (س) با حسنین خردسال علیهما السلام ـ ادب گفتاری و رفتاری فاطمه (س) در خانه خود ویژه‌برنامه ماه نیلی ‏ ‏ ‏☑️‌‎️‌‏ استاد ‏ ‏۵ دی ۱۴۰۱ ‏> ‏> ‏> ‏> ‏> 📚‏ @Alamolhoda_ir
36.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتگوی تصویری با بخش ۲ ـ جستجوی روش تربیتی فاطمه زهراء (سلام الله علیها) در لابلای کتب روایی و ‏تاریخی ـ نحوه تعامل فاطمه (س) با حسنین خردسال علیهما السلام ـ ادب گفتاری و رفتاری فاطمه (س) در خانه خود ویژه‌برنامه ماه نیلی ‏ ‏ ‏☑️‌‎️‌‏ استاد ‏ ‏۵ دی ۱۴۰۱ ‏> ‏> ‏> ‏> ‏> 📚‏ @Alamolhoda_ir
1_8417756204_(0).mp3
27M
⁨⁨‏⬆️ گفتگوی صوتی : ـ در جستجوی روش تربیتی فاطمه زهراء (سلام الله علیها) در لابلای کتب روایی و ‏تاریخی ـ نحوه تعامل فاطمه (س) با حسنین خردسال (علیهما السلام) ـ ادب گفتاری و رفتاری فاطمه (س) در خانه خود ویژه‌برنامه ماه نیلی ‏ ‏ ‏☑️‌‎️‌‏ استاد ‏ ‏۵ دی ۱۴۰۱ ‏> ‏> > ‏> ‏> 📚‏ @Alamolhoda_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اشاره‌ای به مصائب فاطمی! 🟠 - معتقدم، اگر فاطمه (س) به محسن آبستن می‌ماند و شاهد ولادت او می‌بود، قصه به گونه دیگری رقم می‌خورد... 🔴 - فاجعه سقط محسن بن علی بن ابی‌طالب ع از زبان شهرستانی تاریخ‌دان و رجالی برجسته سنی اشعری‌مسلک: إنّ عمر ضرب بطن فاطمة یوم البیعة حتی القت الجنین من بطنها و كان یصیح: «احرقوا دارها بمن فیها!» و ما كان فی الدار غیر علی و فاطمة و الحسن و الحسین. 📚 الملل و النحل، ج۱، ص۵۷ 🎦 به بیان استاد 🔸 @Alamolhoda_ir
نام و نشان فاطمه در آثار اهل سنت.mp3
6.79M
👈 جستجوی نام و نشان فاطمه سلام الله علیها در کتاب‌های بزرگان اهل سنّت؛ تعابیری که نشان از جایگاه بلامنازع فاطمه در جهان اسلام دارد... ◀ استاد ۲۹ بهمن ۹۶ 📚 @Alamolhoda_ir
50.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراسم عمامه گذاری جمعی از فضلای مدرسه علمیه مرحوم آیت الله سید محمد علم الهدی قده (شعبه تهران) در سالروز میلاد مسعود بانوی دو عالم صدیقه طاهره (سلام الله علیها) که تحت نظارت و اشراف والد معظّم استاد، حضرت آیت‌الله سید عبدالهادی علم‌الهدی مد ظله به شرف طلبگی و تلبّس نائل آمده‌اند. تهران/ دیماه ۱۴۰۲ @Alamolhoda_ir
انا لله و انا الیه راجعون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«بکشید ما را، ما از مرگ نمی‌ترسیم، اما شما هم از مرگ ما صرفه ندارید (نفعی نمی‌برید)» عرض تسلیت قتل‌عام ناجوانمردانه هموطنان مظلوم کرمانی پ ن: ضمناً در کلیپ فوق، سید جلیل القدری که در سمت چپ تصویر ایستاده، مرحوم آیت‌الله سید محمد علم‌الهدی قده جد امجد استاد است که این ایام، مصادف با سی و پنجمین سالگرد رحلت آن عالم فرزانه است. رضوان الله تعالی علیه و حشره مع اجداده الطاهرین. @Alamolhoda_ir
قطعاً روزی حسرت امروز را خواهیم خورد! ✍ استاد 🔻 ▪ حتماً برای همه‌ی ما پیش آمده است که وقتی با نتیجه‌ی تصمیمات اشتباه خود در گذشته مواجه شده‌ایم، افسوس خورده و از خدا خواسته‌ایم که ما را به گذشته باز گرداند، تا بتوانیم این بار تصمیم درست بگیریم و درست عمل کنیم. واقعیت این است که امروز هم گذشته فردای ما است و امروز دقیقاً همان روزی است که فردا حسرت خواهیم خورد که چرا قدر آن را ندانستیم و به غفلت گذراندیم. ▫ اساساً روزی خواهد آمد که همه‌ی مردم عالم حسرت می‌خورند که چرا در دنیا خوب یا خوب‌تر عمل نکردند؛ از این رو است که خدا در قرآن از «قیامت» با عنوان «روز حسرت» یاد کرده واز نبی‌ّ خود خواسته است که مردمان غافل را نسبت به آن روز هشدار دهد: «وَ أَنْذِرْهُمْ يَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِيَ الْأَمْرُ وَ هُمْ في‏ غَفْلَةٍ» (مریم، ۳۹). ▪ آیه به این واقعیت تلخ اشاره دارد که روزی، همه‌ی ما به عجز و لابه از خدا خواهیم خواست که یک بار دیگر ما را به امروز باز گرداند تا درست عمل کنیم: «رَبَّنَا أَبْصَرْنَا وَ سَمِعْنَا؛ فَارْجِعْنَا نَعْمَلْ صَالِحًا» (سجده، ۱۲)، که البتّه این درخواست شدنی نیست؛ چرا که مسیر زندگی انسان، بی‌بازگشت است. ▫ راستش عمق واقعیت نهفته در آیات، بیش از از این حرف‌ها است؛ چرا که بر حسب متون دینی، اعمال امروز ما جزئی از وجود ابدی ما خواهد شد؛ پس ما تا ابد گرفتار رفتار امروز خود خواهیم بود، پس حسرت قیامت «حسرت ابدی» است و حسرت ابدی چیست؟ ... ▪ چه می‌گویم؟! درک مفاهیم مربوط به «ابد» برای ما که در چرخ زمان و فنا گرفتاریم، آسان نیست و به عنایت خود او محتاج است. لا اقلّ من در مورد خود مطمئن‌ام که به شکل کامل و عمیق این مفاهیم را نمی‌فهمم، و الا لحظه‌ای از لحظات عمر را به بطالت و غفلت سپری نمی‌کردم! ∆ » » » » » ‏» » » ‏» ‏➕مطالب عمومی و اخلاقی استاد:‏ 📚 @Alamolhoda_ir ‏➕صوت دروس حوزوی استاد:‏ 🎙 @Alamolhoda_org