هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
حکمت ۱۳۲ نهج البلاغه
#حکمت #نهج_البلاغه #حضرت_علی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
9.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌#صوت
🎧 شرح حکمت پنجاه و یکم (۲)
🎤 استاد مهدوی ارفع
#حکمت #نهج_البلاغه #حضرت_علی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
22.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کمبود کدام مواد مغذی باعث ریزش مو می شود؟
#ریزش_مو #ویتامین #سلامتی#تغذیه
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
چگونه کودک رو برای فرزند بعدی آماده کنیم؟
#کودک #فرزندآوری #تربیت #آشنایی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
19.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاک کردن انواع لکه روی لباس
#لباس #لکه #اطلاعات_عمومی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
۱_ فروش لباس و وسایل آرایشی زنانه توسط مردان چه حکمی دارد؟
۲_نگاه کردن به سر بدون موی زنی که سر خود را کچل نموده چه حکمی دارد؟
۳_حکم وضو با صورت آرایش شده (مداد چشم،ریمل و پنکیک) چه حکمی دارد؟
۴_پاسخ سلام در حین خواندن نماز چه حکمی دارد؟
۵_آیا برای شرکت در مهمانی گناه آلود باید ازشوهر اطاعت نمود؟
۶_تبعیت جزء مطهرات است یا نجاسات؟
۷_اگر هنگام خواندن زیارت عاشورا ،مهر برای سجده نباشد، چه باید کرد؟
۸_قمه زنی در روز عاشورا چه حکمی دارد؟
۹_اگر مرجع تقلید فوت نماید و همچنان او بر سایر مراجع تقلید زنده اعلم باشد، چه کار باید کرد؟
۱۰_ آیا تقلید قبل از دوران بلوغ صحیح است؟
May 11
سخنرانی حاج اقا توزنده جانی.. امیرالمؤمنین(ع) است.
یک زمانی علمای یهود و نصاری سؤالهای بزرگی کردند. حضرت بلا درنگ پاسخ دادند. چون اینها محضر پیغمبر نرسیده بودند، به مولا علی (ع) عرض کردند: شما همان پیغمبری هستی که موسی کلیم الله و عیسی روح الله وعده آمدنش را داده است؟ حضرت فرمودند: نه، من نیستم. «إِنَّمَا أَنَا عَبْدٌ مِنْ عَبِيدِ رَسُولِ اللَّهِ (ص)» (كافي، ج۱، ص۹۰) در عظمت پیغمبر خدا همین بس که شخصیتی مثل مولا امیرالمؤمنین که فضایل او را عالم و آفاق پر کرده است، میگوید: «إِنَّمَا أَنَا عَبْدٌ مِنْ عَبِيدِ رَسُولِ اللَّهِ (ص)» من بندهای از بندههای پیغمبر هستم و هرچه دارم از او دارم. این خیلی مهم است با اینکه نفس و جان پیغمبر است. کلید حلال مشکلات پیغمبر است. این ادب مولا علی در مورد پیغمبر عجیب است. با اینکه دوم شخص عالم است در زمان پیغمبر ایشان یک خطبه نخوانده است. پایش را روی پله منبر نگذاشته است. یک جا تقدم بر پیامبر نداشتند. با اینکه خود به اذن خدای متعال همه کاره است.
مرحوم آیت الله بهاءالدینی(ره) همیشه میفرمودند: همه عالم سر سفره پیغمبر خدا هستند. ولی نعمت را بشناسند یا نشناسند. اهلبیت، انبیاء، فرشتهها و عالم هستی. در قرآن داریم «وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعالَمِينَ» (انبیاء/۱۰۷) اولاً چرا خدا این پیغمبر را فرستاده است و بروز و ظهور داده است؟ پیغمبر ما چهل سال به صورت عادی در میان مردم زندگی کردند. یک خیانت و دروغ و فساد و ظلم و ضد ارزش از پیغمبر سراغ نداشتند. زمان جاهلیت که دخترها را زنده به گور میکردند و ظلم و فساد بود، یک مورد در تاریخ ثبت نشده که نقطه ضعفی از پیغمبر قبل از رسالتش دیده شده باشد. به پیغمبر امر شده که رسالتت را بروز و ظهور بده. برای چه این همه صدمه خورد و فشارها را تحمل کرد؟ «وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعالَمِينَ» تو را نفرستادیم الا برای رحمت. همان «الحمدلله رب العالمین» که در سوره حمد میگوییم، حمد مخصوص رب عالمین است. مالک و مربی همه عوالم، همان برای پیغمبر خدا هم آمده است. میگوید: حمد میکنیم خدایی را که مالک و مربی تمام عوالم است. این پیغمبر هم رحمت برای همه عالمین است. هرچه در تمام هستی خلق میشود، پیغمبر رحمت است. مثلاً شیطان قبل از اینکه پیغمبر خدا بیایند، ملائکه او را سیلی و پس گردنی میزدند. به برکت پیغمبر خدا تعطیل شد. شیاطین تا آسمان چهارم نفوذ میکردند. به برکت پیغمبر ما تا آسمان اول بیشتر نمیتوانند نفوذ کنند. پیغمبر ما پیغمبر رحمت و مهربانی است. در تمام انذارهایش رحمت و محبت است.
آیه 110🌹 ازسوره مائده🌹
إِذْ قالَ اللَّهُ يا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ اذْكُرْ نِعْمَتِي عَلَيْكَ وَ عَلى والِدَتِكَ إِذْ أَيَّدْتُكَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُكَلِّمُ النَّاسَ فِي الْمَهْدِ وَ كَهْلًا وَ إِذْ عَلَّمْتُكَ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ التَّوْراةَ وَ الْإِنْجِيلَ وَ إِذْ تَخْلُقُ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ بِإِذْنِي فَتَنْفُخُ فِيها فَتَكُونُ طَيْراً بِإِذْنِي وَ تُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَ الْأَبْرَصَ بِإِذْنِي وَ إِذْ تُخْرِجُ الْمَوْتى بِإِذْنِي وَ إِذْ كَفَفْتُ بَنِي إِسْرائِيلَ عَنْكَ إِذْ جِئْتَهُمْ بِالْبَيِّناتِ فَقالَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ إِنْ هذا إِلَّا سِحْرٌ مُبِينٌ
زمانى كه خداوند فرمود: اى عيسى پسر مريم! نعمتم را بر تو و بر مادرت ياد كن. آنگاه كه تورا با «روحالقدس» (جبرئيل) تأييد كردم. در گهواره (به اعجاز) و در بزرگسالى (به وحى) با مردم سخن گفتى و آنگاه كه كتاب و حكمت و تورات و انجيل به تو آموختم، و (فراموش مكن زمانى را كه) به اذن من از گِل (چيزى) به صورت پرنده ساختى و در آن دميدى، پس با اذن من پرندهاى شد، و با اذن من كور مادرزاد و پيسى گرفته را شفا مىدادى، و آنگاه كه به اذن من، مردگان را (زنده) از گور بيرون مىآوردى، و (به ياد آور) زمانى كه (دست ظلم) بنىاسرائيل را از تو كوتاه كردم، آنگاه كه تو دلايل روشن برايشان آوردى، پس كافران از ايشان (دربارهى معجزات تو) گفتند: اين، چيزى جز سحر آشكار نيست
آیه 110🌹 ازسوره مائده🌹
إِذْ=[یاد کنید ] آنگاه که
قالَ=گفت
اللَّهُ =الله
يا عِيسَى=ای عیسی
ابْنَ=پسر
مَرْيَمَ =مريم
اذْكُرْ =یادکن
نِعْمَتِي=نعمت مرا
عَلَيْكَ =برخودت
وَ عَلى =وبر
والِدَتِكَ=ومادرت
إِذْ =آنگاه که
أَيَّدْتُكَ=نیرومند گردانیدم تورا
بِرُوحِ=به روح
الْقُدُسِ=القدس [=جبرئیل]
تُكَلِّمُ=که سخن می گفتی
النَّاسَ=با مردم
فِي الْمَهْدِ =درگهواره
وَ كَهْلًا = و[در] میانسالی
وَ إِذْ=وآنگاه که
عَلَّمْتُكَ=آموختم به تو
الْكِتابَ=کتاب
وَ الْحِكْمَةَ =وحکمت
وَ التَّوْراةَ =وتورات
وَ الْإِنْجِيلَ=وانجیل را
وَ إِذْ =وآنگاه که
تَخْلُقُ =می ساختی
مِنَ=از
الطِّينِ=گل
كَهَيْئَةِ=به سانِ
الطَّيْرِ=پرنده
بِإِذْنِي=به خواست من
فَتَنْفُخُ=پس می دمیدی
فِيها =درآن
فَتَكُونُ=پس می شد
طَيْراً=پرنده ای
بِإِذْنِي =به خواست من
وَ تُبْرِئُ=وبهبود می بخشیدی
الْأَكْمَهَ=کورمادرزاد
وَ الْأَبْرَصَ=وپیس را
بِإِذْنِي=به خواست من
وَ إِذْ =وآنگاه که
تُخْرِجُ=بيرون می آوردی
الْمَوْتى=مردگان را [زنده ازگور]
بِإِذْنِي =به خواست من
وَ إِذْ=وآنگاه که
كَفَفْتُ =بازداشتم
بَنِي إِسْرائِيلَ=بنی اسرائیل را
عَنْكَ=ازتو
إِذْ =هنگامی که
جِئْتَهُمْ=آوردی برایشان
بِالْبَيِّناتِ=نشانه های روشن را
فَقالَ=پس گفتند
الَّذِينَ=کسانی که
كَفَرُوا =کفرورزیدند
مِنْهُمْ =ازآنان
إِنْ=نیست
هذا=این
إِلَّا =مگر
سِحْرٌ=جادویی
مُبِينٌ =آشکار