بهترین دمنوشهای گیاهی برای بهبود سرفه
💜 سرفه، یکی از علائم شایع سرماخوردگی است که گاه پس از بهبود دوره بیماری نیز ممکن است تا مدتها ادامه داشته باشد. در کنار اقدامات درمانی که در این زمینه تجویز میشود، استفاده از خواص بعضی گیاهان بهشکل دمنوش بسیار موثر خواهد بود.
💜 دمنوش آویشن؛ برای سرفه های مزمن
❤️دمنوش رازیانه؛ تسکین سرفه های خلط دار
💛دمنوش اکالیپتوس؛ برای درمان برونشیت
💗دمنوش زنجبیل؛ برای تسکین سرفه و گلودرد
💙 دمنوش نعناع؛ برای رفع گرفتگی سینوسها
▹ · – · – · – · – · – · – · – · – ·
ورود حزب الله لبنان به اهواز!
تصاویر لحظه رسیدن جمعیت جوانان لبنانی به اهواز و اعزام به مناطق سیل زده خوزستان برای امداد رسانی
تصاویر کمتر دیده شده از مشارکت لبنانی ها در ایجاد سیل بند منطقه گلبهار اهواز _ فرودین ۱۳۹۸
🎥 مستند دیدنی صداوسیما در اعماق زمین (یکی از شهرهای موشکی) در گفتگو با یکی از فرماندهان هوافضا سپاه پاسداران / توضیحات رو درباره آزار اذیت روس های برای تحویل s300 بشنوید؛ الان بیش از ۹۰٪ درصد رادار های کشور داخلی هست!
🎥وقتی استاد قرائتی یک دقیقهای اثبات میکند چرا شیعه است. قاریان افضل ایران.. مرکز رجال قرانی
🌸🌿🌸🍃مرق🌸🌿🌸
آیه ۹۱🌹 ازسوره انعام🌹
وَمَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِذْ قَالُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ عَلَىٰ بَشَرٍ مِنْ شَيْءٍ ۗ قُلْ مَنْ أَنْزَلَ الْكِتَابَ الَّذِي جَاءَ بِهِ مُوسَىٰ نُورًا وَهُدًى لِلنَّاسِ ۖ تَجْعَلُونَهُ قَرَاطِيسَ تُبْدُونَهَا وَتُخْفُونَ كَثِيرًا ۖ وَعُلِّمْتُمْ مَا لَمْ تَعْلَمُوا أَنْتُمْ وَلَا آبَاؤُكُمْ ۖ قُلِ اللَّهُ ۖ ثُمَّ ذَرْهُمْ فِي خَوْضِهِمْ يَلْعَبُونَ
خداوند را آنگونه كه شايستهى اوست نشناختند، چرا كه گفتند: خداوند بر هيچ بشرى، چيزى نازل نكرده است. بگو: كتابى را كه موسى آورد و نور و هدايت براى مردم بود، چه كسى نازل كرد؟ كتابى كه آن را ورق ورق كرده (و به دلخواه خود) بخشى را آشكار و بسيارى را پنهان مىسازيد، و آنچه را شما و پدرانتان نمىدانستيد، (از طريق همان كتاب آسمانى تورات،) به شما آموخته شد. (اى پيامبر!) بگو: خدا (بود كه آنها را نازل كرد)، سپس رهايشان كن تا در ياوهگويىهاى خود غوطهور باشند
آیه ۹۱🌹 ازسوره انعام🌹
وَمَا قَدَرُوا =وارج نگذاشتند
اللَّهَ=الله را
حَقَّ=سزاوار
قَدْرِهِ=ارجمندی اش
إِذْ =آنگاه که
قَالُوا=گفتند
مَا أَنْزَلَ=فرو نفرستاده است
اللَّهُ=الله
عَلَىٰ =بر
بَشَرٍ=هیچ آدمی
مِنْ شَيْءٍ ۗ =چیزی را
مَنْ=چه کسی
أَنْزَلَ=فرو فرستاد
الْكِتابَ=آن کتاب را
الَّذِي=که
جاءَ =آورد
بِهِ =آن را
مُوسى =موسی
نُوراً =روشنی
وَ هُدىً =ورهنمودی
لِلنَّاسِ=برای مردمان
تَجْعَلُونَهُ =که قرار می دهید آن را
قَراطِيسَ=کاغذهایی
تُبْدُونَها =آشکار می کنید[بخشی از]آن را
وَ تُخْفُونَ=وپنهان می کنید
كَثِيراً =بسیاری را
وَ عُلِّمْتُمْ=وآموزش داده شدید
ما=آنچه را که
لَمْ تَعْلَمُوا =نمی دانستید
أَنْتُمْ=شما
وَ لا آباؤُكُمْ=ونه پدرانتان
قُلِ=بگو
اللَّهُ=الله[آن را فرستاد]
ثُمَّ=سپس
ذَرْهُمْ =بگذار آنان را
فِي =تادر
خَوْضِهِمْ=فرو رفتنشان[ دریاوه سرایی]
يَلْعَبُونَ=بازی کنند
https://eitaa.com/alemafzal
@..🌸🌿🌸🍃مرق🌸🌿🌸
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
حدیث روز ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۳
#حدیث_امروز
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
پرسش و پاسخ احکام مجلس
#احکام #سوال_شرعی #رقص #تفریح #فساد #خدا #شادی #حرام
آبان ماه ۱۴۰۳
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
⚠️#عراقچی وزیر امور خارجه دیشب همان حرفی را زد که #ثابتی نماینده مجلس ۲ ماه قبل گفته بود:
برخی ایرادات برجام تازه مهر سال آینده (اکتبر ۲۰۲۵) مشخص خواهد شد
مصیبت های برجامِ غربزده ها تمومی نداره..
روحانی و ظریف و تیمش، ایران را به چاهی انداختند که بیرون آمدن از آن هم هزینهی گزافی برای کشور خواهد داشت.
⚠️#عراقچی وزیر امور خارجه دیشب همان حرفی را زد که #ثابتی نماینده مجلس ۲ ماه قبل گفته بود:
برخی ایرادات برجام تازه مهر سال آینده (اکتبر ۲۰۲۵) مشخص خواهد شد
مصیبت های برجامِ غربزده ها تمومی نداره..
روحانی و ظریف و تیمش، ایران را به چاهی انداختند که بیرون آمدن از آن هم هزینهی گزافی برای کشور خواهد داشت.
https://eitaa.com/alemafzal
🍃🌸🌿🌸🍃🌸🌿🌸
🍃🌸🌿🌸🍃مرق🌸مرکز رجال قرانی 🌿🌸
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
حکمت ۲۰۰ نهج البلاغه
#حکمت #نهج_البلاغه #حضرت_علی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
💠 مخالفت شجاعانه و شنیدنی
آقای کوچکزاده در مورد لایحه غیرمسئولانه دولت برای معاون آقای پزشکیان، ظریف.
🍃🌸🌿🌸🍃🌸🌿🌸
🔴 توصیه ویژه رهبر انقلاب به سیدحسن نصرالله درباره نبیه بری
🔹آیتالله کعبی: شهید نصرالله به نقل از رهبر معظم انقلاب برای من تعریف میکرد که رهبری به او گفته است، روزی خواهد رسید که شما و حزبالله به جنش اَمَل و شخص آقای نبیه بری نیازمند خواهید شد و ارتباط با ایشان خیرات و برکاتی برای شما خواهد داشت.
🔹آقای نصرالله میگفت راهنمایی حضرت آقا اختلافات را پایان داد و کمکم بعد از جنگ ۲۰۰۶ که معروف به جنگ ۳۳ روزه بود که آقای نبیه بری تبدیل شد به فرمانده دیپلماسی حزبالله.
به تدریج اگر چه اَمَل و حزبالله دو تشکیلات شیعه جدا بودند منتهی از لحاظ سیاسی با وحدت و هم افزایی کار میکردند.
🔹آقای نصرالله میگفت پیشبینیهای رهبر معظم انقلاب خیلی عجیب بوده و همهشان هم محقق شد و حزبالله به یک قدرت بلامنازع در لبنان و حتی در کشورهای عربی تبدیل شد.
🍃🌸🌿🌸🍃مرکز رجال قرانی 🌸🌿🌸
🍎 بخش اول/ صحبتهای شنیدنی حجتالاسلام #علی_شیرازی نماینده سابق رهبر انقلاب در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حاج قاسم، شهید سیدحسن نصرالله و عماد مغنیه و خوابی که یک جوان لبنانی در سوریه دید...
🔹️ماجرای بریده شدن سر شهید حزبالله لبنان
🍎🍎🍎
اثبات خداحسین الهیقمشهای، پستی با موضوع اثبات وجود خداوند منتشر شده است که در ادامه متن آن را میخوانید؛
«خدای بلندی و پستی تویی، همه نیستند آنچه هستی تویی». برخی معتقدند سخن فردوسی، فصلالخطاب همه بحثها است و من هم میخواهم یکی از مهمترین بحثهایی که در طول تاریخ بر زبان و دل مردم جاری بوده را مطرح کنم که گاهی به شوخی و به طنز گفتهاند خدایا اگر هستی، روح من را اگر هست نجات بده. چون خیلیها روح را هم قبول ندارند. این مسئله یک ارتباط تنگاتنگی با همه ارزشها دارد. یعنی اگر به این سؤال پاسخ درستی داده نشود، بقیه ارزشها از اعتبار میافتد. داستایفسکی گفته است اگر معتقدید که خدایی در میان نیست، هر ارزشی از اعتبار میافتد و هر کار دلتان بخواهد، میتوانید بکنید.
کتابهای بسیاری نوشته شده است، هم از طرف اولیای دینی و هم فلاسفه. البته کتب اولیای دینی پشتوانه علمی و فلسفی ندارد، بلکه پشتوانه اعتقادی دارد، اما همیشه کسانی بودهاند که با برهان و دلیل سروکار داشتهاند و به میدان آمدند. کاپلستون، فیلسوف مسیحی اخیرا با برتراند راسل در این مورد که خدایی هست یا نیست گفتوگویی کرده و یک کتاب دیگری هم به نام اثبات وجود خدا که این را یک آمریکایی نوشته و احمد آرام ترجمه کرده است. چهل نفر از عالمان جهان در مورد این مسئله بحث کرده و هرکدام برهانی آوردهاند.
برهان اسد و اخصر در اثبات وجود خدا
برهانها نیز انواع و اقسامی دارد و یکی از آنها را انتخاب کردهام که فارابی به آن برهان «اسد و اخصر»، یعنی محکمترین و کوتاهترین گفته است که برهانی وجودی است. یعنی به جای اینکه بیاییم و یگ نگاهی به عالم بکنیم و بگوییم عالم ممکنالوجود است و هر ممکنالوجودی باید واجبالوجود داشه باشد، اینجا بحث را با وجود خدا شروع میکند. ادیان این بحث را فطری دانستهاند و گفتهاند، فطرت کافی است که وجود و وحدانیت و جاودانگی او را قبول کنیم. این برهان را فارابی مطرح کرده و دکارت نیز آن را به صورت ریاضی مطرح کرده است.
به خاطر دارم که وقتی کلاس پنجم دبیرستان بودم و حدودا 16 سالم بود، در دبیرستان مروی مشهور شده بودم که میگفتند پسری پیدا شده به نام قمشهای که خدا را از راه ریاضی ثابت میکند. دور من جمع میشدند و من هم چیزهایی مینوشتم.
وجود و ماهیت دو مفهوم مهم در برهان اسد و اخصر
لذا این برهانی که مطرح میکنم، کوتاه و محکم است. دو کانسپت و مفهوم در عالم هست که مهمترین مفاهیم هستند. یعنی فراگیرترین مفاهیم هستند و بقیه مفاهیم را در بر میگیرد. یکی عبارت از مفهوم چیستی است که در مورد همه چیز اعم از خدا، آسمان، خورشید و ... وجود دارد. اینکه فلانچیز چیست را همه میدانیم به چه معنا است. بچهها از وقتی زبان باز میکنند، میگویند فلانچیز چیست.
دومین مفهوم مهم هم مفهوم وجود است که میگویند وجود دارد یا ندارد، هست یا نیست. مثلا بچه مفهوم مادر را میداند، اما نمیداند در خانه هست یا نیست. میپرسد و وقتی گفتند هست، یک چیزی میفهمد و وقتی گفتند نیست یک چیزی ادراک میکند. بودن را حس میکند. بنابراین اگر این دو مفهوم را بحث کنیم و روی وجود و ماهیت بحث کنیم، یک درکی از وجود داریم که بیواسطه است. یعنی احتیاجی نیست که چراغ را با ریاضیات درک کرد و معنای وجود را همه میفهمند و در فطرت انسان نهاده شده است. دوم اینکه بودن را وقتی فهمیدیم، میفهمیم که بودن از عدم نمیآید. بودن از بودن میآید و پشتوانه هستی خود هستی است. از عدم چیزی به وجود نمیآید. «عدم موجود گردد این محال است، وجود از روی هستی لایزال است
فهمیدیم، میفهمیم که بودن از عدم نمیآید. بودن از بودن میآید و پشتوانه هستی خود هستی است. از عدم چیزی به وجود نمیآید. «عدم موجود گردد این محال است، وجود از روی هستی لایزال است».
لذا میفهمیم که وجود از عدم نمیآید و علت دارد و علتش نیز از جنس خودش یعنی وجود است. نمیشود چیز عدمی موجب پیدایش وجودی شده باشد. دیگر اینکه دومی هم ندارد. وقتی معنای وجود را ادراک کردید، تردیدی نمیکنید که یکی بیشتر نیست. حکما میگویند که «صرف الشئ لا یتکرر»، وجود باعث تکرار نمیشود. این وجود از وجود هم به عدم نمیرود. مبدا پیدایش خودش است و به عدم هم نمیرود. لذا معنای وجود را که فهمیدیم، ایمان میآوریم که هست. وجود یک حقیقت ثابت لایزال است که همه کائنات را نیز در برمیگیرد و به این میگوییم خدا. ما یک چیزی را نگذاشتهایم که بگوییم روی عرش نشسته است. عرش وجود، یعنی تمام عالم هستی را حاضر بدانیم و هرجا رو کنیم آنجا هست. بنابراین میتوان به وجود از راه وجود ایمان آوریم. «آفتاب آمد دلیل آفتاب، گر دلیلت باید از وی رو متاب»، خود آفتاب دلیل بر آفتاب است. بنابراین نیازی به اثبات مسئلهای برای خداوند نیست.
انتهای پیام
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر کوتاه
🔰 ذکر مصایب حضرت زهرا سلام الله علیها
🎤 مقام معظم رهبری
#کوه #استوار #حضرت_زهرا #امیرالمومنین #فاطمیه #سخنرانی #رهبر
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
🌸 دو کلمه حرف حساب 🌸:
📚به بهانه #هفته_کتاب و #کتابخوانی
✍معرفی یکی از آثار دکتر شهریار زرشناس🔰
📙📙عنوان: مجموعه دو جلدی «نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران»
✍ به نظر دکتر زرشناس استراتژی روشنفکری در ایران، استحاله هویت دینی نظام و تبدیل آن به یک رژیم سکولار است و خطرِ روشنفکری نئولیبرالی پس از انقلاب، تهاجم در برابر اسلام فقاهتی است.
🔰👇👇
📙📙عنوان: مجموعه دو جلدی «نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران»
ناشر: كتاب صبح
موضوع كتاب: سیاست
موضوع كتاب: علوم انسانی
موضوع كتاب: تاریخ
نوبت چاپ: سوم
تاریخ چاپ: بهار ۱۳۸۷
🔸 جلد اول کتاب به پیدایش اندیشه و دوران روشنگری در غرب و ظهور نسل اول روشنفکری در ایران عصر #مشروطه میپردازد و در جلد دوم نسل دوم روشنفکران در ادامه دوره مشروطه و دورانu پهلوی بررسی می شود.
🔸 به نظر دکتر زرشناس استراتژی روشنفکری در ایران، استحاله هویت دینی نظام و تبدیل آن به یک رژیم سکولار است و خطرِ روشنفکری نئولیبرالی پس از انقلاب، تهاجم در برابر اسلام فقاهتی است.
🔸 نویسنده در بخشی از کتاب می نویسد: «آنچه در مشروطه رخ داد پيروزي توأم با استبداد روشنفکران وابسته به لژ (ماسونی) بيداري پس از استبداد صغير و محاکمه و اعدام شهید آیت الله شيخ فضل الله نوری و در پيش گرفتن خشونت تروريستي ... و سکولاريزه کردن فضاي فرهنگي و سياسي کشور که نهايتاً به ظهور استبداد متجدّدانه و سکولاريستي رضاخان انجاميد، به راستي يک تراژدي تلخ بود که توسط منورالکفران ايراني و در مسير اغراض دولت انگليس اجرا گردید
🔰ادامه در بخش دوم🔰
✍ بخش دوم🔰
نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران
دغدغه رهبر انقلاب برای جوان انقلابی امروز
نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران" به قلم شهریار زرشناس، شرح سرگذشتِ روشنفکری از بدو پیدایشش در غرب، تا شکلگیری زمینههای آن در ایران، و حضور و تاثیرگذاریاش در دوران کنونی است. نویسنده کتاب، روشنفکریِ ایران را صورتی نازل و بیریشه از روشنفکری غربی معرفی میکند و ...
«من همهی دغدغهام این است که جوان انقلابی امروز، نداند ما بعد از چه دورانی، امروز در ایران مشغول چنین حرکت عظیمی هستیم. تاریخچهی این صد و پنجاه، دویست سال اخیر از دوران اواسط قاجار به این طرف؛ از دوران جنگهای ایران و روس به این طرف را بخوانید و ببینید چه حوادثی بر این کشور گذشته است. یکی از این حوادث، ایجاد جریان روشنفکری وابسته است.»۱
کتابِ "نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران" شرح سرگذشت روشنفکری در همین دوره تاریخی است. روی جلد اول چوب کبریتی روشن میان دو انگشت و طرح جلد دوم دو چوب قرار گرفتهاند که در بدو روشن شدن خاموش شده است! جلد اول به پیدایش روشنفکری و نسل اول آن در دوره مشروطه میپردازد و جلد دوم نسل دوم این جماعت و تا دوران پهلوی را .
روشنگری بیانگر جهانبینی و بینش حاکم بر دوران بسط و گسترش تمدن غرب است. و دارای چنان اهمیتی است که جریان غالب تفکر قرن هجدهم در غرب را با آن میشناسند. در فلسفه جدید، از دکارت به این سو، عقلی پدیدار شد که هرآنچه را روشن نبود، مردود میانگاشت. دکارت، عقل اومانیستی را معیار نهایی کشف حقیقت اعلام میکرد و بشر را بینیاز از هدایت وحیانی و آسمانی. او در طلب احکامی بود که بدیهی و روشن باشند. روشنفکری در ادامه فلسفه دکارت به وجود آمد. روشنفکران نیز در جهت ترویج و تبیین آداب و مشهورات امانیستی عمل میکردند.
اما آنچه در ایران با عنوان روشنفکری سربرآورد، در قیاس با روشنفکریِ غرب، ماهیتی تقلیدی داشت. و صورتی ظاهری از آن بود. جریان روشنفکری در ایران محصول تطور طبیعی تاریخ ما نبود. روشنفکران و متجددان ایران مقلدانی ظاهرگرا بودند که پیشرفت کشور را در وابستگی به استعمارگران میدیدند. و بر این باور بودند که «اصلاح» و بهبود اوضاع کشور از مسیر ورود سرمایههای مادی و معنوی غرب میگذرد. میرزا ملکمخان ناظمالدوله که از پیشگامان روشنفکری در ایران است میگفت باید «دقیقا مثل اروپا عمل کرد». روشنفکری در ایران از زمان فتحعلیشاه قاجار ظهور کرد. و از ابتدا بنایی غیر دینی داشت.۲ «غرب مسلط به فناوری و علم، روزی که خواست در ایران، پایگاه تسلط خودش را مستحکم کند، از راه روشنفکری وارد شد. از میرزا ملکمخانها و امثال اینها، تا تقیزادهها، این روشنفکری دوران قاجار است که بیمار متولد شد. روشنفکری ایران، متأسفانه بیمار و وابسته متولد شد.»۳ "نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران" به قلم شهریار زرشناس، شرح سرگذشتِ روشنفکری از بدو پیدایشش در غرب، تا شکلگیری زمینههای آن در ایران، و حضور و تاثیرگذاریاش در دوران کنونی است.