eitaa logo
قاریان افضل ایران
193 دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
4.8هزار ویدیو
159 فایل
خداوندا بفزونی جود و فروغ وجودت، که جان به وی جویا و خرد به وی گویا شده، گویائی ما را توانائی شمار نعمتهای تو ارزانی دار
مشاهده در ایتا
دانلود
آیه 33 🌹ازسوره نساء🌹 وَ لِكُلٍّ جَعَلْنا مَوالِيَ مِمَّا تَرَكَ الْوالِدانِ وَ الْأَقْرَبُونَ وَ الَّذِينَ عَقَدَتْ أَيْمانُكُمْ فَآتُوهُمْ نَصِيبَهُمْ إِنَّ اللَّهَ كانَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ شَهِيداً و از آنچه پدر و مادر و خويشاوندان و كسانى كه با آنان پيمان بسته‌ايد، برجا گذاشته‌اند، براى هر يك وارثانى قرار داده‌ايم، پس سهم آنان را (از ارث) بپردازيد، زيرا كه خداوند بر هر چيز، شاهد و ناظر است. آیه 33 🌹ازسوره نساء🌹 وَ لِكُلٍّ=وبرای هریک [ازمردوزن شما] جَعَلْنا =قرارداده ایم مَوالِيَ =وارثانی را مِمَّا =از آنچه تَرَكَ=برجای نهاده اند الْوالِدانِ=پدرومادر وَ الْأَقْرَبُونَ =وخویشاوندان نزدیک تر وَ الَّذِينَ=و کسانی که عَقَدَتْ=بسته است [آنهارا به شما] أَيْمانُكُمْ =پيمان هایتان فَآتُوهُمْ=پس بدهید به آنان نَصِيبَهُمْ=سهمشان را إِنَّ =همانا اللَّهَ =الله كانَ=هست عَلى‌=بر كُلِّ =هر شَيْ‌ءٍ =چيزی شَهِيداً =گواه @
درد و رشد!، رنج و رشد! ✍روح الله کریمی خویگانی اگر بپذیریم که هدف از آمدن ما به این دنیا کسب «رشد» است و نه کسب لذت، و باز بپذیریم کسب رشد در گروه تجربه ی «رنجش» است، و باز بپذیریم رنجش، درد دارد و تحمل درد فقط یک راهبرد دارد و آن هم «انتخاب داوطلبانه» است(یعنی حالا که قرار است رنج بکشیم، خودمان داوطلبانه رنج را انتخاب کنیم و نگذاریم بر ما تحمیل شود) با کنار گذاشتن این سه تا گزاره می توان از اینچنین آموخت که: هر جا ترس و درد و رنج وجود دارد، اتفاقاً همانجا «جولانگاه رشد» است، و بدبخت کسی است که بخواهد از این جولانگاه فرار کند! باید با انتخاب داوطلبانه به قلب آن بزند. بیایید با خودتان خلوت کنید و بنویسید که در این دنیا از چه چیزهایی بیشترین رنج، درد و ترس را دارید. آنها را بنویسید. بعد به خودتان بگویید مسیر رشد من فقط در همین ها پنهان شده است. باید با انتخاب داوطلبانه بتوانم از این موارد فرار نکنم و یکی یکی آنها را تجربه کنم. رفیقی می گفت: با یکی از اساتید قهر بودم و اتفاقا هر روز توی سالن دانشکده او را می دیدم و حالم بد می شد. خیلی برایم سخت و دردآور بود که خودم را کوچک کنم و بروم با او آشتی کنم ولی دل را به دریا زدم و توی سالن، بعد از آنکه از کنار هم عبور کردیم، برگشتم و به او سلام کردم و با او دست دادم. او هم از خدا خواسته مرا بغل کرد و در عرض یک ثانیه دیدم تمام کینه ها و رنج ها رفت! الان هر وقت همدیگر را در سالن می بینیم بسیار خوشحال می شویم. این یعنی انتخاب رنج آگاهانه! خلاصه هر چی که برای ما ملامت آور است، همان فرصت رشد است. پس هر که رنجش بیش، رشدش بیشتر!
🍎🍎🍎 ❎ البته شماجدی نگیرید چاهزاده داره... میزنه. با وجود اراجیفی که عده ای تهی مغز همسو با دشمن بافتند مبنی بر اینکه یارانۀ کسانی که رأی ندهند قطع خواهدشد و محدودیت و محرومیت از برخی خدمات برای رای نداده ها اعمال میگردد، از طرفی، دیکتاتور خواندن نظام! 🔹ولی واقعیت محص این بود که اون ۵۷/۸ درصد، با اطمینان ازاینکه نظام اهل این کارها نیست، در انتخابات شرکت نکردند. و پوست کلفتانه در خانه های خود ماندند. 🔹میدونید این یعنی چی؟ یعنی حتی اونهایی که رأی ندادن هم، مطمئن بودن نظام اسلامی چنین کاری نمیکند. یعنی حتی نامردها و نمک نشناسها هم به نظام اعتماد دارند. 🍎🍎🍎
✍ حضرت امیرالمؤمنین عليه السلام: الغَضَبُ نارٌ مُوقَدَةٌ، مَن كَظَمَهُ أطفَأها، و مَن أطلَقَهُ كانَ أوَّلَ مُحتَرِقٍ بها خشم، آتشى فروزان است. هركس خشم خود را فرو خورد، اين آتش را خاموش كرده است و هركس جلوی آن را رها كند، پيش از هركس، خودش در آن آتش مى سوزد. 📚 غررالحكم حدیث۱۷۸۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقام معظم رهبری: مگس روی زخم مینشیند. زخم رو خوب کنید. ما اگر مشکل داخلی نداشته باشیم نه این شبکه ها میتوانند اثر بگذارند نه آمریکا می‌تواند غلطی بکند.
آرامش پایتخت: . 💠 برخی کارها بشدت از محبوبیت شما در نزد شوهر می‌کاهد. مثل مخفی‌کاری و پنهان کردن برخی امور در زندگی از شوهر... 💠 وقتی شوهر از امور پنهان، مطلع شود او را ناراحت می‌کند چرا که او فکر می‌کند او را حساب نکرده‌اید و نظرش برایتان مهم نبوده است. 💠 با این‌کار، شوهرتان نسبت به کارهای آینده شما بدبین می‌شود. به صداقت شما در برخی کارها شک می‌کند و عامل بسیاری از بگومگوها و مشاجرات می‌گردد. 👇👇👇👇👇👇👇 📚اداره مشاوره و مددکاری فاتب https://splus.ir/m_oshaver 🔷 معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ. 🔷 معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان ری. ✅ کلانتری ۱۷۳ امین آباد ☎️33400898   📚اداره مشاوره و مددکاری فاتب https://splus.ir/m_oshaver   ارامش وامنیت در بهار قرآن وطبیعت⚘ درصورت بروز هرگونه حریق و حادثه، خونسردی خود را حفظ کرده و در صورت گسترده بودن حریق سریع افراد مسن و کودکان و دیگر افراد را از محل حریق به جای امن انتقال دهیم و با تلفن ۱۲۵ آتش نشانی تماس بگیریم. ⚘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 واسه این عشق می‌شه جنگید، واسه این راه می‌شه جون داد. 🍃 غلامرضا صنعتگر آهنگ جدیدش را به رهبر انقلاب تقدیم کرد.
☑️رهبر انقلاب ۳ اصله نهال کاشتند 🔺 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در هفته منابع طبیعی و همزمان با روز درختکاری صبح امروز سه‌شنبه سه اصله نهال کاشتند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😰سر و صدای خانم در متــرو صادقیــه ساعاتی پیش.... برای چند لحظه همه دیدند که چیکار کردند....قیمت این لحظه چند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴🌹🕊🥀🕊🌹🌴 ما افتخار می‌ڪنیم ڪه مستقیماً با آمریڪا دست به یقہ شویم و امـیدواریم این اتفاق بيفـتد ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓تـــــــــعمیـــــــر کــار دلـــــت کــــیـــه؟ 📢یــــــــــابـــــــن الـــــــــــحــــــــــــســـــن... مادلمون خراب آوردیم پيش شما تـــــعــــمــــیـــــــر کــــــــنـــــــی این امـــام حـــساب طعمتو می‌رسد حــــســـــاب شــــوقـــــــتـــو مـــــیـــــــرسد تــــــمــــــام غـــــــرفـــــه‌هــــای دل تـــــورا تــــــنــــــظیـــــــــــــم مــــــــــی‌کــــنـــد..
🔰 نگاهی که معادل یک حج مقبول است! رسول خدا(ص) فرمودند: «اگر فرزندی از سر دلسوزی و باعلاقه و عشق به پدر و مادر خودش نگاه کند، با هر نظری که می‌کند، ثواب یک حج مقبول برایش می‌نویسند. اصحاب عرض کردند که یا رسول الله اگر در یک روز صد بار به پدر و مادر خود نگاه کند چطور؟ حضرت فرمود: آرى، گرچه در روز صد هزار بار به او بنگرد!» وقتی پدر و مادر را از دست دادی، این ثواب را برای همیشه از دست خواهی داد! ۱. رسول خدا(ص): مَا مِنْ رَجُلٍ يَنْظُرُ إِلَى وَالِدَيْهِ نَظَرَ رَحْمَةٍ إِلَّا كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ نَظْرَةٍ حَجَّةً مَبْرُورَةً قِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ إِنْ نَظَرَ إِلَيْهِ فِي الْيَوْمِ مِائَةَ مَرَّةٍ قَالَ وَ إِنْ نَظَرَ إِلَيْهِ فِي الْيَوْمِ مِائَةَ أَلْفِ مَرَّةٍ. (مستدرک الوسائل، ج15، ص204) ۲. رسول خدا(ص): مَا وَلَدٌ بَارٌّ نَظَرَ فِي كُلِّ يَوْمٍ إِلَى أَبَوَيْهِ بِرَحْمَةٍ إِلَّا كَانَ لَهُ بِكُلِ‏ نَظْرَةٍ حِجَّةٌ مَبْرُورَةٌ. قَالُوا: يَا رَسُولَ اللَّهِ، وَ إِنْ نَظَرَ فِي كُلِّ يَوْمٍ مِائَةَ نَظِرَةٍ قَالَ: نَعَمْ اللَّهُ أَكْثَرُ وَ أَطْيَبُ. (امالی طوسی، ص۳۰۸) # حدیث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 استاد_شجاعی √ اشتباه رایجی که پدر و مادر در خانه خود مرتکب می‌شوند اما آسیبش نه فقط فرزندان‌شان، که تمام جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. # حتما ببینید و نشر دهید تا در ثواب تشکیل تمدن عظیم انسانی سهیم باشیم.🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ ✍️روزی حضرت عیسی (ع) از صحرایی می‌گذشت. در راه به عبادت گاهی رسید که عابدی در آن جا زندگی می کرد. حضرت با او مشغول سخن گفتن شد. در این هنگام جوانی که به کارهای زشت و ناروا مشهور بود از آن جا گذشت. وقتی چشمش به حضرت عیسی (ع) و مرد عابد افتاد، پایش سست شد و از رفتن باز ماند و همان جا ایستاد و گفت: خدایا من از کردار زشت خویش شرمنده‌ام. اکنون اگر پیامبرت مرا ببیند و سرزنش کند، چه کنم؟ خدایا! عذرم را بپذیر و آبرویم را مبر. مرد عابد تا آن جوان را دید سر به آسمان بلند کرد و گفت: خدایا! مرا در قیامت با این جوان گناه کار محشور مکن. در این هنگام خداوند به پیامبرش وحی فرمود که به این عابد بگو: ما دعایت را مستجاب کردیم و تو را با این جوان محشور نمی‌کنیم، چرا که او به دلیل توبه و پشیمانی، اهل بهشت است و تو به دلیل غرور و خودبینی، اهل دوزخ. 📚 کیمیای سعادت، جلد اول ‌‌‌
آیا معنای آیه «نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرید» آن است که ما امامان از رگ گردن به مردم نزدیک‌تریم؟ پرسش سلام؛ در آیه شریفه «وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرید»، منظور از نحن چه کسانی‌اند؟ کسی تفسیر می‌کرد که منظور از نحن به معنای ما که خداوند به کار برده است، ائمه اطهار می‌باشند. آیا این صحیح است؟ پاسخ اجمالی 1. خداوند در قرآن کریم در ارتباط با احاطه همه جانبه و قدرت مطلقه خود بر انسان، می‌فرماید: «وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ وَ نَعْلَمُ ما تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرید»؛[1] ما انسان را آفریدیم و وسوسه‏‌هاى نفس او را می‌دانیم، و ما به او از رگ قلبش نزدیک‌تریم. نزدیک‌تر بودن از رگ گردن یا رگ قلب، در حقیقت تمثیل و تشبیهی است برای قرب معنوی در قالب یک صورت حسی قابل مشاهده.[2] معنایش این است که ما انسان را خلق کردیم و همواره تا هستى او باقى است از خطورات قلبی‌اش آگاهیم، و نیز همواره از رگ قلبش به او نزدیک‌تریم؛ یعنی ما به انسان از شریان‌هایی حیاتی‌اش که در داخل بدنش جا گرفته نزدیک‌‏تریم، آن وقت چگونه به او و به آنچه در دل او می‌گذرد آگاه نیستیم؟! خداوند در این جمله(وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرید)، خواسته مقصود خویش را با عبارتى ساده و قابل فهم برای همه مردم بیان کرده باشد، و گرنه مسئله نزدیکى خدا به انسان مهم‌تر از این و خداى سبحان بزرگ‌تر از آن است؛ زیرا خداى تعالى کسى است که نفس آدمى را آفرید و آثارى براى آن قرار داد، پس خداى تعالى بین نفس آدمى و خود نفس، و بین نفس آدمى و آثار و افعالش واسطه است؛ لذا خدا از هر جهتى که فرض شود، حتى از خود انسان به انسان نزدیک‌تر است؛ و چون این معنا معناى دقیقى است که تصورش براى فهم بیشتر مردم دشوار است؛ از این‌رو خداوند متعال به این حد اکتفاء کرده که «ما از رگ گردن به او نزدیک‌‏تریم». تا برای همگان قابل فهم باشد. چنان‌که در جاى دیگر نزدیک به همین معنا را فرموده است: «أَنَّ اللَّهَ یَحُولُ بَیْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ»؛[3] و بدانید که خداوند میان انسان و قلب او حایل می‌شود.[4] در حقیقت آیه مورد بحث، اشاره به احاطه وجود و قیومیّت حق تعالى دارد؛ یعنى چون وجود و هستى انسان به دست ما است، پس به این لحاظ ما بِوى نزدیک‌تر از رگ حیات او هستیم. دلیل نزدیک‌تر بودن خداوند به انسان(نَحْنُ أَقْرَبُ) این است که وجود هر چیزی وابسته به آن چیزى است که قوام و تحقق وجود او به آن است؛ و از آن‌جا که ذات متعال، خالق، به وجود آورنده و غایت موجودات است، در واقع تمام آنها، و مقوّم وجود آنان است؛ لذا وقتی چنین است، چگونه ممکن است چیزی از او غایب باشد؟![5] 2. اما در ارتباط با این‌که آیا ائمه(ع) نیز چنین ارتباط نزدیکی با انسان‌ها دارند باید گفت که گرچه شاهد بودن آن حضرات بر رفتارهای خود را نمی‌توانیم انکار کنیم، اما روایتی را نیافتیم که حتی در تفسیری باطنی نشانگر آن باشد که این آیه در شأن آن بزرگواران است، بلکه بر عکس روایاتی وجود دارند که امامان معصوم، خدا را مصداق این آیه قرار داده و خود نیز در مناجات‌هایشان با پروردگار از این فراز قرآن استفاده می‌کردند: 2- 1. امام صادق(ع) می‌فرماید: در نوشته‌های علی(ع) آمده است: مدح و ثنا، پیش از سؤال است. وقتی خواستی خداى تعالى را بخوانى، او را تعظیم نما و به بزرگى یاد کن. راوی می‌گوید پرسیدم، چگونه او را تعظیم کنم؟ فرمود: بگو "یا مَنْ هُوَ أَقْرَبُ الَىّ مِنْ حَبْلِ الْوَریدِ ... یا مَنْ یَحُولُ بَیْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ". اى کسى که او نزدیک‌‏تر است به من از رگ گردن. اى آن‌که مانع و حائل می‌گردد میان انسان و قلبش».[6] 2- 2.  از امام صادق(ع) نقل کرده‌‏اند: پدرم(ع) بعد از نماز صبح این دعا را می‌‌خواند: «یا مَنْ هُوَ أَقْرَبُ الَىّ مِنْ حَبْلِ الْوَریدِ».[7] 2- 3. در حدیث آمده است؛ روزى ابوحنیفه به امام صادق(ع) گفت، فرزندت موسى را دیدم که نماز می‌خواند، و مردم از جلوى او عبور می‌کردند، و او آنها را نهى نمی‌کرد، در حالی‌که این‌کار پسندیده نیست. امام صادق(ع) فرمود؛ فرزندم موسى را صدا کنید، حضرت را صدا کردند، امام صادق سخن ابوحنیفه را براى فرزندش تکرار کرد. موسی بن جعفر در جواب گفت؛ اى پدر، کسى که من براى او نماز می‌خواندم از آنها به من نزدیک‌تر بود، چنان‌که خداوند متعال می‌فرماید: ما به انسان از رگ قلب او نزدیک‌تریم. امام صادق(ع) او را در آغوش گرفت، و فرمود: پدر و مادرم به فدایت باد، اى کسى که اسرار الهى در قلبت به ودیعت نهاده شده است![8]  
دنیا بدون حضور رژیم صهیونیستی قطعا جای قشنگ‌تری میشد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌