.
♻️ مرحوم یا ملعون!
🔰 حمید رسایی: استفاده از لفظ مرحوم برای کسی با سوابقی مثل آتشزدن قرآن، محاربه و باعث و بانی کشته شدن حداقل ۵ تن دیگردر برخی رسانهها از جمله گزارش صدا و سیما کاری غلط است.
در لغتنامه دهخدا برای این واژه، معانیای ذکر شده که هیچکدام به شخصی مثل جواد روحی با آن سوابقش تطبیق نمیکند. در عرف مردم نیز برای کسی که چنین سابقه خبیثانهای داشته نه تنها از واژه #مرحوم استفاده نمیشود که آن را با واژه #ملعون خطاب میکنند.
عدم رعایت این بدیهیات، سبب تشکیک افکار عمومی نسبت به ادعاهایی که درباره این شخص شده، میشود. چطور ممکن است برای کسی که #سابقه_منفی و پلیدانهای مثل قرآنسوزی دارد، از واژه مرحوم که #بار_معنایی_مثبت دارد، استفاده کرد؟!
👈 یادداشتهای حمید رسایی را اینجا بخوانید
.
@alfavayedolkoronaieh🌱
هدایت شده از نو+جوان
💌 پاسخ آقا به نامه جمعی از دانشآموزان عازم به زیارت اربعین حسینی
📝 بسمهتعالی
« زیارتتان قبول باشد عزیزان.
در این راهپیمائی مقدس، فرصت توجه و توسّل را از دست ندهید، و نیز فرصت تأمل و تفکر در مجاهدت سیدالشهداء علیهالسلام و هدف آن و برکاتی را که خداوند به این فداکاری بزرگ عطا کرده است. آن هدف، باید هدف هر انسان مؤمن باشد.
از خداوند توفیق و هدایت بخواهید و در راه آن هدف ثابت قدم بمانید.»
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_khamenei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این نامه برسه به جاموندهها
@alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#توییت
#اربعین
این عبارت #جامانده عبارت درستی نیست.
خیلیها شاید جسم و قدمشون تو این طریق و حرم نیست اما دلشون اینجاست و همراه جمعیت در طریق و حرم...
همه پدر مادرهای مریض
پدر #مادر های خفته در خاک
رفقای گرفتارمون
اونایی ک به هر دلیلی نتونستند
کاش ماهایی ک جسممون اینجاست بین #جاماندهها نباشیم
🗣 علی بازگشا 🇮🇷
🆔 @Hvasl_ir
@alfavayedolkoronaieh🌱
عربی است،
به زبان خودت نیست.
چندان صدای خوشی هم ندارد...
فریادِ : هلهههه بیکممممم
اما با دل بازی میکند!
چون #صدق_محض است.
کربلا بازار تجلی صدق محض است
#خطخطی #اربعین
@ehsanSaadi
@alfavayedolkoronaieh🌱
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸بعضی ها منتظر مچ گیری از اشتباهات طب سنتی هستند🔸
بعضی از پزشکان منتظرند شما پایتان را یکخرده پس و پیش بگذارید، آنوقت در بین مردم آن را بزرگ کنند، رسانهها را بیاورند و عکس و فیلمش را منتشر کنند. روزی صد نفر، دویست نفر، هزار نفر به دست خودشان کشته می شود، امّا اگر یکی به دست شما اطبای سنتی کشته بشود، اینها همین را سند و مدرک می کنند، بعد به آن خانواده می گویند از شما شکایت کند. اینها باورشان این است که طب یعنی فقط همین چیزی که آمریکا و اروپا دارند. بقیّه را می گویند دعانویس و جادوگر و جنگیر و مانند اینها.
@haerishirazi
@alfavayedolkoronaieh🌱
هدایت شده از تنها علاج
اربعین ۱۴۰۲ ج۶.3gpp
6.24M
🔊#صوت
🏴اربعین ۱۴۰۲🏴
🔺جلسه #ششم
ای کاش ها ...
🔑سرزمین تصمیم های بزرگ !
💫سرزمین حُرّ پرور !
❣بابی انت و امی ❣
📒✏️دفترچه ی کربلا!
💥خیالت را در مدار کربلا پرواز ده !
💪اجازه ی کارهای به دردبخور رو از امام بگیر و بیا.
🎙حجت الاسلام علوی
⏰ مدت زمان: ۸ دقیقه
@karbalaasalam
@tanhaelaj
داستان شیب تند و قله ۲
🌱این قصه «شیب و قله» را رها نکنید. خیلی شاخص خوبی است. اولین فایده اش این است که جماعتی که ما را «لبه پرتگاه» میدانستند، رسوا میکند. دومین فایده اش هم این است که فاصله دو نگاه و دو تحلیل را نشان میدهد. فاصله ای صد و هشتاد درجه ای. نه کمی تفاوت، نه، بالکل متفاوت. نگاه لبه پرتگاهی خودش به دو نوع تقسیم میشود.
🌱اقتصاد دانها و تحلیلگران لیبرال و منفعل و برنامه توسعه نویسان آویزان به غرب از یک سوی و خودتحقیرهای ریشوی مثلا انقلابی از سوی دیگر. لیبرالهای یقه بسته و تکنوکرات قله شان اساسا ته دره است. قله شان غرب است. آخه بیچارگان ما اگر آنجا را میخواستیم که نیاز به تو کت شلواری غربگرای دسته چندم نداشتیم، میرفتیم سراغ اصل جنس، همون کراواتی هفت تیغه چشم آبی که مملکت دستش بود قبل انقلاب همین ها را میگفت. مردم ایمانشان را انتخاب کردند و طرز فکر لیبرالی شما را تف کردند. باورتان بشود یا نشود مردم ایران بین مسیر شما و مسیر اربعین و کربلا دومی را انتخاب کرده اند. شاخص «ایمان» این مردم فاصله شما را تا قله نشان میدهد.
🌱اما ریشوهای ظاهرا انقلابی و خودتحقیرهای عدالتخواه و سوپر انقلابی (که حقیقتا نه عدالتخواهند و نه انقلابی) اینها را با شاخص«امید» بشناسید. دهه نود خوب تازوندند. یک بازوی دشمن بودند برای نا امید کردن این مردم. میگفتند ما نه اصولگراییم نه اصلاح طلب ولی حقیقتا هم در محافظه کاری از هر اصولگرای بدخیمی بدخیم تر بودند، در غربگرایی اصلاحاتچی ها هم از هر غربگرایی غربگرا تر بودند. فکر میکردند باید همیشه «داغان کننده» بود تا انقلابی به نظر رسید. برای همین هر رفیقشان که داخل نظام میشد، دشمنشان میشد و هر رفیقی که بیرون میماند، برایش میمردند. چون سخن نو و درستی نداشتند تهش لجبازی با نظام آنها را در آغوش غرب میانداخت. به راحتی.
🌱قصه شیب تند و قله، روایت «ایمان» و «امید» است از مسیر این مردم مظلوم. این لایک بازها و رای دزدها، تکلیفشان روشن شد. آنانکه خطشان را از این دو طرز فکر جدا نکردند و با «قبیله گرایی» و «رفیق بازی»، جاده صاف کن آن لیبرال های غربگرا و این مارهای خوش خط و خال نسل بعد انقلاب شدند، اشتباه کردند و باید توبه کنند.
🌱آن دو زاویه نگاه ، شما را لبه پرتگاه میبیند و نظام اندیشه توحیدی است که «ایمان» و «امید» یعنی قوه و دارایی اصلی این مردم را توضیح میدهد و به چشم میآورد. اگر این سالهای سخت «شیب تند»، همین بینش را هم برای من و شما ایجاد کرده باشد، برایمان کافی است.
@ali_mahdiyan
@alfavayedolkoronaieh🌱
صوت مجموعه نشستهای عاشوراپژوهی 2 مرکز پژوهشهای تاریخ اسلام
برگزارشده در بازۀ 29 مرداد تا 2 شهریور 1402
1. ارائهدهنده: استاد ابراهیم گودرزی
موضوع: تأملی در پاسخ «شهید جاوید» به چرایی ادامۀ حرکت سیدالشهدا (ع) پس از رسیدن خبر شهادت مسلم
2. ارائهدهنده: استاد حسین قاضیخانی
موضوع: کاوشی درباره نخستین منزلگاه مسلم در کوفه
3. ارائهدهنده: استاد حامد قرائتی
موضوع: مناسک عزاداری در دولتهای شیعه
4. ارائهدهنده: استاد سید محمود طباطبایی نژاد
موضوع: بررسی رویکردهای مشهور در تفسیر واقعه عاشورا 1
5. ارائهدهنده: استاد سید محمود طباطبایی نژاد
موضوع: بررسی رویکردهای مشهور در تفسیر واقعه عاشورا 2
@chsiqs
@alfavayedolkoronaieh🌱