eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
2.8هزار دنبال‌کننده
77 عکس
71 ویدیو
11 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو گروه جریان شناسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
مردمان با ایمان در آخرالزمان در سخنی گهربار از پیامبر اکرم(ص) خطاب به امیرالمومنین(ع) درباره ایمان و یقین مردمان زمان غیبت آمده است: ای علي! شگفت‌ انگيزترين مردمان از جهت ايمان و عظيم‌ترين آنها از جهت يقين، مردمانی هستند كه در آخرالزمان خواهند بود. آنان پيامبر را نديده‌اند و از امام نيز دور هستند اما از سياهی كه بر سفيدی آمده است ايمان آورده اند. يا عَليُّ! وَ اعْلَم أنَّ أعجَبَ النّاسِ إيماناً و أعظَمَهُم يَقيناً قَومٌ يَكُونُ في آخِرِ الزَّمانِ لَم يَلحَقُوا النَّبِيَّ و حَجَبَ عَنهُمُ الْحُجَّةُ فَآمَنُوا بِسَوادٍ عَلي بَياضٍ. 📖من لا يحضره الفقيه، ج ۴، ص ۳۵۲. 💯مراد از سیاهی بر سفیدی، نوشته هایی بر روی کاغذ است که شامل قرآن و روایات و احکام دین است. @ali_m_hoshyar
عاطفه مندی طلاب حوزه‌های علمیه ✍علی محمدی هوشیار برنامه های درسی فشرده با حضور (صبح و عصر) در کلاسهای درس و از طرفی نیاز به مطالعات شبانه برای آمادگی فهم مباحث کلاس فردا؛ یعنی تحصیل شبانه روزی، که نتیجه آن؛ قطع کامل از روابط و اجتماعی خواهد بود. نتایج این عملکرد ناصحیح در مسأله عاطفه مندی طلاب خودنمایی خواهد کرد. زیرا اینها رفته رفته به انسان های از دیگران تبدیل شده و هیچگاه انسان عاطفیِ اجتماعی نخواهند شد. این افراد مستعد ، ، گرایی، ترک و سایر آسیب‌ها خواهند بود. گاهی دیده می شود که تاکید بر حضور طلاب روستا و شهرستان نشین در روزهای پنجشنبه و جمعه در حجره‌های مدرسه می شود که بر عمق می افزاید. شاید این فرد با این حجم برنامه، طلبه باسوادی شود، اما طلبه بروز شده و مورد توقع مقام معظم و مفید برای جامعه نخواهد شد. لطفا طلاب را هر چه بیشتر به پیوند با خانواده تشویق کنید. لطفا آنها را به بهانه های مختلف از جامعه و روابط اجتماعی دور نکنید. طلاب امروز با طلاب صدسال پیش و جامعه امروز با جامعه صد سال پیش متفاوت شده است. @ali_m_hoshyar
روایت بکُش بکُش برخی سخنرانان چنین می گویند که در روایتی آمده است: عده ای با پرچم های سیاه بر علیه اسرائیل قیام میکنند و بیت المقدس را آزاد می کنند و شعار آنان به زبان فارسی است که می گویند: بکُش بکش..‌ اولاً در روایات شیعی چنین چیزی نیست و این نقل در برخی منابع اهل سنت آمده است. ثانیاً این نقل از معصوم نیست، بلکه آن را فرزند ابوهریرة از پدرش و او از علی بن ابی طلحه نقل کرده است. ثالثاً طبق این نقل، این حادثه در سوریه اتفاق می افتد و ربطی به اسرائیل و بیت المقدس ندارد. «حدثنا ابن أبي هريرة عن أبيه عن علي بن أبي طلحة قال: يدخلون دمشق برايات سود عظام فيقتلون فيها مقتلة عظيمة شعارهم بكُش بكُش». الفتن، ص118. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توهم یک داعشی کثیف یکی از داعشی های آذربایجانی میگوید: به زودی پرچم را در وسط تبریز می‌کوبیم... خطر گسترش وهابیت در آذربایجان را جدی بگیریم @ali_m_hoshyar
درد تحجّر و طبابت عمّارگونه ✍علی محمدی هوشیار تنها ملاک افراد متحجر برای شناخت حق از باطل، نماز و روزه و تلاوت قرآن است و چه بسیارند متحجرانی که به خاطر ناتوانی در تشخیص حق از باطل، جبهه حق را تنها گذاشته و گاه در تضعیف آن قدم بر میدارند. امروز همانند هر روزی دیگر، نیاز به داریم تا علاوه بر درمان متحجرین، جامعه را از شرّ وسوسه متحجرین نجات دهیم. به بخشی از داستان یک مرد متحجر در مواجهه با اسلام معاویه و اسلام علوی توجه کنید: 🚫اسماء فزاری می گوید: ما در صفین زیر پرچم عمار بودیم. ناگاه مردی به سویمان آمد و گفت: کدام یک از شما عمّار هستید؟ عمّار گفت: من عمّار هستم. مرد گفت: وقتی از خانواده ام جدا می شدم، شکی در گمراهی این قوم نداشتم تا اینکه دیشب دیدم منادی ما آمد به «لا إله إلاّ اللّه و محمدٌ رسول اللّه(ص)» شهادت داد و دعوت به نماز کرد. مثل همین دعوت را از سپاه معاویه هم شنیدم. هر دو گروه یک جور نماز خواندیم و هر دو به یک چیز دعوت کردیم. کتاب واحدی را تلاوت کرده ایم، پیامبرمان یکی است. پس از مشاهده این امور، شک مرا بی تاب کرد؛ به گونه ای که دیشب تا صبح بیداری کشیده ام. سپس گفت: نزد امیر مؤمنان علیه السلام رفتم و ماجرا را برایش گفتم. او به من گفت: «هَلْ لَقِیتَ عَمَّارَ بْنَ یاسِرٍ؛ آیا عمّار بن یاسر را ملاقات کرده ای؟» گفتم: نه. گفت: «فَأَلْقَهْ فَانْظُرْ ما یَقُولُ لَکَ فَاتَّبِعْهُ؛ پس او را ملاقات کن و ببین به تو چه می گوید؛ هر چه گفت، بدان عمل کن! و...» 📖وقعة صفین، ج ۱، ص ۳۲۰. @ali_m_hoshyar
مساله شناسی فقهی فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی معاصر از منظر سیاسی.mp3
25.6M
🌀مساله شناسی فقهی فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی معاصر از منظر سیاسی 🎙ارائه‌دهندگان: 👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدحاجی ابوالقاسم دولابی(استاد درس خارج حوزه علمیه قم) 👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر غلامرضا بهروزی لک(عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم علسه السلام) 👤حجت الاسلام و المسلمین علیرضا روزبهانی(مدیر مؤسسه مطالعات فرقه شناسی معراج) 🎙 دبیر علمی: 👤 حجت الاسلام و المسلمین دکتر نصیرالله حسنلو 📆 زمان:پنجشنبه 1 آذر 1403 @ali_m_hoshyar
📽کلیپ های مرتبط با مهدویت 🗣استاد علی محمدی هوشیار جغرافیای ظهور https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3409 علائم حتمی ظهور https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3414 نشانه محوری ظهور https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3414 تعداد اوصیاء https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3431 ولایت فقیه https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3432 معرفی احمد الحسن https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3438 لطف در غیبت امام https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3450 امید و انتظار https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3634 قانون شناخت امام https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3562 بهانه های نخ نما https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3649 صدای صیحه آسمانی https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3675 دسته بندی مدعیان https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3676 جایگاه شیعیان عصر غیبت https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3678 شناخت امام https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3692 نهی از عجله خواهی https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3699 جان جانان(آذری) https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3704 زمان یاری امام https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3751 مبانی عرفان https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3752 پرچم گمراهی https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3757 مستند خواب پریشان https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3404 🔺🔺🔺 @ali_m_hoshyar
ابو علی؛ حمید شیبانی اخیرا کلیپی از پیشگویی این فرد درباره استعفاء یا عزل رییس جمهور ایران منتشر شده و متاسفانه برخی کانال های ارزشی نیز آن را در حد وسیع منتشر کردند. لازم به توضیح است که ابوعلی شیبانی؛ یکی دروغین در عرصه مهدویت با سابقه عضویت در رژیم بعث عراق است که تمام تلاش خود را صرف تحریف مهدویت و تطبیق علائم ظهور با حوادث و نشر اخبار کذب نموده است. در جنوب ایران پیروانی دارد که بر درب خانه خود قرمز کوچک نصب می نمایند. پ.ن: از دروغگو نقل سخن نکنیم و با این کار به دروغگویان رسمیت و مشروعیت نبخشیم. @ali_m_hoshyar
نشست علمی تبیین شاخصه های انحراف در مسائل اعتقادی / با حضور اساتید و صاحب نظران فقهی، کلامی، حقوقی. پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی @ali_m_hoshyar
کشتن یهودیان فتنه گر سید جعفر مرتضی عاملی درباره از میان برداشتن برخی از یهودیان به دستور رسول خدا(ص) آورده است: «عملیات‌های منظم برای قتل بعضی از یهودیان که ناقض پیمان‌ها بودند جزاء عادلانه‌ای بود بر علیه کسانی که خواستار تشنج اوضاع بودند. علاوه بر این انذاری بود بر علیه هر کسی که تصمیم به نقض عهد دارد» علی زاده، حسین؛ فرهنگ خاص علوم سیاسی، تهران، روزنه، 1377. @ali_m_hoshyar
صیحه آسمانی عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: ... اَلصَّيْحَةُ لاَ تَكُونُ إِلاَّ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ لِأَنَّ شَهْرَ رَمَضَانَ شَهْرُ اَللَّهِ وَ اَلصَّيْحَةُ فِيهِ هِيَ صَيْحَةُ جَبْرَئِيلَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِلَى هَذَا اَلْخَلْقِ ثُمَّ قَالَ يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ اَلسَّمَاءِ بِاسْمِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَيَسْمَعُ مَنْ بِالْمَشْرِقِ... فَإِذَا سَمِعْتُمُ اَلصَّوْتَ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ فَلاَ تَشُكُّوا فِيهِ أَنَّهُ صَوْتُ جَبْرَئِيلَ وَ عَلاَمَةُ ذَلِكَ أَنَّهُ يُنَادِي بِاسْمِ اَلْقَائِمِ وَ اِسْمِ أَبِيهِ... امام صادق علیه السلام فرمود: صیحه ای نیست مگر در ماه رمضان، زیرا ماه رمضان ماه خداست و صیحه در آن ماه است و آن صیحه صدای جبرائیل به مردم است. سپس فرمود این منادی از آسمان به اسم قائم نداء میدهد و هر که در مشرق و مغرب هستند این صدا را میشنوند. پس زمانی که این صدا را در ماه رمضان شنیدید در آن شک نکنید چرا که آن صدای جبراییل است و علامت آن این است که به اسم قائم و نام پدر او ندا میدهد. الغيبة (للنعمانی) ج ۱، ص ۲۵۳. @ali_m_hoshyar
یاران امام ما فَعَلَ ابنُ الطَّيَّارِ؟ فقلتُ: تُوُفِّي، فقالَ: رَحِمَهُ اللّه، أدخَلَ اللّه ُعلَيهِ الرَّحمَة و النَّضرَةَ؛ فإنّهُ كانَ يُخاصِمُ عنّا أهلَ البَيتِ. امام صادق عليه السلام فرمود: از ابن طيّار چه خبر؟ عرض كردم: از دنيا رفت. حضرت فرمود: خداوند رحمتش كند. خداوند رحمت و خرّمى به او برساند؛ چرا كه وى از ما اهل بيت دفاع مى كرد. رجال الكشي - إختيار معرفة الرجال، ص۳۴۹. @ali_m_hoshyar
عارفان غیر راستین امام خمینی(ره) در معرفی عارفان غیر راستین آورده است: «در مدعیان ارشاد و تصوف و تهذیب باطن گاهی شخصی پیدا می شود که به با مردم رفتار کند، و بدبین به علما و و تابعین آنها است و به حکما و علما طعن ها می زند و غیر خود و سرسپردگان به خود را اهل هلاکت می داند و چون دستش از علوم تهی است علوم را خار طریق(مانع رسیدن به حق) میداند و اهل آن را شیطان راه سالک شمارد. با آنچه در مقام ادعای مقام خود می گوید، مخالف این ها را انجام میدهد، در حالیکه هادی خلایق و مرشد گمراهان باید خود از مهلکات و موبقات مبرّا باشد و از دنیا گذشته و محو جمال حق شده باشد. باید به بندگان خدا تکبر نکند و بدبین به آنها نباشد.‏ چهل حدیث امام خمینی(ره)، باب کبر، ص۸۳. پ.ن: برخی از عارف نمایان، شریعت را پوسته دین دانسته و بر این باورند که فقیه توانایی هدایت انسان را ندارد! @ali_m_hoshyar
فرقه ها و انضمام ها ✍علی محمدی هوشیار در مطالعات فرق انحرافی باید به انضمام ها نیز توجه داشت تا نظام دانش مواجهه شکل یابد: فرقه و جغرافیای فرهنگی فرقه و تاریخ فرقه و جامعه شناسی فرقه و فلسفه علوم اجتماعی فرقه و عرفان نظری فرقه و فلسفه فرقه و کلام فرقه و سیاست فرقه و امنیت فرقه و اقتصاد فرقه و روانشناسی فرقه و زنان و خانواده فرقه و مطالعات تمدنی فرقه و ارتباطات فرقه و متافیزیک فرقه و اخلاق فرقه و فیزیک فرقه و فقه فرقه و روش @ali_m_hoshyar
الگوی هفت وجهی تغییر اندیشه در فرایند تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت با تاکید بر جریان احمد اسماعیل بصری ✍علی محمدی هوشیار https://www.entizar.ir/article_210122.html فصلنامه علمی پژوهشی انتظار موعود
این مقاله را حتما مطالعه فرمایید 👆
شیعه مکتبی یا شیعه امامی؟ ✍علی محمدی هوشیار یکی از تقسیم بندی های باطل در جریان ، تقسیم بندی شیعه به مکتبی و امامی است. در این باور؛ شیعه امامی را شیعه ای می دانند که هیچ سخنی از غیر معصوم نداشته و تحلیلی از خود برای امور دینی و اجتماعی ندارد و اگر ما بإزاء حوادث و وقایع، روایتی وجود نداشته باشد، در آن خصوص سکوت می نمایند. در مقابل؛ شیعه مکتبی را شیعه ای می دانند که علیرغم پذیرش امام معصوم به عنوان محور، برای علمای خود نیز شأنیت قائل شده و سخنان ایشان را هم مستقلاً می پذیرند. به عبارتی؛ مکتبی ها در ادامه ی مفاهیم و تعالیم روایی، انتزاعات شخصی علماء و فقهای شیعه را نیز می پذیرند. نواخباری ها طبق این دیدگاه؛ شیخ مفید، حلی و بسیاری از علمای بزرگ شیعه را در ردیف شیعه مکتبی قرار داده و از دایره حقانیت خارج کرده اند. هر چند این دسته بندی صحیحی نبوده و یک دریافت است اما با این وجود نکته قابل توجهی در مساله وجود دارد و آن این که جریان نواخباری به خوبی فهمیده است که خروجی شیعه موسوم به مکتبی؛ پویایی فقه، نظام سازی، انسجام فکری، اسلامی و ظلم ستیزی و رشد و بالندگی است و خروجی شیعه موسوم به امامی؛ سکوت و انفعال است. پس می بایست با ارائه این قبیل دسته بندی ها، وجهه شیعیان پیشرو را تخریب نموده و شیعیان منفعل و ساکن و ساکت را قهرمان داستان نمایند. @ali_m_hoshyar
یاران حضرت موسی(ع) / یاوران پس از ظهور عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ قَوْماً مِمَّنْ آمَنَ بِمُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالُوا لَوْ أَتَيْنَا عَسْكَرَ فِرْعَوْنَ وَ كُنَّا فِيهِ وَ نِلْنَا مِنْ دُنْيَاهُ فَإِذَا كَانَ اَلَّذِي نَرْجُوهُ مِنْ ظُهُورِ مُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ صِرْنَا إِلَيْهِ فَفَعَلُوا فَلَمَّا تَوَجَّهَ مُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ مَنْ مَعَهُ إِلَى اَلْبَحْرِ هَارِبِينَ مِنْ فِرْعَوْنَ رَكِبُوا دَوَابَّهُمْ وَ أَسْرَعُوا فِي اَلسَّيْرِ لِيَلْحَقُوا بِمُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ عَسْكَرِهِ فَيَكُونُوا مَعَهُمْ فَبَعَثَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَلَكاً فَضَرَبَ وُجُوهَ دَوَابِّهِمْ فَرَدَّهُمْ إِلَى عَسْكَرِ فِرْعَوْنَ فَكَانُوا فِيمَنْ غَرِقَ مَعَ فِرْعَوْنَ امام صادق علیه‌السلام فرمودند: گروهی به موسی ایمان آورده و گفتند: کاش به لشکر فرعون وارد شده و در آن می‌ماندیم و از دنیای او چیزی نیز به ما می‌رسید و هنگامی که ظهور موسی که انتظار اش را می‌کشیم در رسید سمت او می‌رفتیم. همین کار را هم انجام دادند. زمانی که موسی و افرادش از فرعون به طرف دریا فرار کردند آن افراد نیز بر مرکب‌های خود سوار شده و با شتاب آمدند تا به موسی و سپاهش ملحق شوند و همراه آنان باشند. ولی خداوند ملکی را فرستاد و بر روی مرکب‌های آنان زد و به سوی لشکر فرعون بازشان گرداند و جزو غرق شدگان شدند. کافی، ج۵، ص۱۰۹. @ali_m_hoshyar
دوره تخصصی نقد فرقه احمدالحسن 🗣با تدریس استاد علی محمدی هوشیار روش تدریس: پاسخ به تعداد جلسات: ۱۶ جلسه سری: جدید 💰هزینه: 100 هزار تومان ✍جهت ثبت نام به آیدی زیر پیام دهید: 🌐@admin_ostad_hoshyar 🕹مهلت ثبت نام: لغایت ۸ آذر 🎚آغاز دوره: ۱۰ آذر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 علی یعقوبی وی مدعی مقامات الهی و برخورداری از علوم فرابشری است. نفوذ علی یعقوبی به برخی افراد تأثیر گذار و برخی مراکز، مسأله ای است که باید جدی گرفته شود. متاسفانه این شخص با این حجم از مدعیات باطل، به طور آزادانه فعالیت میکند و دارای موسسه ای عریض و طویل در تهران است! @ali_m_hoshyar
تزهای دکتری درباره کلام اسلامی که زير نظر و اشراف دانیل ژيماره در فرانسه نوشته و دفاع شده را اينجا می توانيد ببينيد https://theses.fr/026891859 اين سايتی است که در آن بدون استثناء تمام تزهای دکتری که در طی دهه های گذشته در مدارس عالی و دانشگاه های مختلف فرانسه دفاع شده را می توانيد بيابيد؛ در رشته های مختلف و از جمله فلسفه های غرب و اسلام، اسلام شناسی و تاريخ و ادبيات و جامعه شناسی و ... @ali_m_hoshyar
مستند عراقی درباره جریان «قربانِ علی» در عراق در این مستند درباره «عبِد علی یعقوبی» که مسول یکی از هیئات مذهبی در است سخن می‌گوید. او سرکرده جریان قربانِ علی در عراق است و در ایران نیز مریدان فراوانی دارد. پیروان این فرقه گاهی دست به خود کشی میزنند و خود را فدای امیرالمومنین علیه السلام می کنند! این مستند را در لینک زیر ببیند👇 https://youtu.be/7dTyAxkRIjc?si=7q97sRscuKRKwSrV نام اصلی این فرد محمد علی یعقوبی است. وی مدتی در حزب الدعوة عراق بوده و مدت کمی نیز در حوزه علمیه نجف تحصیل کرده است و اکنون ساکن مشهد مقدس می باشد. در بین مریدانش به «مولی» شناخته می شود. برخی از افراد سرشناس و مشهور را می شناسم که مرید او بوده و اگر کسی بدون چنین القابی از یعقوبی یاد نکند آشفته می شود! ➖➖➖➖ @ali_m_hoshyar