eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
639 عکس
368 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
چک برجام چگونه نقد میشود؟ ۲ 🌱هنگامی که رهبر در بهار سال ۹۲ یعنی چند ماه قبل از انتخابات و روی کار آمدن دولت روحانی، اجازه مذاکره مستقیم را علنی کرد جمله بعدیش این بود که ؛ اما من به این مسیر خوش بین نیستم. خوب چرا یک سیاستمدار کهنه کار مسیری را که خوش بین نیست، اجازه میدهد؟ بعدها معلوم شد یک فشار و درخواست جدی از جانب مسوولین وجود داشت. او صراحتا گفت هم احمدی نژاد و دولتش و هم هاشمی و اعوان و انصارش درخواست مذاکره داشتند. روحانی که بعدها علنا درخواست همه پرسی میکرد چون معتقد بود جو عمومی جامعه نیز موافق ادامه مذاکره است. این جو عمومی در آن دوران حتما وجود داشت و با فشارهای بیشتر ناشی از تحریم و روشن شدن نقصهای داخلی به سبب تحریم، جدی تر هم میشد. رهبر نیز پشت بلندگو به صراحت اعلام کرد من خوش بین نیستم اما برای آنکه مردم تجربه کنند و مسوولین تجربه کنند موافقت میکنم. هشت سال بعد او در انتهای کار روحانی به دولتش گفت:«این شد تجربه!» 🌱من اما یک سوال روشن پرسیدم که فکر کردن به آن، برای ما مهم است و آن اینکه چه چیزی باعث میشود رهبری زودتر از این تجربه، متوجه شود و علنا این مسیر را بی فایده بلکه به تعبیر خودش«مضر» بداند. ولو البته روشن است که برای آنکه همه مردم تجربه کنند پای ضرر این کار بایستد. ضرر هم که میگویم، یعنی کل دهه نود که قرار بود دهه عدالت و پیشرفت باشد، به دست مسوولینی که امید و اعتماد جدی به مسیر مذاکره داشتند، به فنا رفت. امروز را نگاه نکنید که نه دولت، توجهاتش بر مقوله برجام متمرکز است و نه مردم. کاملا حس و حال مردم در ابتدای دولت روحانی در نسبت با مذاکره با امروزشان قابل مشاهده و مقایسه است، بسیار متفاوت شده. اما این حس و حال تازه بعد از ده سال شکل گرفته، یک دهه لااقل از فهم رهبری عقب تریم، لااقل یک دهه. 🌱رهبری در سخنانی میگوید من برای یکی از مسوولین (که بعد معلوم شد جناب هاشمی هم بوده) استدلال کردم و او در شورای امنیت ملی گفت برای این استدلالها پاسخی هم ندارم. این یعنی جمع مسوولین هم استدلالها را شنیده بودند و هم جوابی نداشتند و باز اصرار داشتند. سوال آن است که چرا هاشمی و دیگران با اینکه استدلالهای رهبری را هم شنیده بودند باز معتقد بودند مسیر مذاکره و حل مخاصمه (یا به تعبیر هاشمی اینکه مشکلمان را حل کنیم با آمریکا) جواب میدهد؟ 🌱پاسخهای ساده ندهید خواهشا. این جماعت واقعا انقلابی بودند. سابقه دار بودند. همنشین رهبر بودند. با او بحثهای جدی کردند. اما سال نود و دو قبل از آنکه اوباما بخواهد نقض توافقات کند یا ترامپ بخواهد برجام را پاره کند، رهبری گفت اینها «نه قابل اعتمادند نه منطقی اند نه راست میگویند» او معتقد بود با دشمن هم میشود گفتگو کرد اما این دشمن به گونه ای است که حتی نمیشود با او گفتگو کرد و گفتگو با او مضر هم هست در مقابل تا چند سال مقامات دیگر که خوب و اهل عبادت و معنویت و هوشمند و با تجربه و چه و چه هم بودند اما معتقد بودند امضای کری تضمین است یا برجامهای بعدی را باید آغاز کرد. این تفاوت دلیلش چه بود؟ 🌱او چه میدید که دیگران نمیدیدند؟ چرا وقتی میگفت و آنها پاسخی نداشتند باز نمیپذیرفتند؟ چرا باید تجربه میشد تا بعد ده سال همه بفهمند هم عموم مردم هم خواص و مدیران؟ (مرحوم هاشمی اواخر عمرش تا مرزهای خلع سلاح ایران هم پیش رفت تا به خیالش دشمنی تمام شود. چرا؟) 🌱 باز هم تاکید میکنم پاسخهای یک خطی مثل خائن بودن مسوولین و نادان بودن و فحش و ناسزاهایی از این دست تحویل من ندهید. یا از آن سوی ایمان و چشم باطن بین و امثالهم درباره امام و آقا هم کار مرا راه نمیاندازد. اما تفاوت امام که این مسیر را «آب در هاون کوبیدن» میدانست و بعدها در گفتگوی رهبری و هاشمی معلوم شد او نیز با هاشمی و مسوولین در این موضوع اختلاف جدی داشته تا حدی که این سخن را علنی در پیام قطعنامه هم آورده، و همینطور تفاوت رهبری که فرمود به این مسیر خوش بین نیستم و مضر میدانم، با انقلابیهای حزب اللهی عادی و خواص و نخبگان و اهل اندیشه چه بود؟ آنها چطور فکر میکردند که زودتر از دیگران فهمیدند این مسیر منتج نیست؟ پ ن. از نکاتتان بهره خواهم برد. درباره این پرسش باز هم خواهم نوشت. @ali_mahdiyan
سومین پیش نشست همایش «الهیات خدمت» با موضوع «اصل "سود" در الهیات اسلامی» به همت پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی و همکاری پژوهشکده اخلاق و معنویت و مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود: ◀️سخنران: استاد محسن جوادی ◀️دبیر نشست: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن بوسلیکی ☑️روز: چهارشنبه 🗓تاریخ: 1401/04/15 🕧ساعت: 11 الی 13 🌐 لینک حضور در جلسه dte.bz/scscenter
هدایت شده از خانه طلاب جوان
جنگ امروز ما، آواربرداری از ذهن مردم است "بازخوانی داغ واقعه از نگاه روایتگران داوطلب" 🎙 گفت‌وگوی خبرگزاری با حجت‌الاسلام و سیدهادی از اعضای خانه طلاب جوان قم 🔻 از یک جایی به بعد، مردم حتی اخبار را با ما چک می‌کردند. مثلاً می‌گفتند: «بی‌بی‌سی گفته ۱۵۰ کارگر در طبقه منفی ۲ ساختمان متروپل زیر آوار هستند». در حالی‌ که ساختمان متروپل اصلاً طبقه منفی ۲ ندارد! پس منبع خبر بی‌بی‌سی چه کسی بوده؟ یک نفری در کنار ساختمان متروپل! وقتی از فرمانده میدانی عملیات امداد و نجات سؤال می‌کردم او می‌گفت: «متروپل فقط یک طبقه منفی دارد»، برای مخاطب روشن می‌شد خبر بی‌بی‌سی دروغ است. 💠 لینک مطالعه کامل گزارش در : 🌐 https://b2n.ir/s26467 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
چک برجام چگونه نقد میشود؟ ۳ 🌱 این همه کشور دنیا هستند که با آمریکا مشکلی ندارند و در حال رشد و توسعه اند. چرا ما باید دشمنی کنیم؟ بهتر نیست مشکلمان را با آمریکا حل کنیم و رشد کنیم؟ 🌱این تحلیل عادی است. یک دنیای قانونمند با روابط روشن حقوقی، که هر کس تخطی کند توسط بقیه کشورها با یک ساز و کار روشن تنبیه میشود. البته هر کس قوی تر شود طبیعی است که موثرتر هم خواهد بود. 🌱بر اساس این تحلیل در ماجرای مذاکره با آمریکا باید نتیجه میگرفتیم. ما کوتاه آمدیم. یک مسیر حقوقی روشن را هم جلوی چشم همه دنیا طی کردیم. مسوولین کشور تلویحا و تصریحا اعلام کردند این قدم را موفق برداریم، ما بقی گامها را هم برخواهیم داشت. 🌱غربگراترین و مدعی ترین متخصصین برای گفتگو با غرب که احتمال کارنابلدی یا عدم علاقه به نتیجه گیری هم درباره شان داده نمیشد، میاندار شدند. اما همینها در نهایت اذعان کردند که این پروژه به بن بست رسید. همان شد که روز اول رهبری پیش بینی کرده بود. و این یک مثال نقض بود برای آن تحلیل بالا. به نظر شما اشکال آن تحلیل چه بود؟ 🌱اشکال آن است که اگر بنا بود جهانی داشته باشیم بر محور دنیا طلبی و شیطنت، حتما شیطان خود را منافقانه چنان تزیین میکرد که صحنه عالم همینطور به نظر بیاید که این دوستان تصور میکنند. نامه های رهبری به جوانان غربی را خوب است ببینید، همه ماجرا این است که این پرده نفاق (به تعبیر شهید مطهری که دنیای امروز دنیای نفاق است) ور بیفتد. 🌱کاش میشد تک تک کشورهای دنیا از همین منظر بررسی میشدند که بر سر مردمشان چه آمده. ذلت ژاپن و عداوت با چین و روسیه و دست درازی به حکمرانان اروپا و انقلابهای رنگین و کودتا ها و حتی بلاهایی که بر سر خود مردم اروپا و آمریکا میاید و استحمار سینمایی و امروز رسانه ای که پشت رفاه ظاهری پنهان شده تا قدرتمندان بیشتر و بیشتر سود ببرند و عالم را مدیریت کنند. همه و همه نشان دهنده چهره دیگری در دنیا امروز است که پشت این پرده ظاهری دلفریب، پنهان است و گاه و بیگاه در قالب جنگها و تهدیدها و کودتاها و چه و چه خود را نشان میدهد. 🌱این استکبار زمانی ریشه کن میشود که انقلاب یا تحول در جان همه امتها و مردم دنیا محقق شود. تلاش ایران برای صدور انقلاب، به این دلیل است. اما تا آن زمان، راه چاره ی رفع و دفع دشمنیها آن است که «قوی شویم» ، قوت و قدرتی که از درون جامعه میجوشد، نظامات حقوقی پوسته ای بیش نیست، همه حرف را قدرت درونی جوامع میزند، قدرتی که متکی به غیر نیست. خوب این نشان میدهد دو تحلیل از وضعیت امروز دنیا وجود دارد. تحلیلی که آمریکا میپسندد و تحلیلی که واقعی تر به نظر میرسد. 🌱اما چرا خیلی از چشمها درست نمیبیند؟ واقعیت آن است انقلاب اولین تاثیرش را در فهم امور عالم میگذارد. امام میگفت انقلاب یعنی یقظه(بیداری)، هویت انقلاب باعث میشود چشم بینا شود، تیز شود فبصرک الیوم حدید. دو تحلیل در دنیا شکل میگیرد تحلیلی که چشم انقلابی میبیند و تحلیلی که چشم غیر انقلابی میابد. 🌱به اندازه ای که نزدیک شویم به یعلمون ظاهرا من الحیاه الدنیا چشمهایمان آمریکایی تر میشود و به اندازه ای که به یومنون بالغیب نزدیک شویم حکمت آمیز عالم را میفهمیم، شیطنت آمریکا را عمیقتر میبینیم و باور میکنیم، روابط دنیای امروز را ، تجربیات روشن پیش چشم خودمان را و و و 🌱به نظرم اگر اتصالمان را به مردان انقلاب اسلامی جدی تر کنیم به این منبع فهم و حکمت نزدیک تر میشویم و امور روشن پیش چشممان را وارونه تعبیر نمیکنیم و ده سال اینگونه خود و دیگران را سر کار نخواهیم گذاشت. @ali_mahdiyan
دامشهر 🌱شب تولد حضرت زینب س بود. دخترم با رفقاش قرار گذاشته بودند به یک مادر شهید سر بزنند. مادر شهید دفاع از حرم. من و همسرم هم او را تا دم در خانه مادر شهید بردیم. در یکی از مناطق محروم قم. 🌱نگاهی به خیابانها کردم اطرافم سطلهای آشغال وارونه شده بود و معتادهایی با قیافه های عجیب و غریب که نگاه کردن به آنها هم دلهره آور بود. آدمهایی با ظاهرهایی فقیر و مفلوک میچرخیدند. منزل شهید بسیار کوچک بود و من و همسرم بیرون منتظر ماندیم داخل ماشین. 🌱ناگهان دیدم دو تا خانم چادری افغانستانی که یکیشان بچه ای در آغوش داشت، کنار خیابان ایستاده اند، سرآسیمه و نگران. پیاده شدم گفتم خانمها جایی میروید؟ کاری دارید؟ کمکی میخواهید؟ گفتند بچه تب شدید دارد میخواهیم ببریمش دکتر. سوارشان کردم. 🌱تا مطب پزشک رساندیمشان، منتظر ماندیم تا برگردند. وقتی برگشتند پرسیدیم کجا میروید؟ گفتند دامشهر. شهرکی بیرون قم. بیشتر گاوداری و مکانهای نگه داری انواع دام درش هست. خانمی که دختر کوچکش بیمار بود گفت خدا خیرتان دهد. خانمم پرسبد چرا پس تنهایید؟ خانم گفت پدرم که باید در گاوداری سر کار بایستد، شوهرم هم سوریه رفته برای دفاع از حرم، حرم خانم زینب س. 🌱امروز شنیدم یک پسر شش ساله در دامشهر خوراک گله سگها شده. دو روز پیش هم پسری چهار ساله خوراک سگها شد. دائم تصویر آن زنهای مظلوم و مجاهد جلوی چشمم میآید. یاد این جمله که میگفتند میترسیم از کوچه عبور کنیم اینجا پر سگ است. شما را نمیدانم اما من همه این وقایع را استعاری میفهمم. 🌱 قصه سگهای ولگرد نماد خیلی از موضوعاتی است که مقابل جماعت همیشه طلبکار غربدوست منفعلیم، ماجرای سگهای ولگرد استعاره است. سالهاست تاوان ادا و اطوار مسخره این جماعت آویزان به غربیها را که از دانشگاه تا سیاست و تا کف اقتصاد و فرهنگ را پر کرده اند، مردمی مظلوم و محروم میدهند. لعنت به ما که همیشه منفعلیم و تماشاچی. 🌱تاوان برهنگیشان را، تاوان تعبد پنهانی به بیست سی شان را، تاوان جنبشهای خاک بر سری می تو و اتهام زنیهایشان را، تاوان سخنرانیهای بیشرمانه در جشنواره های خارجیشان را، تاوان سبک زندگی خودشان و فرزاندان خارج نشینشان را ، تاوان طرح و برنامه توسعه غربی فقر افزایشان را، تاوان روحانی مچکریم و بعد رای ندادنهایشان را ، تاوان سگ بازی و سگ گردانیشان را. لعنت به آن غرب و لعنت به این همه خودحقیر پندار، و لعنت به من طلبه ای که نمیفهمم کنار گوشم چطور جماعتی که حتما بیش از خیلی ها مورد توجه امام زمانند، در فقر و محرومیت و مظلومیت غوطه ورند و اینطور شکار سگهایی میشوند که این فرهنگ سراسر نجس در اقتصاد و فرهنگ و سیاست کشور پاکم آزاد گذاشته. @ali_mahdiyan
حکمرانیمردمی۱.mp3
27.2M
بررسی حکمرانی مردمی از منظر رهبری شیخ علی مهدیان بخش اول تعریفهای متنوع از حکمرانی مردمی @ali_mahdiyan
حکمرانیمردمی۲.mp3
23.23M
بررسی حکمرانی مردمی از منظر رهبری شیخ علی مهدیان بخش دوم مبانی و ثمرات @ali_mahdiyan
منشور روحانیت - جلسه اول - استاد مهدیان.mp3
11.86M
🎙صوت اولین جلسه 🔸 با ارائه حجت الاسلام و المسلمین مهدیان 🕚 شنبه، ۴ تیر ♦️ بینشی - بصیرتی دوره‌ی تابستانی احیا 🔰باماهمراه باشید. ┄፨• @bineshi_basirati •፨┄
منشور روحانیت - جلسه دوم - استاد مهدیان.mp3
14.92M
🎙صوت دومین جلسه 🔸 با ارائه حجت الاسلام و المسلمین مهدیان 🕚 سه شنبه، ۷ تیر ♦️ بینشی - بصیرتی دوره‌ی تابستانی احیا 🔰باماهمراه باشید. ┄፨• @bineshi_basirati •፨┄
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت سومین جلسه 🔸 با ارائه حجت الاسلام و المسلمین مهدیان 🕚 شنبه، ۱۱ تیر ♦️ بینشی - بصیرتی دوره‌ی تابستانی احیا 🔰باماهمراه باشید. ┄፨• @bineshi_basirati •፨┄
هدایت شده از تا مردم
راه میان بر حجاب 🔶🔶🔶 احمد احمد از مبارزین قبل از انقلاب و از فعالان انجمن حجتیه، سال ۴۲ و در بحبوحه مبارزات علیه لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی خدمت امام رسیده و مشغول توجیه فعالیتهای مبارزاتی گروه و مجموعه خود می شود. 🌀 مجموعه ای که قصد دارد در مقابل فعالیت بهایی ها و مسیحی ها، جلوی بی دین شدن جوانان را بگیرد. یک گونی هم جزوه و کتاب همراه خود آورده بود که امام بدون استثناء‌ گفته بودند :‌«همه اینها را خواندم» و دو کتاب جدید هم که احمد نخوانده بود را معرفی کرده بود که فک ایشان می افتد. 🌀امام می فرمایند که همه این ها را دیده ام، این ها مبارزه نیست و خودتان را به این کارها مشغول نکنید. وقتی کار از سرچشمه خراب است خودتان را به این ها مشغول نکنید. منشا همه فسادهایی که در کشور رقم میخورد، حکومت طاغوت است. اگر این سرچشمه درست شود، اصلاح جوانان ساده تر می شود. 🌀ده سال بعد از این سید علی خامنه ای در جلسات طرح کلی اندیشه اسلامی، این سبک کار مبارزاتی امام را توضیح میدهد. سبک انبیاء برای اصلاح افراد جامعه، تاسیس کارخانه انسان سازی است. پیغمبر صرف استاد اخلاق و موعظه گر و اصلاح گر فردی نیست. او محیط و جامعه اسلامی را ایجاد می کند و از این طریق انسانها را رشد می دهد. 🌀تجربه هم همین مساله را تایید می کند، از زمان شروع نهضت امام خمینی سال ۴۰ تا به الان، محیط مبارزه و جهاد که در هر مقطعی صورت جدیدی داشت، بزرگ ترین عامل سلوک و رشد آحاد مردم بود. بسیاری از جوانان فعال در دفاع مقدس، لاابالی های قبل از انقلاب بودند که با ضرب دست انقلاب، شدند رزمنده و برادر بسیجی. 🌀اما بحث داغ این روزها طرح ما برای حجاب چیست؟ مدتهاست مساله حجاب به خصوص در برخی از فصول سال، مساله شماره یک کشور می شود. گشت ارشاد؟ کار فرهنگی؟ هنر و ادبیات؟ وضع قانون؟‌ برخورد با باندهای مروج بی حجابی؟‌ .... 🌀همه این ها هست و اما هیچ کدام از این ها هم راه حل اصلی نیست. به نظرم باید از همان منطق کتاب طرح کلی رهبری، ایده بگیریم تلاش برای برداشتن گام بعدی انقلاب اسلامی، راهبردی ترین کار ممکن است. کوشش برای تحقق دولت اسلامی. حرکتی که برای تحقق اغراض عالیه دینی و انسانی شروع شده است و الان در مرحله سوم خود به سر می برد. 🌀 بسیاری از این مفاسد فرهنگی و اجتماعی، دلیل سیاسی دارد. ناکارآمدی حکومت و دولتی که به نام اسلام تشکیل شده است. سر گرایش به غرب هم که هنوز ام الامراض کشور است، ریشه در همین مساله دارد. این راهبردی است که خود رهبر و فرمانده میدان برای حرکت کلان کشور مشخص کرده اند، که انقلاب دو مرحله ابتدایی انقلاب و نظام اسلامی را پشت سر گذاشته است و در حال گذار به شکل گیری دولت اسلامی است. نقش من و شما در جهت تحقق این مرحله چیست؟‌ 🌀این را در طرح راهبردی رهبری باید پی گیری کنیم با کلیدواژه حلقه های میانی. حلقه های میانی، فن آوری و نرم افزار حضور اراده های مردم در اداره کشور است. فراگیر شدن حلقه های میانی در میان مردم، هم به تولید دانش مردمی و انقلابی برای اداره کشور کمک می کند و هم مدیران تراز دولت اسلامی را به تدریج در این چرخه تربیت می کند. 🌀از دل این اراده عمومی که شکل بگیرد، دولت اسلامی هم ایجاد می شود و شما آن روز خواهید دید که بسیاری از بیماریهای فرهنگی ما به سادگی دوا خواهد شد. @tamardom
🔵🔵🔵 🔰 نشست نقدوبررسی اندیشه‌های محقق جوان حوزوی جناب حجةالاسلام‌والمسلمین با محوریت کتاب (تأملی در منظومه و زمانۀ اندیشۀ امام خمینی ره) برگزار خواهد شد. 📆 پنجشنبه 23 تیر 1401 ⏰ 9:30 - 7 صبح 📫 مؤسسه فتوت @ali_mahdiyan
امام بیداری اسلامی 🔻برخی القاب اهل بیت را مومنین به آنها اطلاق میکرده اند ولی برخی القاب را خدا و رسول به آنها داده اند. اهل بیت همه نور کاملند اما این که چرا فلان لقب خاص از جانب خدا به یک امام داده شده، نشان دهنده ماموریت ویژه آن امام در عالم هستی است. 🔻از جمله «حدیث لوح» که جبرییل آورد و اسماء دوازده امام بر آن نقش بسته بود و پیامبر ص آن را به حضرت زهرا س سپرد. این روایت از طرق اهل سنت هم به طرق مختلف نقل شده. در برخی روایات آمده که امام دهم با صفت «نقی» در این لوح توصیف شده. در روایت دیگری پیامبر ص به سلمان فارسی س نام امامان را میگوید در آنجا امام دهم را با صفت «هادی الی الله» معرفی میکند. 🔻پس لقب هادی و نقی را خداوند به او داده است. نقی یعنی پاک از هر آلودگی، هادی یعنی پاک کننده از هر آلودگی. امام خمینی در کتاب آداب الصلوه درباره صفت هادی میگوید این اسم همان خارج کننده موجودات از حجاب دنیا است. یعنی اسمی که قیام لله را باعث میشود. قیام لله را امام خمینی حقیقت انقلاب و بیداری اسلامی میداند. آیت الله حسن زاده آملی میگوید: مظهر اسم هادی است آنکه تو را صفا دهد کیست مضلت آنکه دور از صفت صفا کند 🔻به لحاظ تاریخی نیز جالب است امام در دوران متوکل عباسی است که در روایتی از امیرالمومنین ع آمده کافرترین خلیفه عباسی او خواهد بود. او قبر امام حسین ع را در کربلا به آب بست و خراب کرد. امام را به محفل شراب برد که حرمتش را بشکند. جبهه کفر کفرش را به شدت نشان میداد و جبهه حق نیز رشد کمی و کیفی جدی کرده بود به نحوی که مهیای دریافت معارف جامعه کبیره بود و شبکه علمای شیعه نیز قوت یافته بود. به تعبیر رهبری هر چه حوزه نفوذ امامان بیشتر میشده در عالم، غربت آنها و فشار به آنها نیز بیشتر میشده. 🔻به هر حال به لحاظ تاریخی نیز یک نوع رشد و بلوغ کمی و کیفی در جبهه حق نسبت به عالم سیاه کفر آمیز شکل میگیرد و امام هادی که روح دوران خود میباشد مظهر این قیام لله و یقظه و بیداری گسترده است. 🔻جالب است در اوج ماجرای بیداری اسلامی توهینها به نام امام هادی شکل گرفت و هجوم به بارگاه او رخ داد. به هر حال توجه و توسل به این حقیقت برای دورانی که جهان آبستن قیام است، یک راهبرد مهم و اساسی است. توسل به امام هادی ع امروز توسل به همه مظاهر انقلاب اسلامی است. جریان جهاد تبیین و تقویت کنندگان گفتمان انقلاب و امام متوسل به امام هادی اند اما تقویت کنندگان صدای غرب و نا امید کنندگان مردم در مسیر انقلاب عملا متوسل به متوکلند و به تعبیر آیت الله حسن زاده مظهر مضلتند. @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
عید دخالت مردم در حکومت 🚩 در موضوع حکومت و مسائل سیاسی و مسائل عمومی جامعه در نظام اسلامی، «به من چه» نداریم! مردم برکنار نیستند. بزرگترین مظهر دخالت مردم در امور حکومت، است. خود غدیر این را به ما آموخت و لذاست که ، عید ولایت است، عید سیاست است، عید دخالت مردم در امر حکومت است، عید آحاد ملت و امت اسلامی است. 🗓 ۱۳۷۵/۲/۱۸ 🌺 فرا رسیدن ، عید غدیر خم، عید ولایت مولی امیرالمومنین علی علیه السلام مبارک. 🌺 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
غدیر و حجاب ⚡️من که میگویم فرعون هم آزادی خواه بود. منتهی آزادی خواهی وقتی ضربدر خودخواهی میشود، عدالت در تحقق آزادی را نابود میکند. در مجموع آزادی مردم کم میشود و آزادی عده ای خاص ، زیاد میشود. مسیری را به من بگویید که اگر قانون را بر پایه آن بنویسیم، آزادی همه ،در مجموع، بیشتر میشود. جای دیگر توضیح باید داد که غیر از دین و شریعت هر مسیر و قانون دیگری مقابل توسعه آزادی است. ⚡️خدا رحمت کند امام را، به فرستاده شوروی گفت فقط با حرکت در مسیر آخرت و معنویت است که دنیا درست میشود. و این یعنی آزادی عمومی در پرتو شریعت محقق میشود و غیر از آن توسعه آزادی فرعونی است. آزادی عده ای و اسارت عده ای دیگر. این را گفتم که بگویم آنانکه مقابل قانون دینند چه بدانند چه ندانند مقابل آزادی اند و توسعه دهنده اجبار. ⚡️اما داستان حجاب، دیگر بحث اهمیت دین و شریعت و آزادی و معنویت و امثالهم نیست. بحث در یک فرع فقهی و قانونی نیست. مقوله حجاب امروز «معنا»یی پیدا کرده. چه معنایی؟ ⚡️ظاهر ماجرا این است که حجاب را گره بزنند به حکومت و دولت و کارآمدی و ناکارآمدی آن. بعد بی حجابی بشود اعتراض و با حجابی بشود دفاع. عده ای هم با ژست دانای کل، از مضرات دو قطبی سازی اجتماعی بگویند. عصبانیت کسانی که از نشان دادن شل حجابهای مدافع حکومت عصبانی میشوند، دلیل اصلی اش، بگویند یا نه، خراب شدن این پروژه نماد سازی است. نماد سازی که البته ظاهر ماجرا است. واقع ماجرا امری بسیار مهمتر است. ⚡️اگر بحث حجاب را صرف نماد دفاع یا اعتراض به حاکمیت ببینیم، ماجرا را همانطور تحلیل کرده ایم که دشمن میخواهد. مقوله حجاب معنای عمیقتری دارد و آن مقوله استقلال یا وابستگی هویتی است. همه دعوا بر سر «ناامیدی مردم از خودشان» است. اگر کل حاکمیت را هم بریزیم در اقیانوس و نابود کنیم، قصه حمله دشمن به حجاب تمام نمیشود. ماجرا را حمله به یک امر فقهی هم صرفا تحلیل نکنید. چرا؟ چون بنا بر این است که نماد «روی پای خود ایستادن ما» و استقلال ما خراب شود. خراب شدن استقلال هویتی ما یعنی چند پاره شدن کشور. خیلی ها متوجه نیستند که مدافع حجاب، امروز مقابل از هم گسیختگی کشور و چند پاره شدنش قد علم کرده. ⚡️آن دختر بی دفاعی که غیرتمندانه و با شجاعت مقابل هتک حرمت حجاب میایستد، مقابل از هم گسیختگی اجتماعی ایستاده و کتک خورده ولی دردناکتر از این کتک آن است که عده ای متهمش کنند به ایجاد دو قطبی. مظلوم تر از آن دختر محجبه بی دفاع نمیشناسم. بدتر از همه آنانکه مظلومیت آن فهم ناب را میبینند و متهمش میکنند به دوستی خاله خرسه به مقابله با وحدت به مقابله با آزادی، همانکه خودشان هستند. گویا این جماعت، وحدت را در انفعال و پا پس کشیدن دانسته اند. ⚡️ آدم یاد وحدت سبزی میافتد که خاتمی در هشتاد و هشت و بعد آن میگفت که پا عقب بکشید تا وحدت پیدا کنیم. آدم یاد قرآن سر نیزه میافتد که کوتاه بیایید تا وحدت پیدا کنیم. این وحدت خواهی نیست این عین دو قطبی طلبی است. زدن نماد استقلال هویتی ما زدن وحدت اجتماعی است همانطور که زدن آزادی است. کمک به پروژه تحقیر ملت است و ناامیدی شان. ⚡️یادتان باشد بین شل حجابهای عادی و کسانی که پروژه بی حجابی را پیش میبرند تفاوت است. خودتان هم حتما متوجه شده اید. دقیقا کسانی که حامی تحریم بودند و تحریم کردند، حامی این پروژه اند. از خود بپرسید اگر بحث یک فرع فقهی حاشیه ای است، چرا دشمن روی آن متمرکز شده؟ و البته چرا شهدا روی آن متمرکز بودند؟ (بالای هشتاد درصد وصیتنامه ها تاکید به حجاب زن است چرا؟ مگر یک امر فقهی حاشیه ای نیست؟) دلیلش به معنای حجاب بر میگردد. معنای «استقلال هویتی» معنای«وحدت اجتماعی» معنای «توسعه آزادی». بله حتما راهش از مسیر جهاد تبیین میگذرد اما حتما راهش انفعال و بی خیالی هم نیست. ⚡️دلم میسوزد برای آن مذهبی هایی که به اسم مقابله با دو قطبی و به اسم اصلی فرعی کردن و به اسم آزادی خواهی و امثالهم عقب نشینی در این غیرت ورزی دینی را تئوریزه میکنند. نمیدانند به زبان دینی دارند پروژه دشمن را مدد میکنند. پ ن. من معتقدم غدیر نماد حاکمیت الهی هست اما قبل از آن نماد توسعه آزادی و انسجام و هویت مستقل ما است. معنی اکمال دین همین است. @ali_mahdiyan
غدیر.mp3
10.63M
راه تقویت رابطه با امام، تقویت ولایت و رابطه بین مومنین است. بررسی خطبه غدیر، شعائر غدیر، روایات کلیدی در این باره. مبنای ارتباط‌ ولایت بین مومنین با ولایت با امام. اندیشه امام خمینی ره درباره جایگاه امام در هستی نقش تربیتی ابعاد ولایت شیخ علی مهدیان غدیر۱۴۰۱ @ali_mahdiyan
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
محجبه مخالف حجاب اجباری 🔻این یعنی موافق الزام شرعی و مخالف الزام حکومتی، در ساحت پوشش. 🔻این یعنی پوشش امری است فردی و نه اجتماعی. 🔻این یعنی قبول ندارم که کسی که پوشش ندارد به من ضرر میزند. در تربیت دخترم و پسرم با بستر غیر دینی که میسازد دخالت میکند. 🔻مثل اینکه بگوییم امنیت دارم اما با امنیت اجباری مخالفم. بیماری واگیردار نگرفته ام اما مخالف اعمال اجبار در گسترش آنم. 🔻و خلاصه چرا نگویم که دین دارم و مخالف حاکمیت دینم. 🔻اجبار اجتماعی برای تحقق قانون شرعی دلیلش محافظت از آدمها است از اینکه جامعه شان دچار استبداد نشود. محافظت از این وضعیت که عده ای آزاد باشند ولو لازمه این آزادیشان این باشد که برای دیگران تصمیم بگیرند. چه تصمیمی؟ اینکه دیگران را به زور به جهنم ببرند. @ali_mahdiyan
اجبار به حجاب از کی باب شد؟ 🔻بحث از اجبار مربوط به ساحت الزامات قانونی و حکومتی است. مثل دستور حکومتی پیامبر اکرم ص به عمرو بن حزم، والی نجران در یمن. مثل نقل جابر بن عبدالله و همینطور امام صادق ع درباره دستورات پیامبر درباره نحوه حضور زنان در اجتماع. مثل دستورات حکومتی امیرالمومنین ع درباره سبک حضور و رفت و آمد زنان در جامعه و بازار و غیره و غیره. 🔻اما اصلا فرض کنیم هیچ روایتی در این باره نمیبود.حاکمان الهی بر چه ملاکی به امری اجبار میکنند؟ آیا صرفا باید به چیزی اجبار کنند که پیامبر ص یا علی ع در مقام حکمرانی اجبار میکردند؟ این که معنا ندارد. چون حکمرانی اساسا در ساحت شرایط زمانی و مکانی دستوراتش را میدهد و خود این بزرگواران نیز در هر زمان دستورات حاکمیتی شان متفاوت بوده. 🔻اینجا است که بحث مهمتری شکل میگیرد و آن نحوه تصمیم گیری حاکمان الهی است. 🌱برخی خیال میکنند این عرف است که ملاک نهی و اجبار حکومتی است. عرف یعنی آنچه عادی است. این ملاک اساسا به نفی شریعت بلکه هر اصل ثابتی حتی اخلاق یا آرمان یا هر جهتی منجر میشود. خروجی این اندیشه آن است که مثلا در زمان اهل بیت ع جامعه برگردد به وضع پیش از اسلام یا امروز جامعه سپرده شود به قدرتمندانی که مدیریت تمدن غرب را در دست دارند تا عرف جامعه را تعیین کنند و حاکم الهی عملا تابعی از اراده عرف ساز آنها باشد. 🌱برخی خیال میکنند که آنچه باید محقق شود دقیقا عین شریعت است که باید محقق شود. بدون ملاحظه مردم و مراعات آنها. بدون بررسی عملیات دشمن و هزار نکته دیگر. اینطور هم نیست. شرایط مختلفی ملاحظه میشود تا آنچه اصل است یعنی شریعت محقق شود. در دین تعزیر را به دست حاکم میسپرند تا با ملاحظه و محاسبه همه این شرایط مختلف اعمال اجبار کند. 🌱 برخی خیال کرده اند مصلحت همان عرف گرایی و تساهل است. اینها متوجه تبعات ضد عدالت نظریه شان نیستند شاید هم هستند. امروز مثلا مقوله حجاب یک ابزار حمله دشمن به هویت مردم و تحقیر آنان است اصلا بحث های دیگر در مرتبه های بعدی است. ایجاد تحقیر و ناامیدی و گسل و شکاف و به هم ریختگی اجتماعی و چه و چه که نتیجه اش سپردن کار به دست حاکمان غربی است. بحث یک حکم فرعی فقهی نیست بحث اصل مهمتری است به نام هویت و عزت . 🔻بله البته بی حجاب امروز پروژه رضاخان جهانی است در کل دنیا، قاعده حیا شکنی و قدم به قدم جلو بردن مرزشکنی جنسیتی و چه و چه اما امروز بی حجاب در ایران عامل مهمی است تا دشمن پروژه تحقیر ایران را جلو ببرد ربطی هم به مساله چادر و روسری داشتن یا نداشتن ندارد. مساله فراتر است. ببینید چرا دشمن در این نقطه متمرکز شده. 🔻در این میانه هم قطعا روی جهالت ما ، انفعال ما، اختلاف ما ، بی غیرتی ما یا بی توجهی ما، جماعت حزب اللهی هم حساب کرده اند. @ali_mahdiyan
هدایت شده از انتشارات گام دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀کار رسانه ای در جبهه انقلاب 📘طرح کلی اندیشه مقاومت 📖 انتشارات گام دوم وابسته به خانه طلاب جوان قم https://eitaa.com/joinchat/2991456437C0835e0d0cc 📚جهت تهیه کتاب میتوانید از طریقhttps://b2n.ir/p12291 اقدام نمایید