eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
642 عکس
373 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
🌾🥀معجزۀ مظلومیت ۱. داستان مبارزه موسی ع و فرعونیان، داستانی پربسامد در کتاب هدایت ماست. شاید سرّ این همه تکرار وجود خطرات مشابه در مسیر هدایت بشر باشد ازاین‌رو می‌توان برای اکنون و زمانۀ حاضر هم از این ماجرا درس‌ها گرفت. در مطالعه مواجهات حضرت موسی ع و فرعون به‌وضوح متوجه می‌شویم که فرعون خدای جنگ روانی است و با نکرائی خاص (نکراء مفهومی است که حضرت امیر ع برای توصیف تدابیر شیطانی معاویه استفاده می‌فرمایند و از کاربست کلمه عقل درباره آن پرهیز می‌‌کنند) پی‌درپی درصدد مقابله با احتجاجات موسی و هارون علیهما السلام است. اکنون درصدد نشان دادن این وجه از تلاش‌های فرعونیان نیستیم. ۲. سه صحنه پیاپی را مرور کنیم: 🐉⚡️صحنۀ اول: موسی ع معجزات را به میدان می‌آورد. این معجزات آن‌چنان واضح و دهشتناک است، فرعون را نگران می‌کند که مبادا اطرافیان درباری به‌سوی موسی ع متمایل شوند؛ به ایشان خطاب می‌کند: إِنَّ هَذَا لَساحِرٌ عَلِيمٌ/ يُرِيدُ أَن يُخْرِجَكُم مِّنْ أَرْضِكُم بِسِحْرِهِۦ فَمَا ذَا تَأْمُرُونَ/(شعراء: ۳۴ و۳۵)؛ او با ستودن موسی ع و همزمان انتساب او به سحر و به بازی گرفتن مشورت ایشان هم درصدد یافتن راه‌حل است و هم شکستن رعب و اعجابی که در جان‌های درباریان نشسته است. راه‌حل ظاهراً پاسخ می‌دهد: پس از مشاجرات و پچ‌وچچ می‌گویند فعلاً مهلتی بگیر و بعد برو سراغ هر ساحری توانمندی در اقصی نقاط کشور و آن‌ها را به نزد خود بخوان.... صحنۀ دوم: مقابله بزرگ ساحران فرعونی با موسای یکه و تنها آغاز می‌شود. اما موسی ع به اعجاز الهی بر ساحران غلبه می‌کند و ساحران که حقانیت موسی را دریافته‌اند به سجده می‌افتند و می‌گویند به رب العالمین ایمان آوردیم. فرعون که صحنه نبرد را اکنون دوبار باخته است؛ هم در میدان نبردی که خود پیشنهاد داده و در حضور مردم مغلوب شده است و هم نیروی انسانی که نوک پیکان مقابله‌اش بودند، عصبانی در موضعی خدایی قرار گرفت و ایشان را توبیخ(!) می‌کند که چرا بدون اجازۀ او ایمان آورده‌اند؟ بلکه تهدید می‌کند که دست‌ و پای شما را به صورت معکوس قطع خواهم کرد و بر تنه درختان خرما خواهم آویخت. 🌴صحنۀ سوم: (به گزارش روایات و به استناد برخی قرائن قرآنی) تازه مؤمنان(یا دست‌کم برخی از ایشان) با دست و پای قطع‌شده بر تنه درختان مصلوب می‌گردند. ❓۳. یک پرسش جدی: چرا خدای موسی ع که آن همه اعجاز در دست و بازوی موسی ع قرار داده است؛ همان اعجازهایی که باعث می‌شود فرعون جرأت مقابله با موسی ع را نداشته باشد، اینک به کمک ساحرانی که حال مؤمنانی پاکباز شده‌‌اند، نمی‌آید و آن‌ها را در دستان فرعونیان رها می‌سازد؟ 🛎به‌زعم نگارنده، خدای متعال در این صحنه‌ها دوبار معجزه نموده است؛ یک‌بار معجزه‌ای است که به عصای موسی ع به‌ظهور رسانده است و بار دیگر معجزه‌ای است که با این مؤمنان پاکباز بر سر دار و دست و پای قطع‌شده‌شان به میدان آورده است. درواقع فرعون در این صحنه سه بار شکست می‌خورد نه دو بار. یک بار وقتی است که عصای موسی ع سحر سحره را باطل می‌کند، دفعه دوم وقتی است که خود ساحران فرعونی به خداوند ایمان می‌آورند و دفعه سوم و از همه مهم‌تر وقتی است که با بریده شدن دست و پای خویش بر صدق ایمان و باورمندی به عالم آخرت و محدودیت عالم دنیا را برای همیشه تاریخ فریاد می‌زنند. این مؤمنان با مظلومیت خویش چیزی را آشکار کردند که حتی عصای موسی به این وضوح قادر به نمایاندن آن نشده بود. آری این 🥀«معجزۀ مظلومیت» ایشان بود که صدقشان و باورشان را آشکار کرد؛ اگر معجزه‌ای موسوی ایشان را از دست فرعون نجات می‌داد، هرگز معجزۀ مظلومیت محقق نمی‌شد. و البته ایشان به خواست خود آماده تجلی این معجزه شده بودند؛ همان‌وقت که درقبال تهدید فرعون پاسخ دادند: مهم نیست، ما به‌سوی پروردگارمان بازمی‌گردیم.(الشعراء: ۵۰) یا به تعبیری دیگر گفتند: هرچه خواهی بکن، نهایت کار تو در همین دنیا خواهد بود(طه: ۷۲) و هیچ دسترسی به آخرت نداری.... و البته خدای متعال با الدرجات العُلی از ایشان استقبال نمود. ۴. اغتشاشات اخیر ابعاد فراوان دارد اما جنگ روانی و شناختی و ترکیبی آن برجسته بود. باطل السحر این جنگ همه‌جانبه ازجمله معجزۀ مظلومیت بود. شهدایی که معصومانه و مظلومانه با بربریت و سبعیت تمام به شهادت رسیدند؛ از شهید آرمان علی‌وردی که حاضر نشد کمترین انفعالی نسبت به ارزش‌هایش نشان دهد، تا شهید سیدروح‌الله عجمیان که برای دفاع از مقام زنان عفیفه خود را قربانی نمود، تا شهید حمید پورنوروز و شهید حمزه علینژاد و شهید دانیال رضازاده و شهید حسین زینال‌زاده و ... که هریک وجوهی از اعجاز مظلومیت را در آستین داشتند. 🤲درجات بلندمرتبه الهی، گوارای وجود این اعجازگران قرن باد. 🖋به قلم عباس حیدری پور؛ دانش‌آموخته حوزه علمیه قم @abbas_heidaripour
بر پا
🌾🥀معجزۀ مظلومیت ۱. داستان مبارزه موسی ع و فرعونیان، داستانی پربسامد در کتاب هدایت ماست. شاید سرّ ا
خوشحال شدم که برادر بزرگوارم شیخ عباس حیدری پور عزیز کانال درنگ را دایر کرد. کاش همه‌ دوستان دست به کار شوند. متنهای عمیق این‌ دوست بزرگوارم را از دست ندهید.
1_2271032338.m4a
9.94M
حفظ نظام از حفظ جان امام زمان عج واجب تر است، یعنی چی؟ شیخ علی مهدیان (گفتگو) کلاس عقاید مدرسه صدوقی @ali_mahdiyan
760.3K
نقد یکی از دوستان عزیزم درباره مطالب و مباحث این کانال @ali_mahdian
1.49M
پاسخ به اشکال دوست عزیزم در نقد روش کنشگری این کانال @ali_mahdiyan
11.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شبیه یاسی از جور زمونه اسیر دست خرمنکوب میشی تحمل کن عزیزم دردهاتو علی دورت بگرده خوب میشی @ali_mahdiyan
چرا کشتیدش رو؟ آزادش میگذاشتید جوون مملکت تو خیابون با قمه راه رو ببنده. آزادش میگذاشتید این و اون رو بترسونه که از سر ترس، و با کامل شهر رو به هم بریزن و انقلاب کنن. ها رو بترسونه که از سر ترس، نایس آمریکایی داشته باشن. چی کارش دارید جلادها! این جوون نه هیز بود نه هرزه بود نه اقدام علیه مردم و مال و جانشان کرده بود. داشت با قمه اش تعزیه اجرا میکرد، نقش شمر هم نبود نقش امام حسین ع بوده شما چه میفهمید. اکثر مردم هم همراهش بودن، کسی که نترسیده بود اصلا، میگید نه برید بپرسید از مردم. او مقابل شما شمرها قمه کشیده بود، شما بسیجیها، شما انقلابی ها، مردم شجاعن از قمه نمیترسن مردم که اصلا باهاش بودن از قمه نمیترسیدن، شما ها از قمه میترسید. بسیجی ها از قمه میترسن مثل یادتونه چه جور از قمه ترسیده بود، از بس ترسیده بود دهها نفر مرد و فرهیخته و شجاع، ریختن سرش که با کامل فحش بده به مقدسات خودش و دیگری رو آغاز کنه. یا مثل که از قمه هاشون ترسیده بود و از سر ترس رفته بود وسطشون، سر فرصت خردش کردن لهش کردن. شما ها نمیفهمید، محسن شکاری اومده بود با قمه وسط خیابون مردم رو نجات بده، شما جلادها نگذاشتید. اعدامش کردید. ولش میکردید تا بزنه، بکشه. هر کی رو کشت بسیجی بوده، مامور نظام بوده، حقش بوده. شما ها همون کسایی هستید که سال ۶۷ سه هزار نفر رو تو زندانها زنده زنده اعدام کردید کی؟ اعضای تشکیلاتی که حمله به ایران کرده بود. تشکیلاتی که میخواست مردم رو نجات بده، اون و کودک هایی رو هم که سوزوندن مردم نبودن بسیجی بودن نیروی نظام بودن. چیکار کنیم تو ایران نیروی نظام زیادن، زیر تابوت شهید نظام رو دیدید همه نیروهای نظام بودن. لامصبا! چقدر خون ریزی میکنید اون حسن روحانی هم فهمید گفت اینهمه اعدام نکنید، برای رای دادن ما مردم گفت، رای محسن شکاری ها رو میخواست. یادتون نیست؟ گور پدر و مادر هفده هزار نفر نیروهای نظام. تصمیم گرفت از ما دفاع کنه. ما که فارسی حرف میزنیم ولی آنگلوسکسونیم. این وکیلهای حقوق خوانده که میگن اعدام شکاری ها ظلم است و غیر قانونی، درس خونده اند، اون دکترهایی هم که رو کشته بودند هم درس خونده بودند. اینها فرهیخته اند. شما فرهیختگان مملکتتون رو نمیشناسید. اون بچه کارگر حاشیه نشین شهر فرهیخته نبود، این پسر کافه باز عشق آمریکا و قمه به دست طلب ولی فرهیخته بود. چرا فرهیخته کشی میکنید؟ بگذارید راه باز کنه برای آمریکا و اسراییل، راه باز کنه برای داعش و تجزیه طلب، بگذارید بی جیره مواحب بلکه حتی با جیره مواجب قمه بکشه رو خلق الله، و باعث بیداری مردم بشه، بالاخره شاید هم یک عده لازم باشه که زور بالاسرشون باشه تا به توسعه غربی تمایل پیدا کنن. مثل دروغ گفتنهای رسانه هاشون که شما بهش میگید دروغ، این در واقع روشهای جدید بیدار سازی مردمه برای یک دیگر. بعدا که فهمیدن دروغ بوده دیگه مهم نیست مهم اینه که بیدار شدن و جدیدی را آغاز میکنن. و رها، و مرد. مثل خارج. مثل فرنگ. پ ن: رها شون کنید محسن شکاری ها رو. اعدامشون نکنید. شما از اول هم با سگ گردونی مخالف بودید، ولو سگ هار و پاچه گیر. @ali_mahdiyan
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر پرسیدند چرا خمینی از وحدت شیعه و سنی می گفت شهید مولوی ریگی را سر دست بگیرید و نشان دهید. حقیقت اهل سنتی که در این انقلاب نفس کشیدند همین شهید بزرگوار است نه امثال عبدالحمید فتنه گر. می گوید از مسجد ما یک نفر در اغتشاشات شرکت نکرد. می گوید کسی که از مرز خود دفاع نکند ناموس ندارد. می گوید از جانب گروهک ها تهدید شدم اما رهبرم را دوست دارم. یک تار موی این مولوی حر که در دل تکفیری های مزدور از حق می گفت به همه آنها که همه آبروی شان از اهل بیت است اما یک جمله در مظلومیت حق در این روزها نمی گویند ارزش دارد. @mahdian_mohsen
خطر حکمرانی لمس ➖امروز بیشتر از هر زمان دیگری متوجه چیزی شدیم که دیدنی نیست. لمس کردنی نیست. سر سفره ها به این راحتی نمیتوان مشاهده اش کرد و از آن خورد یا نوشید. خیلی ها فکر کردیم اصلا نیست. در حالیکه عنان زندگی و تصمیمات ما در دست آن بود. چه چیز؟ صبر کنید تا بگویم. ➖گاهی وقتها صحیفه امام را مرور کنیم بد نیست. امام میگوید اول انقلاب اگر از یک دانشجو یا کارگر و کارمند میپرسیدی شغلت چیست؟ به تو اعتراض میکرد که چه کار به این ها داری من مشغول امر مهمتری هستم. امام میگوید این منطق مهم بود. مردم به تعینات و مشغولیتها و نقشها و تخصصهایشان اولا فکر نمیکردند بلکه به آن متن اراده عمومی که اراده طاغوت را میشکست و حاکمیت الله را شکل میداد فکر میکردند. میگفت مرد و زن و پیر و جوان و حتی بچه کوچک این را فریاد میزنند. امام دقیقا به چه چیز اشاره میکرد؟ نظام محاسبه و نرم افزار تصمیم گیری ملت تحول پیدا کرده بود. او داشت به این نرم افزار مشترک اجتماعی اشاره میکرد. ➖به این فکر کرده اید چرا روی لباسها نوشته انگلیسی هرچه که باشد، جذاب بود؟ به این فکر کرده اید چرا در مدرسه ها شعار ساخته بودیم با این مضمون که آمریکا آپلو میسازه و ایران آفتابه هم نمیسازه. میدانید این مشهورات و این نرم افزار چطور زندگی مردم را در دست میگیرد؟ به این فکر کرده اید چرا برخی میگویند واقعیت های دنیا را بپذیرید یعنی ذیل قانون و اراده قدرتها خودتان را تعریف کنید و این حرف را علمی میدانند؟ این همان نرم افزاری است که بر ذهنها حاکم است و با آن میتواند یک کشور اراده عمومی را ایجاد کند یا جهت دهد. این نرم افزار ذهنی با انقلاب منقلب شد. قدرت دیگری بروز کرد. قدرتی که بر پادشاه و نماینده قوی ترین ابرقدرت دنیا یعنی محمدرضا چیره شد و در جنگی که نماینده دو ابرقدرت یعنی صدام آن را پیش میبرد پیروز شد. این همان بود که در دهه هشتاد و نود جهش علمی و انقلاب علمی ایران و در نوردیدن مرزهای علم را شکل داد. نه جنگ را کار دارم نه آن تغییر نظام پادشاهی را نه این تولیدات علمی را. مرادم آن نرم افزار ذهنی است که مردم با آن میاندیشیدند و تصمیم میگرفتند. ➖همه ضررهای دولتهای دهه نود را در ساحت اقتصادی همه لمس کردند اما خطر اختلال بلکه انحلال دستگاه مدیریت و هدایت فرهنگی کشور را که رهبری در آن ایام دردمندانه فریاد زد و بر اساسش فرمان آتش به اختیار را صادر نمود کمتر کسی شنید. نرم افزار ذهن مردم در محیطهای مجازی حقیقی تر از حقیقی، به دست دشمن افتاده بود. صدا و سیما و دستگاه های تربیتی و فرهنگی کشور سلبریتی ها را که نماد زندگی غربی و میل به شهرت و تبختر و ارتجاع به فرهنگ قبل از انقلاب بودند درشت کردند. رسما مدیران نه تمرد بلکه یک جنگ علنی در ساحت نرم افزار ذهن مردم را با رهبری آغاز کرده بودند. رهبری همان ابتدا فریاد زد از مکتب امام برگردید سیلی میخورید. نشنیدیم. ندیدیم. عبور کردیم. ➖حالا با این مقدمات سخنان رهبری (که نمیدانم چرا مشروحش را هنوز پخش نکرده اند) با شورای عالی انقلاب فرهنگی بخوانید. کشور به لحاظ حکمرانی در ساحت نرم افزار ذهن مردم دچار اختلال شده. رهبری همان ابتدا به دولت فعلی فرمود باید به بازسازی انقلابی این نرم افزار بپردازید. مطالبه کردیم که خوب چه شد؟ چه کردید؟ کشور را با شعار زن زندگی آزادی چند ماه سر کار گذاشتند. شعارهای انقلاب اما با قرائت دشمن. هنوز حکمرانی مجازی ول و رها است. ➖فرهنگ مهاجم انقلاب اسلامی اکسیر است باید به آن بازگشت. نرم افزاری که باید مبتنی بر بنیان ها و نظام اندیشه انقلاب جریان میافت و نسل های جوان را که شیفته هویت و شور و حماسه و معنویتند زنده مینمود. نرم افزاری که بارها رهبری به حوزویان (مثل دیدارها با خبرگان) به دانشگاهیان به مسوولین فرهنگی تذکر رسیدگی به آن را داده بود. برگردید ببینید چه اندازه درباره زنده کردن یاد شهدا و مبارزه مردم و انقلاب اسلامی به مدیران و پاس داران و همه و همه نهیب زده بود. حالا شاید مواجهه ایشان با شورای عالی انقلاب فرهنگی و توجه به ضعف جدی این نهاد در رهبری و هدایت فرهنگی کشور نشان دهد که چگونه همگی این ساحت را رها کرده ایم و کشور در این ساحت در معرض تهدید است. هرج و مرج و «آشفتگی» فرهنگی و از همه بدتر سپردن«حکمرانی در این ساحت به دست بیگانه» تهدیدهای کمی نیست که رهبری به آن ها اشاره میکند. این همان «ضرر فراوان جامعه» است. @ali_mahdiyan
آخرین جملات امام ❤️« حاج احمد آقا ...مى‏ گفتند: پيش از ظهر روز آخر حيات امام (ره)، ايشان روى تخت ... بعد از اتمام نماز، مشغول ذكر گفتن شدند و تا لحظاتى كه در حالت اغما به سر مى ‏بردند، مرتب پشت سر هم مى ‏گفتند: «سبحان اللّه و الحمد للّه و لا إله إلّا اللّه و اللّه أكبر‏»(رهبری18-3-68) ❤️آخرین جملاتی که از امام شنیده شده است تسبیحات اربعه بوده. امام خود درباره این تسبیحات زیاد سخن گفته بود. او در کتاب آداب الصلوه میگوید:«عبد سالك بايد در اين اذكار شريفه كه روح معارف است ...در قلب تحصيل كند...تا قلب متلبّس به لباس ذكر شود ... و حقيقت و روح انَّ اللَّه اشْتَرى‏ مِنَ الْمُؤْمِنينَ انْفُسَهُم در آن متحقّق گردد.»(آداب الصلوه،ص373) ❤️او درباره این چهار جمله میگوید سبحان الله یعنی ما عاجز و ناتوان از درک اوییم. یعنی عنقا شکار کس نشود دام باز گیر. الحمدلله یعنی هر چه خیر و خوبی در هر جای هستی میبینی از او است. در هر بتی در هر مخلوقی حتی در خوبان عالم. لا اله الا الله نیز یعنی به همین سبب فقط او را باید عبودیت کرد و بنده او بود نه دیگری و سپس الله اکبر یعنی در همین حمد گفتن و اذعان به بندگی او و بروز این تحمید و بندگی نیز باز ضعیفیم و ناتوان که ما عرفناک حق معرفتک.(رجوع کنید به آداب الصلوه و همینطور سخنرانی 21 تیر 62) ❤️امام بعد از این توضیحات میگوید این اتفاق که در جان ما باید رخ دهد در عالم هستی نیز باید رخ دهد. شکستن طاغوتها ریشه در همین حقیقت دارد. زیر بار ظلم نرفتن و اقامه عدالت ریشه در همین حقیقت دارد که بنا نداریم مطیع دیگری باشیم غیر از خدا. این همان آزادی خواهی مقدس ما است. ❤️این ذکر امام در لحظات آخرش ذکر کل امت شد. ذکر رهبر ذکر سرداران و پیشروان انقلاب. استکبار و ظلم نباید باشد. چه در صورت جهان تک قطبی اش . چه در صورت خاورمیانه جدیدش. چه در صورت حقنه کردن پیروپاتالهای غرب زده فرهنگی و دانشگاهی یا مدیران غربگرای بی خاصیت و پنهان کار. این صلای تحمید و تهلیل این امت است که محفوف به تنزیه و تکبیر در سرتاسر عالم میپیچد. گویا خمینی هنوز دارد این ذکر را زمزمه میکند و همه عالم میشنوند که سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اکبر @ali_mahdiyan
زهرا سلام الله علیها.mp3
9.07M
«زن» در اندیشه و مکتب امام و اسلام ناب فاطمیه ۱۴۰۱ مدرسه علمیه معصومیه س شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
دلقک دربار چند جمله درباره 🌹میگویند نام دلقک از طلحک گرفته شده. طلحک لوده دربار سلطان محمود غزنوی بود. در کتاب لطائف الطوائف آمده، سلطان محمود از طلحک ناراحت بود میخواست چوبش بزند، غلامها رفتند چوب بیاورند، طلحک گفت بقیه بیکار نباشند پس گردنی بزنند به من تا چوب بیاید. شاه خندید و بخشید. 🌹دلقکها بودنشان چند فایده داشت یکی اینکه باعث میشدند شاهان کیف کنند، بخندند، خوش باشند. دیگر آنکه سوپاپ اطمینانی بودند برای ساختار حاکمیت با ظاهر مردمیشان. مردم را سر کار میگذاشتند از ظالم اصلی حواسشان را پرت میکردند به مشکلات فرعی مشغول میکردند. اگر دلقکها به حال دربار مفید نبودند باقی نمیماندند. در تاریخ بیهقی آمده امیرمسعود غزنوی در یک مجلس مطربان و مسخرگان را سی هزار درهم داد. 🌹باید دید در نهایت دلقک و مطرب تحت الحمایه چه کسی هستند و از چه کسی پول میگیرند شهرت میگیرند امتیاز میگردند و از هم مهمتر آنکه اراده چه کسی را پیش میبرند. برخی مثل شیخ شیپور در حضور ناصرالدین شاه لودگی کرد او را شاد نمود و جایزه پالان خر گرفت. سپس صدای عر عر از خود درآورد و گفت چه جامه مبارکی گرفتم. کریم شیره ای هم دلقک مشهور دیگری در دوران ناصرالدین شاه بود. 🌹هنرمندان دوران محمدرضا شاه هم جالب است که چطور انتخاب میشدند و مثلا در رابطه با اشرف و دیگر درباریان بودند و انتخاب میشدند برای به شهرت رسیدن. داستانهایشان معروف است. 🌹من خودم با نوچه توبه کرده شعبون بی مخ گفتگو کردم او توضیح میداد چطور جلوی پادشاه چرخ میزدند و میخواندند و نشان پهلوانی میگرفتند و سربزنگاه مثل قصه ملی شدن نفت، مردم را سرکوب میکردند و باقی میماندند. کافی بود کسی شبیه طیب حاج رضایی هویت و ماهیت شاهنشاه را زیر سوال ببرد تا اعدامش کنند که درس عبرت شود برای همه. 🌹اشتباه نکنید جوکرها حتی زمانی که به ظاهر به نفع مردم بازی میکنند هدفشان تقویت پادشاه است. خروجی جوکر با ظاهرش که به نفع مردم بود تقویت ساختارهای در حال فروپاشی آمریکا بود. این الگوی پادشاهان و طواغیت عالم است. به ظاهر مردم گرایی هنرمند و در واقع تقویت طاغوت حقیقی. 🌹خیلی از هنرمندها و ستارگان دوران شاهنشاه فرار کردند کنار پادشاه اصلی و حاکم علی الاطلاقشان و برایشان اجرا میکنند ابی را که دیدید گوگوش و داریوش و فرخزاد و کی و کی را هم، حالا هم میگویند علی کریمی هم فرار کرده به آمریکا، مدتی است فرخ نژاد هم به آمریکا فرار کرده و فحش و ناسزا را کشیده به رهبر ایران. آری مدت زیادی است حال و هوای هنر و بسیاری از هنرمندان ایرانی خود را دارد نشان میدهد. 🌹شبیه همان دلقکها ظاهرشان این است که به نفع مردمند اما در واقع در حال تقویت جایگاه سلطانهای حقیقی خود هستند. حاضرند پس گردنی هم بخورند تا شاهشان بخندد و باقی بمانند. از آنها پالان میگیرند. عر عر میکنند و فریاد میزنند چه لباس مبارکی. عرعرهای امروز فرخ نژاد را با فرارش‌ به آمریکا با هم ببینید. همین. @ali_mahdiyan