به بهانه طرح مولد سازی
✍نقدهای مخالفین این طرح را اگر ببینید عمدتا از جنس نگرانی است. نکند مثل اصل ۴۴ خوب اجرا نشود. نکند به نزدیکان دولتیها و سوداگران و خصولتی ها و طایفه سودبرنده از دردهای مردم، برسد. نکند دولت برای حل مشکلات عاجلش داراییهایش را به ثمن بخس بفروشد و چه و چه. خوب حالا چه کنیم؟
✍میگویند اینکه مجموعه ای بالاتر از نهادهای رسمی و قانونی درست کنید که در تصمیماتش مصونیت قضایی هم داشته باشند، خطرناک است. پس چه کنیم؟ بگذارید این کار بر اساس روالهای موجود قانونی پیش برود. مجلس و دولت و شفافیتهای رسانه ای و نهادهای مختلف و متفاوت نظارتی. این هم یعنی کلا همان که بود باشد. و این طرح را بیخیال.
✍چند نکته فقط. اولا سپردن کار به دستگاه و ساز و کار بروکراتیک موجود آنهم در وضعیت جنگی که نیاز به تصمیم سریع و اقدام سریع داریم، عملا ابتکار عمل را از کشور میگیرد. اگر بگویید خوب بگیرد و هر چه باداباد که هیچ. اما اگر موافقید طرحتان چیست؟ راه حلتان چیست؟
✍ ثانیا ساختار سیاسی و نظام قدرت در کشور ما یک ویژگی اش آن است که توان تصمیم گیری واحد و منسجم و سریع و به موقع را دارد. بخشهایی در قانون مافوق نظامهای عادی هستند و در هر زمان هم میتوانند شکل بگیرند، این نهادها تصمیماتشان حکومت دارد بر دیگر نهادها. رهبری در کشور یک نهاد گسترده است که شوراهای تخصصی مختلفی دارد، تصمیمات آنها تصمیم او است و حاکم بر دیگر تصمیم گیریها. این یک ساختار قانونی است و متکی به رای مردم.
✍بعلاوه اساسا منشا مشروعیت قوانین مجلس، تصمیمات دولت و تصمیمات دادگاه ها همگی از جایگاه امامت و حاکمیت شرعی الهی و ولایی تامین میشود، او میتواند ساختارهایی شکل دهد و این دستورات خود را بر آن اساس در کشور جریان دهد. البته سبک تصمیم گیریهای ولایت، استفاده از تصمیمات مردم و اراده عمومی و عقل جمعی است. حالا اگر شورای سه نفره روسای قوا تصمیمی بگیرند که رهبری آن را حاکم بر همه تصمیم گیریها قرار میدهد، چه منع حقوقی و قانونی و شرعی خواهد داشت؟
✍دشمنان که تکلیفشان روشن است روی تاخیرها و فشالتها و نقصهای دستگاه های بروکراتیک و تصمیم گیر حساب کرده اند. پس مخالف این طرحها هستند. اما دوستان بهتر است به جای بیان صرف نگرانی، ایده ای بدهند که دغدغه تصمیم سریع و سهل و به هنگام در موقعیت جنگ در امور کلان و اساسی کشور را حل و فصل کند و قدرت ایجاد تحول را داشته باشد و نقش اراده عمومی مردم را هم لحاظ کند.
@ali_mahdiyan
میگن مصونیت قضایی و قدرت زیاد، فسادزا است. پاسخگو نبودن به فلان نهادهای نظارتی فساد زا است. اما از همه اینها بیشتر این فرهنگ و گفتمان ناامیدی و #بی_اعتمادی نسبت به همه مسوولین است که فساد زا است.این گفتمان مانع هر تصمیم است با هر جهت گیری
دوستانه میگویم فساد نکنید رفقا
#مولدسازی
@ali_mahdiyan
منطق امام آمد.mp3
زمان:
حجم:
14.09M
«منطق امام» آمد.
دوازدهم بهمن ۱۴۰۱
در جمع نوجوانان
شیخ علی مهدیان
@ali_mahdiyan
لاله زار.mp3
زمان:
حجم:
15.31M
چرخ زدن در لاله زار
زینبیه رسانه
شیخ علی مهدیان
سیزده بهمن۱۴۰۱
@ali_mahdiyan
باز هم مولد سازی
✍مصونیت نه معنایش عدم نظارت است، نه عدم مجازات و کیفر، نه ربطی به قصه کاپیتولاسیون دارد، این حرفها اگر برای جو سازی الکی نباشد، لااقل از سر عدم علم است. وقتی قانون مصونیت در قبال ماموریت و تکلیفی(آنهم نه به طور کلی در همه شوون زندگی فرد، بلکه در جهت وظیفه خاص او) به کسی داده میشو، دلیلش عموما آن است که برای اجرای آن وظیفه، چنان مصونیتی ضروری است.
✍نماینده مجلس در اظهاراتش و تکالیف نمایندگی اش مصونیت دارد، نمایندگان سیاسی کشورهای خارجی در جهت وظیفه ای که دارند مصونیت دارند، قاضی دادگاه از جهت حکمی که داده و میدهد مصونیت دارد، حتی رهبری به جهت حکم حکومتی و دستوراتی که میدهد و وظایفش مصونیت دارند. اما همه حتی رهبری تحت نظارت هستند، خبرگان مسوول نظارت بر ویژگیهای قانونی رهبر است.
✍پس مصونیت امر جدیدی نیست. وظیفه شورای هفت نفره گرفتن داراییهای مجموعه های مختلف اداره کشور است که همگی قدرت و نفوذ دارند، شکایت آنها یا هر مجموعه مرتبط با آنها در هر موضوعی خصوصا در گرفتن مایملک مربوط به سازمان و نهادشان، کار مدیریت این داراییها را با اختلال مواجه میکند. احتمالش هم بالا است. عملا کار قفل میشود.
✍درباره شورای هفت نفره مصونیت قضایی معقول است. نفی نظارت در سطوح بالاتر و توسط مردم را هم نمیکند. تصمیمات هیات سه نفره هم همینطور بود. تعجب میکنم از دوستانی که متوجهند این جمع متشکل از سه قوه است، خود دادستان عضو آن است، سه نفر رووسای قوا ایده اش را داده اند که دوتای آنها به خوبی آشنای با دستگاه قضا هستند، رهبر پذیرفته یعنی اصل این ساختار را تایید کرده، شان آن شان حاکم بر سه قوه است، خوب این رفقا به چه نکته ای اشکال میکنند؟
✍برخی میگویند رهبر برجام را هم اجازه داد ولی ما باید نقد کنیم. بحث این است که بفهمیم چه نقدی به چه سطحی می کنیم، رهبری اصل گفتگو را اجازه داد، مشروط هم کرد به شروط و خطوط قرمز، به آن جمع خاص هم اجازه داد، پشتیبانیشان هم کرد. شما به اینها اشکال دارید خوب بفرمایید به رهبر اشکال دارید ایشون اشتباه فرمودند چه ایرادی دارد. نقد رهبر کنید. اما این فرق میکند با نقد «عملکرد» این تیم در مقام اجرا. این نقد سطح عملکرد است ربطی به رهبری ندارد به دولت و تیم مذاکرات میخورد.
✍اینجا هم همینطور ،هنوز این تیم تصمیم نگرفته، شما دارید نقد ساختار میکنید، نقد ساختار شکل گرفته نقد رهبر و جمع روسای سه قوه است. نه شخص رییسی و دولت و نه حتی این جمع خاص. چنانکه در داستان بنزین هم اصل اینکه جایگاه چنان تصمیمی را روسای قوا داشتند و تصمیم گرفتند را رهبری حمایت کرد ولو محتوا و اجرا بحث دیگری بود و قابل نقد بود. همان زمان هم به دوستان حزب اللهی عزیز عرض کردم، نقد روحانی در اصل آن تصمیم بی انصافی است ولو در نحوه اجرا با شما موافق باشم.
@ali_mahdiyan
1151672065_-1970494067.mp3
زمان:
حجم:
36.7M
یک درس مهم از سفره مدح امیرالمومنین ع
برای امروز جوانان انقلابی.
هیات مکتب الزهرا سلام الله علیها
شیخ علی مهدیان
شب سیزده رجب ۱۴۰۱
@ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
📢📢 #اطلاعیه
#نشر_حداکثری
📚 آیین رونمایی از کتاب
«پهلـــــوی بـدون سانســــور»
"روایتهای شنیده نشده از پهلوی پدر و پسر"
💠 با حضور:
- حجتالاسلام راجـی[به صورت مجازی]
- دکتـر موسی حقــانی
- آقای محمدرضا ورزی (نویسنده و کارگردان سریال معمای شاه)
⏰ زمان: سهشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴
🏡 مکان: تهران، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد (سالن آمفی تئاتر کاخ موزه ملت)
#پهلوی_بدون_سانسور
💠 انتشارات گام دوم، وابسته به خانه طلاب جوان
-----------------------
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" و "بلــه" "روبیـکا"
رهبر دخترکان
❤️سخن گفتن رهبر با دختران، جلوه و ظهور و بروز سخن گفتن کاف انا اعطیناک است با کوثر. آن قدر به تنزیل کشیده میشود که گسترده میشود نه در جغرافیا بلکه در تاریخ. و نسل ها را دربر میگیرد.
❤️سخن گفتن رهبر با دخترکان، با رنگهای حسینیه که حالا زنانه شده، زرد و صورتی، که احساس گرم ظهور و گسترش را در تو ایجاد میکند، سخنی کوتاه اما سهل و ساده که همه عالم بفهمد، معنویت و رفاقت با خدا، مسوولیت و تکلیف، دانش و علم.
❤️سخن گفتن رهبر با دخترکان یعنی معنویت به زبان آغاز. یعنی«نو» جوان شدن. یعنی ابتدای سلوک. باید با او سخن بگویی هنگام سجده و قیام نماز. باید با او سخن بگویی وقتی مراقبت میکنی از نفست که به خطا نیفتد. و یکی از زیبا ترین جلوه های ذکر همین دوری از خطا و مراقبت است. باید با او سخن بگویی وقتی به اندازه همه عالم متعهد میشوی و مسوول. و تعهد چه ذکر شیوایی است در هستی. بیایید عالم را به سخن آوریم و ذکر در بارگاه او.
❤️سخن گفتن رهبر با دخترکان یعنی نظام مملو از انقلاب است. اصلا انقلاب زن است و نظام مرد. انقلاب زهرا س است که حقیقتش امتحان است و سلوک و خیزش. و نظام علی ع است که هویتش ولایت است و رهبری. آنجا که این دو حقیقت گفتگو میکنند سر سفره سجاده و سجود، عالم باید بیاید و دو زانو به تماشا بنشیند این حقیقت نورانی و سبز ناب محمدی را.
❤️سخن گفتن رهبر با دخترکان یعنی این قصه سر دراز دارد. ان الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذا هم مبصرون. هجوم شیطان به سفره عبودیت سالک، برای او یک فرصت واقعی ایجاد میکند. او حالا میتواند یک گام به بالاتر بردارد. وقتی او یک گام در سلوک پیش میرود، در ساحت گسترش نیز فراگیر تر میشود.
❤️سخن گفتن رهبر با دخترکان را فقط صحنه مبارزه رسانه ای و ترویجی با دشمن نبینید که این هم هست. اما یک بستر سلوک و رشد امت هم هست. یک بستر جلوه گری و گسترش و نفوذ و مدیریت در جفرافیای هستی هم هست. یک بستر جلوه گری و گسترش و نفوذ و مدیریت در تاریخ نیز هست. یک بستر تامل و اندیشه ورزی و دریافتن و تحلیل و تدقیق هم هست. ان فی ذالک لایات لقوم یعقلون
@ali_mahdiyan
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰کاری که امام کرد
♦️نقش روحانیت در پیشبرد نهضت انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب
✅یک فهم دیگری از روحانیت در آن دوران شکل گرفت که حضرت امام آن فهم جدید را در روحانیت ایجاد کرد و آن اینکه؛ روحانیت گوشه ای نمی نشیند و فقط مسئله گو باشد بلکه روحانی در وسط میدان و امام جامعه است
🎞 ببینید| تبیین حجت الاسلام علی مهدیان از نقش روحانیت در انقلاب اسلامی، در برنامه تلویزیونی جریان
🎬گروه رسانه ای #صراط_زنجان
#روحانیت
#دهه_فجر
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔻عضو #صراط شوید.
@serat_zanjan
گزارش تهران گردی لاله زار.docx
حجم:
19K
سه مسیر در لاله زار
وقتی در خیابان لاله زار تهران قدم میزدم به این ها میاندیشیدم.
@ali_mahdiyan
پهلوی بدون سانسور.mp3
زمان:
حجم:
5.62M
حدود چهل پنجاه نفر طلبه با خانواده هاشون آمده بودند کاخ سعدآباد تهران
وسط دهه فجر ۱۴۰۱
جلوی آدمهای بالای شهری با قیافه های عجیب و غریب و مکشفه ها و سگ گردانها و هزاران نماد خرده فرهنگ تسلیم و انفعال مقابل غرب که در بالای شهر تهران موج میزند.
این طلبه های ملبس از «خانه طلاب جوان قم» در کاخ سعد آباد کتابی را رونمایی کردند به نام «پهلوی بدون سانسور». کتابی جذاب و خوشخوان خصوصا برای جوانها و نوجوانهای مجازی زده امروزی.
چند دقیقه کوتاه در «تقاطع» این جمع طلبه و آن مکان پر معنا و آن محیط مرتبط و آن کتاب خواندنی سخن گفته ام. چند دقیقه کوتاه.
@ali_mahdiyan