هدایت شده از ❣️🤝 شبکه مردمی محیا 🤝❣️
12.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مرگ_جامعه_در_چیست؟!!!❌
#اثر_قدرتمند_تر_شدن_مردم💪🏻
#مشارکت🤝
🔹 حجتالاسلام علی مهدیان
🔻 فعالفرهنگیواستادحوزهودانشگاه
🔸 برگرفته از نشست جهاد تبیین
📆 چهارشنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۲
🔸پایگاه شهید احمد سهیلی
🔹 حوزه مقاومت ۲۰۷ الغدیر
✅🆔 @soheili_tehransar
➡️ aparat.com/soheili_tehransar
بن مایه
🔺پیش از این هم گفتم علت گشایشها در کار دولت رییسی، حضور قدرتمند مردم بود. وقتی بعد از بیست سال فشار، ریزش آرا نسبت به متوسط حضورها، ده پانزده درصد بود و نسبت به حداقلهای حضور، یکی دو درصد کاهش داشت، معنایش این بود که حلقه سخت مومن در جامعه عددش بالا است. حضور در شانگهای و بریکس و آزادی پولهای بلوکه شده و چه و چه همه اش نتیجه همین حضور «حماسی» و قهرمانانه بود.
🔺رای به این مجلس نیز باز همین نکته را ثابت میکند. همان جمعیت که پای کار بودند، هنوز هم هستند. با اینکه تغییرات هنوز سر سفره شان ملموس نشده ولی اینجا ایران است. فرهیختگی و عقلانیت درش موج میزند. صبر مردم از سر همین رشد یافتگی آنها است.
🔺اما حالا دیگر هیچ کس شک نمیکند که صندوق رای جای مطمئنی است برای تغییر. آنها که رای ندادند به اعتراض هم میدانستند، نظام ولو میپسندد که بیایند اما صندوق ها صادقند. رییس مجمع تشخیص نظام از یک شهرستان نتوانست رای بگیرد، رییس فعلی مجلس رایش کم شد، صندوق رای صادق است.
🔺لیستها عموما در شهرها کامل رای نیاوردند. یعنی آنانکه میخواستند حزب بازی غربی را در اینجا تقلید کنند اشتباه میکردند. مردم میفهمند، میبینند و انتخاب میکنند. درست یا غلط. این بلوغ مردم است.
🔺پدیده اصلاح طلبهای داخل نظام را ببینید. بهزاد نبوی را ، مطهری را، روحانی را، آن نامه مهم برخی اصلاح طلبها را، اینها ارزشمندند. نشان میدهند مسیری به جز صندوق رای نداریم. ولو معترض. این یک پختگی و بلوغ اجتماعی فراگیر در کشور است.
🔺یک نتیجه مهم این که این انتخابات برای خیلی ها هر چند دیر ثابت کرد نیامدن پای صندوق ، هیچ اثری ندارد. چون آنها که میآیند، میآیند. شما فقط خودتان را تحریم میکنید و محروم. وقتی رای اعتراضی رشد نمیکند، یعنی این مسیر که البته نامعقول است، بن بست هم هست.
🔺اگر ناپختگی و بی اخلاقی امثال رائفی پور را دیدید، عقلانیت و وزانت جریان پایداری را هم ببینید. پایداری برای شکل دادن به یک اتحاد مهم سیاسی، تغییر رویه داده. این پختگی و عقلانیت سیاسی است. البته جریان قالیباف هم همینطور بود از قبل. اساسا این که جریانهای سیاسی عادت کرده اند به هماهنگی در عین اختلاف این یک ارزش است.
🔺حضور کاندیداهای جوان در همه لیستها و حضور منتخبین جوان توسط مردم حتی در خبرگان یک ارزش مهم است و آنها که درباره بیانیه گام دوم اندیشیده اند اهمیت آن را بیشتر میفهمند.
🔺پدیده جوانان فهیم و سیاسی که برای مشارکت تلاش میکردند نه رای این و آن و در هیاهوی عده ای برای کسب قدرت همه را حتی مخالفینشان را به حضور فرا میخواندند نشان دهنده ظهور یک اندیشه عمیق سیاسی و مردمسالارانه توحیدی است که تبدیل به یک منش و خلق شده. این امر بسیار مهمی است.
🔺برای دشمن تقریبا روشن شده که قدرت این حلقه سخت مومن و عاقل مردمی، تمام شدنی نیست و پای کار میماند و مانده است. این نکته معنای واقعی عبور ابراهیم وار ایران از آتش نمرود است. این همان نکته ای است که صحنه بین المللی را در نسبت با ایران تغییر داده و خواهد داد.
🔺ارزش این حضور مردمی را باید دانست. هر چند فریاد اعتراض مردم به سبک زندگی و سبک مدیریت و ضعفهای متداول و قدیمی ساختارها و مدیران را هم باید شنید و تدبیر نمود.
درباره #انتخابات ۶۸
@ali_mahdiyan
هدایت شده از همشهری
⬅️ #اینفوگرافی/ چرا ۲۵ میلیون رای یازده اسفند فراتر از رای عادی است؟
@hamshahrinews
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
⛔️دروغ 60 درصدی
📛ضدانقلاب بعد از حماسه جمعه در تقلاست و می گوید:"اینکه 41 درصد شرکت کردند، پس 59 درصد مقابل نظام اند." این ادعای مشحون از بلاهت نیاز به توضیح ندارد. اما چون برخی در داخل دانسته یا نادانسته آنرا تکرار می کنند مختصری توضیح می دهیم.
1⃣یکم. با چی مقایسه می کنید؟
معیار مقایسه نرخ مشارکت با متوسط مشارکت است؛ نه عدد 100. متوسط نرخ مشارکت در مجلس طی یازده دوره گذشته57 درصد است. جهت اطلاع متوسط نرخ مشارکت در اتحادیه اروپا 50 درصد و در آمریکا زیر 50 درصد است.
تفاوت نرخ مشارکت در انتخابات ها نیز به شرایط سیاسی اجتماعی وقت مرتبط است و اساسا از عدم مشارکت هیچ وقت درصد مخالفان نظام در نمی آید.
🔻خاطرتان هست نرخ مشارکت رفراندوم اول انقلاب چقدر بود؟ 96 درصد. اما چند ماه بعد مشارکت در انتخابات مجلس به 52 درصد رسید. این یعنی مردم چند ماهه از انقلاب برگشتند؟ مضحک نیست؟
سال 76 مشارکت ریاست جمهوری 80 درصد بود. چند ماه بعد مشارکت مجلس به 67 درصد رسید. باید چی می گفتیم؟
2⃣دوم. هرکس رای نداد ضدانقلاب است؟
🔻و اما کسانی که رای نمی دهند چند دسته اند:
🔸الف. بخشی به هر دلیل ناتوان از حضورند.
🔸ب. بخشی آرای معترض امااصلاح گرند. آرائی که نظام را قبول دارند اما به خطا معتقدند قهر بیشتر از رای جواب می دهد.
👈تا اینجا این دودسته که مخالف نظام نیستند. هستند؟
🔸ج. دسته سوم آرای هیجانی اند. آرائی که سرشان به کار خودشان است و عمدتا در شرایط دوقطبی ترغیب به رای می شوند. تخمین این افراد چقدر است؟
🔻یک مثال برای اینکه متوجه شویم از چه جماعتی حرف می زنیم:
بالاترین نرخ مشارکت در سال 88 و برای انتخابات دوقطبی احمدی نژاد- موسوی است؛ با نرخ مشارکت 85 درصد. فاصله این عدد با نرخ 66 درصدی متوسط مشارکت ریاست جمهوری، سهم آرائی است که در شرایط دوقطبی زنده می شوند؛ 22 درصد.
👈آرائی که در شرایط هیجانی زنده می شود ضدانقلاب است؟
🔸د. دسته دیگر آرای مردد است که ممکن است با آرای هیجانی در دوقطبی ها هم پوشانی داشته باشد و به هر دلیل به جمع بندی نمی رسد که در انتخابات شرکت کند. این آرا در انتخابات اخیر حدود 29 درصد است. این عدد از کجا آمده است؟
نزدیک ترین پیش بینی مشارکت به واقعیت، مربوط به نظرسنجی ایسپا است. ایسپا مشارکت را 41 درصد پیش بینی کرد.
حالا؛ همین نظرسنجی نرخ مرددین را 29 درصد برآورد کرد. این نرخ را نظرسنجی صداووسیما 28 درصد اعلام کرده بود.
👈آیا مردد یعنی ضدانقلاب؟ چنین ادعایی از سر حماقت نیست؟
🔸ه. بله. بخشی از آرا نیز البته برای مخالفان نظام است که با دسته بندی بالا وزن شان روشن است که در اقلیت است.
3⃣سوم. و اما چرا رای غائب؟
آرای معترض و مردد چطور شکل گرفته است؟
🔹اینجاست که باید به جنگ ترکیبی تمام عیار دشمن طی ماه های گذشته اشاره کرد. هم جنگ اقتصادی و هم جنگ رسانه ای. با جنگ اقتصادی تلاش کردند روز به روز سفره مردم کوچکتر شود. چه کسی است که نداند تورم امروز رابطه مستقیم با تحریم نفتی دارد؟
با جنگ رسانه ای نیز تمام تلاش خود را برای تبلیغ انسداد سیاسی در ایران بکار بستند. اینکه کشور را سیاهی و فلاکت و فساد گرفته است و طبیعتا هیچ امیدی به آینده نیست.
این ماجرا وقتی جالبتر می شود که توجه کنیم همین رسانه ها نرخ مشارکت در انتخابات را زیر 20 درصد تخمین می زدند تا جائی که رسانه معتبر گاردین باور کرد و نرخ مشارکت را حداکثر 27 درصد پیشبینی کرد.
🔹و اما لازم است در کنار این جنگ ترکیبی به عنوان مسبب اصلی به دو دلیل داخلی نیز اشاره کرد.
اول اینکه خدمات دولت و مجلس با همه تلاش هائی که داشتند هنوز به صورت محسوس سر زندگی مردم احساس نشده است و این سوال مطرح می شود که رای های قبلی ما چه اثری داشت که اینبار مجدد رای دهیم.
و اما دلیل دوم اینست که برخی بداخلاقی ها در رقابت های ایام انتخابات باعث شد که اساسا مردم از هردو گروه تنفر پیدا کنند. تهمت زدن ها و بی آبرو کردن ها و دروغ گفتن ها و مجادلات پیاپی بسیار مشارکت سوز است.
✅با این توضیح علیرغم اینکه حتی کاهش یک رای برای جمهوری اسلامی اهمیت دارد اما باید توجه داشت که با این شرایط، آرای 41 درصدی آرای غیرتمند و پرقدرت محسوب می شود و دژ مستحکم انقلاب اسلامی را شکل می دهند و می تواند در آینده موتور محرکه و شتابدهنده رشد مشارکت در کشور باشند.
خلاصه اگر ترکیب غائبین روشن شود، حماسه 25 میلیونی نیز به روشنائی خورشید خواهد بود.
همشهری
@mahdian_mohsen
هدایت شده از همشهری
⬅️ دروغ بزرگ مخالفت ۵۹ درصدی
🔺تبارشناسی آرای غایب در انتخابات روز جمعه
@hamshahrinews
17.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دم ستاد، بچه ها داشتن با مردم حرف میزدن، دیدم یه گوشه ایستاده زیر لب میگه کسی نیست درد دل ما رو بشنوه. بهش گفتم هر چی دوست داری بگو، من فیلم میگیرم، پخش میکنم. وایساد و گفت.
بعد از این هر وقت اسم «مرددین» رو میشنوم یاد ایشون میفتم.
فقط دو تا نکته:
۱. شیخ آباد، نام محله ای است از قم که مستضعفین و محرومین درش زندگی میکنند. پایین شهر قمه.
۲.آرای قم ، نسبت به دور قبل حدود هفت درصد رشد داشته.
درباره #انتخابات ۶۹
@ali_mahdiyan
در جمهوریاسلامی، برادرخانم رهبر ایران، کاندید انتخابات مجلس میشود ولی رأی نمیآورد و از ورود به مجلس باز میماند.
رئیس سابق قوهقضاییه و منصوب رهبری به ریاست مهمترین مجمع نظام، کاندید خبرگان میشود ولی مردم با سرانگشتان خود او را کنار میزنند و میگویند برای خبرگان تو را نمیخواهیم؛ او از ورود به خبرگان باز میماند.
در تهران فرزند شهید مطهری و برادر شهید باهنر، توسط مردم از رقابت حذف میشوند.
در خوزستان، مردم پای دوازده نماینده از هجده نماینده خود را، از مجلس قطع میکنند و نیروهای جدید جایشان میگذارند.
در گیلان، مردم به معاون رئیسجمهور سابق که رئیسسابق مجلس برای تبلیغش ویدیو منتشر کرده، رای نمیدهند و او را راهی خانهاش در تهران میکنند.
مردم انگشت توی استامپ میزنند و نماینده متخلفی که انگشت بر چهره سرباز نواختهبود را کنار میگذارند.
اینجا مردم، قدرتمندترین و ریشهدواندهترین مهرههای سیاسی کشور را طی کمتر از بیستوچهار ساعت رایگیری، حذف و نیروهای تازهنفس مورد نظر خود را برجای میگذارند. اینجا مردم از بستگان رهبری گرفته تا فرزندان شهدا و حتی بعضی علما را از فیلتر رای خود رد میکنند.
بگذار هرچه میخواهند بگویند. من هنوز پای این جمهوریاسلامی که در آن انگشتان مردم سرنوشت حکمرانان را تعیین میکند ایستادهام.
متن از (عجم علوی)
درباره #انتخابات ۷۰
@ali_mahdiyan
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
✅مهمترین پیام انتخابات و تکلیف ما
🔻41 درصد جهاد کردند و جنگ ترکیبی را شکستند. وقتی گفته می شود حماسه یعنی همین. اما آیا هزینه هم ندادیم؟ حتما هزینه دادیم.
🔻پیام اصلی این انتخابات #اعتراض و گلایه بود. چه پیام رای دهنده ها و چه آنها که رای ندادند. چرا؟
1⃣یک دسته که محکم گفتند رای نمی دهیم تا نظام اصلاح شود. نیاز به گفتن نیست که این گروه هم نظام را قبول داشتند و به اصلاح درون آن ایمان داشتند و هم صداقت این نظام را می شناختند. با این حال به غلط فکر کردند قهر کنند موثر تر است.
🔸این اعتراض گروه اول.
2⃣دوم مردد ها هستند که نیامدند. دو نظر سنجی ایسپا و صداو سیما نزدیک به واقعیت مشارکت را پیش بینی کردند. همین دو نظرسنجی رقم مردد ها را 28 تا 29 درصد تخمین زدند. تردید یعنی چی؟ یعنی با اصل رای دادن مشکلی ندارند اما تردید دارند این رای موثر است یا نه. چرا؟ چون از عملکردها گلایه دارد.
🔸این اعتراض گروه دوم.
3⃣سوم آرای باطله است. در یک نمونه آرای باطله در تهران از 10 درصد در دوره گذشته به 15 درصد افزایش یافته است. رای باطله نیز روشن است. یعنی برای نظام آمدیم نه شما نامزدها یا مسوولین.
🔸این اعتراض گروه سوم.
4⃣چهارم آرای صحیح است. آنها که رای دادند نیز به روشنی رای سلبی دادند. رای به کسانی که داد زدند و اعتراض کردند و به همین دلیل مردم هرکس نماینده وضع موجود بود را کنار زدند.
🔸این هم اعتراض گروه چهارم.
🔻اما به چه چیز اعتراض دارند؟ روشن است؛ وضع موجود.
🔻اما این اعتراض ناشی از چیست و چه میزان واقعیت دارد؟
🔻اعتراض دو بخش دارد.
1⃣بخشی از اعتراضات واقعی است. یعنی معطوف به واقعیت است و ناشی از سه چیز است:
🔸یک اثر تحریم ها بر زندگی مردم
🔸دو اثر عملکرد مسوولین. چه کم کاری ها و چه تصمیمات غلط
🔸سوم اثر نامحسوس بودن زحمات مسوولین و پیشرفت در بخش های مختلف بر سر سفره و زندگی مردم.
2⃣اما بخش دوم اعتراضات ناشی از جنگ شناختی دشمن است. حالا یا دشمن یا جریان داخلی که دانسته یا نادانسته همان خط را تکمیل کرده است.
✅سخن این متن برای این بخش است؛ همان تکلیف ما. این بخش بسیار پر رنگ است. بخش قابل اعتنایی از اعتراض ها مربوط به این جنگ شناختی است و بسیار فراتر از واقعیت است. اینجاست که کسری جهاد تبیین کاملا مشهود است.
جنگ صداست. گوئی بین مردم و منبع پیام اعم از رسانه ها و نخبگان و مسوولین، ادبیات بیگانه ای حاکم است. صدا به صدا نمی رسد. یا میرسد اما نویز دارد. در این انتخابات نمانید. برای این ادبیات گنگ دوطرفه فکری نکنیم هر روز چوب می خوریم .
@mahdian_mohsen
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتنی ها را او که باید بگوید، گفته است.
امام را میگویم
تشییع شهید جواد دل آذر ، قم
@ali_mahdiyan
1_10025668133.m4a
25.71M
تدریس #چهل_حدیث_امام
شیخ علی مهدیان
🔺جلسه یازدهم
🔹نقش عزم در سلوک از منظر امام
🔹چرا عزم جوهره انسانیت است.
🔹تمایز عزم و اراده
🔹عزم جامعه، بن مایه پیشرفت
@ali_mahdiyan
1_10189700082.m4a
29.15M
تدریس #چهل_حدیث_امام
شیخ علی مهدیان
🔺جلسه دوازدهم
🔹نقش مشارطه مراقبه محاسبه در سلوک از منظر امام
🔹مراتب مشارطه، مراقبه، محاسبه بر اساس نامه عرفانی امام ره به سید احمد
🔹مراتب تقوا و محاسبه در صحو بعد محو بر اساس آداب الصلوه و تفسیر حمد
🔹جایگاه دنیا در سلوک، از ابتدا تا انتها
🔹رابطه شریعت و طریقت
@ali_mahdiyan