مردم نیامدند هم نیامدند
⚡️ یکی از رفقا متن قبلی مرا درباره ضرورت مشارکت خوانده بود و میگفت فلانی! خیلی خودت رو اذیت نکن. حالا این انتخابات مردم خیلی هم نیامدند، نیامدند. اشکالی که ندارد! تجربه نشان داده مردم بعد از روی کار بودن جماعت همیشه طلبکار همیشه بی فایده، حضورشان کم میشود. نگاه کن به انتخاباتهای بعد مجلس ششم و بعد اصلاحات، آنجا هم همین بوده بعدش دولت اصلح که روی کار آمده، دوباره مشارکت زیاد شده. یعنی مساله و دغدغه ات مشارکت نباشه همون روی انتخاب اصلح متمرکز باش. حالا اشکالی نداره یک بیست درصد کمتر مردم بیان مثل انتخابات مجلس به جاش انتخاب درست داشته باشیم.
⚡️این منطق را خیلی از دوستان ته دلشان دارند. برای خیلی ها انتخاب اصلح با مشارکت کم، نیاز امروز ما است. اما
🔻اولا رفقا توجه ندارند که آن به فرض بیست درصدی که بعد دولت خوب پای کار میایند و بعد دولت ضعیف نمیآیند، یعنی بخشی از ایران پای کار بودن یا نبودنش، قهر و آشتی اش منوط به احساسی است که از مدیریت مدیران دارد. اینها کسانی هستند که هنوز نمیدانند حضور و اراده مردم در پیشرفت کشور مهمتر از حتی این دولت و آن دولت است.
🔻اینها نمیدانند «اراده عمومی جان مایه پیشرفت کشور است» و چه مدیران خوبی که با تماشاچی شدن مردم و خود سوپرمن انگاری به فساد رسیدند و دو قطبی آفرین شدند و چه مدیران نالایقی که با حضور مردم، اگر قابل هدایت بودند هدایت و الا نیست و رسوا و ریشه کن شدند.
🔻اینها نمیدانند مشارکت نماد بیداری جامعه و قدرت مردم است و تصمیم گیری های راهبردی در داخل و خارج منوط به این حضور است. آنقدر که حضور و بیداری مردم در تصمیمات راهبردی نظام دخالت دارند افراد و دولتها موثر نیستند. دقیقا در تصمیم گیری دشمنان درباره مردم نیز چنین است. عدم حضور مردم، فشار ها و تحریمها و تهدیدها را بیشتر برای همه مردم میشود.
🔻خیلی ها قبل از انقلاب به امام میگفتند بیا با کودتا و جنگ مسلحانه راس حاکمیت را در اختیار بگیریم و بعد به مردم آزادی میدهیم و حاکمشان میکنیم. امام میدانست آنچه به اراده مردم حاصل نشود نمیپاید و نابود میشود. و به تعبیر رهبری انقلاب که دست مردم باشد شاید دیر تر ولی به نتیجه میرسد اما وقتی در دست گروههایی ولو خوب فقط قرار بگیرد، خیلی زود منحرف میشود.
@ali_mahdiyan
شیطان کدام را بیشتر میپسندد
انتخاب غلط یا عدم انتخاب؟
🔻شیطان ها به تعبیر کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ، قدرتهای شر برانگیز خارج از وجود انسان هستند. شیطان نام یک موجود خاص نیست بلکه میتواند حتی یک جامعه یک حکومت یک فرهنگ و یک تمدن باشد. تعبیر امام خمینی درباره شیطان بزرگ یک اصطلاح ادبی و استعاری نیست بلکه یک واقعیت تکوینی است.
🔻به نظر شما شیطان بیشتر میپسندد در ساحت اراده تابع او باشیم یا در ساحت تشخیص و تطبیق خطا کنیم؟ اگر من انتخاب درستی کنم اما به خاطر تبعیت از شیطان ، این بیشتر مطلوب شیطان است یا اینکه انتخاب غلط کنم اما بدون بنای بر تبعیت از او؟
🔻سوال سختی است. حتما این دو هر دو مطلوب شیطانند و حتما این دو مکمل هم هستند. اما تبعیت از طاغوت که در ساحت اراده رقم میخورد، اصالت دارد. آنچه مهم است فاعل است نه فعل. اسلام با جاهل قاصر و مستضعف فکری کنار میاید اما با جاهل مقصر و کافر عالم عامد نه. حسن فاعلی عمق و اصالت بیشتری نسبت به حسن فعلی دارد. خود شیطان همان عالم متمرد و مستکبر است.
🔻حالا انسانی که بنای بر تسلط بر خود ندارد و نمیخواهد بر خودش حاکم باشد، این شخص عملا خود را رها میکند و به دست طبیعت دنیایی خود و شرایط بیرونی میسپارد و راه را برای شیطان باز میکند. بین عدم تسلط بر خود و تسلط شیطان بر انسان یک رابطه عمیق و واقعی بر قرار است. انسانی که انتخاب نمیکند، یعنی بر خود حکومت نمیکند، این انسان زمینه حکومت شیطان را فراهم میکند و خود را تابع طاغوت قرار میدهد.
الذین کفروا اولیاؤهم الطاغوت
بین رها شدگی در درون و تابعیت از شیطان بیرونی، چنین پیوستگی وجود دارد.
🔻جامعه ای نیز که بر خود حکومت نکند، سرنوشتش را خودش فراهم نکند، این جامعه تابع طاغوت میشود. برای شیطان بزرگ و طاغوت جهانی، چنین جامعه ای مطلوبتر است از جامعه ای که عنان اختیار خود را در دست دارد ولو اشتباه انتخاب میکند.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از تا مردم
چند راهکار برای مشارکت حداکثری
۱. این هدف را به عنوان مهمترین هدف انتخاب کنیم و انتخاب اصلح را در اولویت دوم قرار دهیم. عمده کارهای ما معطوف به دعوای سر کاندیداها می شود و مشارکت عملا یادمان می رود.
۲. از گفت و گوهای مجادله ای درمورد کاندیداهای مختلف پرهیز کنیم، تخریب سم مهلک مشارکت مردم است. ناامیدی را پراکنده می کند.
۳. با مردم ارتباط بگیریم مخصوصاً چهره به چهره آنها دوست دارند راجع به وضعیت سخت خود درد دل کند، توجیهشان کنین که راه حل، قهر با انتخابات نیست. در این صورت، گردن کلفت ها قدرتمند تر میشوند نه خادمان واقعی مردم.
۴ با اقوام و دوستان و آشنایانی که به ما اعتماد دارند ارتباط بگیریم و با آنها در مورد اصل مشارکت در انتخابات گفت و گو کنیم.
۵.شبهات ذهنی مردم را پیدا کرده پاسخ آنها را دریابیم. کلی مطلب در فضای مجازی در این جهت تولید شده، لازم نیست خودتون زحمت بکشید.
۶.با دوستانمان جمع شویم و برای این هدف عملیات تعریف کنیم. ما ستاد ملت امام حسین را در قم شکل دادیم.
۷. وصیت نامه حاج قاسم را به دست مردم برسانیم محور در این وصیت نامه حراست از حرم جمهوری اسلامی است.
۸. راجع به این هدف در فضای مجازی تولید محتوا کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذاریم.
مشارکت حداکثری در بحبوحه روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی به فراموشی سپرده میشود پرچم این هدف بسیار مهم را تا آخر در دست داشته باشیم.
#ستاد_ملت_امام_حسین
#مشارکت_حداکثری
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗳 کمتر از یک ماه به لیلة القدر انقلاب اسلامی 🗳
📸 #گزارش_تصویری افتتاحیه ستاد حوزوی_انتخاباتی ملّت امام حسین علیه السّلام
📲 دریافت محصولات و اطلاع از سایر فعالیت های ستاد:
@mellat_emam_hosein
🇮🇷 #ستاد_ملت_امام_حسین (ع) 🇮🇷
هدایت شده از خانه طلاب جوان
7.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 تیزر 🔺🔺
#نشر_حداکثری
📒 محصول جدید خانه طلاب جوان منتشر شد...
📘 کتاب «دستور از خمینی» (روایتِ تبلیغی متفاوت)
✍ تجربه یک ستاد انتخاباتی متفاوت، یک تبلیغ میدانی
📝 روایت جمعی که سودای خدمت به مردم در انتخابات را داشتند
📕 کتاب خواندنی این روزها برای طلاب انقلابی و مردمی
🇮🇷 #ستاد_ملت_امام_حسین (ع) 🇮🇷
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
حتی یک رای بیشتر مهمتر از انتخاب اصلح است
⚡️تحریم بر کشور بی اثر میشد اگر مدیریت کشور بر توان داخلی تمرکز راهبردی میکرد، تولید را رشد میداد. یعنی مدیریت کشور باید روی اراده مردم حساب میکرد. اما اراده ای که اصلا به او اعتماد ندارد ، جریان هر تصمیمی را در کشور دشوار میکند. آیا دولت باید کاری کند که اراده ها به او اعتماد کند؟ یا اراده ها باید فارغ از مدیران، در صحنه حاضر باشند و دولت را وادار به کار کنند و بر او ناظر باشند؟ هر دو. بله ولی کدام اصل است؟ کدام تعیین کننده است؟ کدام پویا و پایا است؟ کدام خطر انحرافش کمتر است؟ کدام قدرتمند تر است؟
⚡️حالا از سوی دیگر به نظر شما دشمن چرا فشار اقتصادی آورد؟ آیا سادیسم سیاسی دارد یا میخواهد چیزی را عوض کند؟ چه چیز را؟ او با فشارهای خود میخواهد روی اراده مردم موثر شود. چرا؟ برای آنکه تغییر اراده مردم تنها پارامتر موثر روی تغییر تصمیمات نظام است. یادتان هست که گاه و بیگاه جناب روحانی بر روی رفراندوم پافشاری میکرد؟ او میدانست این مهمترین عامل موثر در تصمیمات کلان کشور است. تهاجم فرهنگی هم فشار فرهنگی بر اراده مردم بود. تهاجم نظامی به شهرها و زدن هواپیمای مسافربری در انتهای جنگ هم ریشه در همین تحلیل دشمن داشت. کلا تغییر اراده مردم.
⚡️رای مردم دو معنا دارد یکی اینکه خودشان تعیین کننده اند و دیگری آنکه فلان کس را انتخاب کنند. یادتان هست بعد دو خرداد هفتاد و شش رهبری گفت من از خدا سی ملیون رای میخواستم که به دست آوردم؟ این رای دادن دست نظام را در تصمیم گیری به نفع رفاه و امنیت و مبارزه با دشمن باز میکند و دست دشمن را میبندد. پس اگر محصول بیست سال فشار اقتصادی و بیست سال فشار نظامی و فرهنگی این باشد که مردم کنار بکشند و قهر کنند، نتیجه اش هر چه هست به نفع دشمن و ترغیب کننده او به فشار بیشتر است و دست کل نظام را در هر تصمیمی بیشتر از قبل میبندد و محدودش میکند.
⚡️حالا یک فرمول مهم وجود دارد بین رای تک تک افراد جامعه و «اراده عمومی» کل جامعه که به تعبیر رهبری «جانمایه پیشرفت همه جانبه کشور است». آن فرمول این است:
ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم.
یعنی تغییر در تک تک افراد رابطه مستقیم دارد در اراده کل جامعه. هم تغییر کیفی که ناشی از عمق فهم و اعتقاد پشت هر انتخاب است و هم تغییر کمی که ناشی از تعداد حاضرین و تصمیم گیرندگان است همه در آن اراده کلی موثر است. همان چیزی که مهمترین عامل موثر در نظام محاسبات نظام اسلامی و دشمن است. قبلا توضیح دادم که جامعه ای که اقتدارش متزلزل شود و قدرت تصمیم گیری اش کمتر شود آسیب پذیر تر از جامعه ای است که تصمیم ولو غلط میگیرد ولی مردمش در صحنه حاضر و ناظر و مراقبند.
@ali_mahdiyan
داستان کاندیداهای منتسب به دولت و مقوله مشارکت
⚡️چند روز قبل نوشتم جناب جهانگیری و نزدیکان دولت روحانی اگر آمده اند، پروژه شان، کم کردن مشارکت مردم است. برایتان سوال نباشد که اینها برای چه وارد انتخابات شده اند.
⚡️هدف همان است که با فایل صوتی جناب ظریف رونمایی شد. قرار دادن میدان مقابل دیپلماسی، یعنی توجیه شکستهای دولت با این اسم رمز که نظام نگذاشت به نتیجه برسیم. تا خروجی اش قهر جدی تر مردم باشد. حالا دو تا توییت آخر جناب جهانگیری را دوباره از این منظر بازخوانی کنید.
⚡️در یک توییت میگوید: «صدا و سیما طبق روال گذشته تحریف و تخریب را ادامه میدهد. دفاع از عملکرد دولت را رییس جمهور و وزرا انجام میدهد. من میخواهم از عواملی بگویم که مسبب بحرانهای امروز ایران هستند و از برنامه هایی که برای مقابله با آنها دارم. به قصد افق گشایی آمده ام.»
هشتک هم زده که #دروغ_ممنوع
تا اینجا یعنی آمده ام بگویم چه کسی مانع من است. خوب ممکن است بگویید منظورش دشمن است یا جریانهای انقلابی داخلی است یا بخشی از مسوولین است نه راهبردهای کلان نظام. نه خود نظام.
⚡️حالا توییت دوم را ببینید. او میگوید:
«دوم خرداد است. سالگرد روزی که روشن شد مردم خواستار تغییرند و نظام هم انعطاف نشان داد. خاتمی و دولت اصلاحات تهدیدهای جدی بین المللی و فرصت های نو برای #توسعه_ایران و گشایش در زندگی مردم به وجود آوردند. کشور باز هم به #اصلاحات_افقگشا و واقعی نیاز دارد»
⚡️گفتم که بدانید طرح کلی جریان غربگرا از تاجزاده تا جهانگیری چیست. مشارکت حداقلی و قهر مردم از نظام.
همین.
@ali_mahdiyan
مشارکت بازی
🔻مشارکت چه قداستی دارد وقتی مردم با حکومت یزید هم بیعت کردند و در حکومتش مشارکت داشتند؟ وقتی توده ها با هیتلر همراه بودند؟ وقتی اکثریت، نوح علیه السلام را صدها سال تنها گذاشتند؟
🔻اصلا چرا جای دور برویم، مشارکت چه ارزشی دارد وقتی شما در سال ۸۸ ، بالای هشتاد درصد رای داشتی اما کارت به تحریمهای بی سابقه کشید و دشمنی ها تشدید شد؟ وقتی روحانی را در انتخاباتهایی با مشارکت بالای هفتاد درصد انتخاب کردید و این وضع امروز ما است؟ اگر مشارکت خوب است بیا هر کس و ناکسی را اجازه دهیم وارد انتخابات شود بالاخره یک عده حتما همراهش میشوند، در عوض مشارکت بالا میرود. از زن رقاصه و مرد جنایتکار گرفته تا تاجزاده و احمدی نژاد هر کدام بالاخره پایگاه رایی دارند در جامعه، در عوض مشارکت بالا میرود، چه ایرادی دارد؟
🔻پاسخ این است که آنچه قداست دارد، حکومت مردم است بر خودشان. نه فقط آزادی مردم. مردم آزادی غیر از مردمسالاری است. یعنی چی؟ دیده اید وقتی کسی بر خودش مسلط میشود؟ در واقع چه اتفاقی میافتد؟ شخص هم خود را آزاد میبیند هم محدود. همان عقلی که به او آزادی میدهد او را محدود به قواعد عقلی و اخلاقی و الهی هم میکند. حکومت مردم بر مردم غیر از آزادی مردم است. آزادی لازمه مردمسالاری است نه هویت آن. البته آزادی نقطه شروع است اما اگر بنا باشد باقی بماند و حفظ شود باید صورت مردمسالاری بگیرد.
🔻وقتی جامعه ای بر خود حاکم میشود، یعنی آن هویت واحد جامعه و اراده عمومی بر کثرات و تمایزات جامعه مسلط میشود. این جامعه هم آزادی را برای افراد قائل است هم قانون برای آنها قرار میدهد. جامعه ای که خودش بر خودش حاکم است هم دم از آزادی میزند و هم قانون. کسانی که دم از آزادی میزنند و قانون الهی و اخلاقی که جامعه برای خود پذیرفته رد میکنند، عملا دیکتاتورند. اینها فروپاشی جامعه را میخواهند در عمل.
🔻اگر مشارکت بالا برود ولی قوانین عقلی و شرعی و اخلاقی که جامعه بر خود حاکم میکند نقض شود این حکومت مردم بر خودشان نیست بلکه آزادی اولیه ای است که میتواند خود را حفظ کند یا تبدیل به استبداد فرعونی شود. اتفاقی که در غرب افتاد. آنجا به نام آزادی، استبداد سرمایه داران شکل گرفته. جامعه ای که قانون را کنار بگذارد به نام آزادی، قطعا به سوی دیکتاتوری پیش میرود.
🔻دو قطبی هم نماد کثرت و اختلاف است. وقتی دو قطبی شکل بگیرد و شق عصای مومنین شود. مشارکت بالا ، نماد مردمسالاری نیست بلکه نماد حکومت اکثریت بر اقلیت است نماد زور و غلبه است. قداستی هم ندارد. خروجیش هم با مشارکت پایین فرقی نمیکند. لذا دشمن بعد انتخابات همراه دو قطبی به جامعه طمع میکند شبیه انتخابات با مشارکت پایین.
🔻مردمسالاری یا حکومت مردم بر خودشان غیر از آزادی مردم است. و الا رفراندوم ۵۸ امر مسخره ای بود چون همینکه مردم در رفراندوم شرکت میکنند معنایش مردمسالاری بود دیگر. دیگر به چه چیز بنا بود رای بدهند، چیزی که داشتند انجام میدادند؟ اما مردمسالاری انتخاب کردنی است. مردمسالاری هم که به تعبیر درست رهبری اساسا امر دینی هست و ضمیمه به دین نشده خودش عین تحقق دین است.
این نشان میدهد حکومت مردم بر مردم انتخاب شده و این یعنی جامعه بنا دارد قانون را حاکم کند و جلوی تفرقه و دو قطبی را بگیرد.
🔻لذا میارزد که زن رقاصه و مرد جنایتکار و تاجزاده و احمدی نژاد رد صلاحیت شوند ولو هر کدام بالاخره ممکن است در جامعه پایگاه رایی داشته باشند و اگر بنا است مشارکت با این ها بالا برود ، نرود بهتر است. بهتر است قانون حاکم باشد. و تفرقه هم در جامعه شکل نگیرد.
@ali_mahdiyan
درباره شورای نگهبان
🔻سوال اول این است که شورا باید تشخیص صلاحیت افراد را مقدم کند یا تشخیص مصلحت را؟ تحلیلهایی که به اسم مصلحت مشارکت مردم، به بحث صلاحیت توجه نمیکنند، جالب توجهند. کسانی که در انتخاباتهای قبلی میگفتند شورا مصلحت را لحاظ نکند و الان دم از مصلحت مشارکت میزنند در نقد شورا جالب توجه ترند.
🔻سوال دوم این که آیا این محاسباتی که توسط عده ای در هر دوره انجام میشود، که فلانی در فلان دوره تایید شده الان رد شده یا قبلا رد شده بوده الان تایید شده، معناش این نیست که اساسا بررسی صلاحیت افراد را به ادوار قبل بسپاریم؟ اساسا وقتی شورا کسانی که خودش تایید میکرده الان رد صلاحیت کند، معنا دارد بگوییم یک دفعه نسبت به همه شان دشمنی پیدا کرده؟
🔻سوال سوم اینکه اگر چه شفافیت و اقناع مردم توسط شورا لازم است اما آیا این درست است که شورا پرونده افراد و ملاحظات خود را علنی کند؟ ثمرات این کار به لحاظ آبروی افراد را کار ندارم اما آثار اجتماعی آن چیست؟ اگر هر شخص بخواهد جمع بندی خود را توضیح دهد چه خواهد شد و چه حواشی شکل خواهد داد؟
🔻سوال چهارم اینکه دوازده نفر افرادی که بالاتر از قاضی های عادی هستند، اطلاعات مربوط به افراد را بررسی میکنند. من کاری به تحلیلهای بی بی سی چی ها ندارم. واقعا احتمال فساد و بی تقوایی یا گول خوردن دوازده نفر فقیه یا حقوق دان قضاوت کننده عادل چقدر است؟ خصوصا در امر خطیر ریاست جمهور.
🔻سوال پنجم اینکه رفقایی که میگفتند انتخاب روحانی توسط مردم به دلیل خطای شورای نگهبان در تایید صلاحیت او بوده که حداقلهای لازم را هم نداشته، الان تحلیل میکنند شورای نگهبان چرا مصلحت مشارکت را ملاحظه نمیکند، احساس تناقض نمیکنند؟ من در طول این سالها عادت کرده ام اول بررسی کنم ببینم، کسانی که نقد شورا میکنند کدام شخصیت مورد علاقه شان احراز صلاحیت نشده.
🔻سوال ششم اینکه کسانی که میگفتند اساسا مردم برایشان دیگر این جناح و آن جناح مطرح نیست و مساله شان کارامدی مدیران است، الان چطور احساس کردند مشارکت به مخاطره افتاده؟ حالا اگر بحث در رد صلاحیت احمدی نژاد بود که پایگاه جدی مردمی دارد باز قابل قبول تر بود، اما علی لاریجانی واقعا؟ جهانگیری؟ اینها نباشند مشارکت کم میشود؟
🔻پ ن: برخی از دوستان نظر حقیر را درباره مواضع صادق لاریجانی خواسته اند، نکته قابل عرضی نیست. ایشان هم تشخیص خود را فرموده اند. ما هم البته تشخیص خود را درباره ایشان بعد از نامه شان به مرحوم یزدی عرض کردیم. به هر حال روحیات و میزان درک ایشان همین مقدار است ولی حضور چنین شخصیتی در کنار بقیه اعضای شورای نگهبان، نشان میدهد تنوع شخصیتها و نظرات در شورا وجود دارد.
@ali_mahdiyan
45.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مصاحبه با بسیج دانشگاه امیرکبیر
به مناسبت سالروز بزرگداشت ملاصدرا
🌱جایگاه صدرا در تاریخ علوم اسلامی
🌱نسبت فلسفه صدرا با امروز ما
🌱مقوله امتداد و کارآمدی فلسفه
🌱ویژگیهای شخصیتی و تربیتی صدرا
@ali_mahdiyan