eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
638 عکس
366 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
بر پا
درباره ۳۱
هدایت شده از همشهری
⬅️ نتیجه رای دادن‌ در زمینه تولید، درمان، عدالت، شفافیت و اقتصاد چی شد؟ 🔺 ۱۸/۳ درصد کاهش تورم 🔺 احیای ۷ هزار واحد صنعتی و احیای ۱۴۵ هزار شغل 🔺 بیمه رایگان سه دهک و رایگان شدن درمان بیماری لاعلاج. 🔺 کاهش نرخ بیکاری از ۱۱/۵ درصد به ۷ درصد... @hamshahrinews
هدایت شده از همشهری
هدایت شده از همشهری
هدایت شده از همشهری
هدایت شده از همشهری
هدایت شده از همشهری
هدایت شده از همشهری
هدایت شده از همشهری
بر پا
⬅️ نتیجه رای دادن‌ در زمینه تولید، درمان، عدالت، شفافیت و اقتصاد چی شد؟ 🔺 ۱۸/۳ درصد کاهش تورم 🔺 ا
رفقایی که مشغول جهاد مقدس تبیین برای افزایش مشارکت هستند اینها و عکسهای قبلی که قرار دادم، پوسترهای خوبیه. درباره ۳۲ @ali_mahdiyan
«وجوب شرعی» حضور در انتخابات درباره ۳۳ 🔺برخی میگویند: چرا مساله انتخابات را گره میزنید به دین و اسلام و ظهور امام زمان عج؟ 🔹برای آنکه دین گوشه ای از زندگی ما نیست که هر مقدار از زندگی را که دلمان خواست به دستش بسپاریم. دین همه زندگی را در بر میگیرد. اگر «اطاعت از خدا» ، «اطاعت از امام زمان عج»، «اطاعت از دین» شامل همه زندگی میشود، پس «حضور در انتخابات» هم از این قاعده مستثنی نیست. 🔹ظهور امام عصر عج یک پدیده بی ارتباط با ما و هدایت شدن ما نیست. چنین ادعایی معنایش آن است که غیبت امام عصر عج ربطی به امامت او و هدایت کردن ندارد. و نتیجه این حرف هم آن است که او را در زمان غیبت، امام ندانیم. ولی امام هر کاری میکند برای هدایت ماموم است و بنابراین «اطاعت از خدا و امام و دین» به ظهور او گره خورده. پس مهم است که بدانیم حضور در انتخابات به ظهور او گره خورده. 🔺برخی میگویند: حضور در انتخابات ربطی به تقلید از فقها ندارد، هیچ فقیهی هم چنین فتوایی نداده. در رساله ها هم چنین عنوانی نیامده. 🔹در فقه وقتی میگویند فلان موضوع واجب است یا حرام، یا آن موضوع را خود دین طراحی میکند (مثل نماز و وضو) یا نه، ناظر به یک امر حقیقی در خارج است. گاهی آن موضوع به روشنی قابل تطبیق و اشاره است (مثل آب، وجه الارض، جد، پدر) یا آن موضوع برای تطبیق در خارج نیاز به بررسی های دقیقتر و کارشناسی تر دارد (مثل غنا، طرب، بیع). موضوعات فقهی باید در خارج تطبیق داده شوند یا ایجاد شوند، تشخیص و تحقق مصادیق برای امتثال و اطاعت از احکام دینی، نیاز به بررسی متشرعین و مکلفین دارد. حالا باید دید، حضور در انتخابات، مصداق چه عنوانی در فقه است. 🔹مثلا همه فقها «اعانه و کمک به ظالم» را حرام میدانند، همه فقها «سپردن سرنوشت خود به دیگران» را حرام میدانند، همه فقها «کمک به جبهه دشمن» را حرام میدانند، همه فقها «تضعیف قدرت اسلام» را حرام میدانند و امثالهم. اینکه آیا حضور در انتخابات مصداق این عنوانها هست یا نه، کار مکلفین است. ممکن است در زمانهایی مثل امروز که هم دشمن و هم تصمیماتش برای ما روشن است، به صرف توجه به دشمن و اراده و تصمیمات او مساله به راحتی روشن شود. اما ممکن هم هست در برخی زمانها بین مکلفین اختلاف نظر وجود داشته باشد. اختلاف نظر در مکلفین در کارهایی که ربطی به دیگران ندارد مهم نیست. اما جایی که نیاز به تصمیم جمعی داریم چه باید کرد؟ 🔹ببینید، عنوان های احکام گاهی به گونه ای است که امتثال آنها نیاز به «جمع مکلفین» دارد.مثلا «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه». در تعامل و تقابل با دیگر کشورها در مبارزه با دشمن در تصمیم گیری برای کل جامعه، در همه این موارد نیاز به تشخیص واحد داریم برای جمع، چه باید کرد؟ روشن است در این موارد اگر هر کس به فهم خود عمل کند، هیچ یک از عناوین امتثال نمیشود. هیچ فعلی محقق نمیشود. پس چه باید کرد؟ اینجا باید راهی برای «تشخیص جمعی» قرار داد. برخی از نادانان در فقه اینجا را مسکوت میگذارند. فقهشان فرد را میبیند با جمع کاری ندارد. نتیجه این سکوت هم، حکومت کفر و ظلم است چون او معطل ما نمیماند. اما در فقه شیعه این مساله از ابتدا پاسخ روشنی داشته. پاسخی ضروری و عقلی. 🔹 عقل میپذیرد که بدون فقیه جامع الشرایطی که «مامون دین و دنیا»ی مردم باشد، این مساله حل نمیشود و مساله اطاعت تمام نمیشود. ضرورت اطاعت از حکم چنین فقیه ولی جامعه، عقلی است، همان طور که ضرورت اطاعت از فتوای فقها هم عقلی است نه تقلیدی. عمل به فتوای فقها با ضرورت عقلی رجوع جاهل به عالم تمام میشود عمل به حکم ولی نیز با ضرورت عقلی اقامه توحید و نفی شرک و نفی اطاعت از غیر خدا تمام است، با ضرورت عقلی حفظ نظام تمام است و ... 🔹خلاصه آنکه حضور در انتخابات، وجوبش هم به حکم فقها و هم ولی جامعه و هم عقل روشن است. و عدم حضور در انتخابات حرام قطعی است. لذا هر یک رای در انتخابات که عمل به فقه و دین است، کمک به تعجیل ظهور امام عصر عج است. 🔺یعنی شما میگویید تمام کسانی که در انتخابات شرکت نمیکنند، گناهکارند و مستحق عقاب؟ 🔹خیر. گناه کردن و استحقاق عقاب داشتن، به شرط علم داشتن و عمد داشتن و عدم تقصیر است. اکثریت افراد نه به آن احکام علم دارند، نه از این لوازم عملشان مطلعند. نسبت به این امور غفلت دارند. تقصیری هم ندارند. اکثر قریب به اتفاق این مردم مومنند و معتقد و عاشق امام عصر عج. اما وقتی مساله برایشان «تبیین» نشده، غفلت دارند و نمیدانند. اما حتما دانایان جامعه که تبیین نمیکنند، در قبال نتایج این سکوت مرگبارشان، مسوول هستند. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتخابات در یک حکومت اسلامی چگونه معنادار است؟ شیخ علی مهدیان فیلم کامل را اینجا ببینید. https://www.aparat.com/v/z4alC درباره ۳۴ @ali_mahdiyan
حق وتو درباره ۳۵ 🔺چیزی نشده، دوباره آمریکا قطعنامه آتش بس در غزه را وتو کرد. مهم نیست. من دلم برای خودمان میسوزد. اینکه نمیبینیم. خیلی راحت، دیگر نمیبینیم. مثل خیلی چیزها که مهمند و حقیقتند ولی نمیبینیمشان. 🔺تعداد شهدا به سی هزار نفر رسید. هر ده دقیقه یک نفر. همه هم کودک و زن. نمیبینیم. اسراییل میکشد، وقتی عربها نق میزنند، وقتی مردم دنیا بیرون میریزند، وقتی سران اروپا هم کم میآورند، وقتی رییس جمهور آمریکا هم تذکر میدهد، باز هم میکشد. فقط میکشد. بعد پای عمل که میرسد همه کمکش میکنند. آمریکا نزدیک پنجاه بار حق وتو را به نفع اسراییل استفاده کرده. یک دیکتاتوری تمام عیار و بی نقاب در دنیا. و ما نمیبینیم. 🔺 در جنایت کردن و استبدادشان راسخند و ما در مدد به مظلومین و پابرهنه ها تعلل میکنیم. داریم چرتکه میاندازیم که از درس و کار و زندگی و آبرویم بزنم و دوست و آشنا و فامیل و این و آن را پای کار بیاورم یا نه. جز طلبکاری و نق و نوق و کامنتهای صدمن یه غاز چه میکنیم؟ میلولیم در علافی. دنیا را استکبار و کشتن و ظلم و کشتن مادر و کودک گرفته، ما اینجا داریم برای یک عده اثبات میکنیم همان آدم کشها دنبال اینند که تو رای ندهی. 🔺بپرس چرا دنبال رای ندادن تواند. بپرس از خودت. ببین واقعیت عالم را. اینها به کمتر از جنگ و فروپاشی و نابودی مردم، همه مردم، راضی نمیشوند. دیدی چطور پارسال آدم میکشتند. آقای آخوند تو را میکشند و نمیپرسند با حکومتی یا ضد آن، بچه هیاتی شرحه شرحه ات میکنند که هر چه میکشیم از امام حسین ع تو است. جوان با تو میجنگند که چرا ایرانی هستی؟ ببینید. چشم باز کنید. خدا عزیزانتان را برایتان نگه دارد اما بدانید «غیظ آنها از شما بیشتر از غزه است.» 🔺زمین و زمان با ما حرف میزند. فقط ببین و از کنارش عبور نکن. آمریکا پنجاه بار همه دنیا را به هیچ حساب کرد که اسراییل هر ده دقیقه یک کودک را بکشد تا حالا سی هزار، که بگوید همه چیز کشک است. همان ها میگویند رای نده. همانها. بعد از آنکه از این غفلت سرسام اور خلاص شدیم ، کمتر از یک جو غیرت هم کافی است برای آنکه کاری کنیم. پ ن: راستی نیمه شعبانتان مبارک. عید مظلومان و پابرهنگان عالم😭 @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوش بدید تا آخر گوش بدید. میگفت کاش میشد کاری بکنم برایشان گفتم کمک کن ایران اقتدارش را با حضور مردم نشان بدهد. صحنه تغییر خواهد کرد. قدرت ایران قدرت کل جبهه مقاومت است و شکست نقشه اسراییل و آمریکا است. جنگ امروز اینگونه است. این انتخابات نیاز به انگیزه هایی عمیق تر دارد. خیلی عمیق تر از آنچه تا کنون بوده. راستی نیمه شعبان مبارک درباره ۳۶ @ali_mahdiyan
ویژه نامه انتخابات.pdf
10.22M
🔹ویژه نامه مکتوب انتخابات گامی به سوی ظهور 🔻مجموعه یادداشت‌ها و گفتگوها در رابطه با انتخابات، ظهور و تبلیغ دین ✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ https://eitaa.com/joinchat/1297022998C4ad0b7f8cd
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
پادکست منشور.اپیزود01.تاریخ تار و پود.mp3
31.06M
🎙پادکست منشور🎙 🔰 تاریخ تار و پود ▶️ اپیزود اول 🔻 هر انسانی تاریخ مختص به خود را صاحب است و هر ملتی به همین منوال و تاریخ بشریت با کنار هم قرار گرفتن تاریخ اشخاص و این تار و پود شکل می‌پذیرد. 🎧 به این تار و پود در زمان ما و انسان های عصر ما گوش می‌کنیم و تاریخ‌مان را با هم می‌بافیم. 💠 اینجا این‌بار منشورِ انسانیت و مردم را به صوتْ قلم زده‌ایم و برای هر کس که در دایره انسان و دایره مردم حاضر و موجود است منتشر می‌کنیم، یعنی برای همه.
عالَم فلسفه عالم انتزاع است و عالم عرفان عالم اتحاد؛ و تصوف نظری همان دین است در صورت تفکر فلسفی. غرب مظهر اسم ظاهر است و شرق مظهر اسم باطن و تعهد تاریخی ما جمع بین ظاهر و باطن است. ✒️ سید مرتضی آوینی 🆔️ @yaminpour رحمت خدا بر شهید آوینی عزیز اما نه غرب مظهر اسم ظاهر است و نه شرق مظهر اسم باطن نه تصوف نظری همان دین است در صورت تفکر فلسفی . ظهور اسم ظاهر در قوس نزول، دنیا است و ظهور اسم ظاهر در قوس صعودش شریعت است. ظهور اسم باطن در قوس نزول، ما ورای دنیا است تا غیب الغیوب و ظهور اسم باطن، در قوس صعودش،انقلاب است و قیام و سلوک. غرب مظهر اسم غضب الهی است و شرق مظهر اسم ضال است. بله البته تعهد تاریخی ما جمع ظاهر و باطن است و ظهور اسم هادی المهدی است. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میگه« من رای میدم»، این کافی نیست. تکلیف تو فقط رای دادن نیست. چرا فعال نیستی برای اینکه دستگیر دیگران باشی؟ بلایی سر این کشور بیاید هم آنکه رای نمیدهد مسوول است هم تو که دست روی دست گذاشتی و تواصی به حق نکردی. صوت کامل را اینجا بشنوید. https://eitaa.com/ali_mahdiyan/2207 درباره ۳۷ @ali_mahdiyan
بر پا
🎙پادکست منشور🎙 🔰 تاریخ تار و پود ▶️ اپیزود اول 🔻 هر انسانی تاریخ مختص به خود را صاحب است و هر ملت
من این پادکست رو خیلی دوست داشتم. کار جوانان نسل جدید خانه طلابی است. لذت بردم. بشنوید، جذاب است. درباره ۳۸
ادبتان میکنیم درباره ۳۹ 🔹میگوید: «رای نمیدهیم که حکومت ادب شود». این جمله معنایش این است که: «معتقدیم مسوولین حکومت با کم شدن آرا متنبه میشوند»، یعنی مسوولینی داریم که حضور مردم برایشان مهم است. 🔹واقعیت آن است که کسانی که کم شدن رای مردم برایشان مهم است، حاکمان خوبی هستند. کسانی هم که مردم برایشان مهم نباشد، با کم شدن آرا خوشحال هم میشوند. چون وقتی مردم نباشند، پنهانکاری ساده میشود، کنترل مدیران دشوار میشود، ترک فعلها دیده نمیشود، فساد زیاد میشود و فشار بر همه زیاد میشود و... 🔹اما اگر آن مدیرانی که حضور مردم برایشان مهم است را میخواهید ادب کنید، واقعیت آن است که بله آنها حتما از این کم شدن آرا اذیت میشوند. حتما فکری میکنند. چون برایشان حضور همه مهم است. این ویژگی مدیران پاک تربیت یافته جمهوری اسلامی است. فرض کنیم ادب کردن چنین مدیرانی معقول باشد که نیست، اما این روش چند اشکال مهم دارد: 🔹اولا هزینه این روش از فایده اش بیشتر است. کم شدن حضور این پالس را به دشمن میدهد که فشار بر مردم را بیشتر کن. چه اقتصادی چه امنیتی چه نظامی. کم شدن حضور زمینه را برای پنهانکاری و فساد مهیا میکند. کم شدن حضور به مرور عده ای را بی تفاوت میکند. از انسجام عمومی حول یک امر مشخص میکاهد و صحنه برای فروپاشی فراهم میشود. برای همین هم دشمن آن را استقبال میکند. 🔹ثانیا عدم حضور فقط نشان دهنده اعتراض و نفی است. اثباتی درش نیست. این وضع خوب نیست. خوب چه وضعی خوب و درست است؟ معلوم نیست. این رفتار داغان کننده است نه سازنده. لذا عملا نتیجه اش اعتراضی است که معنای عملی اش توقف است نه هیچ تحولی. رای به ایستایی و عدم تغییر هم مشکل معترضین را حل نمیکند. در واقع کاری را میکنند که نمیخواهند محقق شود. 🔹خلاصه آنکه روش «رای نمیدهیم که ادب شوند.» اولا ادب کردن خوبان در حکمرانی است نه مستبدین و ظالمان کوچک. ثانیا اگر کسی بخواهد دیگری را ادب کند، نباید بلایی بدتر سر خودش بیاورد. نباید مشت محکمی در دهان خود بزند و خود را و مردم را آسیب بزند. رای ندادن ادب کردن و تنبیه هم باشد، هزینه اش بر جامعه و مردم بالا است. ثالثا این رفتار داغان کننده است نه سازنده، رای به توقف است نه تحول. نفی است نه اثبات. لذا هیچ معقولیتی نخواهد داشت و جز وزر و وبال آخرتی و حق الناس چیزی گردن افراد نخواهد آورد. @ali_mahdiyan