eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
643 عکس
375 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
دمسالاری 🔻فلان آقا خیلی وقت است که میرود در فلافلی و شرت فروشی که بگوید من خیلی مردمی ام. این ها نشانه است. در نشانه ها نمانید. این بیماری خیلی وقت است مقابل «لویاتان سالاری» لیبرالها قد علم کرده. لویاتان سالاری یعنی چی؟ یعنی مردم تا لحظه شکل دادن حاکمیت سالارند و بعد برده اند، برده بت خودساخته خودشان. 🔻لویاتان سالاری لیبرالها هم پیشرفت کرده البته. دم انتخابات که میشود یادی هم از مردم میکنند. کنار صندوق رای میگویند «همه باید عذر خواه مردم باشیم». هم من که گفتم به این دولت رای بدهید هم آنها که در این دولت سرکارتان گذاشتند. چرا عذر خواهی؟ به همان دلیل که قبل از انتخابات هشتاد و هشت دم از مستضعفین و پابرهنه ها و رای و نظر مردم میزدیم و بعد از انتخابات با پررویی مقابل رای مردم ایستادیم. در اندرونمان گفتیم مردم خیلی احمقند. در پشت تریبون فریاد زدیم تقلب شده. تا قبل از صندوق رای برایتان میزنیم برایتان میرقصیم برایتان سجده میکنیم برایتان گریه میکنیم و میخندیم اگر عده ای حاضرند بابت این رای بدهند که جای جلاد و شهید را عوض کنیم، میکنیم تا آن چند دانه رای هم به سبد ما بیاید. ولی خوب در عوض بعدش هشت سال شما برده مایید. 🔻مقابل این جماعت طبیعی بود که «مردم سالاری هیجانی» ظهور کند. مسخره کردن بقیه مسوولین، مسخره کردن قانون و رابینهودبازی، نخبگان کشکند و لحظه به لحظه رای مردم. در ماجرای بنزین آبان ماه رهبری خطا کرد که پشت تصمیم نظام ایستاد، نظام یعنی چی؟ در مقابل دفاع رهبری از استیضاح نکردن دولت باید برآشفت. همه محکومند در نظام مگر آنکه مقابلش ثابت شود که بعید است. اینها همیشه دوست دارند دهه پنجاه باشد. مردمسالاریشان تا قبل از نظام سازی است بعدش به تناقض میرسند. سوپر من وار مقابل آقای جمهوری اسلامی میایستند. و خلاصه عطشی که دولت لیبرال ایجاد میکند باعث میشود این رفتارها همه موجه باشند. 🔻مدل دهه شصتی اش را در قامت شیخ ساده لوح ببینید. همان که ناامیدی بعد از قطعنامه را او تئوریزه میکرد، نظام را متهم میکرد. مقابل امام هم میایستاد به نام مردم. استدلالهایش را بیانش را سبک رفتارش را نگاه کنید ببینید آیا مردمی نبود. چرا بود اما مردمی بودنی هیجانی. اساسا آرمانجویی و عدالتخواهی ساده لوحانه شیخ ساده لوح او را به ناامیدی از نظام میکشید او را به تهمت زدن به این و آن میکشید. او را به خون به دل کردن رهبری میکشید. 🔻آدمها مهم نیستند رفقا مهم این تلقی از مردمگرایی است. این تلقی پیش از انقلاب نگاه به مردم میکرد و میگفت با این مردم، وقت و زمان انقلاب کردن نیست. همینها بعد از انقلاب نگاه به مردم میکردند و‌ میگفتند مردم بریده اند. نسب ظاهرگرایی انقلابی و عدالتخواهی خوارجی به شیخ ساده لوح میرسد. اینها با جریان لیبرال خوبند. جریان احمدی نژاد به خاتمی نامه مینویسد و میگوید متحد شویم یادتان هست؟ شیخ ساده لوح هم با نهضت لیبرالی آزادی رفت و آمد داشت. همه چیز وقتی ظاهرگرایانه شد. خروجی جاهل متنسک و آرمانجو با عالم متهتک لیبرال یکی خواهد بود. 🔻آری عذرخواهی خاتمی و شرت خریدن ضرغامی و گل زنی روحانی و تهمت زنی احمدی نژاد همه و همه یعنی مردمسالاری مظلوم است. @ali_mahdiyan
طعم شعار امسال ❤️دیشب رفته بودم خونه چند تا از عروس دامادها. همونها که عید غدیر خطبه عقدشون رو خونده بودیم. چند ساله پول جمع میکنیم تا مقابل سنتهای قدیمی و غلط ازدواج که عروسی کردن رو مشکل میکنه بایستیم. پول مراسم جشن ساده ازدواج و پول جهیزیه رو کمک میکنیم به شرط مراسم ساده و مهریه معقول. همین چند روزه اعیاد شعبان و عید سال نو دویست و خرده ای ازدواج انجام شد. خوب خیلی موثره، سن ازدواج چند سال تو این منطقه پایین اومده و‌ مردم این منطقه از اون فرهنگهای دست و پا گیرشون دارن دل میکنن ❤️اما چند شب پیش وقتی با افتخار نشسته بودم و داشتم به مراسم جشن عروسی نگاه میکردم و لذت میبردم. یک دفعه جوانی از اهالی روستا اومد جلوم رو گرفت و گفت آشیخ! یه سوال شرعی دارم. گفتم بپرس. گفت به نظرت بهتر نیست فکری هم به حال شغل جوونها کنید؟ کم نیاوردم و گفتم خوب البته هر دو لازمه هم ازدواج ساده هم کار. درست میگفتم اما دقیقا متوجه داغی که پشت سوال او بود نشدم انگار. اونشب کم نیاوردم اما ❤️اما دیشب وقتی رفته بودم خونه عروس دامادهایی که عید غدیر براشون جشن گرفته بودیم، کم آوردم. یه مشت خرت و پرت خریده بودیم و بردیم در خونه ها حال عروس دامادها رو بپرسیم. رفتیم در خونه اول. دیدم آقا داماد نیست. از عروس پرسیدم پس داماد کجا است؟ گفت رفته کیش. چهار ماه میره اونجا چند روز بر میگرده. چی کار میکنه؟ کارگری. دلم گرفت. پرسیدم از زندگی راضی هستی. با یک مظلومیتی گفت بله. ❤️رفتم خونه دوم اونجا هم وضع همین بود داماد نبود. عروس تنها و مظلوم میگفت قول داده یه بار هم منو ببره اونجا رو ببینم. دلم سوخت یعنی عروسی کردند و تو این چند ماه فقط چند روز همدیگر رو دیدن؟ ❤️به حسین رفیقم از نوجوونهای روستا که همراهم بود و راهنماییم میکرد، نگاه کردم. گفت آشیخ اینجا همه میرن کیش کارگری. من خودم از وقتی درسهامون مجازی شده، اینترنت که نداریم. خودم هم میرم کیش و میام. توی یک هتل کارگری میکنم برای مسافرهایی که میان اونجا لذت ببرن. سخته شهر غربت با مردمی با یک فرهنگ دیگه تک و تنها اما بهتر از بیکاریه. ❤️توی دلم خرد شدم. خدایا گناه و کم کاری من و امثال من، فشارش روی شونه این مردمه. طعم شعار امسال رهبری که گفت پشتیبانی و برداشتن موانع تولید، توی این روستاهای دور افتاده که کار برای جوونهاش و امکانات برای رشدشون نیست ، یه طور دیگه ای مزه میشد. به خدا استعداد اینها خیلی بیشتر از خیلیهاست. به خدا عزت و کرامت اینها هم خیلی بیشتر از خیلی ها است. @ali_mahdiyan
عدالتخواهی چهل تکه 🔻جماعتی که میخواهند یک آرمان را تبدیل به یک حزب و جریان کنند. هر کس با آنها نیست عدالتخواه نیست. چگونه میشود با اینها بود تا عدالتخواه حساب شویم؟ 🔻باید اول از همه به آقای جمهوری اسلامی بد و بیراه بگویی. نمیشود نظام را مقدس بلکه مقدسترین مقدسات بدانی و عدالتخواه باشی. 🔻باید حرکت چهل ساله را مایه ننگ بدانی نمیشود به چهل سال حرکت انقلاب افتخار کنی و عدالتخواه باشی 🔻باید به نام عدالت تف کنی توی صورت اخلاق. آدمها را بی آبرو کنی. درباره هرآنچه دقیقا نمیدانی اظهار نظر کنی. هر کس در مدیریت و قدرت هست اول با دیده بی اعتمادی بنگری. باید همه پولدارها را گناهکار بدانی. همه اهل سیاست و قدرت را بی عرضه و فاسد بخوانی. 🔻نمیشود عدالتخواه باشی ولی با این آقایان مشکلی نداشته باشی. کدام آقایان؟ همانها که مخالفین احمدی نژاد بوده اند و حالا نقاد این این جماعتند. اسم حداد عادل را ببری ظالمی. از پناهیان دفاع کنی ظالمی. به ابوترابی خوشبین باشی ماله کشی. باید اصولگرایی را بنی العباس و اصلاح طلبی را بنی امیه بخوانی تا عدالتخواه باشی. 🔻جماعت چهل تکه بی هویت که فقط میدانند با چه کسی قهرند. وقتی بنا میشود با هم باشند اول دعواهایشان است. اسم امام را میبرند اما از دریچه حکیمی و فوکو و شریعتی و چگوارا نگاهش میکنند. وحدتشان در دویی ساختن و نه گفتن به دیگران است اگر اینقدر روی نفی این و آن پافشاری میکنند چون میخواهند از هم نپاشند. و باشند. 🔻جماعتی که برایش رحیم پور و جلیلی هم دیگر د‍مده شده. تکلیفشان با رهبر معلوم نیست با قانون معلوم نیست با «حفظ نظام اوجب واجبات» معلوم نیست با «مصلحت نظام» معلوم نیست. یک روز با فهم خودشان تحریفش میکنند یک روز انکارش میکنند. یک روز سوت میزنند و عبور میکنند. 🔻جماعتی که تا وقتی حیات دارند که خامی و جهالت را بتوان پشت آرمانجویی مخفی کرد. بگویی مراقب باشید که خوارج هم اینطور بوده اند، بهشان بر میخورد. بگویی تاریخ پر است از جاهلهای متنسک به آرمانها که پازل عالمهای متهتک و سرمایه سالار را پر کرده اند، ناراحت میشوند. بگویی منتظری مظهر آرمانجویی ساده لوحانه و ناامید و مقابل رهبر را جلوی چشم بگیرید، رو بر میگردانند. 🔻رهبر نقدشان کند خفه خون میگیرند اسم عدالت را ببرد به خود میگیرند. اینها هستند تا جهالت زنده است. راه درمانشان هم فقط تبیین است و تبیین. امیدوارم بخاطر وجود اینها این شعار مقدس که همه وجود همه اهل بیت فدای آن شد، بین مردم بدنام نشود. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ازدواج ساده بیش از دویست ازدواج در ده ها روستا مشارکت در تامین جهیزیه و مخارج عروسی طراحی یک ازدواج با مخارج کم سر زدن به عروس و دامادهایی که در سالهای قبل با این طرح ازدواج کردند تهیه سیسمونی برای بچه هایشان نتایج این طرح کم شدن سن ازدواج و کم شدن جوانان بیکار تغییر سنتهای غلط و دست و پاگیر ازدواج @ali_mahdiyan
محبوبه @ali_mahdiyan
محبوبه ❤️سلام محبوبه خانم! سلام محبوبه جان! از دیروز که به روستایتان آمدم عاشقت شده ام. عاشق آن نگاه معصومت. عاشق آن وقار دخترانه ات. عاشق آن روستای زیبایتان همانکه بین کوهها باید ساعتها میرفتی تا این گوهر را پیدا کنی. «بندنر» یعنی جایی که بند زده اند و زمینی ساخته اند و آنجا درخت نخل نری روییده است. یعنی جایی که از بین سنگهای سخت زندگی روییده است و حیات جوشیده. ❤️محبوبه جان! گاهی با خودم فکر میکنم نکند مثل بعضی بچه ها بیمار شوی و تب کنی. آن وقت این راه طولانی تو را چطور تا بیمارستان برسانند؟ نکند در این راه طولانی زبانم لال مثل بعضی دخترکان و پسرکان .... ولش کن دلم نمیاید بهش فکر کنم. ❤️محبوبه معصومه من! رویم نشد بپرسم هشت سالت است یا نه سال؟ اینجا که تو هستی اینترنت نیست. پس تو این یک سال چطور درس خواندی؟ فدای معصومیتت خجالت کشیدم بپرسم و تو را یاد نداشته هایتان بیندازم. اما خدا میداند دلم را توی روستایتان جا گذاشتم. آنقدر دارایی آنجا بود که دل و هوش را میرباید. ❤️وقتی دمدمای غروب رسیدیم و آهنگ زیبایی به سبک «مجنون نبودم مجنونم کردی» از پشت بلندگو پخش میکردند. دلم شکسته بود. و دلم را خنده های زیبای روستایتان برده بود. ❤️من امید دارم. قسم به آن چشمهای زیبای امیدوارت من هم امید دارم. تو هم مثل «آقا اسماعیل» خواهی شد. دکتر اسماعیل را میگویم. دکتر هسته ای. دکتری که کنارش نشستم و باورم نمیشد. همانکه رهبری برایش انگشترش را فرستاده بود و دعایش کرده بود. دکتر اسماعیل که در همین روستاهای دور از چشم تمدن کثیف غربی مردانه درس خوانده و حالا هیچ آرزویی ندارد مگر اینکه خدمت به ایران کند به انقلاب. آنطور که خودش میگفت. تو هم مثل او خواهی شد. یک زن موفق. مادر موفق. انسان موفق. و من و امثال من به تو غبطه خواهیم خورد آن طور که به دکتر غبطه میخوردم. ❤️محبوبه جان! دلم برایت تنگ میشود. خدای کوههای سنگی پر از حیات بندنر همه آرزوهایت را برآورده به خیر کند عزیز دلم. پ ن: در حاشیه مراسم جشن ازدواج ساده برای دویست و چند زوج. با کمک گروه جهادی محبین ائمه. @ali_mahdiyan
ساده لوح 🔻شاید ظاهر ساده و بیانات صریح و ساده اش را که از صدا و سیما پخش میشد، همسنهای من به یاد داشته باشند. خیلی رک گو. خیلی صریح. مجتهد مسلم. پدر شهید. مجاهدی که هم در جریان انقلاب و هم طراحی قانون اساسی پای کار بود. مورد اعتماد و در کانون توجه اندیشمندان مهم انقلابی مثل مطهری و خامنه ای و دیگران. به گونه ای که برای رهبری بعد از امام مطرحش کردند. آثارش در فقه حکومتی هنوز هم میتواند مرجع مهمی باشد. در حوزه ای که حتی هنوز هم در این جهت کم کار است. 🔻توجه جدی او به مردم و عوام و دردهای آنها یعنی او مردمی بود. زبان صریحی داشت و مطالبه گری میکرد از نظام. از قدرت. که چرا عدالت در حق زندانیان سیاسی اجرا نشد. چرا جنگ در نهایت پیروز نشد. چرا بعد ده سال از انقلاب اینقدر عاقبت منفی و ناامیدکننده ای شکل گرفت. مردمی، مطالبه گر، عدالتخواه، نقاد ناامید از ثمرات ده ساله انقلاب. 🔻اما امام درباره شخصیت او تحلیلی دارد که خواندنی است. اول اینکه اطرافیان مورد اعتمادش لیبرالها و منافقین بودند. اما چرا او به این دو جریان مدد میداد؟ اینجا امام جمله مهمی در تحلیل شخصیت او دارد. 🔻«ساده لوح هستید و سریع تحریک میشوید» ، « از ابتدا ساده لوح بودید و مدیر و مدبر نبودید». این ویژگی یعنی چه؟ این برای امروز ما مهم است. واقعیت آن است که احساسات او بر عقلانیت او چیره بود. وقتی طعم تدبیر و عقلانیت کمتر از احساس میشود انسان پر خطا میشود. 🔻این یعنی نوعی بی تقوایی در عمیقترین لایه وجود ما. امام در کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل بحث حکومت عقل و مقایسه اش با حکومت وهم در مملکت جان ما را مطرح میکند. روی این نکته اساتید اخلاق فوق العاده حساسند. استاد تحریری در نفی کسی که ادعای مربی گری سلوکی داشت توجه به همین تقدم احساسات بر عقلانیت او میدهد و ردش میکند. امام ریشه شطحیات را در عمق جان حتی عارف همین لذت خودخواهانه شخص میداند که در قالب عواطف بیان میشود. بگذرم 🔻ساده لوح بودن در ساحت عقلانیت و تدبیر و احساسی بودن یا حکومت عواطف و احساسات دو روی یک سکه اند. این بیماری را چطور میشود درمان کرد؟ امام میگوید اولا از جایگاه تاثیرگذاری سیاسی اجتماعی دور شوید. چون این روحیه باعث میشود اطرافیان خبیثی پیدا کنید که تلاش میکنند بیچاره تان کنند. این برای کسانی که بنای انتخاب مسوولیت یا اثر گذاری اجتماعی دارند مهم است. 🔻این روحیه باعث میشود شخص به جای مردمگرایی ، عوام گرا باشد. عدالتخواهی اش خالی از عقلانیت و اخلاق شود. باعث میشود شخص کوتاه بین شود لذا تحلیلش از حرکت عمومی انقلاب بر اساس همان احساس اولیه ای است که درک میکند. تفاوت تحلیل امام از دهه اول انقلاب و پایان جنگ را با شیخ ساده لوح مقایسه کنید ببینید آیا تایید میکنید علت ناامیدی شیخ و امیدواری امام به همین نکته بر میگردد یا خیر. 🔻 ارتباط با بازوهای رسانه ای طاغوت و تکمیل کردن پازل آنها دیگر نتایج این رویکرد است. به هر حال به نظرم ماجرای منتظری یکی از مهمترین مقاطع انقلاب است که برای ما آرمانجویان و عدالتخواهان و انقلابیون بسیار الهام بخش است. @ali_mahdiyan
چهارجلسه طرح بحث و گفتگو درباره کارآمدی تاریخی دین خاتم 👇
99_11_23_نقش_دین_و_دینداری_جناب_آقای_علی_مهدیان.mp3
26.99M
جلسه اول طرح بحث درباره کارآمدی تاریخی دین خاتم @ali_mahdiyan
99_12_14ارتباط_دین_و_حکومت_آقای_مهدیان،آقای_عبدلی_.m4a
24.84M
جلسه سوم گفتگو درباره کارآمدی تاریخی دین خاتم @ali_mahdiyan