eitaa logo
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
4.6هزار دنبال‌کننده
706 عکس
95 ویدیو
1.9هزار فایل
🔻کانالی برای انتشار #دروس و #دیدگاه_های استاد معظم آیت الله علیدوست(زیدعزه)، توسط شاگردان؛ 🌐 سایت استاد: http://a-alidoost.ir ✍️ ادمین: @ILIASALEHI
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ادوار اخباری گری 🔶دوره پنجم؛ عصر حاضر، اصولی در حرف و اخباری در فتوی 🔸دوره پنجم، مربوط به عصر حاضر است. در عصر حاضر، خیلی‏ها اصولی حرف می‏زنند و کتاب اصولی دارند، اما اخباری فتوا می‏دهند! 🔸ما امروز وقتی می‏خواهیم از نقش عقل در استنباط صحبت کنیم، بسیاری از رگ‏ها ورم می‏کند و ناراحتی ایجاد می‏شود! وقتی می‏خواهیم از « نصوص مبین مقاصد و نقش آنها در استنباط » گفتگو کنیم می‏بینیم ناراحتی پیش می‏آید! 🔸بالاخره آیا نصوص مبین مقاصد جزو آیات قرآن است یا خیر؟ آیا برخی از آیات قرآن نصوص مبین مقاصد است یا نیست؟ آیا این‌ها نقش دارد یا خیر؟ بحث کنید. بگویید دارد یا ندارد. یا مثلا بگویید : کارایی ابزاری دارد اما کارایی سندی ندارد، اینها را بحث کنید! 🔸 متأسفانه طرح این مباحث موجب ناراحتی برخی می‏شود! ☑️ شماره 10 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh 🆔 @fotooh1
خارج فقه القضا (99-1400) - جلسه 40.mp3
زمان: حجم: 5.88M
💠 چهلم، سال تحصیلی 99-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: حجت معیار برای قاضی در سیستم قضاوت متمرکز و مدرن (براساس قانون) تاریخ جلسه: 99/09/16 صفحات : 286 و 287 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
315.pdf
حجم: 826.6K
✍️ برگه صفحات 287 و 288 فقه القضاء موضوع: حجت معیار برای قاضی در سیستم قضاوت متمرکز و مدرن (براساس قانون) تاریخ : 99/09/16 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
تعارض ادله (99-1400) - جلسه 51.mp3
زمان: حجم: 5.53M
💠 پنجاه و یکم، سال تحصیلی 99-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: مبحث هفتم : تعارض ادله و نفی ثالث تاریخ جلسه: 99/09/16 صفحات : 1760 (3268) و 1761 (3269) ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
314.pdf
حجم: 837.3K
✍️ برگ صفحات 1761 و 1762 خارج اصول موضوع: مبحث هفتم : تعارض ادله و نفی ثالث تاریخ : 99/09/16 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
خارج فقه القضا (99-1400) - جلسه 41.mp3
زمان: حجم: 6.11M
💠 چهل و یکم، سال تحصیلی 99-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: حجت معیار برای قاضی در سیستم قضاوت متمرکز و مدرن (براساس قانون) تاریخ جلسه: 99/09/17 صفحات : 287 و 288 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
تعارض ادله (99-1400) - جلسه 52.mp3
زمان: حجم: 6.68M
💠 پنجاه و دوم، سال تحصیلی 99-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: مبحث هفتم : تعارض ادله و نفی ثالث تاریخ جلسه: 99/09/17 صفحات : 1761 (3269) ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
خارج فقه القضا (99-1400) - جلسه 42.mp3
زمان: حجم: 6.56M
💠 چهل و دوم، سال تحصیلی 99-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: حجت معیار برای قاضی در سیستم قضاوت متمرکز و مدرن (براساس قانون) تاریخ جلسه: 99/09/18 صفحات : 288 و 289 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
320.pdf
حجم: 859.1K
✍️ برگه صفحات 289 و 290 فقه القضاء موضوع: حجت معیار برای قاضی در سیستم قضاوت متمرکز و مدرن (براساس قانون) تاریخ : 99/09/18 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
تعارض ادله (99-1400) - جلسه 53.mp3
زمان: حجم: 6.6M
💠 پنجاه و سوم، سال تحصیلی 99-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: مبحث هفتم : تعارض ادله و نفی ثالث تاریخ جلسه: 99/09/18 صفحات : 1761 (3269) و 1762 (3270) ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
🔳 بیانات به مناسبت رحلت (قدس سره) ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست @alidost_fiqh
✅ادوار اخباری گری 🔶دوره پنجم؛ گرایش آیت الله خویی به حدیث گرایی در اواخر عمر 🔸امروز برای اینکه بخواهیم «قاعده عدل و انصاف» را ثابت کنیم، باید قسم بخوریم و آخرش هم طرف انکار می‌کند. مرحوم آیت الله خوئی (قدس سره) که مدرسه‏اش، مدرسه حاکمی است، در اوایل عمر علمی خود، قاعده عدل و انصاف را می‏پذیرد ولی در اواخر عمر علمی خود، آن را انکار می‏کند! 🔸ایشان هر چه به اواخر عمر خود نزدیک شده، به جریان حدیث گرایی نزدیک شده است، لذا ایشان در دوره اولش، مکتب فقهی‏اش، «مکتب تجمیع ظنون» است و از این مسائل استفاده می‏کند. ولی در دوران اخیر، فقه ایشان « فقه مدرسه‏ای و فقه صغری- کبرائی » است! 🔸ایشان در اواخر عمر خود با صراحت قاعده عدل و انصاف را رد می‏کند. یا وقتی از «قاعده ضمان» بحث می‏کند، می‏گوید: قاعده ضمان به تسبیب (سبب در اتلاف)، با اینکه اجماعی و عقلایی است، اما خلاف قاعده بوده و باید در این مورد باید به آنچه در نصوص و روایات آمده اکتفا کرد. 🔸این تفکر یک تفکر حدیث‏گرایی است. ☑️ شماره 11 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh 🆔 @fotooh1