دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه سوم، سال تحصیلی 1402-1403 💢 استاد علیدوست 💠💠
My Recordingفقه العروة- اجتهاد، تقلید، مرجعیت و زعامت (1402-1403) - جلسه 4.mp3
زمان:
حجم:
14.9M
💠 #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت)
جلسه چهارم، سال تحصیلی 1402-1403
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
موضوع :
تاریخ جلسه : 1402/07/09
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#فقه_العروة_الوثقی
#خارج_فقه_العروة1402
#صوت_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_اصول_فقه_دور_دوم متن پیادهسازی جلسه جلسه دوم، سال تحصیلی 1402-1403 💢 استاد علیدوست 💠💠💠
256.pdf
حجم:
149.6K
💠 #خارج_اصول_فقه_دور_دوم
متن پیادهسازی جلسه
جلسه سوم، سال تحصیلی 1402-1403
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
موضوع : استعمال لفظ در بیش از یک معنا
تاریخ جلسه : 1402/07/09
صفحات : 197 و 198
#استاد_علیدوست
#خارج_اصول
#خارج_اصول_دور_دوم
#خارج_اصول1402
#متن_پیاده_سازی_شده
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 متن پیادهسازی #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه سوم، سال تحصیلی 1402-1403 💢 است
257.pdf
حجم:
266.1K
💠 متن پیادهسازی #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت)
جلسه چهارم، سال تحصیلی 1402-1403
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
موضوع :
تاریخ جلسه : 1402/07/09
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#فقه_العروة_الوثقی
#خارج_فقه_العروة1402
#متن_پیاده_سازی_شده
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_اصول_فقه_دور_دوم جلسه سوم، سال تحصیلی 1402-1403 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : استعمال ل
My Recordingمقدمه اصول فقه (1402-1403) - جلسه 4.mp3
زمان:
حجم:
17.27M
💠 #خارج_اصول_فقه_دور_دوم
جلسه چهارم، سال تحصیلی 1402-1403
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
موضوع : استعمال لفظ در بیش از یک معنا
تاریخ جلسه : 1402/07/10
صفحات : 197 و 198
#استاد_علیدوست
#خارج_اصول
#خارج_اصول_دور_دوم
#خارج_اصول1402
#صوت_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه چهارم، سال تحصیلی 1402-1403 💢 استاد علیدوست
My Recordingفقه العروة- اجتهاد، تقلید، مرجعیت و زعامت (1402-1403) - جلسه 5.mp3
زمان:
حجم:
14.79M
💠 #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت)
جلسه پنجم، سال تحصیلی 1402-1403
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
موضوع :
تاریخ جلسه : 1402/07/10
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#فقه_العروة_الوثقی
#خارج_فقه_العروة1402
#صوت_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 متن پیادهسازی #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه چهارم، سال تحصیلی 1402-1403 💢 ا
258.pdf
حجم:
257.4K
💠 متن پیادهسازی #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت)
جلسه پنجم، سال تحصیلی 1402-1403
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
موضوع :
تاریخ جلسه : 1402/07/10
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#فقه_العروة_الوثقی
#خارج_فقه_العروة1402
#متن_پیاده_سازی_شده
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_اصول_فقه_دور_دوم متن پیادهسازی جلسه جلسه سوم، سال تحصیلی 1402-1403 💢 استاد علیدوست 💠💠💠
259.pdf
حجم:
134.8K
💠 #خارج_اصول_فقه_دور_دوم
متن پیادهسازی جلسه
جلسه چهارم، سال تحصیلی 1402-1403
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
موضوع : استعمال لفظ در بیش از یک معنا
تاریخ جلسه : 1402/07/10
صفحات : 197 و 198
#استاد_علیدوست
#خارج_اصول
#خارج_اصول_دور_دوم
#خارج_اصول1402
#متن_پیاده_سازی_شده
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #تفسیر_قرآن کریم جلسه اول - سال تحصیلی 1402-1403 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : تفسیر سوره م
My Recordingتفسیر قرآن کریم (1402-1403) - جلسه 2.mp3
زمان:
حجم:
17.44M
💠 #تفسیر_قرآن کریم
جلسه دوم - سال تحصیلی 1402-1403
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
موضوع : تفسیر سوره مبارکه حمد
تاریخ جلسه : 1402/07/11
#استاد_علیدوست
#تفسیر_قرآن_کریم
#صوت_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه پنجم، سال تحصیلی 1402-1403 💢 استاد علیدوست 💠
My Recordingفقه العروة- اجتهاد، تقلید، مرجعیت و زعامت (1402-1403) - جلسه 6.mp3
زمان:
حجم:
13.03M
💠 #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت)
جلسه ششم، سال تحصیلی 1402-1403
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
موضوع :
تاریخ جلسه : 1402/07/12
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#فقه_العروة_الوثقی
#خارج_فقه_العروة1402
#صوت_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #تفسیر_قرآن کریم متن پیادهسازی جلسه جلسه اول - سال تحصیلی 1402-1403 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠
262.pdf
حجم:
199.5K
💠 #تفسیر_قرآن کریم
متن پیادهسازی جلسه
جلسه دوم - سال تحصیلی 1402-1403
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
موضوع : تفسیر سوره مبارکه حمد
تاریخ جلسه : 1402/07/12
#استاد_علیدوست
#تفسیر_قرآن_کریم
#متن_پیاده_سازی_شده
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 متن پیادهسازی #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه پنجم، سال تحصیلی 1402-1403 💢 اس
261.pdf
حجم:
225.7K
💠 متن پیادهسازی #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت)
جلسه ششم، سال تحصیلی 1402-1403
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
موضوع :
تاریخ جلسه : 1402/07/12
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#فقه_العروة_الوثقی
#خارج_فقه_العروة1402
#متن_پیاده_سازی_شده
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
💢قضات باید «مجتهد در فهم قانون» باشند/ «محاکم شرع» را برای جامعه امروز بومیسازی کنیم/ حاکمیت به تربیت قاضی «زیرک» بیشتر توجه کند
✔️در گفتگو با استاد ابوالقاسم علیدوست:
🔹مرحوم آقای ابوالحسنی نکات و موارد جالبی از زیرکیهای علما در محاکم شرع میآورد که وقتی مطالعه میکردم، جدّاً افسوس خوردم که چرا این شرایط در فقه چندان که باید منعکس نشده است. ما باید به محاکم شرع توجه کنیم و آن محاکم را با همان شفافیتها، با همان قوتها، با همان زیرکیها - و اگر لازم بود با همان حوصلهها - بومیسازی کنیم و در دوران معاصر پیاده کنیم.
🔸یکی از کاستیهای موجود در برخی از آثار فقهی، این است که ده تا سیزده شرط برای قضات نام میبرند و حتی بر شرایط شکلی پای میفشارند؛ ولی راجع به لزوم فراست و زیرکی قاضی، بحث نمیکنند. گلایه من این بود که فقیهان مُتأخِّر ما یک سری شرایط شکلی و اولیه را مثل «حلالزاده بودن»، «بلوغ»، و برخی شرایط جسمی مثل «قدرت بر نطق» و «عدم غلبه نسیان» یا شرط «عدالت» در حد امامت جماعت و همچنین نوع «جنسیّت قاضی» مورد بحث قرار دادهاند و آوردهاند ولی به یک سری شرایط لازمتر برای قاضی نپرداختهاند.
🔹به این نکته که قاضی باید زیرک باشد و فراست و تیزبینی داشته باشد، توجه لازم صورت نگرفته است. در صورتیکه وقتی ما به روایات مراجعه میکنیم، میبینیم گاه آن قدر که روی فراست و فطانت تأکید شده، روی جنسیّت و بلوغ و قدرت بر نطق تأکید نشده است. لذا حاکمیت بایستی ...
📝متن کامل گفتگو را در «اجتهاد» ملاحظه نمایید: http://ijtihadnet.ir/?p=73510