eitaa logo
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
4.5هزار دنبال‌کننده
598 عکس
77 ویدیو
1.6هزار فایل
🔻کانالی برای انتشار #دروس و #دیدگاه_های استاد معظم آیت الله علیدوست(زیدعزه)، توسط شاگردان؛ 🌐 سایت استاد: http://a-alidoost.ir ✍️ ادمین: @ILIASALEHI
مشاهده در ایتا
دانلود
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 برگه صفحات #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) متن درسی استاد صفحات 145 و 146 سال تحصیلی 1
400.pdf
213.8K
💠 برگه صفحات (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) متن درسی استاد صفحات 147 و 148 سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المسألة الثانية و العشرون تاریخ جلسه : 1403/08/28 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
✍️ برگه صفحات 305 و 306 خارج اصول فقه - دور دوم - سال چهارم موضوع : المقصد الأول فی الاوامر/ فی ما
401.pdf
197.2K
✍️ برگه صفحات 307 و 308 خارج اصول فقه - دور دوم - سال چهارم موضوع : المقصد الأول فی الاوامر/ فی ما يتعلق بصيغة الامر تاریخ : 1403/08/28 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
💢اجتهاد بدون روش‌‎شناسی نابسامان است/ محققان حاشیه محقق ایروانی را بر شیخ اعظم انصاری بخوانند/ گفتند مقاصد دین را خراب می‌‌کند، این توجیه برایم قابل هضم نیست ✔️استاد ابوالقاسم علیدوست 🔹عقیده بنده این است که اجتهاد بدون روش‌شناسی به سامان نخواهد رسید. نمی‌گویم روش‌شناسی اجتهاد فقهی بلکه کسی که بخواهد در تفسیر، کلام، معارف و فقه قلم بزند نیازمند روش‌شناسی و منهج است وگرنه بیراهه رفته و سعی نامشکور از او صادر خواهد شد. 🔸توصیه می‌کنم که محققان حاشیه محقق ایروانی را بر شیخ اعظم انصاری بخوانند. ایشان در برخی موارد به شیخ انصاری حمله علمی کرده و گفته است که شما در مسئله نظرات و ادله موافق و مخالف را هم آورده و یکطرف را تقویت و طرف دیگر را تضعیف کرده‌ای ولی از تعبیر لکن الانصاف استفاده می‌کنید و این دیگر چیست؟ انشاء الله و ماشاءالله و اگر و مگر چیست؟ اگر نظرتان را دادید این تردید برای چیست؟ 🔹در یکی دو دهه قبل مقاله‌ای با عنوان «نص‌بسند» نوشتم که بازتاب زیادی داشت؛ نظر بنده این بود که نص غایت و هدفی دارد و ما باید مقاصد شریعت را لحاظ کنیم ولی منتقدان بنده گفتند که اگر مقاصد به میان بیاید دین را خراب خواهد کرد که این توجیه برای بنده قابل هضم نیست. 👈 بیشتر بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=76500 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_اصول_فقه_دور_دوم جلسه بیست و ششم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : ا
مقصد اول اصول فقه (1403-1404) - جلسه 27.mp3
19.38M
💠 جلسه بیست و هفتم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المقصد الأول فی الاوامر/فی ما يتعلق بصيغة الامر تاریخ جلسه : 1403/08/28 صفحات : 307 و 308 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه سی‌ و یکم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوس
فقه العروة- اجتهاد، تقلید، مرجعیت و زعامت (1403-1404) - جلسه 32.mp3
14.56M
💠 (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه سی‌ و دوم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المسألة الثانية و العشرون صفحات : 147 و 148 تاریخ جلسه : 1403/08/28 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
🔻فقه فقط عبادات نیست؛ نقدی بر نکات دکتر سروش در مناظره با آیت‌الله علیدوست ✍سعید کریمی ✔️ مشاهده مناظره آیت‌الله علیدوست با دکتر سروش درباره شریعت و عقلانیت موجب امیدواری من شد، چرا که نشان‌دهنده احیای سنت مناظره در فضایی علمی و منطقی بود، آن‌هم میان نماینده‌ای از جریان سنتی حوزوی و یک روشنفکر دینی. این تعامل را به فال نیک می‌گیرم. توان علمی و اجتهاد آیت‌الله علیدوست را نیز بسیار می‌ستایم؛ چرا که ایشان در این مناظره به شکلی دقیق و منطقی ظاهر شدند. اما در رابطه با مواضع دکتر سروش، به‌ویژه دیدگاه ایشان در نقد فقه و برداشت‌های خاص از شریعت و همچنین استنباط قبض فقه از طریق یک آیه از قرآن نکاتی به ذهنم رسید که نیازمند بررسی و نقد است... 📎 پیوند به متن کامل این یادداشت در سایت دین‌آنلاین https://www.dinonline.com/44047/ ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 پیاده سازی #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه سی‌ و یکم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 ا
14030828-feqh-032.pdf
76.3K
💠 پیاده سازی (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه سی‌ و دوم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المسألة الثانية و العشرون صفحات : 147 و 148 تاریخ جلسه : 1403/08/28 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 پیاده سازی #خارج_اصول_فقه_دور_دوم جلسه بیست و ششم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠
14030828-osool-027.pdf
210.3K
💠 پیاده سازی جلسه بیست و هفتم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المقصد الأول فی الاوامر/فی ما يتعلق بصيغة الامر تاریخ جلسه : 1403/08/28 صفحات : 307 و 308 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 برگه صفحات #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) متن درسی استاد صفحات 147 و 148 سال تحصیلی 1
405.pdf
206K
💠 برگه صفحات (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) متن درسی استاد صفحات 149 و 150 سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المسألة الثانية و العشرون تاریخ جلسه : 1403/08/29 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
با حضور و سخنرانی آیت الله علیدوست برگزار می گردد: ❇️ نشست علمی: ماهیت حکمرانی قضائی 🗓 زمان: پنج شنبه، ۱۴۰۳/۰۹/۰۱، ساعت ۱۰ صبح 🏢 مکان: بلوار جمهوری، کوچه ۲، فرعی اول سمت چپ، ساختمان انجمن‌های علمی حوزه، سالن همایش ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه سی‌ و دوم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوس
فقه العروة- اجتهاد، تقلید، مرجعیت و زعامت (1403-1404) - جلسه 33.mp3
13.45M
💠 (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه سی‌ و سوم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المسألة الثانية و العشرون صفحات : 149 و 150 تاریخ جلسه : 1403/08/29 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_اصول_فقه_دور_دوم جلسه بیست و هفتم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع :
مقصد اول اصول فقه (1403-1404) - جلسه 28.mp3
14.55M
💠 جلسه بیست و هشتم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المقصد الأول فی الاوامر/فی ما يتعلق بصيغة الامر تاریخ جلسه : 1403/08/29 صفحات : 307 و 308 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 پیاده سازی #خارج_اصول_فقه_دور_دوم جلسه بیست و هفتم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠
14030829-osool-028.pdf
169K
💠 پیاده سازی جلسه بیست و هشتم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المقصد الأول فی الاوامر/فی ما يتعلق بصيغة الامر تاریخ جلسه : 1403/08/29 صفحات : 307 و 308 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 پیاده سازی #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه سی‌ و دوم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 ا
14030829-feqh-033.pdf
97.7K
💠 پیاده سازی (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه سی‌ و سوم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المسألة الثانية و العشرون صفحات : 149 و 150 تاریخ جلسه : 1403/08/29 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه سی‌ و سوم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوس
فقه العروة- اجتهاد، تقلید، مرجعیت و زعامت (1403-1404) - جلسه 34.mp3
14.23M
💠 (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه سی‌ و چهارم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المسألة الثانية و العشرون صفحات : 149 و 150 تاریخ جلسه : 1403/08/30 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
با حضور و سخنرانی آیت الله علیدوست برگزار می گردد: ❇️ نشست علمی: ماهیت حکمرانی قضائی 🗓 زمان: پنج شنبه، ۱۴۰۳/۰۹/۰۱، ساعت ۱۰ صبح 🏢 مکان: بلوار جمهوری، کوچه ۲، فرعی اول سمت چپ، ساختمان انجمن‌های علمی حوزه، سالن همایش ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: ▫️ حوزه های علمیه احتیاج به تحول دارند... ▫️حوزه علمیه برای مردم و تبلیغ و پیش برد دین و ایجاد حاکمیت دینی است... ▫️ اینی که حوزه خودش را از لوازم حاکمیت دینی برکنار بداند، نامعقول است. این اصلا معنا ندارد. حوزه برای این است، چون لیظهره علی الدین کله است... ▫️ حوزه های علمیه باید در این جهت حرکت کنند... 🕌 گفتمان فقه مضاف حوزه خراسان 🆔 @feqhemozaf_khorasan
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #تفسیر_قرآن کریم متن پیاده‌سازی جلسه جلسه پنجم - سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠
006-1403.08.30-tafsir.4.pdf
129.3K
💠 کریم متن پیاده‌سازی جلسه جلسه ششم - سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : تفسیر سوره مبارکه بقره تاریخ جلسه : 1403/08/30 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 پیاده سازی #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه سی‌ و سوم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 ا
14030830-feqh-034.pdf
115K
💠 پیاده سازی (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه سی‌ و چهارم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المسألة الثانية و العشرون صفحات : 149 و 150 تاریخ جلسه : 1403/08/30 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
✍️ برگه صفحات 307 و 308 خارج اصول فقه - دور دوم - سال چهارم موضوع : المقصد الأول فی الاوامر/ فی ما
409.pdf
206.5K
✍️ برگه صفحات 309 و 310 خارج اصول فقه - دور دوم - سال چهارم موضوع : المقصد الأول فی الاوامر/ فی ما يتعلق بصيغة الامر تاریخ : 1403/09/03 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #فقه_العروة (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه سی‌ و چهارم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علید
فقه العروة- اجتهاد، تقلید، مرجعیت و زعامت (1403-1404) - جلسه 35.mp3
14.91M
💠 (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه سی‌ و پنجم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المسألة الثانية و العشرون صفحات : 149 و 150 تاریخ جلسه : 1403/09/03 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_اصول_فقه_دور_دوم جلسه بیست و هشتم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع :
مقصد اول اصول فقه (1403-1404) - جلسه 29.mp3
20.87M
💠 جلسه بیست و نهم، سال تحصیلی 1403-1404 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المقصد الأول فی الاوامر/فی ما يتعلق بصيغة الامر تاریخ جلسه : 1403/09/03 صفحات : 309 و 310 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
خطر اخباری گری معاصر .mp3
1.57M
💥 خطر اخباری‏گری معاصر 🎙آیت الله ابوالقاسم ما امروز با جریان اخباری‏گری مواجهیم... البته اخباریین معاصر، تقلید را انکار نمی‏کنند، اصول فقه را می‏پذیرند و کتاب هم می نویسند، و سال‏ها هم بحث می‏کنند؛ اما در مقام عمل و فتوا، گاه اثری از آن دیده نمی‏شود! اخباری‏گر معاصر، فقط در عرصه فقه حضور ندارد، بلکه در غیر فقه هم وجود دارد. الان یک سری مبلغ، منبری و نویسنده داریم که هر خبری[حدیثی] را ببینند بالای منبر، در تلویزیون و... می‏گویند. نه اقتضائات زمان و مکان را لحاظ می‏کنند و نه اقتضائات عقل را می‏بینند، و نه این روایت را در یک نظام حلقوی و هرمی سایر نصوص دینی مورد فهم قرار می‏دهند! اصولا توان چنین کاری در آنها وجود ندارد! منبع ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
نوآوری با بی_ادبی؟! - آیت الله علیدوست.mp3
2M
🔺انسان اگر یک نظریه و یا نوآوری دارد، چه ضرورتی دارد که بی‏ ادبی کند؟! / حملات گسترده علیه تراث اسلامی 🎤آیت الله انسان اگر یک نظریه و یا نوآوری دارد، یا یک مخالف دارد، چه ضرورتی دارد که بی‏ادبی کند؟ چرا حمله کند؟ چرا کار گذشتگان را نادیده بگیرد؟ بنده در چند قضیه اخیر، حرفم با بعضی از آقایان این است که اگر حرفی و نکته‏ای دارید، آن را درست جا بیندازید و بگویید گذشتگان بحث را تا اینجا آوردند، ولی این موارد مانده و من روی اینها نظر دارم. چرا ما باید به تراث و آثار گذشتگان حمله کنیم؟ سوگمندانه باید عرض کنم –از روی اطلاع عرض می‏کنم- که ما هیچ زمانی مثل امروز، حملات و هجمه‏های این‏چنینی به تراث شیعی و اسلامی نداشته‏ایم! بله! ما دوران زیادی پشت سر گذاشته‏ایم و هجمه‏های مختلفی نیز وجود داشته است، اما آنها سخت‏افزاری بوده و مثلاً کتاب‏های شیعه را می‏سوزاندند (مثلا مشهور است که در زمان صلاح‏الدین ایوبی یک هفته حمام‏های لبنان با کتاب‏های شیعه گرم می‏شد!). اما این حمله‏ها، سخت افزاری بود. حملات امروزی اما، نرم‏افزاری است و با عناوین حوزوی انجام می‏شود! رفتار کتاب سوزی است در قالب نرم آن! ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh