eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
247 دنبال‌کننده
703 عکس
34 ویدیو
75 فایل
☑️ کسی که حرفای این کانال را جدی بگیره، خره. 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
روند آینده اجتهاد - شهیدسیدمحمدباقر صدر - نشریه فقه اهل بیت - بهار1374 - شماره1.pdf
348.4K
📝 #دانلود #مقاله #فقهی #اصولی خواندنی و راهبردی 📌 «روند آینده #اجتهاد» 👤 نوشته استاد شهید آیت‌الله سیدمحمدباقر #صدر 📇 نشریه فقه اهل بیت - بهار1374 - شماره1 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📝 #دانلود #مقاله #فقهی #اصولی خواندنی و راهبردی 📌 «روند آینده #اجتهاد» 👤 نوشته استاد شهید آیت‌الله س
روند آینده اجتهاد - شهیدسیدمحمدباقر صدر - نشریه فقه اهل بیت - بهار1374 - شماره1.zip
148K
📝 #دانلود متن #مقاله خواندنی و راهبردی 📌 «روند آینده #اجتهاد» 👤 نوشته استاد آیت‌الله #شهیدصدر 📇 نشریه فقه اهل بیت - بهار1374 - شماره1 🌐 @aliebrahimpour_ir
هدایت شده از تاملاتی در روش‌شناسی فقه
📌 | 🔖 آثار در آیات و روایات، ارزشی و است و در هیچ آیه و روایتی اثر منفی و ناهنجاری به عقل نسبت داده نشده است. 📓 فقه‌وعقل، علیدوست، ص۴۹. 🌐 @ravesh_feqh
📌درد و دل #ابن_سینا درباره #حکمت_مشا 🔖 ...از ترس اینکه در روز روشن شک نکنند، مماشات کردم و اشتباهات‌شان را نگفتم. 📕 ابن‌سینا، حکمت مشرقیین، ص۳. 📖 علی #امینی_نژاد، آموزش حکمت #اشراق، ص۹. [ #برش #ازکتاب] 🌐 @aliebrahimpour
📌 ضرورت و جریان‌شناسی 🌺 مشکل اساسی جریان شناسی های موجود و نیاز اصلی جریان شناسی برای تثبیت شدن به عنوان یک دانش میان رشته ای، تنقیح روش شناختی آن است. جریان شناسی تنها زمانی می تواند اعتبار علمی پیدا کند که الگویی آگاهانه و منضبط در روش شناسی خود داشته باشد. هدف این پژوهش نیز آگاهانه کردن فرآیند جریان شناسی است. آگاهانه کردن فرآیند (=سازوکار) جریان شناسی، به معنای احصاء قدم به قدم تمامی مراحل فرآیند و ارتباطات آن ها برای رسیدن به یک برآیند (=نتیجه) –که در اینجا شناخت جریان است- می باشد؛ به عبارت دیگر، در منقح سازی و آگاهانه کردن فرآیند، کوشیده می شود، هرگونه حفره یا خلاء موجود در مسیر فرآیند شناسایی شود؛ حفره و خلاءهایی که ممکن است در ایجاد برآیند و نتیجه، خلل یا آسیب وارد کند. آگاهانه شدن یک فرآیند، غیر از اینکه به آن قدرت تعمیم می دهد و می توان در موقعیت های مشابه برای حل مسائل نظیر، از آن استفاده کرد، برای اعتبارسنجی معرفتی فرآیند زمینه سازی می کند و بر اساس آن می توان فرآیند را منضبط کرد و ارتقا بخشید. 🔖 بخشی از / «منطق » [در دست تالیف] - 97.8.5 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 جایگاه در مطالعات 🍀 متغیرشناسی علاوه بر طراحی شبکه مسائل، در مرحله ی تحلیل اطلاعات و نتیجه گیری و سپس مدل سازی نیز، کاربرد دارد. از آنجا که فرضیه تنها بعد از تایید منطق و تئوری صدق تحقیق، به نظریه تبدیل می شود، در مطالعه میان رشته ای، نیازمند منطق متناسب با موضوع، یعنی منطق سیستم ها هستیم. منطق سیستم ها بر اساس سیستم ایده آل، متشکل از متغیرهای ثبوتی و نفس الامری در نسبتی بهینه و دارای انسجام است. (متغیرها+انسجام=منطق سیستم ها) سیستم پویا و زنده، اجزای خود را به گونه ای سامان می دهد که نه تنها حیات خود را تضمین کند (حرکت به سمت کنترل آنتروپی و بی نظمی)، بلکه در مسیر رشد باشد و به نظم مستحکم تری دست یابد. منطق سیستم ها به مثابه پازلی است که تک گزاره های تولیدی از مسائلِ شبکه ی مسائل، در آن جای گذاری می شوند. متغیرها، شیارهای خالی پازل هستند که هر گزاره بایستی در آن شیارها جای گذاری شود. در منطق سیستم ها، زمانی حکم به صحت پازل چیده شده می شود که اجزا در انسجام با یکدیگر باشند و مدلی معنادار را بسازند. 🔖 بخشی از / «منطق » [در دست تالیف] - 97.8.5 🌐 @aliebrahimpour_ir
حاجی! 😔 می‌گفتیم «موشکلات کثیر»! می‌گفتی: «ما کو موشکلات؟!☺️» بیا اینم مشکلات! 😭😩 لبخند تو شده مشکل. خب آخه لامروت! حداقل یکم تو این عکسات نخند... نخند دلمون آتیش نگیره؛ همه عکسات با لبخند... 😭 نخند... تو رو خدا نخند...😭 [استاد عزیزم؛ شهادتت حین روضه اربعین مبارک - 97.8.10] 🌐 @aliebrahimpour_ir
«از سال 1375 وارد حوزه علمیه قم شدم و ....» و... و... و... و 1397 در راه سیدالشهدا شهید شدم. وبلاگ استاد شهید دهقانی؛ کارشناس احکام 👇🏻 🔗 http://talabeh75.blogfa.com/ 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 تفاوت استفاده نسبی‌گرایانه با حقیقت‌گرایانه از تئوری 🍀 تئوری انسجام گروی، پس از ناتوانی و ناامیدی فیلسوفان علم از دستیابی به معرفت مطابق با واقع، در اوایل قرن بیستم ارائه شد. به اعتقاد این دسته از نظریه پردازان، فیلسوف علم صرفا به تحلیل مجموعه ای از ادراکات حسی می پردازد که هیچ راهی برای حقیقی و صادق دانستن آن ها وجود ندارد و صرفا از راه انسجام یک قضیه با مجموعه گزاره ها می توان صادق و حقیقی بودن آن را دریافت. در واقع بر مبنای نظریه انسجام گروی، صدق فقط و فقط در پرتوی انسجام معنا دارد. به عبارت دیگر، عناصر و تک گزاره ها به خودی خود راهی به صدق و کذب ندارند و اساسا صدق و کذب بردار نیستند. چنانکه دانسته شد، استفاده ی منطق سیستم ها از انسجام گروی، بنابر پارادایم علم اسلامی، در بستر مطابقت با واقع است. در واقع انسجام گروی، تئوری صدق قضایا در لایه های بعدی معرفت (لایه ی کشف کلیت و یکپارچگی) است، نه در تمامی لایه ها و مبادی معرفت. انسجام گروی داغ در معرفت شناختی، هر عنصر را به خودی خود فاقد معنا می داند و این انسجام است که به عناصر معنا می بخشد. اما بنابر استفاده منطق شبکه ای از انسجام، تک تک عناصر قبل از آنکه جزئی از مجموعه باشند، از روش و دانش خاص خود، ریشه گرفته و موجه سازی شده اند و در مرحله ی بعدی برای قرار گرفتن در ساختاری شبکه ای، به تئوری صدق ثانوی (انسجام گروی) نیاز پیدا کرده اند. این نکته مهم، فرق اساسی استفاده پارادایم علم اسلامی و پارادایم های رقیب از انسجام گروی است. 🔖 / بخشی از «منطق » [در دست تالیف] - 97.8.13 🌐 @aliebrahimpour_ir
السلام علیک یا اباعبدالله السلام علیک یا اباعبدالله السلام علیک یا اباعبدالله
📌« و » 🍁 حضرت آیت‌اللّه جوادی آملی، دو سال پیش واژه‌ی « » را به ادبیات سیاسی-اجتماعی ما افزودند. این واژه بعد از چندماه به عرصه فرهنگ و نیز وارد شد و « » را متولد و جنجال‌های فراوانی را به‌پا کرد. هرچند برخی اندیشوران با این ادبیات و اصطلاح‌گذاری اجتماعی موافق نیستند، اما به نظر می‌رسد این واژه به‌خوبی می‌تواند عمق برخی فجایع را نشان بدهد و از بار معنوی خود برای ایجاد تنبُّه استفاده کند. 🍁 در این میان، شاید -وحتما- بتوان از چیزی به نام «دیاثت ایمانی و دیاثت دینی» نیز نام برد. اگر سیاسی یا دیاثت فرهنگی را مذموم و بد می‌دانیم، به مراتب دیاثت ایمانی، فاجعه‌بارتر و مخرب‌تر و مصداق واقعی خَسِرَالآخِرَة است. دیاثت یعنی ؛ و چنان‌چه دیاثت سیاسی یعنی بی‌غیرتی سیاسی و دادن مملکت به دست اجانب؛ دیاثت دینی و ایمانی یعنی بی‌غیرتی دینی و دادن دین به اجنبی! دیاثت ایمانی و دینی، یعنی دین و ایمان‌مان را به چیزی وانهیم که ارزشش را ندارد. دیاثت ایمانی و دینی، یعنی و معامله‌ی دین! 🍁 مثلا دیاثت ایمانی می‌تواند این باشد که تمام هویت و و زندگی و خانه‌وکاشانه و محل کارمان و... همه‌و‌همه از باشد و عملی (مثلا ) را در زمانی حرام و ممنوع بدانیم و با تمام وجود با آن مبارزه کنیم و گریبان چاک و فریاد وااسلاما سر دهیم و دقیقا در همین زمان بر اساس بغض‌های شخصی‌مان، آنقدر از این اتاق به آن دفتر و از این جلسه به آن محفل برویم و آتش‌بیار معرکه شویم که رابطه نهاد عامل با نهاد دین قطع شود و به‌خاطر پچ‌پچ‌های درگوشی ما با پدرمان و این‌وآن، روابط دولت با مراجع بگسلد و اند‌ک امید‌های اصلاح نیز به کلی خراب شود. 🍁 اما دقیقا همان عملی که حرامش می‌دانستیم و قربه‌الی‌اللّه برایش گریبان چاک می‌دادیم، در زمان دیگری توسط عاملان دیگری که حضورشان را الطاف خفیّه -بلکه جلیه- الهی می‌دانیم، انجام شود و رگمان که باد نکند هیچ، کک‌مان هم نگزد! 🔥 به نظر نمی‌رسد این حجم از و ایمان‌فروشی را بتوان با واژه‌ای دیگری غیر از «دیاثت ایمانی» نشان داد. 🍁 البته چنان‌که احتمالاً همگی می‌دانیم، تحقق چنین دیاثتی بسیار دور از ذهن است و چنین چیزی جز در افسانه‌های مادربزرگ‌های قصه‌گوی جابلقا و جابلسا، بعید است پیدا شود. حرف از چنین دیاثتی با این حجم و این مثال، فقط برای ما نقش تذکاری دارد! و چه خوب است تذکار: «وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِينَ». راست گفت خداوند والا و بلندمرتبه. //پایان// | | [انتشار در بااندکی تغییر 👇] 🖇 mobile.rasanews.ir/data?id=585847 🖇 rasanews.ir/detail/News/585847/2067 🌐 @aliebrahimpour_ir [97.8.29]