eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
248 دنبال‌کننده
706 عکس
34 ویدیو
75 فایل
☑️ کسی که حرفای این کانال را جدی بگیره، خره. 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
📌تلاوت ؟ 🔸1.خدا در سوره بقره، آیه121 می‌فرماید: «الَّذينَ آتَيْناهُمُ الْكِتابَ يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلاوَتِهِ أُولئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَ مَنْ يَكْفُرْ بِهِ فَأُولئِكَ هُمُ الْخاسِرُونَ؛ كسانى كه به آنان كتاب دادهايم و آن را چنان كه بايسته است مىكنند، اينانند كه به آن ايمان دارند، و كسانى كه به آن كفر ورزند، خود زيانكار خواهند بود.» 🔸2. در این آیه، یک حصر وجود داره: کیا ایمان دارند؟ فقط اونایی که می‌خونن! 🤔 🔸3. این ، نکته‌ی خیلی مهمی داره! یعنی مسیر از تلاوت قرآنه. البته این، بدین‌معنانیست‌که با تلاوت کار تمومه؛ روایات، ابعاد قضیه رو روشن کردن. اما اون چیزی که قطعی میشه برداشت کرد، اینه که «نفسِ تلاوت» اهمیت داره. هرچند منزلگاه محض نباشد، یگانه گذرگاه است. 🔸4. بهترين اعمال در شبها و روزهاى ماه مبارك رمضان قرآن است؛ زيرا قرآن در ماه مبارك رمضان نازل شده است و در حديث آمده است كه: هر چيزى را بهارى است و بهار قرآن ماه رمضان است. 🔸5. تلاوتمان را نیت یکی از کنیم. این‌کار علاوه بر اینکه و تلاوت کامل ما را تضمین می‌کند، به تلاوت می‌دهد. ثوابش را می‌کند. (زاد المعاد، صفحه 109) - در روایات هم آمده که پاداش چنين كسى آن است كه در روز قيامت در سايه آن بزرگواران باشد. (اقبال، صفحه 110) 🔸6. برنامه های تلاوت معمولی جزءخوانی که معمولا به صورت ترتیل‌اند، یک‌ساعته‌اند. اگر زمانش را ندارید، تلاوت‌های را توصیه می‌کنم. (تحدیر روشی از تلاوت قرآن است که قاری در آن علی‌رغم رعایت کردن قواعد تجوید، از سرعت در خواندن نیز بهره می برد، از این رو در زمان یکسان نسبت به ترتیل و تحقیق تعداد آیات بیشتری تلاوت می شود.به دلیل سرعت بالا در تلاوت از این روش برای مجالس ختم قرآن کریم نیز می توان بهره برد.) تلاوت‌های تحدیر را با یک می‌توانید از اینترنت دانلود کنید. 🔸7.داشتن یک تفسیر ساده و دم‌دستی مفید است. آیه‌های مختلف را که می‌بینید، سوال برایتان پیش می‌آید، سریع نگاه می‌کنید و را می‌برید... ترجمه قرآن‌براساس‌المیزان، (کار مجموعه‌ی آیت‌الله مکارم) یا تفسیر یا برای این‌کار خوبند. فایل‌های پی‌دی‌اف و نرم‌افزارهای رایگان همه‌شان در اینترنت ریخته! 🔸8 .«قدر اين ماه رمضان را بدانيم؛ سال گذشته در همين ماه رمضان كسانی از دوستان ما بودند،اما امسال . "بسا تیر و دی‌ماه و اردیبهشت‌/ بیاید که ما خاک باشیم و خشت"...» 🗓 نگارش در: 1396/3/25 - ابتدای ماه مبارک [ ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
و ⁉️ 🔸 را با حفاظت بر اصول و ارزشها . بايد حفظ بشود؛ اين غير از تحجر است. 🔸معناى تحجر اين است كه ما نيازهاى ضرورى و لازم را براى حركت علمى خودمان نديده بگيريم؛ اين، معناى تحجر است. 🔸اگر چيزى براى پيشرفت علمى شما لازم است، بايد آن را فراهم كنيد. اگر راهى ، يا بىخطر، يا پربارتر است، بايد آن راه را شناسايى كنيد، بعد هم وسايل حركت از آن راه را فراهم كنيد. برو برگرد ندارد! اگر دو پا را در یک کفش کردید و گفتید: «نه آقا، من ، حالا هم از این طرف میروم»، طبیعی است که خراب خواهد شد و می‌خورد. تحجر در حوزهها نبايد باشد. 🗓بیانات در دیدار طلاب حوزه‌ی علمیه‌ی مشهد - 1376/4/22 🌐 @aliebrahimpour_ir
- 📌 موضوع: بررسی چرایی تأکیدات رهبری بر تنظیم و اجرای 🖌 تیتر انتخابی من: «این از اوایل انقلاب، جزو بود...» 🗓 نوشته 1396/3/20 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#یادداشت - #مقاله 📌 موضوع: بررسی چرایی تأکیدات رهبری بر تنظیم و اجرای #سندتحول #بنیادین 🖌 تیتر انتخ
🔰الحمدلله بعد از یک‌هفته کار به‌شدت متمرکز، نوشتن این مقاله-یادداشت تموم شد. موضوع و قالب سختی نبود، جمع‌بندی و ساختاردهی‌اش یکم کار بُرد. مقاله-یادداشت مفصل: 4479کلمه. ✅موضوع: بررسی چرایی تأکیدات مقام‌معظم‌رهبری بر تنظیم و اجرای آموزش‌وپرورش ✅تیتر انتخابی من: «این از اوایل انقلاب، جزو بود...» ✅توضیح و معرفی: 🔸این مقاله‌ی بسیار کاملی شد. من برای این کار، کل بیانات امام درباره‌ی ‌شورای‌عالی‌انقلاب‌فرهنگی و همچنین کل بیانات آیت‌الله خامنه‌ای از سال 68 تا سال 96 در دیدار با معلمین و مسئولین آموزش و پرورش و در دیدار با شورای عالی انقلاب فرهنگی، مطالعه کردم. یک حجم بسیاربسیار انبوه! تقریبا تمام نکات موجود در این بیانات که مرتبط با موضوع بودند، در متن منعکس شده. لذا جمله‌بندی‌ها دقیق و حساب‌شده هستند. 🔸تمام تلاش من در این متن این بوده که در یک خط روایی، تحول رو توضیح بدم. کسی که این خط روایی رو از اولش طی کنه، شناخت موطن امروز براش بسیار آسان هست. یعنی در این متن نشون دادم بحث نوسازی و تحول سیستم آموزشی از کجا آغاز شد (سال59) و چه مسیر پرفراز و نشیبی داشته و کل کشور چقدر تجربه و زحمت و توان صرف کرده تا امروز به چیزی به‌نام سندتحول‌بنیادین دست پیدا کرده. لذا شناخت این مسیر نشون میده این جمله آقا یعنی چی؟ «اینجا ایران است، اینجا جمهوری اسلامی است. نظام آموزشی ما را چهار نفر بنشینند در یونسکو بنویسند! چرا؟ این همان مسئله‌ی است. (۹۶/۳/۱۷)» . 🔹پ.ن: قرار است در نشریه چاپ شود مثل اینکه.😃 . ✅بخش‌هایی از متن: 🔶مقدمه: مقاله حاضر «چرایی تأکیدات مقام‌معظم‌رهبری بر تنظیم و اجرای سند بنیادین تحول آموزش‌وپرورش» را در 3فراز بررسی می‌کند. در فراز اول با بیانی روایی-گزارشی، با هدف تبارشناسی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، دغدغه‌ی تحول نظام آموزشی بررسی می‌شود. در فراز دوم دلایل و لوازم تحول بنیادین از منظر مقام‌معظم‌رهبری طرح می‌گردد. در فراز پایانی، دغدغه‌های بعد از تدوین سند تحول و راه‌کارها و لوازم اجرایی آن اشاره خواهند شد. در فراز اخیر، به تناسب بحث، به «ابلاغ سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش‌وپرورش» نیز اشاره می‌شود. 🔶سخن آخر: نظام جمهوری اسلامی بعد از 38سال و پس از تجربه‌ها و افت‌وخیزهای فراوان توانسته نخبگان و نوابغ‌اش را برای اجرای بنیادین انقلاب فرهنگی در یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها -یعنی آموزش‌وپرورش- بسیج کند و با تلاش‌های فراوان به موطنی دست‌یافته است که با در دست‌داشتن سندهای پخته و عمیق و بومی، به استقلال فرهنگی -که سخت‌ترین نوع استقلال است (15/ 02/ 1372) - دست یابد. در این میان وادادگی فرهنگی و دست‌درازی به سوی سندهای چه معنا و موجودیتی دارند؟ 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#گزارش #یادداشت #مقاله 🔰الحمدلله بعد از یک‌هفته کار به‌شدت متمرکز، نوشتن این مقاله-یادداشت تموم شد.
☑️ #مقاله «این از اوایل انقلاب، جزو #آرزوها بود...» نوشته علی ابراهیم‌پور. 🔘 پنجمین شماره ماهنامه #رسائل؛ (اندیشه حوزه علمیه عصر انقلاب) ویژه تیر۱۳۹۶. [(96.5.19) در گیشه] 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
☑️ #مقاله «این از اوایل انقلاب، جزو #آرزوها بود...» نوشته علی ابراهیم‌پور. 🔘 پنجمین شماره ماهنامه #ر
🔲«حاشیه‌ای بر سند 2030» دومین پرونده این ماهنامه است. 🔳 #مقاله حقیر با موضوع «چرایی تأکیدات مقام‌معظم‌رهبری بر #سندتحول» در همین پرونده در صفحات 150 الی 155 چاپ شده است. 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
🔲«حاشیه‌ای بر سند 2030» دومین پرونده این ماهنامه است. 🔳 #مقاله حقیر با موضوع «چرایی تأکیدات مقام‌معظ
🔴پنجمین شماره ماهنامه ؛ (اندیشه حوزه علمیه عصر انقلاب) ویژه تیر۱۳۹۶ به سردبیری مسعود معینی‌پور با قیمت 10000تومان منتشر شد.🔊 ⭕️این ماهنامه با آثار و گفتارهایی از: سید احمد مددی موسوی، علی لطیفی، موسی حقانی، طاهره همیز، مهدی فیض و علی ذوعلم همراه است. شماره جدید رسائل شش پرونده با نام‌های «جریان شناسی حجاب»، «حاشیه‌ای بر سند 2030؛ فرهنگ کنش‌گری و واکنش‌گری»، «انسان خمینی»، «تاریخ علم»، «رصد» و «کتاب؛کالبد جاودان اندیشه» را در بردارد. 1⃣ پرونده نخست رسائل با عنوان "جریان شناسی حجاب" می‌کوشد تا مساله حجاب را با رویکردی اجتماعی، مورد نقد، کنکاش و جریان شناسی قرار دهد. 2⃣ "حاشیه‌ای بر 2030" دومین این ماهنامه، فارغ از نگاه‌های سیاسی به دنبال پاسخگویی به این سؤال کلیدی است که چرا برای اداره نظام در خارج از کشور نگاشته شده است. ( 🔔 ) 3⃣ موضوع سومین پرونده "انسان خمینی" است که به بررسی هویت اجتماعی، دغدغه‌ها و پروژه‌های فکری نسلی از فرزندان امام خمینی(ره) همچون مرحوم «روح الله نامداری» پرداخته است. 4⃣ پرونده پایانی رسائل با عنوان "تاریخ علم" می‌کوشد جایگاه و کارکردهای تاریخ علم و همچنین تطورات معنایی آن‌را در علوم، بررسی نماید. در این پرونده موضوع تاریخ علم در تمدن اسلامی و انواع مواجهه آن با علم مدرن در تاریخ معاصر بررسی شده است. ◀️ بسته "رصد" می‌کوشد نگاهی گذرا به تحولات و جریانات درون و برون حوزوی که نسبتی با نهاد دین و حوزه دارند داشته باشد. در این بسته تحولات و جریانات مجامع و نهادهای علمی حوزوی و همچنین جریان فکری شخصیت‌های اثرگذار و تطورات علمی و کنشگری‌های اندیشمندان و پژوهشگران نسبت به موضوعات و مسائل معاصر رصد شده است. ◀️ بسته "کتاب" نما و نمایشی از مواجهه و کنش علمی و تألیفی جبهه انقلاب در مقابل مسئله‌های اجتماعی است. در این بسته کتابها، کنش‌گران و بازی‌گران حوزه کتاب با عنوان "کتاب، کالبد جاودان اندیشه" ارائه شده است. 📰🗞 علاقه‌مندان می‌توانند این نشریه را از روزنامه‌فروشی‌ها و گیشه‌های معتبر سراسر کشور تهیه و یا با شماره تلفن‌های ۰۲۵۳۷۷۴۸۳۰۱- ۰۹۱۹۲۹۵۰۷۹۹ تماس حاصل فرمایند. 🌐 @RasaelMags ✅ پ.ن: مقاله‌ی بنده در موضوع «بررسی چرایی تأکیدات مقام‌معظم‌رهبری بر تنظیم و اجرای آموزش‌وپرورش» با عنوان «این از اوایل انقلاب، جزو بود...» در پرونده پرونده‌ی دوم این شماره، در صفحات 150 الی 155 چاپ شده است. 🌐 @aliebrahimpour_ir
- جدید ✅موضوع: بررسی نقش در جریان با تاکید بر نقش ✅تیتر انتخابی من: «رهبرِ فرهنگیِ انقلابِ اسلامی» 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#یادداشت - #مقاله جدید ✅موضوع: بررسی نقش #علامه_طباطبایی در جریان #انقلاب_اسلامی با تاکید بر نقش #فک
- 🔰جزو آخرین کارهایی که در دقایق پایانی سال 95 در قم انجام دادم، نوشتن این یادداشت بود. از خوب حادثه، شیرین‌ترین یادداشتی بود که در سال 95 نوشتم. هرچند به‌علت کمبود وقت و استرس تحویل، شدیدا از لحاظ روحی در فشار بودم، اما لذت‌بخش‌ترین موضوع و شیرین‌ترین یادداشتم شد. چسبید! ☺️😊 ✅موضوع: بررسی نقش در جریان با تاکید بر نقش ✅تیتر انتخابی من: «رهبرِ فرهنگیِ انقلابِ اسلامی» ✅توضیح و معرفی: 🔸علامه را کسی نیست نشناسد. مهم‌ترین اثر علامه، تفسیر المیزان است که بی‌حساب نیست اگر بگوییم جزو اعجازهای علمی قرن است! مثلش نیامده و نخواهد آمد! این حرف من نیست؛ حرف کارشناس‌های این زمینه است، مثل شهید مطهری. غیر از تفسیر، علامه عجوبه‌ی فلسفه هم هست. جریان اسلامی با علامه تحول می‌یابد. علامه سردمدار جریان در حکمت اسلامی است. در استخوان‌داری و وزانت علمی علامه شکی نیست. اما گاهی شبهه‌ای درباره‌ی نسبت علامه و انقلاب مطرح می‌شود. بعضی‌ها هم سوء استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند علامه را مصادره کنند. 🔸در این یادداشت، بر اساس تئوری ، جایگاه علامه در ایجاد و بقای مشخص شد و شواهد و نتایجش ارائه گردید. این موضوع قابلیت تبدیل به یک مقاله‌ی علمی-پژوهشی را دارد. به نظرم یادداشت قوی و پخته‌ای شد، تا اساتید و محققان چه نظری بدهند... . 🔹پ.ن: فکر می‌کنم در ویژه‌نامه‌ی «علامه طباطبایی» جامعه‌المصطفی برای طلاب خارجی کشورها قرار بود به زبان‌های مختلف ترجمه و منتشر شود.😃 . 🖋علی.ا . ✅بخش‌هایی از متن: 🔶جمع‌بندی: در مجموع به نظر می‌رسد در عین ارتباط نزدیک و صمیمی علامه طباطبایی و امام ، در فرآیند انقلاب اسلامی، متناسب با روحیات شخصی و مقتضیات زمانی، تقسیم مسئولیت نانوشته‌ای بین این دو شخصیت شکل می‌گیرد. امام خمینی، رهبری را بر عهده می‌گیرند و علامه طباطبایی، رهبری را عهده‌دار می‌شوند. 🗓 نوشته 1395/12/24 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 موضوع: زندگی از زمان بازگشت از نجف به تبریز و کوچ از تبریز به قم تا رحلت. 🖌 تیتر انتخابی من: «صبر و شکوفایی» 🗓 نوشته 1396/1/20 🌐 @aliebrahimpour_ir