eitaa logo
عین قاف
160 دنبال‌کننده
774 عکس
208 ویدیو
11 فایل
اینجا دقيقا سیاره ی رنج است... ارتباط با خودم @alighp2000
مشاهده در ایتا
دانلود
عین قاف
تاثیر رسانه علی قربانی پور ✍ در حوزه ی علوم ارتباطات و رسانه، یکی از مهم‌ترین نظریه های موجود، نظریه ی تأثیر است. در ذیل نظريه ی تاثیر رسانه، دو نظریه ی 1. نظریه استفاده و رضایت (Uses and Gratifications Theory) و 2. نظریه جهانی‌سازی فرهنگی (Cultural Globalization Theory) قرار می گیرند. نظریه ی استفاده و رضایت که اولین بار توسط الیهو کاتز، جامعه شناس آمریکایی _اسراییلی در دهه 50 تا 60 میلادی طرح شد، به این مساله اشاره دارد که مخاطب رسانه و محصولات رسانه ای، مخاطب منفعلی نیست و خودش برای ارضای نیازهای مختلف خود اعم از؛ نیاز به اطلاعات نیاز به سرگرمی نیاز به هویت اجتماعی نیاز به ارتباطات اجتماعی رسانه و محصول رسانه ای مورد استفاده ی خود را انتخاب میکند. در میان این نیازها به هویت اجتماعی اشاره شده است. هويت جمعی یکی از عوامل تقویت و حیات جامعه است که در داشتن ارزشهای مشترک، دغدغه‌ های مشترک و الگوهای مشترک بین افراد جامعه تعريف میشود. دکتر فرامرز رفیع پور در کتاب آناتومی جامعه به این مساله اشاره میکنند که هویت جمعی احساس تعلق به گروهی خاص است که بر اساس هرکدام از مولفه های، فرهنگ، مذهب، تاریخ، قومیت، زبان و.... شکل میگیرند. رسانه در تقویت این احساس هویت جمعی و هویت اجتماعی، میتواند بر اساس نظریه ی استفاده و رضایت، موثر واقع شود. در امارهای مخاطبان دو سریال مطرح ترکی که در یادداشت قبلی نام بردیم، بیشتر از همه نام کشورهایی مثل افغانستان، پاکستان، بنگلادش و... به چشم می خورد. به نظر می رسد یکی از دلایل بازخورد بالای این سریالها در این کشورها، همین نیاز به هویت جمعی و تقویت ان در سریالهای مذکور بر اساس‌ دین مشترک و هدف مشترک است. کشورهایی که نام برده شدند، سالها درگیر اتفاقات مختلف و سرکوب و حوادث گوناگون بوده اند، لکن خلأ یک هویت جمعی، یک اعتماد به نفس فراگیر و یک قهرمان و اسطوره را همیشه احساس کرده اند. در ذیل نظریه تاثیر، آپادورای و کاستلز به عنوان دانشمندان حوزه ارتباطات و جامعه شناسی، اولین بار نظریه جهانی سازی فرهنگی را طرح کرده اند. در این نظریه گفته شده است که جهانی‌سازی فرهنگی به معنای گسترش فرهنگ‌ها، ایده‌ها و ارزش‌ها از یک کشور به کشورهای دیگر است. این فرآیند می‌تواند از طریق رسانه‌ها، فناوری، مهاجرت و تجارت فرهنگی صورت گیرد. در این نظریه، رسانه‌ها به عنوان ابزارهایی برای انتقال فرهنگ و ارزش‌های یک کشور به کشورهای دیگر عمل می‌کنند. به نظر می رسد دو سریال kuruluş و diriliş توانسته اند بعلاوه ی انتقال مفاهیم اسلام سیاسی بر مبنای اسلام گرایی اخوانی_سلفی، مولفه های فرهنگی خاص منطقه ی آناتولی را نیز به سایر نقاط جهان انتقال دهند. در این خصوص در یادداشت بعدی مفصل تر اشاره خواهد شد. پ. ن: تصاویر مربوط به حضور بوراک اوزچیویت، بازیگر نقش اول سریال kuruluş در کشور بنگلادش و استقبال مردم از اوست. ادامه دارد...... کانال عین قاف 👇👇👇 https://eitaa.com/alighorboo
در باغ شهادت بازِ باز است....
13.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌لاریجانی: حامل پیامی از سمت رهبر انقلاب برای نبیه بری بودم 🔹دوستان و دشنمانتان را بشناسید، ما به دنبال حل مسائل هستیم آنهایی که به هم میزنند نتانیاهو و دار و دسته‌ی او هستند. @eghtesadonline
عین قاف
📌لاریجانی: حامل پیامی از سمت رهبر انقلاب برای نبیه بری بودم 🔹دوستان و دشنمانتان را بشناسید، ما به د
من یک سوال دارم. مگر لاریجانی فاسد و منحرف و حامی فتنه و خائن و..... نبود؟ مگر همین الان در همین ایتا و در فضای مجازی و حقیقی، از طرف جماعت حزب اللهی، او به عنوان یک انسان خطرناک و ناجور معرفی نمیشود؟ پس چطور باز هم در شرایط حساس و برای امور مهم، رهبری از لاریجانی کمک می گیرد؟ چرا لاریجانی را نماینده ویژه و مامور ابلاغ پیام به نخست وزیر لبنان قرار می‌دهد؟ سایه ی انقلابیون زیادی سنگین نشده؟
به پیر به پیغمبر در این حرفها نشانه هایی است برای آنها که اهل فکر کردن هستند. دیروز عراقچی و قالیباف ، امروز لاریجانی، فردا هم لابد دیگران. الان دیپلماسی مقاومت دست کیست؟