هدایت شده از سید علی میرفخرایی/ سعیدیسم
حُرِّه دختر حلیمه سعدیه، خواهر رضاعى نبى اکرم (ص) روزى به کاخ حکومتى حجّاج بن یوسف ثقفى وارد شد.
حجاج از طرز برخورد او که خیلى وزین و بىاعتنا بود فهمید که یک زن معمولى نیست.
بعد از اینکه او را شناخت از او سؤال کرد:
تو حُرّه دختر حلیمه سعدیه اى؟
گفت: بلى
حجاج گفت:مدتى در انتظار دیدار تو بودم زیرا به من خبر رسیده که تو على را برتر از صحابه ٔپیامبر(ص) میدانى و او را بر ابوبکر ، عمر ، عثمان ، ترجیح مى دهى؟
حرّه گفت: نه تنها از صحابه، بلکه از تمام افرادى که از صحابه بهترند ، بالاتر و بهتر میدانم !
حجاج گفت:مقصود خویش را روشنتر بیان کن. کیست که بالاتر از اصحاب پیغمبر باشد؟
حرّه گفت: بهتر از اصحاب پیغمبر بسیارند از جمله آدم ، نوح ، لوط ، ابراهیم ، موسى ، سلیمان و ...
حجّاج ناراحت شده و گفت:
واى برتو ، چقدر ادّعاى بزرگى کردى که على (ع) را از بعضى انبیاء بالاتر و برتر شمردى اگر در این باره دلیل و برهانِ قوى اقامه نکنى تو را خواهم کشت.
حرّه با کمال شهامت، به قرآن شریف تمسک کرد و براى هر یک از ادّعاهاى خود دلیل قاطع از کلام خدا ، اقامه کرد و چنین گفت: اى حجّاج
قرآن درباره حضرت آدم میفرماید:
(وَ عَصى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى،آدم عصیان کرد)
ولى درباره حضرت على(ع) و خانوادهاش میفرماید :
(وَ کانَ سَعْیُکُمْ مَشْکُوراً)
سعى وکار شما موردتقدیر و ستایش است.
بعلاوه، خداوند متعال حضرت آدم را در بهشت آزاد گذاشت و فقط او را از گندم ممنوع کرد و فرمود:
(وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَه)
نزدیک این درخت نروید ولى او با همسرش، به نزدیک آن درخت رفتند و از آن خوردند.
امّا على(ع) در عین حالیکه تمام نعمتها بر او حلال بود اما از نان گندم هم نخورد.
حجاج با صداى بلند گفت:
اَحْسَنْتِ... اَحْسَنْتِ
بعد از او تقاضا کرد که برترى على (ع) را بر نوح و لوط بیان کند.
حرّه گفت: خداوند به عنوان مثال براى کافران زنهاى لوط و نوح پیامبر را نامبرده
که به آن دو بزرگوار، خیانت کردند گر چه همسر دو پیغمبرند، امّا این باعث
رفع عذاب آنها نخواهد شد.
روز قیامت به هر دو خطاب میشود: داخل شوید، به همراهى آنانکه داخل آتشاند
امّا حضرت على(ع) را همسرى است که خشنودى او خشنودى خداست
و خشم او خشم خداست.
حجاج گفت:اَحْسنتِ یا حرّه! قبول کردم امّا دلیل برترى على را بر ابراهیم بیان کن
حُرّه گفت: خداوند درباره حضرت ابراهیم (ع) در قرآن میفرماید:
(وَ اِذْقالَ اِبْراهیمُ رَبِّ اَرِنى کَیْفَ تُحْىِ الْمُوْتى قالَ اَوَلَمْ تُؤْمِنْ قالَ بَلى وَ لکِنْ لِیَطْمَئِنَّ قَلْبى)
خدایا به من بنمایان که چگونه
مردگان را زنده مى کنى
خطاب رسید:مگر تو ایمان نیاورده اى؟
عرض کرد، بلى ایمان آورده ام ولى میخواهم که مطمئن شوم خدا هم به او نمایاند.
امّا على(ع) جملهاى را فرمود که دوست و دشمن آنرا نقل کردهاند
حضرت در جواب صعصعة بن صوحان که وقتى پرسید:
یا امیرالمؤمنین تو بالاترى یا حضرت ابراهیم؟
فرمود: ابراهیم(ع) براى اطمینان قلبى خودش
به خداوند عرضه داشت:
(رَبِّ أرِنى کَیْفَ تُحْىِ الْمُوتى)
امّا من آنچنان اطمینان دارم
که اگر پردههاى غیبى از مقابل من برداشته شود بر یقین من افزوده نخواهد شد.
حجاج گفت: آفرین بر تو اى حرّه، استدلال بسیار خوبى کردى، حالا بگو برترى على بر موسى(ع) چیست؟
حرّه گفت: حضرت موسى(ع) وقتیکه در دفاع ازمظلوم یکى از یاران فرعون را کشت و به او خبردادند که طرفداران فرعون میخواهند تو را به قتل برسانند.
(فَخَرَجَ مِنْها خائِفاً یَتَرَقَّبُ)
او در حالیکه میترسید،از مصرخارج شد
و به سوى مدین رفت.
امّا حضرت على(ع) در لیلة المبیت
بهجاى پیامبر(ص) خوابید و جان خود را بدون واهمه فداى پیامبر کرد، این درحالى بود که خطر قتل او حتمى بود این عمل آن حضرت مورد تقدیر خداوندى قرار گرفت که میفرمایند:
(وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرى نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّه)ِ
بعضى از مردم جان خود را براى رضاى خدا مىفروشند.
حجاج گفت: احسنتِ، حالا دلیل خویش را بر فضلیت
على نسبت به حضرت سلیمان (ع) بیان نما
حرّه گفت:
حضرت سلیمان به خداوند عرضه داشت:
(رَبِّ اغْفِرْلى و هَبْ لى مُلْکاً لایَنْبَغىِ لاَِحَدٍ مِنْ بَعْدى)
پروردگارا! مرا ببخش و ملک و سلطنتى به من کرامت فرما که سزاوار احدى بعد از من نباشد.
امّا على(ع) درباره دنیا و بیزارى از ریاست آن فرمود:
(هَیْهاتَ ! غُرّى غَیْرى لاحاجَةَ لى فیک قَدْ طَلَّقْتُک ثَلاثاً لارَجْعَةَ)
اى دنیا ! از من دور شو و غیر مرا فریب ده من نیازى به تو ندارم من تو را سه طلاقه نمودهام و رجوعى در آن نیست.
📚 بحار الانوار.ج۴۶. ص ۱۳۴و۱۳۵و۱۳۶
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته امیرالمؤمنین علی علیه السلام و الائمه المعصومین علیهم السلام 🤲
عید شما مبارک
#رسولیسم_مذهبی
@rasoolism_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 غدیر آمده تا بفهماند سیاست به همه مربوط است
❇️ اهمیت غدیر
🔰 قاعده امامت، قاعده ولایت
#عید_غدیر
#امیرالمؤمنین
#رسولیسم
@rasoolism
این مذهبی های متمایل به رنگ صورتی و عاشق صادق شیرازی، میگن شماها شیعه سید علی هستین ، ما شیعه علی!اما بزرگترین ، تاکید میکنم بزرگترین جشن تاریخ شیعه برای غدیر رو ، سربازان سیدعلی برا مولاشون امیرالمومنین برگزار میکنند.
✍️ #رسولیسم
@rasoolism
لینک عضویت ویراستی:
https://virasty.com/Rasoulism
مهندس علیخانی/ سعیدیسم
این مذهبی های متمایل به رنگ صورتی و عاشق صادق شیرازی، میگن شماها شیعه سید علی هستین ، ما شیعه علی!ام
تو همین روزها که دست علی را پیامبر خدا بالا برد
دستمون رو محکم تر برای بیعت🤝 با سید علی خامنه ای بالا می بریم که بگیم هستیم تا غدیر ظهور، پای تو سید علی جان
#لبيک_يا_خامنه_ای✌️
تاکور شوند هرآنکه نتوان دید
#رسولیسم
@rasoolism
41.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 مسلمانان ولايت را رها كردند.....
⚡️چه استدلال های محکم و متقنی👌
ببینید
و بابت برکت ولایت فقیه شاکر خداوند باشیم که باعث مایوس شدن دشمنان اسلام شده است
سيد هاشم الحيدرى | بغداد - ۱۴۰۲
✍️ #رسولیسم
@rasoolism
🔴نقش زنان مسلمان در بیعت غدیر
🔻شواهد موجود در کتب تاریخی گویای این حقیقت است که پیامبر اکرم از همان اغاز رسالت هم با استقبال زنان به دین اسلام مواجه گردید،هم خود ایشان زمینه مشارکت بانوان در امور جامعه اسلامی و گسترش اسلام را فراهم نمودند
🔻یکی از رویدادهای بسیار مهم جهان اسلام غدیر بود که بانوان حاضر در حج در بیعت و نشر آن نقش مهمی ایفا کرده اند.انها به طور مستقیم از پیامبر اکرم دستور بیعت،تبلیغ و تشویق مردان اشان به بیعت با امیر المومنین را دریافت و اجرا کردند (۱)
🔻به دستور پیامبر صلی الله علیه وآله، خیمه ای برای امیرالمؤمنین ساختند؛ تا مردم راحت تر برای بیعت بیایند. مردها اول بیعت کردند و برای بیعت زنان، پرده ای زدند و ظرفی بزرگ آوردند و پر از آب کردند و امام علیه السلام از آن سوی پرده، دست در ظرف نهاد و زنان از سویی دیگر دست در آب فرو می بردند و این گونه، تسلیم بودن در برابر امر خدا و رسول را بیان میکردند.
⏪باید گفت اسلام در حالی به خاطر دستور عفاف و حجاب مورد هجمه های ناجوانمردانه ی رسانه های جریان غرب گرایی قرار گرفته است که اسلام پیشتاز کرامت بخشی به زن و بستر سازی عفیفانه مشارکت اجتماعی زنان در طول تاریخ بوده است
منابع:
۱_سنن الترمذی، ج 5، ص591
✍️عالیه سادات
#رسولیسم
@rasoolism
هدایت شده از سعیدیسم ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاری که توسط خود مردم انجام بشه همیشه یه حال و هوای دیگه ای داره 😍
مهندس علیخانی/ سعیدیسم
چه کوچه جالبیه. مسجد و کلیسا کنار هم (مجیدیه تهران)
با کمک سعیدیسم ، داریم شربت و شیرینی میدیم و اینکه ان شاالله ، غذا ها هم کم کمتوزیع میشه
هدایت شده از سعیدیسم ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه ابتکار خوبی 😍👏
هدیه به بچه ها در عید غدیر.
سال بعد یادم بندازین ان شاءالله برای این کار هم اقدام کنیم که خیلی عالی و تاثیرگذاره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
براندازی باید بعنوان #مشاغل_سخت شناخته شود
خدایی خیلی سخته که بخوای از #ربع_پهلوی و #علی_کریمی و توماج دفاع کنی🤣🤣
✅ #رسولیسم
@rasoolism
اندیشمند عزیز آقای عباس آخوندی، صاحب حماسه حمله به بانوی خبرنگار، از رفتار طالبانی میگویند.
زیبا نیست؟
🗣کوروش کمره ای
✅ #رسولیسم
@rasoolism
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▶️ دوماد نخبه روحانی گفته همه کارها رو دولت قبل انجام داد فقط رئیسی امضا می کنه!
🔹 جواب جالب رییسی رو ببینید
✅ #رسولیسم
@rasoolism
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ببینید حاج ابراهیموویچ ایران چه کرده اینترنشنال هم اعتراف میکنه 😎
🔶اعتراف شبکههای ضد ایرانی به اهمیت بالای عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای؛ نظم جهانی تغییر کرده است!
#رسولیسم
@rasoolism
#غدیر بزرگترین امتحان خواص
♨️دو حادثه بزرگ در صدر اسلام اتفاق افتاد که نظام اسلامی پیامبر اکرم(ص) را با دو مدرسه در طول تاریخ مواجه کرد؛
🔷این دو حادثه عبارت اند از:
۱.واقعه غدیرخم، هیجدهم ذیحجه سال دهم هجرت،
۲.سقیقه بنى ساعده، اوایل سال یازدهم هجرت.
🔶معلمان و هادیان حادثه ی اول همان خط سیر و مدرسه وحی بود که پشتوانه ی آن به پیامبران الهی بر می گشت که پیامبر اسلام (ص)، خاتم أنبیاء، این امانت را به ولایت سپردند...
🔸اما مدرسه دیگر متشکل از سه حزب بودند؛
۱؛حزبى که با خلیفه اول و دوم و سعدبن ابى وقاص تشکیل مى شد.(حزب،«تَیم» و «عَدى»،که شاخه نظامى این حزب با خالدبن ولید بود)،
۲؛حزب ابوسفیان(طُلقاء)،
۳؛حزب انصار خزرجى به رهبرى سعد بن عباده (رئیس خزرج).
🔻بررسی این سه حزب؛
▫️حزب اول امکاناتش بیشتربودودرخانه،پیامبر (ص) نفوذ داشت و از مسائل آگاه می شد.
▫️حزب ابوسفیان(امویان)به تنهایى نمى توانست مدعى قدرت شود مگر در پناه کسانى که وجهه داشتند. ابتدا سراغ على(علیه السلام) و سپس عباس رفت، اما آنان حمایت او را نپذیرفتند،لذا تغییر عقیده داد و با ابوبکر بیعت کرد و به تدریج، خلافت اموى را پایه گذارى کرد.
▫️حزب انصار(به ریاست سعدبن عباده)، قدرتش بیشتر بر مردم و در جامعه نفوذ داشتند، گفتند باید از ما رهبرى جامعه را دست داشته باشد، به شکل تاکتیکى به امام على(علیه السلام) متمایل شد و به عنوان طرفدارى از او کنار رفت، اما بعد در حوارین ترور شد و مرگ او را به جن نسبت دادند!(ترور توسط خالد بن ولید).
▫️از سوى دیگر، بنى هاشم نیز مطرح بودند و کسانى چون عبدالله بن عباس، سهل بن حنیف، مقداد، عمار، عثمان بن حنیف، سلمان فارسى و ابوذر، از صحابى هاى شکنجه دیده و مبارز در آن میان بودند.
این گروه، نیروى کمترى داشتند، اما از نظر مکانت اجتماعى و سابقه اسلامیت بالاتر بودند.
🔺این گروه ها از دین و حکومت اسلامى، تفسیرى قومى و قبیله اى داشتند و درصدد به دست گیرى حکومت بودند؛ آنها در پى تقسیم قدرت بودند، نه اعتلاى کلمة الله و دوام دین.
🔸آنان بر معیارهاى شیخوخیت، سیاست مدار بودن(اهل مماشات و سازش)، و پذیرش نزد قبایل، تکیه کردند تا بتوانند با حذف منصوب پیامبر(صلى الله علیه وآله) قدرت و حکومت را در اختیار گیرند.
#حوزه_سکولار
#عید_غدیر
#رسولیسم
@rasoolism
مهندس علیخانی/ سعیدیسم
#غدیر بزرگترین امتحان خواص ♨️دو حادثه بزرگ در صدر اسلام اتفاق افتاد که نظام اسلامی پیامبر اکرم(ص) ر
♨️ نفی غدیر نقطه آغاز سکولاریسم در اسلام
🔹مسئلهی #غدیر بخشی مهم از طرح کلی و نقشهی راه اسلام است که نسبت به امور دنیوی، مسائل اجتماعی، سیاسی و حکومتی سخن، طرح و برنامه دارد.
🔸رهبر انقلاب دربارهی رابطهی میان مسائل اجتماعی و سیاسی واقعهی #غدیر با سکولاریسم چنین میفرمایند: «آن کسانى که سعى کردند اسلام را از مسائل اجتماعى و از مسائل سیاسى برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسائل شخصى و مسائل خصوصىِ زندگى افراد- و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته باشند که تبلیغات دشمنان و دستهاى دشمنان هم این بینش را در بین مسلمانان در طول سالیان دراز ترویج کرده است- جوابشان #مسئلهى_غدیر است.» ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
🔺 کنار زدن علی علیهالسلام از منصب امامت و ولایت جامعه در صدر اسلام، نقطهی آغاز #سکولاریسم در جامعهی اسلامی است. نصب آن حضرت به ولایت، خط بطلان کشیدن بر سکولاریسم در همهی ابعاد و اشکال آن بهویژه جدایی دین از سیاست و حکومت است.
#رسولیسم
@rasoolism
🔰 وقتی از جشن مردمی غدیر عصبانی هستی و دیگه افتادی به هزیان گفتن!!!
💠 جناب، پول این جشن از اول تا اخر با مردم بود ، نه بیت المال
👆اما آن چند صد سکه ای که به برجامیون داده شد همه از بیت المال بود !!!
ذره ای برای آنها دل سوزاندی که حالا نگران بیت المال شدی؟؟؟
ما هم ذره ای راضی به آن سکه دادنها نبودیم
✍️ #رسولیسم
@rasoolism
🚨عید غدیر جشن آزادی و حقوق بشر واقعی است!
🔻عید غدیر، فقط عید تاجگذاری امیرالمؤمنین(ع) نیست؛ بلکه عید تاجگذاری همه انسانهاست!
🔻عید غدیر، عید واگذاری مسؤولیت به آحاد انسانهاست!
چرا در عید غدیر جشن میگیریم؟
1️⃣ یک علت جشن گرفتن در عید غدیر، سختی اعلام این ولایت بود. آنقدر سخت که خود این اعلام، یک پیروزی به حساب می آمد؛ چون امکان کودتا، ارتداد و شروع جنگهای داخلی بود. اما با وجود همه خطرات، این اعلام در کمال آرامش صورت گرفت.
2️⃣علت دوم آثار اجتماعی ولایت است. چون ولایت، مهمترین عامل نجات و آزادی بخشی به انسانهاست.
عید غدیر هم جشن آزادی است و هم جشن حقوق بشر. جشن ولایت مردم در اداره امور خودشان است. عید غدیر، عید عزّتمندی همه انسانهاست.
3️⃣علت سوم جشن غدیر این است که عید غدیر، عید واگذاری مسؤولیت به آحاد انسانهاست. عید غدیر، فقط عید تاجگذاری امیرالمؤمنین(ع) نیست؛ بلکه عید تاجگذاری همه انسانهاست. روز عید غدیر تک تک مردم به مسؤولیت میرسند.
عید غدیر، عید احساس مسئولیت همگانی است. همۀ ما مسئول هستیم. دیگر بعد از غدیر ما هم رئیس شدیم.
اطعام روز عید غدیر هم جلوهای از احساس مسؤولیتی است.ا طعام روز عید غدیر هم، جلوه ای از احساس مسؤولیتی است که در عید غدیر پدید آمده است.
عید غدیر جشن احساس مسؤولیت مؤمنین نسبت به یکدیگر است. جشن ولایت طولی، جشن ولایت عرضیِ مؤمنین نسبت به یکدگیر هم هست.
علیرضا پناهیان
✍️ #رسولیسم
@rasoolism
مهندس علیخانی/ سعیدیسم
☑️ببینید از کجا به کجا رسیدیم😎 #ایران_قوی #رسولیسم @rasoolism
زمان شاه میگفتن ایرانی لولهنگ هم نمیتونه بسازه، 👈لولهنگ نوعی آفتابه گلی ( سفالی ) که پیش از آفتابه های فلزی و پلاستیکی رایج بوده👉 قدر تفکر انقلابی رو بدونیم؛ طلای نابه.
#رسولیسم
@rasoolism
💥 وقتی انقدری از دینداری حرص میخوری که حتی جشن غدیر هم پماد لازمت میکنه😂
❗️ بله جشن غدیر آخرین ضربه به نهاد فرهنگ دینیه ولی جنبش مهسا و فتنه سبز تقویت نهاد دینیه!
خوبیش اینه تو از نهاد دینی حرف میزنی آدم مطمئن میشه راهش درسته!
#رسولیسم
@rasoolism