eitaa logo
عقل‌نوشته‌های انقلابی
2هزار دنبال‌کننده
595 عکس
205 ویدیو
54 فایل
#علی_محمدی جُستِجُوگَرِ عَقلانِیَتِ اِنقِلابِ اِسلامِی؛ از بنیان تا عینیت ارتباط با بنده: @alimohammadi89 آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/ali.mohammadi89/
مشاهده در ایتا
دانلود
💢تحفه‌ای اصفهانی اندر باب بی‌حجابی💢 (1) صفحه 1 از 3 الان که در حدود ساعت 4 بامداد در حال خستگی این مطلب را می‌نویسم، چند ساعتی است که از یک سفر حدود 50 ساعته از اصفهان برگشته‌ام. سفری خانوادگی که در آن باغ پرندگان، سی و سه پل، زینبیه، اکواریم، پارک جنگلی ناژوان را قریب به 25 ساعت از نزدیک مشاهده کرده‌ام. 🔹 و اما گزارشی از این سفر: ➖در اماکنی که ذکر شد (به جز پارک جنگلی ناژوان که تعداد کمتر بود)، تقریبا بین 15 درصد سر برهنه (بی‌حجاب) به چشم می‌آمد. ➖تقریبا به همین مقدار هم محجبه دیده می‌شد. (این تعداد در پارک جنگلی ناژوان بیشتر بود که شاید علت آن این بود که اماکن دیگری که ذکر شد، توریستی‌تر محسوب می‌شوند.) ➖تقریبا اکثر قریب به اتفاق جامعه مذهبی، تذکر لسانی هم نمی‌دهند و با تعدادی از آنها که صحبت کردم قائل بودند: «ما مردم نمی‌توانیم درگیر شویم و این کار حاکمیت است و ما حداکثر بتوانیم به لطافت تمام تذکر لسانی بدهیم». بگذریم که همین ها هم اکثر تذکر لسانی لطیف و لیّن هم نمی‌دادند. ➖به جز بخش «آکواریم»، در بقیه مکانهایی که گفته شد، هیچ تذکر و یا هشداری از توسط متولیان اداره و بخش حراست به مراجعه کنندگان داده نمی‌شد و البته این بار هم یک بنر بزرگ بر سر در همه این اماکن زده بودند که «از دادن خدمات به افراد بی‌حجاب معذوریم و ... و طبق ماده فلانِ قانونِ فلان کسانی که کار حرامی را در سطح عموم جامعه انجام دهند، تا فلان تومان جریمه می‌شوند یا تا فلان تعداد شلاق می‌خورند. 🧐🙃» ➖ در بخش آکواریوم، چند جوان تقریبا شیک پوش امروزی که ازانتظامات آنجا بودند و هر چند دقیقه یکبار فریاد می‌زدند: «عکسبرداری و فیلمبرداری از ماهیها با فلش ممنوع است»، با دیدن خانومی که شال و روسری به سر نداشت، نه خیلی آهسته و نه خیلی بلند می‌گفتند: «لطفا روسری و شالتان را روی سرتان بیندازید!». این تقریبا مؤثرترین کاری بود که درباره حجاب در این چند روز دیده‌ام. ➖البته بودند افراد مذهبی که هنوزهم به صورت خودجوش پیگیر تذکر زبانی به بی‌حجابها بودند و عرصه را خالی نکرده بودند. در مواردی هم بعضا لااقل به صورت کوتاه، تأثیری هم می‌گذاشتند، ولی با دور شدنشان معمولاً دوباره شالها و روسری ها به وضع قبلی برمی گشت. البته برداشت من این است که در موارد اثرگذاری هم اینکه مخاطب نمی‌دانست اینها مسئولیتی دارند یا بدون داشتن مسئولیت رسمی اقدام به تذکر کرده اند، بی تأثیر نبود. مسئول انتظامات بودن، یکی از وجوه تأثیرگذاری تذکرات لسانی بود. به نظرم می‌رسد که «تذکر لسانی» در نظام معنایی عموم مردم، کاری حاکمیتی است نه عمومی (کاری به اینکه این تلقی درست است یا نه، ندارم.) ➖حدود 3 الی 4 درصد، پا را از بی‌حجابی فراتر گذاشته بودند و برخی با شلوارهای شکاف خورده و برخی با لباسهای کوتاهِ نیم تنه و برخی با پیرهن و دامن و برخی با آرایشهای وحشتناک و برخی با دوچرخه سواری و ...، سعی در افق‌گشایی در عرصه بی‌حجابی داشتند و به قول برخی دوستان، داشتند برای آینده، تصویرسازی و افق‌پردازی می‌کردند. ادامه دارد:👇 قسمت اول: https://eitaa.com/alimohammadi1389/1320 قسمت دوم: https://eitaa.com/alimohammadi1389/1321 قسمت سوم: https://eitaa.com/alimohammadi1389/1322
💢تحفه‌ای اصفهانی اندر باب بی‌حجابی💢 (2) صفحه 2 از 3 ➖چند نکته راهبردی را کوتاه و البته صریح عرض می‌کنم: 1️⃣ ایده تذکر لسانی عمومی به این معنا که همه متدینین راه بیفتند و خودجوش تذکر لسانی بدهند، به علت عدم آموزش و مهارت لازم عموم مردم و همچنین به علت به دنبال بهانه بودن دشمن، بسیار پرهزینه است و منتهی به شکاف بیشتر و بیشتر اجتماعی می‌گردد. 2️⃣ بهترین و مطمئن‌ترین راه کوتاه مدت برای کنترل گسترش بی‌حجابی را باید در تذکر لسانی مهربانانه و البته مقتدرانه به سربرهنگان و البته برخورد قاهرانه‌تر با 3 الی 4 درصد هنجارشکنان (بخوانید تن‌نماها)، توسط کادر حراست و انتظامات اماکن جستجو کرد. رسمیت قانونی که به دنبال خود نوعی اقتدار حکومتی را نمایندگی می‌کند، موضعی است که در موارد متعددی که شاهد بودم، طرف منازعه و معارضه قرار نمی‌گیرد؛ بر خلاف امر به معروف و نهی از منکرهای فردی و خودجوش. باید توجه کرد که در حال حاضر بخش زیادی از بی‌حجابان در حال مزه مزه کردن است و هنوز آنقدر بر ادامه این مسیر تصمیم قاطعی نگرفته است، لذا رها کردن فضا و حساسیت‌زدایی از آن بسیار خطرناک است و باعث تقویت موضع ایشان می‌گردد. 3️⃣ البته آنچه گفته شد، اصلا به این معنا نیست که ما نباید «مردمی‌سازی مبارزه با بی‌حجابی» را دنبال کنیم. اساساً راه حل اصلی رفع مشکلات اجتماعی را باید در مردمسالاری دینی جستجو کرد، ولی ـ همانطور که بارها این مسئله محل اختلاف با دوستان عزیزم بوده است ـ ، به جدّ معتقدم که نگاه توده‌ای به حضور و مشارکت مردمی، جز اتلاف انرژی و اصطکاک‌های پرهزینه و فرصت سوز عایدی نخواهد داشت و مرد‌م‌سالاری زمانی امکان تحقق می‌یابد که با هدایت و رهبری دینی صورت گیرد وگرنه آنچه که اتفاق می‌افتد، مردم‌سالاری نخواهد بود، بلکه وضعیت به وضعیت«مردم علیه مردم» تبدیل خواهد شد. مدعای بنده این است که برای ایجاد موقعیت «مردم‌سالاری دینی» در هر پدیده‌ای، باید آن پدیده را به پدیده‌ای سیاسی ـ ملی تبدیل کرد. این مدعا را قدری توضیح می‌دهم: برداشت من این است که هم جریان بی‌حجاب و هم جریان مذهبی در حال وزن کشی و شرایط سنجی است. امروز جریان بی‌حجابی در کشور، در حال تست و در حال ایجاد نمونه‌های موفق همبستگی اجتماعی از طریق بی‌حجابی به عنوان مهمترین فناوری اجتماعی بروز اعتراضات سیاسی خود است و لذاست که بی‌حجابی امروز نه یک پدیده صرفا فرهنگی که اساساً یک اکت و کنش پرقدرت سیاسی است که اگر هزینه‌های این نزاع سیاسی واضح نشود، امکان پیوستن خیل عظیمی از بدنه شل حجاب به بی‌حجابان و یا بی‌حجابان به تن‌نمایان دور از انتظار نخواهد بود. صریحاً عرض می‌کنم امروز نابودکننده ترین راهبرد برای مواجهه با بی‌حجابی، از این پدیده و فروکاهیدن آن به مثابه یک عارضه فرهنگی و اجتماعی است؛ همانطور که در طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی (هم طرح زیست عفیفانه و هم طرح اقدام مشترک) به وضوح قابل مشاهده بود. سیاسی بودن یک فعل، یعنی اینکه مسئله، مسئله‌ی مرگ و زندگی است؛ یعنی مسئله‌ی بقا و عدم بقای یک ملت است؛ یعنی مسئله، حساستر از یک تصمیم شخصی و یا گروهی و یا صنفی است؛ یعنی مسئله، یک مسئله ملی است! سیاست‌زدایی از پدیده بی‌حجابی، نه تنها شرایط پیوستن قشر شل حجاب به بی‌حجاب و بی‌حجاب به تن‌نمایان را فراهم می‌کند، بلکه بالاتر، امکان فعال‌سازی انرژی پنهان و عظیم جریان مذهبی در کشور را هم از دست می‌دهد. سیاست‌زدایی، به معنای این است که مسئله هجمه به هویت ملی در کار نیست و لذا ظرفیت انگیزش و برانگیختن قدرت واقعی مردم متدین ایران به عنوان بزرگترین نیروی اجتماعی دویست سال گذشته ایران را نخواهد داشت. مخدوش شدن هویت ملی، بزرگترین سرمایه انگیزشی ایجاد عزم ملی برای ویرایشها و اصلاحها بزرگ در کشور ایران است که سیاست‌زدایی و فرهنگ‌مالی کردن امور تمدنی، آن را نفی می‌کند و تقلیل می‌دهد. ادامه دارد...👇 قسمت اول: https://eitaa.com/alimohammadi1389/1320 قسمت دوم: https://eitaa.com/alimohammadi1389/1321 قسمت سوم: https://eitaa.com/alimohammadi1389/1322
💢تحفه‌ای اصفهانی اندر باب بی‌حجابی💢 (3) صفحه 3 از 3 فرهنگ برهنگی، آشکارترین نقطه تلاقی فرهنگی تمدن دینی با تمدن غرب است و این یعنی تیزترین و سیاسی ترین لبه نزاع فرهنگی. ولی مشکل جایی است که در ادبیات حکمرانی ما سالهاست، تا صحبت از مقوله سیاست می‌شود، بلافاصله «حاکمیتی بودن»، «از بالا به پایین بودن»، «غیرمردمی بودن»، «اجباری قانونی بودن»، «غیرمشارکتی بودن» و «اختصاصی بودن» به ذهن می‌آید، در حالی‌که منطق انقلاب اسلامی اساسا‌ً بر توأمان بودن امر سیاسی با امر مردمی استوار است و هنر حضرت امام خمینی ره این بود که با آگاهی بخشی و ایجاد بسترِ به میدان آمدن مردم، سیاسی‌ترین پدیده‌ها مانند ترورها، تجزیه‌طلبی‌ها، کودتاها، جنگ مستقیم نظامی و ... را به صورت مردمی حل و فصل می‌کرد .... در پدیده بی‌حجاب و این نزاعِ تمدنی هم، بزرگترین اشتباه راهبردی این است که گمان کنیم با سیاست‌زدایی و فرهنگی اعلام کردن ماجرا، می‌توانیم حرکت عمومی و مردمی ایجاد کنیم؛ کسی که چنین گمانی دارد، به گمان من اساساً منطق انقلاب را نفهمیده است ... اگر می‌خواهیم در مقابل بزرگترین نماد فرهنگی توسعه مدرن و تمدن ضدانسانی غرب، عزم ملی ایجاد کنیم، باید بر روی این حرف بایستیم که تن‌نمایی و بی‌حجابی، ایستادن در صف یزدیان زمان و در حکم شمشیر کشیدن بر پیکر بی‌جان سیدالشهداء علیه السلام است؛ بی‌حجابی امروز ایستادن در مقابل توحید و تقویت جبهه کفر و الحاد است ... نمی‌دانم چگونه می‌توانم از کژتابی‌های این حرف جلوگیری کنم. واضح است به هیچوجه مراد من این نیست که امروز بی‌حجابی که در خیابانهای اصفهان و تهران و قم می‌بینیم، یزیدی است و کافر و محارب؛ استغفرالله! بی آبرویی مانند من را چه به این برچسب‌زنی‌ها! حرف من این است که تا وجه سیاسی یک عمل خُرد در مقیاس درگیری تمدنی مشخص نشود، امکان عزم ملی و مشارکت عمومی مردم تا بن دندان مؤمن ایران را نخواهیم داشت؛ فقط در چنین صورتی است که می‌توانیم هویت اسلامی انقلابیِ فروکش کرده‌ی بعد از جنگ را دوباره احیاء کنیم. احیاء هویت ملی ـ تمدنی مردم ایران، آن باطل السحری است که همه ترفندها و دسیسه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تمدن رقیب ما را می‌تواند خنثی و در خود هضم کند. نمی‌توان مردم بزرگ ایران را با فرآیندهای نظام سازی مدرن، به مردمانی رام و مطیع نسبت به ساختار و قانون تبدیل کنیم. اگر چنین تقلیل گرایی و فروکاستنی را در دستور کار قرار دهیم و بخواهیم از مردم ایران، مردمانی میان‌مایه و نرمالیزه شده بسازیم، دیر یا زود با واکنش تند هویتی مردم ایران مواجه خواهیم شد 4️⃣ به صورت کوتاه مدت، باید بازیابی هویت جمعی و قدرت کنشگری اجتماعی قشر محجبه و مذهبی شود. تذکر لسانی فردی و بروز تنشهای متعددی که در این سالها اخبارش از گوشه و کنار به گوش رسیده است، تردید زیادی در ثمربخش بودن یا نبودن این شیوه امر به معروف و نهی از منکر ایجاد کرده است. در یک منطق ساده، گفته می‌شود که اگر ده نفر در یک خیابان به یک بی‌حجاب تذکر دهند، حتما اثرگذار است، ولی همین منطق ساده، معمولا به سادگی پیش نمی‌آید و امروز دست نیافتنی‌ترهم شده است. حلقه‌های میانی و جریان‌های حاکمیتی ـ مردمی باید به سازماندهی این نیروی مظلوم کف میدان و البته متحیر کمک کنند؛ این نیروهای پرانرژی و مسئولیت‌پذیر باید یاد بگیرند که قبل از تذکر لسانی، با نحوه حضور قدرتمند و الهام بخش خود، اثرگذاری محیطی داشته باشند؛ باید حتی اگر لازم باشد، برای جلوگیری از تعرض و درگیری در پرتو حضور نیروهای انتظامی در اماکن مورد نظر خود حاضر شوند؛ باید یاد بگیرند که تذکر لسانی را باید به نیروهای رسمی حراستها و انتظامات واگذار کنند، و خود بیشتر وظیفه «تبیین» و «گفت‌وگو» را به عهده بگیرند و با منطقی ساده و البته استوار، پیامدها و لوازم بی‌حجابی و برهنگی را در مقیاس نزاع تمدنی با غرب به تفاهم بگذارند. 5️⃣ بارها گفته ام، عامل اصلی رواج بی‌حجابی در غرب را نه تبلیغات و رسانه و فضای مجازی که تصمیمات غلط حاکمیت در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می‌دانم. امضای نسخه‌های توسعه غربی در بخشهای متعدد حاکمیتی و عدول از شعار جوهری انقلاب اسلامی یعنی شعار«نه شرقی؛ نه غربی»، در بسیاری از موارد موجب گسست پیوندهای دینی جامعه شده است.... در یک جمله اگر بخواهم بگویم، غفلت حاکمیت از الزامات رویکرد پیشرفت اسلامی ـ ایرانی و عدم مرزگذاری آن با الزامات رویکرد توسعه غربی، امروز آن چیزی است که ضرورت ساختن «دولت اسلامی» به مثابه گام سوم حرکت تمدنی انقلاب اسلامی را دو چندان کرده است... (تفصیلش بماند برای مجالی دیگر) قسمت اول: https://eitaa.com/alimohammadi1389/1320 قسمت دوم: https://eitaa.com/alimohammadi1389/1321 قسمت سوم: https://eitaa.com/alimohammadi1389/1322
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢الگوهای عقیم رابطه نخبگان و حاکمیت!💢 🔹دیروز در کمیسیون سیاسی امنیتی یک همایش در مکانی نوستالوژیک، موضوع مطرح شده عبارت بود از «چگونگی رابطه نخبگان و نهاد حاکمیت» . 🔹ثبت نام کرده بودم، ولی علیرغم پیگیری یکی از دوستان عزیرم فرصت به بنده نرسید. 🔹در انتهای جلسه یک نفر بیرون از نوبت صحبت کرد و من هم تقاضا کردم که فرصتی دو دقیقه‌ای در اختیار بنده قرار گیرد که موافقت شد! 🔹در این دو دقیقه ـ که چند ثانیه اول آن ضبط نشده است ـ، به چهار مدل همکاری ناکارآمد و عقیم بین نخبگان و نهاد حاکمیت اشاره کردم و در نهایت عرض کردم که اگر حاکمیت اراده نکند که تصیمیاتش «دانش‌بنیان» شود و قدرتی با ماهیت فرهنگی و علمی را کنار خود به رسمیت نشناسد، ماجرای دعوت حاکمیت از نخبگان برای مشارکت در امر حکمرانی، شعاری بیش نخواهد ماند ... . 🔹این چهار مدل عقیم ارتباط نخبگان با حاکمیت به شرح زیر است: ➖1ـ از نخبگان دعوت شود که در کمیته های مشورتی تخصصی نظرات خود را منتقل کنند. ➖2. نهادهای حاکمیتی، نخبگان را استخدام رسمی کنند. ➖3. نهادهای حاکمیتی کار را پیچیده‌تر کرده و در ذیل خود اقدام به تأسیس «اندیشکده» نمایند. ➖4. نهادهای حاکمیتی یک مؤسسه یا اندیشکده را انتخاب کرده و کارهای علمی و کارشناسی خود را به آن مؤسسه و اندیشکده خاص واگذار نمایند. 🔹البته راهکار ایجابی ماند برای دو دقیقه‌ی دیگر ان شاء الله .... 😊 https://eitaa.com/alimohammadi1389/1323
🔻 آینده‌ جهان اسلام 💢 گفتگوهایی پیرامون روند تحولات سرزمین‌های اسلامی در جهانِ پیشِ رو ➖➖ ✔️با حضور: دکتر فؤاد ایزدی ✔️دبیر نشست: حجت الاسلام محمدرضا اسحاقی ➖➖ 🗓 زمان: پنجشنبه؛ چهاردهم اردیبهشت ماه 1402؛ از ساعت 17 الی 19 ➖➖ 🔹با مشارکت‌: 🔻 خانه مصلحان 🔻مؤسسه رسول السلام 🔻مرکز علوم نوین اسلامی(معنا) ➖➖ 💢علاقه‌مندان جهت حضور در جلسه با شماره 09100931083 ارتباط برقرار کنند. ➖➖ 🌐 https://eitaa.com/maana_hamandishi
📸 💢 سلسه گفتگوهای پیرامون روند تحولات سرزمین‌های اسلامی در جهانِ‌ پیشِ‌رو (آینده جهان اسلام) ➖➖ ✔️با حضور: دکتر فؤاد ایزدی 🗓 پنجشنبه؛ چهاردهم اردیبهشت ماه 1402 ➖➖ 🔹با مشارکت‌: 🔻 خانه مصلحان 🔻مؤسسه رسول السلام 🔻مرکز علوم نوین اسلامی(معنا) ➖➖ 🌐 https://eitaa.com/maana_hamandishi
📝 متن گزارش جلسه‌ی "آینده جهان اسلام" توسط سایت خبرگزاری رسمی حوزه دکتر فؤاد ایزدی: افول آمریکا در ابعاد و عرصه های مختلف، غیرقابل انکار است. به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر فؤاد ایزدی، عصر پنج شنبه طی سخنانی در نشست"آینده جهان اسلام" که در خانه مصلحان قم و با مشارکت مؤسسه رسول السلام و مرکزعلوم نوین اسلامی(معنا) برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان چنین نشستی با حضور شخصیت های روحانی گفت: در منشور روحانیت حضرت امام (ره) با اشاره به مطالبه و انتظار نسل جوان از روحانیون بر این موضوع تأکید شده که روحانیت شیعه نه تنها باید توانمندی مدیریت جوامع اسلامی را داشته باشد بلکه باید توانمندی مدیریت جوامع غیراسلامی را نیز کسب کند و این موضوع میسر نمی شود مگر آن که پیش از هر چیز شناخت روحانیت و حوزویان ما از جوامع و اقتضائات مسایل بین الملل افزایش یابد. ➖➖ ✔️برای مشاهده متن کامل گزارش این جلسه ایــنجــا را کلیک کنید. ➖➖ 🌐 https://eitaa.com/maana_hamandishi
🔹کارگاه یک روزه اصول سیاست‌ها و نهاد‌های اقتصادی جمهوری اسلامی🔹 🖇آشنایی با اصل 43 و 44 و سیاست‌های کلّی اصل 44 قانون اساسی ➖➖ ✔️با ارائه‌هایی از: حجت الاسلام قنبریان دکتر علی سعیدی حجت‌الاسلام نجات‌بخش دکتر رضا غلامی دکتر حمید ابدی جناب آقای سید میلاد شریفیان ➖➖ 🕰 زمان برگزاری: پنجشنبه، 21 اردیبهشت 1402 از ساعت 7:30 الی 16:30 ➖➖ 🔻نحوه ثبت نام در کارگاه: کارگاه به صورت حضوری و با تعداد شرکت کنندگان محدود برگزار می‌شود جهت ثبت نام می‌توانید از دو روش زیر استفاده کنید: ✅ ارسال پیامک به شماره: 09100931084 ✅ از طریق سایت مدرسه نگاه: http://www.negahschool.ir ➖➖ 🔹مدرسه تفکر و نوآوری نگاه 🔹دبیرخانه هم‌اندیشی پیشرفت اسلامی ایرانی 🔹مرکز علوم نوین اسلامی(معنا) ➖ ➖ 🌐https://eitaa.com/maana_hamandishi
💢 محورهای ارائه اساتید در کارگاه"آشنایی با اصل 43و44 و سیاست‌های کلّی اصل 44 قانون اساسی" ➖➖ 🔻حجت الاسلام قنبریان: ارائه طرح «اقتصاد تعاونی » اشاره شده در اصل 44 ➖➖ 🔻دکتر علی سعیدی: مسئله «کاهش تصدّی‌گری دولت» و «مردمی شدن اقتصاد» و تفاوت آن در طرح نئولیبرال اقتصادی ➖➖ 🔻آقای دکتر رضا غلامی: ارائه ای از نحوه تقسیم کار نهادی و رسمی جمهوری اسلامی برای اجرا اصل 44 و اقدامات انجام گرفته تا به امروز و توضیحی برای اقدامات لازم برای برون رفت از این وضعیت ➖➖ 🔻آقای سید میلاد شریفیان: ارائه ای از تجربه های اجراسازی اصل 44 و خصوصی سازی در ایران ➖➖ 🔻حجت الاسلام نجات بخش: ارائه چالش «مدیریت -سیاست» در نحوه مواجه با سیاست های اصل 44 و تبدیل شدن این راهبردها به راهکارهای برای رفع چالش های روزمره ➖➖ 🔻دکتر حمید ابدی: مروری بر گزاره های اصل 44 و 43 و زمینه‌های تاریخی ،اجتماعی برای نگارش این بخش از قانون اساسی ➖➖🔹➖➖ 🌐 @sch_negah 🌐 @maana_hamandishi
💠 موضوعات و مباحثی که توسط اساتید این دوره ارائه خواهد شد. 🔰کارگاه یک روزه اصول سیاست‌ها و نهاد‌های اقتصادی جمهوری اسلامی(۱) 🖇آشنایی با اصل ۴۳ و ۴۴ و سیاست‌های کلّی اصل ۴۴ قانون اساسی ▫️تعدادجلسات: ۶ جلسه ۶۰ دقیقه‌ای ▫️زمان برگزاری: پنجشنبه(۲۱ اردیبهشت‌)، ساعت ۷:۳۰ الی ۱۶:۳۰ ▫️شیوه برگزاری: حضوری(ظرفیت محدود) قم، بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه ۴ 🎴لینک ثبت‌نام: http://www.negahschool.ir/product/workshop-economy/ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۱۰۰۹۳۱۰۸۴ در ارتباط باشید. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
عقل‌نوشته‌های انقلابی
دوستانی که علاقه‌مند به شرکت در این کارگاه یکروزه هستند، برای برخورداری از تخفیف می‌توانند از کد زیر نیز استفاده کنند....🌺🌺 mohammadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ آیا اندیشه‌‌ی حاکم بر اصول اقتصادی قانون اساسی، اندیشه‌های چپ و سوسیالیستی است؟! به بهانه‌ مناظــره‌ی اخیــر میان دکتــر و دکتــر و ضرورت بازخــوانی و تعمیــق در سرچشمه‌های اقتصــادی، شما را به شرکـت در کارگاه یک‌ روزه‌ی آشنــایی با اصــل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی دعوت می‌کنیــم. 🎴لینک ثبت‌نام: http://www.negahschool.ir/product/workshop-economy/ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔️ @sch_negah 🌐‌ http://www.negahschool.ir
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴لایو مروری بر گزاره های اصل ۴۴ و ۴۳ و زمینه های تاریخی، اجتماعی برای نگارش این بخش از قانون اساسی | ارائه دهنده: دکتر حمید ابدی
هدایت شده از پژوهشگاه فقه نظام
🔰 چهارمین مدرسه فصلی پژوهشگاه فقه نظام با همکاری مدرسه عالی حوزوی ولی امر عج، مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام و موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام برگزار می شود: 🟢 مدرسه فصلی فلسفه فقه نظام سیاسی 👤آیت الله اراکی : چیستی فقه نظام سیاسی 👤استاد خسروپناه: فقه سیاسی و حکمرانی اسلامی 👤استاد حاج ابوالقاسم دولابی: مبانی شناسی فقه نظام سیاسی 👤استاد عبدخدایی: نسبت فقه نظام سیاسی با علوم دیگر 👤استاد رجبی: رویکردها و گرایش ها در فقه سیاسی 👤استاد رمضان پور: مبانی هستی شناسی فقه نظام سیاسی 👤استاد صالحی منش: منطق نظام موضوعات فقه سیاسی 👤استاد اسلامیان: پیشینه و سیر تطور فقه سیاسی و در پایان: 👥 میزگرد روش شناسی فقه نظام سیاسی با حضور استاد مقیمی، استاد ایزدهی و استاد خالد الغفوری ✅امتیازات و مزایای شرکت در مدرسه: ✳️ گواهی شرکت در دوره ✳️ تخفیف ویژه برای شرکت در سایر مدرسه های تخصصی فقه نظام ✳️امکان همکاری پژوهشی با برگزیدگان دوره ✳️حمایت مالی و چاپ مقالات علمی مرتبط و برگزیده. 📆 چهارشنبه سوم خرداد بعد از ظهر، پنجشنبه چهارم خرداد صبح و بعد از ظهر 📌 قم، میدان معلم، مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام ✴️ظرفیت محدود و اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کنند. 👈🏻 ثبت نام حضوری فقط برادران و به صورت مجازی برای خواهران و برادران است. 💳 مبلغ ثبت نام: حضوری 300 هزار تومن و مجازی 150 هزار تومان است. 📨مسیر کسب اطلاعات بیش تر شناسه در ایتا: @masomi110 مسیر ثبت نام از طریق آدرس: https://b2n.ir/p11395 ◻️پژوهشگاه فقه نظام 🆔@jiiss_ir