🍃❤️🍃
✨ذکر روز " سه شنبه "✨
" صـدمرتبه"
🍃🌸 یا ارحَمَ الرّاحِمین🌸🍃
🌸 سه شنبه تون مبارک🌸
✨ذکر روز سه شنبه ✨
🍃موجب وفور رحمت می شود🍃
بنام و یاد خدا و صلوات بر محمد و آل محمد و تعجیل فرج حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف آغاز می کنیم و یاری می جوییم از پروردگار متعال کریم ارحم الراحمین و انشاءالله عاقبت به خیر شویم
🌺اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
🌺 السلام عليكم يا اهل بيت النبوة و موضع ارساله و مختلف الملاءکه و... و رحمة الله و برکاته
🌺 السلام علیک یا ابا عبدالله الحسين
🌺 السلام علی الحسين و علی علی بن الحسين و علی اولاد الحسين و علی اصحاب الحسين
و رحمة الله و برکاته
🌺 السلام علیک یا صاحب الزّمان و یا شریک القرآن و یا قاطع البرهان و یا امام الانس و الجان و رحمة الله و برکاته
🌺 اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر
🌺 صبح به خیر و نیکی و برکت و معنویت
🍃❤️🍃
هاذ الجاهل الهندي، چان دیلعب ویه البایسکل، ما متقصد، سحگ فد فروجه
خطیه، جاب الفروجة للمستشفه و یرید یداویهه ویه فلوسه
#ترجمه👇
این کودک هندی، داشت با دوچرخه بازی میکرد، غیرعامدانه، یه جوجه رو زیر گرفت
بنده خدا، جوجه رو آورد بیمارستان و میخواد با پول خودش اونو مداوا کنه
🎙صوت در کانال صوتی، تصویری
⛔️ انتشار با حذف لینک ممنوع⛔️
https://t.me/joinchat/AAAAAEFfAwE4KzuNGxzaIQ
ســألتِ الــمعلّمةُ طــالبَ الــصّفِّ الأولِ:
«لــو أعــطيتُك تُــفاحةً وتـــفاحةً وتـــفاحةً، كـــم يُــصبحُ عــددُ الـــتُّفاحاتِ لَـــدَيك؟»
أجــابَ الــطالبُ بـــثِقةٍ: «أربـــعُ تـــفاحاتٍ!»كـــرَّرتِ الــمعلمةُ الـــسؤالَ ظــنّاً مـــنها أنَّ الــطفلَ لـــمْ يـَــسمَعْها جـــيّداً. فـــكَّرَ الــطفلُ قــليلاً و أعـــادَ الـــحسابَ عـــلى يَـــدَيه الـــصغيرَتَينِ بـــاحِثاً عَـــن إجـــابةٍ أُخــرى. و لــكنَّه لـــمْ يـَــجِدْ سـِـوىٰ نَـــفسِ الإجـــابةِ فـــأجابَ بـــتَرَدُّدٍ هـــذه الـــمرَّةَ: « أربـــعة » ظــهر الإحـــباطُ عـــلى وجـــهِ الـــمعلمةِ ...ولـــكنَّها لـــمْ تـــيْأَسْ فـــسألَتْه هـــذه الـــمرةَ عـــن الـــبرتقالِ حـــيثُ أنّـــها تَــعلمُ بـــحُبّه للـــبرتقالِ، قـــالت:
«لـــو أعـــطيتُك بـــرتقالةً وبـــرتقالةً و بـــرتقالةً، كـــم يُـــصبحُ عـــددُ الـــبرتقالاتِ مَـــعَك؟» أجـــابَ الـــطفلُ: « ثـــلاثُ بـــرتقالاتٍ» فـــتَشجَّعَت الـــمعلمةُ وســـألت الـــطالبَ مِـــن جـــديدٍ عـــن الـــتفاحاتِ، فــأجابَ مُـــجَدَّداً:« أربـــعُ تـــفاحاتٍ » عِـــندَها صَـــرخَتْ بِـــوجهِه: «ولـــكنْ مـــا الـــفرقُ؟» أجـــاب الــطفلُ بـــصوتِ الـــخائفِ:
« لأنَّـــني أَحـــمِلُ واحـــدةً مـــعي فـــي الـــحقيبةِ "
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
IMG_20190423_222134_951.jpg
20.3K
..
لقد كان الأئمة عليهم السلام يوضحون كثيراً من المسائل بواسطة الأدعية، أسلوب الدعاء يختلف كثيراً عن الأساليب الأخرى التي كانوا يستعملونها لبيان الأحكام والمسائل الإيمانية والعقدية.
وكلّ المسائل الدقيقة المرتبطة بمعرفة الله سبحانه، كانوا يبينونها في الأدعية وبأسلوبها.
من المؤسف أن نقرأ هذه الأدعية ونمرُّ عليها دون أن نتأمل فيما تحمله من معانٍ دقيقة، ودون أن نعرف ماذا يريد الأئمة عليهم السلام أن يقولوا.
✏️ الامام الخميني (ره)
✍ مأوى طلاب الحق والحقيقة
☘️
50.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فلم وثائقي عن جذور التّکفیر ودواعش وجرائمهم (1)
مستند: فلم وثائقي
جنایت: جریمة ج جرائم
💥استاد سید علیرضا #حسینی شیرازی: اهل بیت بر قواعد نظام اعتبار سنجی احادیث احاطه و حاکمیت داشتند
🔅پس از پیدایش نظام اعتبار سنجی متأخرین که ابراز و اظهار آن توسط #علامه_حلی صورت گرفت، دغدغهای ذهن فقها و حدیث پژوهان و محدثان ما را به خود مشغول کرد که گسترهی نسبتاً وسیع احادیث ضعیف را در تراث حدیثی شیعه چگونه میتوان توجیه کرد.
🔅گرچه در فرمایشات محدثان، رجال نگاران و فقه پژوهان، بهویژه مرحوم مجلسی اوّل اشارات زیادی به این نکته شده است، ولی توجه به این مسئله در یک خوانش نگاه تاریخی در پژوهش های جاری خالی بود.
🔅نه مرحوم علامهی حلی نه سید احمد بن طاووس در چرایی گذر از نظام اعتبارسنجی متقدمان -که بر پایهی اصطلاحات چهارگانه نبوده است- و روی آوردن به نظام نوین، هیچ توجیهی از خود ارائه نداده اند. مجموع فرمایشات شیخ بهایی و مرحوم صاحب منتقی بیانگر آن است که فقدان قرائنی که قدما بر آن تکیه میکردند و حتی به روایات ضعاف فتوا میداند، موجب شد که حوزهی حله با نظام اعتبارسنجی جدید رو به رو شد.
🔅آنچه در این کتاب (اعتبارسنجی احادیث شیعه) جمع آوری شد، بازخوانی یک نگاه تاریخی به تراث رجالی شیعه است که شاید یک نظریه جدید یا بیان نظریه خاک گرفتهای است که در فرمایشات پیشینان است.
🔅نظام اعتبارسنجی احادیث شیعه به موازات کتابت حدیث که تحت نظارت مستقیم اهل بیت به ویژه از زمان امام باقر تا انتهای دوران امامت امام رضا بود، نظام اعتبار سنجی نیز قواعد، مفاهیم و سنجههای خود را نیز از اهل بیت گرفته است.
🔅با جستجو در میراث حدیثی شیعه، میتوان قواعد و مفاهیم به کار رفته در نظام اعتبار سنجی متقدمان را که در تراث رجالی شیعه به وفور حضوردارند را کشف و برای اعتبار سنجی احادیث شیعه، امروز نیز بر تراث حدیثی شیعه تطبیق کرد.
🔅بازخوانی تاریخی نظام اعتبار سنجی، حاکمیت اهل بیت بر قواعد نظام اعتبار سنجی و امکان پیاده سازی نظام اعتبارسنجی پیشینیان از مطالبی است که در این کتاب ادعا شده است.
✍
الاختلاف و الاتفاق بالرياضيات
أنا أقول ٥ + ٥ = ١٠
وأنت تقول ٦ + ٤ = ١٠
وهو يقول ٣ + ٧ = ١٠
وهي تقول ١ + ٩ = ١٠
وأنتم تقولون ٢ + ٨ =١٠
الكل صح ولكن بطرق مختلفة إذا خالفتك لا يعني أنني على خطأ أو أنك على خطأ ..
اختلاف وجهة نظر فقط ..
والإحترام و التقدير واجب
والنتيجة والحل واحد
معظم مشاكلنا مع أحبابنا تقع بسببين :
١- مقصود لم يُفهم !!
٢- مفهوم لم يُقصد !!
والحل بخطوتين :
١- إستفسر عن قصده ..
٢- وأحسن الظن به ..
و قد ذكر الله هذا الحل في سورة الحجرات :
" فتبينوا أن تُصيبوا قوماً بجهالة فتُصبحوا على ما فعلتم نادمين "
" يا أيها الذين آمنوا اجتنبوا كثيراً منَ الظن إنَّ بعض الظنِ إثم "
والمعنى والخلاصة من ذلك :
- إذا خانني التعبير
- فلا يخونك التفسير
اليوم نصلي مع بعض ..
وغدا نصلي على بعض ..
و ليس في الدنيا ما يستحق ان نختلف عليه ..
ولا أن نكره بعضنا لأجله ..
فعنوان الدنيا :
" كُلُ مَنْ عليها فان "
وعنوان الآخرة :
"خالدين فيها حَسُنتْ مُستقراً ومقاماً "
اللهم اجعلنا ممن يستمعون القول
فيتبعون أحسنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هجوم ملخها به ...........وقتی غذای مردم میبری میدی به عربهای غربستان و.........اونها میخورن ذهنشون باز میشه و مافتن به جون کشورتون بعد مردم باید گرسنه بمونن چون دلارها به خوش امثلا لاریجانی ها تاجرای مذهب کیش و غیر مذهب کیش خوش اوده حالا به مدم ظلم کنید .واقعا ممکنه بلا بیاد
حنی فرصت نمیکنید برید خارج چون ممکنه هواپیما ها رم تو فرودگاه عربستان دست کاری کرده باشن
گور هر چی ادمه که غذای مردم گرسنه برنج پیاز لیمو سبزیجات هندون گوشت رو صادر میکنه به عربستان و اسرائئل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طریقة ناجحة، إذا ردت تشتري من الإنترنت و ردت اتشوف یلوگ لک یو لا!😂😂😂
#ترجمه👇
روش موفق، اگر خواستی از اینترنت بخری و خواستی ببینی (که) بهت میاد یا نه!
🎙صوت در کانال صوتی، تصویری
⛔️ انتشار با حذف لینک ممنوع⛔️
https://t.me/joinchat/AAAAAEFfAwE4KzuNGxzaIQ
۱ . * دیابتْ دارم و نمیتونم چیزایِ شیرین بخورم.
عندی سکر و ما اگدر اکل شی حلو
—------------------------------------------------
۲ . * فشارِ خونِ بالا دارم . نباید غذایِ شور بخورم.
عندی ضغط دم عالی .لازم ما اکل شی مالح.
—------------------------------------------------
۳ . * خانم ، من برایِ ساعتِ 4 نوبت داشتم . هنوز نوبتم نشده؟
اختی ، عندی موعد الساعة ب 4 .ما وصلني السرة ؟
—-------------------------------------------------
۴ . * یه نوبت میخوام . برایِ چه روزی دارید ؟
اريد احجز . ليايوم عندکم حجز ؟
لینک ثابت کانال هاشمی لهجه عراقی
@Hashemi_Lahgeiraqi1
https://t.me/joinchat/AAAAAE5n46H1INABzemKOQ
#ضرب المثل
إذا طَلَعَ الْصباحُ بَطَلَ الْمِصـباح
آنجا که آب هست تیمم باطل است
🌹🌹
🌳آموزش ترجمه و اصطلاحات 🌳:
✅ المصطلحات
🔰 لجنة التعیین
🔰 کمیته انتصاب
⚜اللجنة المحرکة
⚜ کمیته تدارکات
🌐 اللجنة المُعدَّة
🌐 کمیته ویرایش
💠 اللجنة المُنفِّذة
💠 کمیته اجرایی
❇️ لجنة التدقيق
❇️ کمیته تحقیق
#لا_یجوز_النشر_دون_رابط
👇👇👇
@tarjomeh_arabi
🌳آموزش ترجمه و اصطلاحات 🌳:
بیاموزیم
🔴 بَتَة : اسم مره از فعل بَتَّ است
بَتَّةً بطور قطع، بدون بازگشت
👈 لا افعله البَتَّةَ : آن کار را مطلقا انجام نخواهم داد
این واژة مصدری است منصوب به فعل مقدر، ة برای مبالغه در کار است.
#لا_یجوز_النشر_دون_رابط
👇👇👇
@tarjomeh_arabi
48.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فلم وثائقي عن جذور التّکفیر ودواعش وجرائمهم (4)
50.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فلم وثائقي عن جذور التّکفیر ودواعش وجرائمهم (2)
51.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فلم وثائقي عن جذور التّکفیر ودواعش وجرائمهم (3)