eitaa logo
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
13.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
790 ویدیو
110 فایل
لینک کانال[نشر بدید](در نشر معارف الهی کوشا باشیم)👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 بایگانی صوت ها وسخنرانی ها ومستند ها و کلیپ های کانال 👇 @allame_hasanzadeh_bayegani تبلیغات و تبادلات 👇 @Hshmi6061 🔴مدیریت کانال👇 @alfaghir_59
مشاهده در ایتا
دانلود
✨ قربان طهارت بشویم،! طهارت چقدر برکت آور است! دُم علی الطهارة یُوَسِّعْ رزقُک فرمودند: برطهارت وپاکی دوام داشته باشید که رزق شما دم به دم توسعه پیدامی کند. 💫استاد صمدی آملی(حفظه الله) 📘شرح دروس معرفت نفَس https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
25.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌💫آیت الله العظمی جوادی آملی: 💠«حتی كلمه «استغفرُالله» لازم نيست رو به قبله بودن لازم نيست، دعا خواندن لازم نيست، اينها تشريفات است،البته مستحب است،اما با يك اراده تخلّف‌ ناپذير بگوييم خدايا آمدم. چرا دست يازم چرا پای كوبم مرا خواجه بی دست و پا می پسندد» 🎤 ٩۶/۴/٢٢ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🔸علامه حسن زاده آملی 🍃اگر بخواهيم خزاين ملكوت را بگشاييم كليد می خواهد، اين كليد معرفت نفس است؛ چون معرفت نفس باب همه خيرات است و انسان نزديكتر از خودش چيزى ندارد و اگر بخواهد راهى براى رسيدن به حقايق پيدا كند، از همه نزديكتر به خودش، خودش است. 📗منبع: شرح فارسی اسفار https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
قسمت سوم 🔹 ناگفته نماند كه بدن، تور شكار و سوارىِ راهوار ما است. ❗️ مبادا با او چنان كنيم كه نه به كار شكار آيد و نه تواند سوار را به جایى برساند . 🌱ره چنان رو كه رهروان رفتند ❌ كسى به ما نگفت كه شب و روز را با يك دانه خرما بسر ببريم . ⚖ در حد اعتدال بدن نياز به تعيش دارد. ✨ كلوا و اشربوا و لا تسرفوا 🔹 انسان كامل آن كسى است كه حق هر ذى حق را اداء مى‌كند. از اين كمترين دستورالعمل خواسته‌ايد ⬅️ آقاى من صداى دُهُلى را از دور شنيده‌ايد و از نزديك هم به انبار كاه برخورد مى‌كنيد. 🔹 مع الوصف عدم امتثال را روا ندانستم، به عرض مى رسانم كه دستورالعمل انسان قرآن است كه: ✨ ان هذا القرآن يهدى للتى هى اقوم ✔️ داعى تنها دستورى كه الان مى تواند به حضور جنابعالى عرض كند اين است كه: را حفظ بفرمائيد. 🌱يعنى در همه حال خود بوده باشيد كه در نزد حقيقت همه موجودات بسر مى‌برید. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🍂علامه طباطبایی (ره): ازبعضی محافل وآمدوشدها تبری می جست ومیفرمود:مثل اینکه مردم قدرعمررانمیدانند،عمرخیلی ارزشمندوگرانقدراست. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
📖سوره مباركه اخلاص 🖌 سوره مباركه اخلاص را با اخلاص بر زبان داشته باش ! با خلق خدا مهربان باش ! از سخنان ناهنجار اگر چه به مزاح باشد برحذر باش ! خلاف مگو، اگر چه به مطايبت باشد! از قسم خوردن اگر چه به راست باشد احتراز كن ! چو ايستاده اى دست افتاده گير! تا مى توانى نماز را در وقت به جا آور! تجارتت را مغتنم بشمار كه انسان بى كار از دنيا و آخرت هر دو مى ماند! داد و ستد مانع بندگى نيست رجال لاتلهيهم تجارة و لا بيع عن ذكر الله و اقام الصلوة و ايتاء الزكوة  علامه حسن زاده آملی (رحمت الله علیه ) 📚پندها و حکمتها https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
 حیرت در لغت  بمعنی  : «  سرگـردانی ،  حیران  و  متحیر  »  میباشد  و  در اصطلاح  عرفان  امریست  که وارد می شود برقـلب عــارف  در موقع تامل  و حضور و تفکر .         در مـــرحله  وادی  «  حیرت » ،  در دل  سالک   «  تامــل ، تفـكر ، حضور، حـيرت  و سرگردانی »  وارد میشود و او را متحير می سازد  و در طــوفان  فكرت و معرفت  سرگـردان  و غــرق می شود . در اين مرحله در دل عاشق و اهل الله در وقت تامل و تفكر و حضور، حيرت و سرگرداني وارد مي شود و آنگاه او را متحير مي سازد و در طوفان فكرت و معرفت سرگردان مي شود و هيچ باز نداند. در حقیقت سالک  به وادی آزمایش وارد می شود . حیرت  مر حله ای ست بسیار صعب و سهمگین ، و آن را تحمل کردن دو صد من استخوان می خواهد . در این وادی وقتی عارف در پرتو نور خداوندی قرار می گیرد و آن را مشاهده می کند دچار تحیر و سرگشتگی می شود چرا که خداوند در وهم ها و تصورات بشری نمی گنجد . بعد از آن وادی حیرت آیدت کار دایم درد و حسرت آیدت هر نفس اینجا چو تیغی با شدت هر دمی اینجا دریغی باشدت در اينجا  سالك از خود و تمام ما سوا بى‏خبر و غافل گردد و نمى‏داند كه هستند يا نيستند؟ فانى اند يا باقى؟ در اين مرحله دل سالك را امواج حكمت فرا گرفته و رازهاى غيبى و گنجينه ‏هاى الهى، برايش پديدار مى‏گردد و اسرار معنوى- بدون تصرف انديشه و دخالت خيال- بر زبانش جارى مى‏شود. ادامه دارد... https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🔰 آیا " یا هو " از نظر قواعد ادبی صحیح است؟ 🔻شاید بپرسید طبق قواعد علم نحو، حرف ندا بر سر ضمیر وارد نمی شود، پس چطور در برخی روایات تعبیر "یا هو" وجود دارد؟ 💠 این شبهه را علامه حسن زاده آملی اینچنین پاسخ داده اند : 🔷 «در این حدیث شریف و نظائر آن کلمه مبارکه هو منادی شده است و حرف یای ندا بر سرش در آمده است و حال اینکه ضمیر، منادی نمی شود، علامه بهائی، در صمدیه در شرایط منادی گوید : «و یشترط کونه مظهرا» و شارح آن علامه سید علیخان در شرح کبیر صمدیه پس از عبارت مذکور گوید : «فلا یجوز نداء المضمر مطلقاً لا یقال یا أنا و لا یا إیای و لا یا هو و لا یا إیاه اجماعاً » تا اینکه گوید: و قال شعبان فی الفیته: 🔸و لا تقل عند النداء یا هو 🔸و لیس فی النحاة من رواه ⭕️ پس در حدیث مذکور "یا هو" حرف ندا بر سر ضمیر در نیامده است، بلکه هو اسمی از اسماء الله است که مسمی آن هویت مطلقه و ذات اقدس است (یعنی در این روایات هو ضمیر نیست بلکه اسم است) ، چه این‌که جمله شریف " یا هو یا من لاهو الا هو" سخن کسی است (امام علی علیه السلام) که خود پدر نحو و صرف است. 📚 هزار و یک کلمه علامه حسن زاده آملی، ج2، ص 184 https://eitaa.com/allame_hasanzadeh https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
4_5825776211040668006.mp3
2.78M
زمان: 5:21 🔷 عشق 🔶 باطن دین 🔷 عنایت ازلی 🔶 عشق از اول سرکش و خونی بود 🔷 هیچ در هیچ 🔶 مجذوب 🔷 قلبت به سوی کیست؟ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
8.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠«سالک فقط باید برای خدا کار کند» 🔸 تعریف علامه طهرانی(ره) از سالک واقعی 🔻سالک عمل میکند فقط برای خدا، حتی اگر جبرئیل هم بیاید و به او بگوید چه حاجتی داری تا مستجاب کنم؛ سالک پاسخ میدهد من بنده خدا هستم و مولای من خداست و من غیر از ذات اقدس الهی چیز دیگری نمی‌خواهم. ▫️برنامه تلویزیونی کلمه /eitaa.com/allame_hasanzadeh
🔺برنامه زنده تلویزیونی کلمه ▫️کلمه بیست‌ودوم : ذوالفنون ▫️یادنامه علامه حسن حسن‌زاده آملی (ره) ▫️مهمان: آیت الله حسن رمضانی ▫️میزبان: وحید یامین‌پور 🔻 چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ساعت ۲۳ شبکه یک سیما ▫️«برنامه تلویزیونی کلمه» https://eitaa.com/allame_hasanzadeh