هدایت شده از رضا رئوف
مراتب &@asrbaghiatallahدوستی.mp3
1.71M
مراتب دوستی در بیان شریف حضرت
استادصمدی آملی ارواحنافداه
@Amoli_Samadi
نغمات داوودی
بسم الله الرحمن الرحيم
افراط و تفريط، در تمامي امور، انسان را از حقيقتي که آدمي آن را به عنوان غايت و نهايت فعل خويش در نظر گرفته بود دور مي كند.
اعضا و جوارح انسان يک حدّ اعتدالي دارند که انسان بايد آن را مراعات کند، در غير اين صورت بي طهارت خواهد بود.
معناي طهارتِ در کار آن است که انسان اوّلاً به طور کلي بي کار و بي شغل نباشد و ثانياً بيش از حد کار نکند و بر خودش فشار وارد نياورد.
اعتدال در امر كسب مال و منال براي آسايش اهل و عيال، طبق فرمايش معصوم (ع) اينكه انسان روزش را به سه قسم تقسيم كند:
الف) كسب روزي مادي و استراحت.
ب) رسيدگي به همسر و فرزندان.
ج) تحقيق و تفحص علمي، تفكر در نظام احسن،اظهار عبوديت در پيشگاه حقيقت نظام هستي.
شخصي که چشمش را پاک نگاه ندارد خود را از اساس انسانيت دور ساخته است و فقط به اندازة يک حيوان ارزش وجودي دارد.
نکته های طهارت, استاد صمدی آملی, طهارت زبان
عرفان و اخلاق
@erfan_va_akhlagh
@erfan_va_akhlagh
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
شرح "بسم الله الرحمن الرحیم"
جلسه اول
حضرت استاد صمدی آملی
با ما همراه باشید👇
عرفان و اخلاق_بیانات عرشی حضرت استاد صمدی آملی
https://eitaa.com/ostadsamadiamoli1
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
شرح "بسم الله الرحمن الرحیم"
جلسه دوم
حضرت استاد صمدی آملی
با ما همراه باشید👇
عرفان و اخلاق_بیانات عرشی حضرت استاد صمدی آملی
https://eitaa.com/ostadsamadiamoli1
هدایت شده از نغمات داودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرمایشات حضرت استادصمدی آملی
حفظه الله تعالی
@Amoli_Samadi
نغمات داوودی
هدایت شده از ورزش سه | فوتبال برتر |✔️🇮🇷ایران varzesh3 استقلال| پرسپولیس خبر ورزشی اخبار ورزشی|سپاهان ورزش۳
علامه حسن زاده:
نمیتوان به لقاى او دست يافت جز با عمل صالح و اخلاص در عبادت؛چنانکه در آيه کريمه کهف آمده است و اين براى کسى ميسر است که از علايق نفسانى و خاطرات دنيوی خلاصى يابد ..
📕لقاالله
@olama1
الـهــــی
همنــشین از همنشین رنـــگ می گیرد،
خــوشا آنکه با تو همنشین باشد....
الهی نامه علامه حسن زاده آملی رحمت الله علیه
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
هدایت شده از هو
💠رحم، فرودگاه و سکوی پرواز
🔅همه عالم در خدمت انسان اند. خداوند تمام عالم را مشک زد و عصاره آن که یک آب جهنده و نجس است را از طریق پدر در زهدان و رحم مادر قرار داد. که رحم مادر هم فرودگاهی است برای نزول نطفه در آن و هم باند پروازی است برای صعود و پرواز این پرنده لاهوتی. تا از رحم مادر به رحم بالاتری به نام رحم طبیعت برود.
🔅فرشتگان این خون خوردن انسان در رحم را دیده بودند که اعتراض به خداوند کردند ولی خداوند فرمود شما خون خوردن آن را دیدید و من شیر خوردن آن را.
🔅حال عده ای این خون خوردن را ادامه می دهند و در این دنیا به دنبال کارهای کثیف و ناشایست می روند و عده ای هم شیر و رزق حلال خوردن را ادامه می دهند و به دنبال رشد و کمال می روند.
👤استاد صمدی آملی
📚شرح بسم الله الرحمن الرحیم
🆔 @ostadsamadiamoli1
هدایت شده از هابیلیان
تندخوانی_جزء_اول_استاد_معتز_آقایی.mp3
4.13M
تحدیر (تندخوانی) جزء اول قرآن کریم با صوت استاد معتز آقایی
زمان : 33دقیقه
دعای روز اول ماه مبارک رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمَ اجْعلْ صِیامی فـیه صِیـام الصّائِمینَ وقیامی فیهِ قیامَ القائِمینَ ونَبّهْنی فیهِ عن نَومَةِ الغافِلینَ وهَبْ لی جُرمی فیهِ یا الهَ العالَمینَ واعْفُ عنّی یا عافیاً عنِ المجْرمینَ.
خدایا قرار بده روزه مرا در آن روزه داران واقعی وقیام وعبادتم در آن قیام شب زنده داران وبیدارم نما در آن از خواب بی خبران وببخش به من جنایتم را در این روز ای معبود جهانیان ودر گذر از من ای بخشنده جنایات کاران.
@ostadsamadiamoli1
حال که خداوند ما را از روی حب هویدا کرد، ما هم از روی حب ایشان عبادت کنیم.
حدیثی از امام صادق علیه السلام در مصباح الشریعه آمده (نقل به مضمون) که خداوند اجازه تشرف به محضرشان دادند و ما مشرف شدیم و وقتی به محضرشان رسیدیم، همه حاجاتمان یادمان رفت چرا که اجل هست از عبد که در محضر از مولا چیزی طلب شود و حرفش را برای شما می زنیم و درکش را عارفان خاص کنند.
عارفان بالله و خواص خدا را به خاطر خودایشان می خواهند و حتی برای خود هم نمی خواهند و لذا دعا از ایشان برداشته می شود و هیچ طلب نمی کنند.
✅ عرفان و اخلاق
https://eitaa.com/ostadsamadiamoli1
عرفان و اخلاق
عرفان و اخلاق
https://eitaa.com/ostadsamadiamoli1
مدیر:
@hosseina5959
https://eitaa.com/ostadsamadiamoli1
⭐️طهارت، شرطِ جاری شدنِ فیوضات⭐️
اگر رودخانه ای که از دریا آب می گیرد، گِل و لای و خار و خاشاک داشته باشد، نمی تواند آبِ دریا را به صورت زلال از خود عبور دهد. پس سالک باید در ابتدای راه، خود را در تمامی مراتب تطهیر بکند و از آلودگی دور بدارد. آن وقت است که فیوضات الهی بر او جاری می شود؛ چراکه از آن ناحیه هیچ نحوه بخلی وجود ندارد:
((یا مَن لا تَزیدُهُ کَثْرَهُ الْعَطآءِ الاّ جُوداً وَ کَرَماً))
سالک فقط باید کانال وجودی اش را باز کرده و آن را لای روبی کند، چهره ی نفس ناطقه اش را رو به بالا کند، تا دَمادم از آن سو اخذ فیض کند.
#شرح_معرفت_نفس
✅ عرفان و اخلاق
https://eitaa.com/ostadsamadiamoli1
مدیر:
@hosseina5959
ای عزیز،بدون نردبان معرفت نفس نمی شود #امام_زمان شناس شد، پس خویش رادریاب و انتظار زمانی #ظهور امروز و فردا و سوف سوف نکن که پشیمان می شوی، بلکه انتظار عقلانی داشته باش که هر روزت از دیروز بهتر باشد.
✅ کانال استاد صمدی آملی در پیام رسان ایرانی:
💠 https://eitaa.com/ostadsamadiamoli1
🔅نزدیکترین راه، کسب معرفت نفس انسانی است که راه مستقیمِ حق است و نزدیکترین راه به ماوراء طبیعت است.
🔅در نماز اگر سخن از «اهدناالصراط المستقیم» داریم در حقیقت معنای این آیۀ شریفۀ سورۀ حمد این است که خدایا ما را به خودمان هدایت کن خودمان را بفهمیم بیابیم، که هستیم چه هستیم؟ و به این حقیقت می رسیم که:
مرا به هیچ کتابی مکن حواله دگر
که من حقیقتِ خود را کتاب می بینم
🆔 @ostadsamadiamoli1
💠 افاضات استادصمدی آملی در ماه مبارک رمضان 97
📅 از یکشنبه 30 اردیبهشت ماه به مدت 10 شب
🕘 هر شب ساعت 22:00
تهران مسجد جامع قلهک
✅ عرفان و اخلاق
https://eitaa.com/ostadsamadiamoli1
مدیر:
@hosseina5959
#نکته_ناب
🌙 رمضان، اسمالله 1⃣
🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙
رمضان از مصدر رَمَضَ یا رمیض است. رَمَضَ به معنای گرمای شدید یا شدت حرارت است که بر رمل میتابد. رمیض را نیز باران آخر تابستان و ابتدای پاییز گفتهاند که میآید و گرمای تابستان را از بین میبرد لذا رمضان، گرمای گناه را از بین میبرد. ریاضتی که انسان در این ماه میکشد، آن گرمای معاصی که در درون ما هست را از بین میبرد لذا برخی گفتهاند که رمضان مساوق «ماحی السیئات» است؛ محو کننده و سوزاننده گناهان است. ماه رمضان پس از شعبان میآید و ۲۹ یا ۳۰ روز بعد میرود، این ماه رمضان است که اینگونه است اما رمضان چطور؟ او نیز میرود؟! روایتی نورانی و بسیار شریف از جناب هشام بن سالم از امام محمد باقر علیهالسلام وارد شده است که شایسته است تمام ماه رمضان را در آن مستغرق شویم که این روایت حقیقتاً به انسان جان میدهد، ارتقاء وجودی مییابی و جور دیگری به رمضان مینگری.
او میگوید: به همراه هشت نفر از رجال به محضر حضرت امام باقر علیهالسلام رسیدیم. سخن از ماه رمضان به میان آمد. برخی گفتند که رمضان آمد و از اینگونه حرفها، حضرت فرمود: «لَا تَقُولُوا هَذَا رَمَضَانُ وَ لَا ذَهَبَ رَمَضَانُ وَ لَا جَاءَ رَمَضَانُ فَإِنَّ رَمَضَانَ اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَا یجِیءُ وَ لَا یذْهَبُ وَ إِنَّمَا یجِیءُ وَ یذْهَبُ الزَّائِلُ وَ لَکنْ قُولُوا شَهْرُ رَمَضَان فَالشَّهرُ المُضاف إلي الإسمِ وَ الإسمُ إسمُ الله وَ هُوَ الشَّهر الَّذی أنزَل فِیه القُرآن» (بحار، ج ۹۶، ص ۳۷۶). نگویید که رمضان رفت و رمضان آمد. چرا؟! چون رمضان، اسمالله است... اسم عبارت است از تجلی ذات حق متعال به صفتی از صفاتش. این اسم رمضان، تجلی حق متعال به صفت غفاریت و ماحی السیئات بودن و تو بگو به هر صفتی که تطهیر کننده انسان باشد است! سبحان الله... یا رمضان... در اسماء الهی که وارد شده است بنده "یا رمضان " را ندیدهام ولی حتی اگر مبنایمان را توقیفیت اسماء الله بر اساس نگاه فقهای عظام قرار دهیم، بنا بر این روایت میتوانیم بگوییم «یا رمضان»... وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ فَادْعُوهُ بِهَا. خدا میفرماید مرا با اسم من بخوانید، بگو یا رمضان... توجه کنید به حقیقت ماه رمضان. در این زمینه چند حدیث از معصوم وارد شده است که رمضان، اسمی از اسماء الله است. نباید تعجب کنیم، داریم که امام صادق علیهالسلام به عیادت یکی از اصحاب که بیمار شده بود رفتند. در آنجا، یکی از این بوالفضول ها (که وجودشان گاهی اوقات بد نیست و سبب خیر می شوند تا معارف از وجود امام نازل شود) در محضر امام به این بیمار تشر زد که چرا اینقدر آه میکشی؟! به جای آه کشیدن پروردگارت را بخوان و به او استغاثه کن! حضرت فرمود چه کارش داری؟! إِنَّ آهِ اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَمَنْ قَالَ آهِ فَقَدِ اسْتَغَاثَ بِاللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى (توحید شیخ صدوق/ص ۲۱۹) شما عظمت آه را ببین! این اسم، «یا»(حرف ندا) بر نمیدارد. وقتی حق متعال را با دیگر اسماء میخوانیم کمی فاصله داریم، البته یا در معنای لطیفتر به معنی هو است و عدد یا در ابجد با عدد هو برابر ۱۱ است لذا وقتی شما میگویی یا رحیم اعنی میگویی هو الرحیم اما نمیگوییم یا آه... در قرآن داریم که خدا راجع به حضرت ابراهیم میفرماید «إِنَّ إِبْرَاهِيمَ لَحَلِيمٌ أَوَّاهٌ مُّنِيبٌ» (هود/۷۵). او بسیار آه میکشید. حضرت علامه نیز در الهینامه میفرمایند که «الهی، از من آهی و از تو نگاهی... الهی، عمری آه در بساط نداشتم و اینک جز آه در بساط ندارم... »
حضرت فرمودند که رمضان اسمی از اسماء الله است... چرا نگوییم که آمد و رفت؟! ببینید که امام چه درس بزرگی در معرفت به توحید و اسماء حسنای الهی به ما میدهند. آقا میفرمایند: «وَ إِنَّمَا یجِیءُ وَ یذْهَبُ الزَّائِل» آنکه زائل شدنی است، میآید و میرود. ما زائل هستیم، مگر در خدا زوال راه دارد که در اسم او نیز راه داشته باشد؟! اسماءالله باقیاند. چقدر خیالمان راحت شد... ما گاهی اوقات دلمان برای رمضان تنگ میشد... اینجاست که حضرت سیدالساجدین و زین العابدین علیهالسلام در آن دعای وداع با ماه رمضان، رمضان را مخاطب ذوی العقول قرار میدهد. اسم الله است دیگر و اسماء الله که لفظ نیستند... اسماء الله حقایق علمی و مبدأ عالَم هستند و باقی و برقرارند اما وقتی بخواهند در عالَم حد و شهادت و ناسوت خود را نشان دهند در این قوالب زائل شدنی نشان میدهند چون این عالم، عالم ضیق و تنگی است. خیالمان راحت شد... شما شوال و ذی القعده و... هم در محضر رمضان باش!
🍃🌸 https://eitaa.com/ostadsamadiamoli1🌸