. بسم الله الرحمن الرحیم
🏴🏴🏴 السلام علیک یا ابا عبدالله 🏴🏴🏴
☑️ سخنرانی عارف حکیم حضرت استادامامی حفظه الله به مناسبت دهه سوم محرم الحرام 1402
🗓 زمان: از شب شنبه 18 مرداد ماه 1402 (22 محرم الحرام 1445) به مدت 10 شب
⏰ ساعت شروع کلاس 21:30 هرشب
کانال عارف حکیم استادامامی...👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/967311734Cb7c8320810
📞09364242258
برای کسب اطلاعات بیشترودریافت لینک کلاس آنلاین استاد وبرای معرفی وعضو شدن دوستان جدیدخودتان بااین شماره 👇👇درایتاوتلگرام پیگیرباشید09364242258
فقط پیام از ایتا یاتلگرم
لطفا به دوستان خود اطلاع رسانی بفرمائید
elahi04.mp3
زمان:
حجم:
8.01M
⬅️ #الهی_نامه
⭕️جلسه چهارم
مجموعا یازده جلسه
✅شارح حضرت استاد صمدی آملی حفظه الله
💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
elahi05.mp3
زمان:
حجم:
8.04M
⬅️ #الهی_نامه
⭕️جلسه پنجم
مجموعا یازده جلسه
✅شارح حضرت استاد صمدی آملی حفظه الله
💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
elahi06.mp3
زمان:
حجم:
8.02M
⬅️ #الهی_نامه
⭕️جلسه ششم
مجموعا یازده جلسه
✅شارح حضرت استاد صمدی آملی حفظه الله
💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
elahi07.mp3
زمان:
حجم:
8.05M
⬅️ #الهی_نامه
⭕️جلسه هفتم
مجموعا یازده جلسه
✅شارح حضرت استاد صمدی آملی حفظه الله
💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔴فتح مطلق و مطلق فتح،فقط با لحوق به امام حسین علیه السلام ممکن است و بس...
📍حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در نامهای بسیار مختصر اما پر مغز خطاب به برادرش محمد بن حنفیه و سایر بنیهاشم چنین مینویسند:
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
مِنَ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ إِلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ وَ مَنْ قِبَلَهُ مِنْ بَنِی هَاشِمٍ
أَمَّا بَعْدُ؛
فَإِنَّ مَنْ لَحِقَ بِی اسْتُشْهِدَ وَ مَنْ لَمْ یَلْحَقْ بِی لَمْ یُدْرِکِ الْفَتْحَ!
وَ السَّلَامُ».
به نام خداوند بخشنده مهربان.
از حسین بن علی علیهما السلام به محمد بنعلی(محمد حنفیه) و سایر بنیهاشم.
پس از حمد و ثنای الهی؛
حق این است که سرنوشت همه کسانی که به من ملحق شوند، شهادت است؛ و کسانی هم که به من نپیوندند، روی فتح را نخواهند دید.
والسلام.
(بحارالانوار، 45، 87)
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
📣 توجه توجه 📣
بسم الله الرحمن الرحیم
به حول و قوه الهی و با کمک عزیزان کانال علامه حسن زاده آملی ره در تلگرام هم راه اندازی شد
عزیزان و بزرگواران اطلاع رسانی کنید🌹🙏
لینک کانال علامه حسن زاده آملی ره در تلگرام:
https://t.me/allameh_hasanzade
https://t.me/+LLuKUmkh1VQ2YTU8
🟢 دعا و ذکر برای آرامش اعصاب و کاهش اضطراب
علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان فرمودند: جهت آرامش پیدا کردن دست روی سینه بگذارید و در حالت نشسته و ایستاده چند مرتبه آیه 28 سوره رعد را بخوانید:
((الذین امنوا وتطمئن قلوبهم بذکر الله الا بذکر الله تطمئن القلوب ))
در ایجاد آرامش بسیار موثر است
•┈┈••✾🌿🕊🌿✾••┈┈•
کانال تلگرام حضرت علامه حسن زاده آملی ره
کانال ایتا حضرت علامه حسن زاده آملی ره
⭕️نظر سنجی کانال علامه حسن زاده ره👇
https://EitaaBot.ir/poll/txdf?eitaafly
📍ایّاک نعبد و ایّاک نستعین:
🔰مشکلترین فرازی که در تمامی قرآن کریم وجود دارد، در سورهٔ حمد است آنجا که میفرماید: «إِیاک نَعْبُدُ وَإِیاک نَسْتَعینُ»؛ زیرا باید ضمیر «إِیاک» را به مرجعی که دارد ارجاع داد. «إِیاک» خطابی دارای تشخص و جزیی است. دقت شود که این ضمیر برای خطاب است نه غیبت. خطاب به یک شخصیت که حضور دارد. خطابی که اگر بهدرستی لحاظ نشود به شرک منجر میشود. این کاف خطاب جز با شخصیت وجودی حق تعالی که دارای ذات است و غیر متعین میباشد با چیزی سازگار نیست. تشخصی که در مرتبهٔ کلی، کون مطلق است. کون مطلق همان تشخص است. رسیدن به تشخص همان توحید حقیقی است. در این توحید، همهٔ پدیدههای هستی ظهور آن حقیقت متشخص و شخص حقیقی است. تشخصی که عین هویت بدون تعین و کون مطلق است.
🔰 کسی میتواند این تشخص را لحاظ کند که واجد عبادت اطلاقی و تکوینی باشد وگرنه لحاظ مطالب گفته شده در نماز، سبب میشود حق مطلب به سبب نادرستی تصور، بهدرستی ادا نشود و تصدیق باطل را در پی داشته باشد و نماز باطل گردد.
کسی عبادت تکوینی دارد که حتی در خواب نیز عبادت خود را تعطیل نمیکند. عبادتی که نسبت به هیچ یک از جهات آن به خود غفلت راه نمیدهد. کسی که با کوچکترین عارضهٔ آسیبزا، تغییر مییابد به هیچ وجه نباید در پی یافت مرجع ضمیر «إِیاک» باشد و او باید نماز را همانگونه که دیگران به ظاهر میگزارند بهجا آورد: «صَلّوا کما رأیتمونی أصلّی». چنین کسی اگر کمترین توجهی کند که با چه کسی سخن میگوید به ورطهای فرو میغلطد که نماز را باطل میسازد و همین که به صورت کلی خدایی بزرگ را میپرستد برای او کافی است.
🔰کسی که عبادت تکوینی دارد از عقل حسابگر فارغ شده است. چنین کسی نماز میخواند که نماز بخواند و غرض زاید برای کار خود ندارد. او چنان بلاپیچ وجود میشود که دیگر هیچ تعینی با تعین دیگر برای او تفاوت ندارد. مقامی که بسیار سنگین است. کسی میتواند در «إِیاک نَعْبُدُ وَإِیاک نَسْتَعینُ» قصد انشا داشته باشد که بتواند مرجع این ضمیر را آنگونه که پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله آورده و خداوند آن را نازل کرده است با باطن خود بیابد. چنین انشایی نیازمند سعهٔ وجودی کامل است. کسی که هوسهای نفسانی و محاسبات عقلانی او را محدود و متعین ساخته است و منفعت شیرینی و ترشی و نفی و اثبات و قرب و بعد در جان او اصالت دارد حتی اگر صدها عِدل علم داشته باشد نمیتواند مرجع «إِیاک» را بیابد. کسی که عبادت تکوینی دارد چنین عبادتی عشق او و سیر طبیعی وی است و همانند آب جاری، کردهها بر او جری و سریان دارد.
🔰برداشتن بار عبادت تکوینی و اطلاقی برای فرد عادی همانند برداشتن وزنههایی است که مردان آهنین در فینال فینالیستها بر میدارند. کسی که چنین عبادتی دارد از دریا دریا خون و از ساحل ساحل جنون گذشته است. کسی که دیگر از او چیزی نمیماند. هر یک از اهل معرفت، شهادت و عصمت مرتبهای از عبادت را دارند و خمسهٔ طیبه علیهمالسلام در جایگاه اعلای چنین عبادتی میباشند.
👈کاف «إِیاک» خون گرم جاری شده بر زمین پر حرارت کربلا را پای خود دارد.
کانال ایتا علامه حسن زاده آملی ره👇
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
کانال تلگرام علامه حسن زاده آملی ره👇
https://t.me/+LLuKUmkh1VQ2YTU8
☘️نیت گناه هم نکنید☘️
نيت بد هر چند به مرحله عمل نرسد و از جنبه فقهى كيفر نداشته باشد و تعزير و حد بر آن مترتب نشود، در روح و جان او اثر مى گذارد، نيت بد انسان را تيره مى كند.
حضرت امام سجاد عليه السلام در صحيفه بيانى دارد قريب به اين مضمون كه: بارالها! كسى كه نيت گناه تو مى كند، استحقاق كيفر تمام گناهكاران را دارد. جز اين كه بزرگوارى تو عقابش نمى كند و عذابش نمى دهد.
منبع: فضایل و سیره چهارده معصوم در اثار علامه حسن زاده آملی ره
کانال ایتا علامه حسن زاده آملی ره👇
https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
کانال تلگرام علامه حسن زاده آملی ره👇
https://t.me/+LLuKUmkh1VQ2YTU8