eitaa logo
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
18.2هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
919 ویدیو
121 فایل
بایگانی سخنرانیهاومستندهاو کلیپ ها 👇 @allame_hasanzadeh_bayegani تبلیغات و تبادلات 👇 @alfaghir_59 @tablighat_allameh 🔴مدیر کانال👇 @alfaghir_59
مشاهده در ایتا
دانلود
حمد با دل اگر زبان با اين دل مطابق باشد و آن زبان بگويد «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ‏» شيرين است. جناب كلينى در اين باره بابى از زبان ائمه (ع) عنوان كرد كه بگذاريد ذكر را اول دل شما بگويد. سعى كنيد جان شما از عالم ذكر و ملائكه شود. ✍علامه حسن زاده آملی 📚 شرح فصوص الحکم •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔺👈لینک کانال حضرت علامه حسن زاده ره ایتا👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 🔺👈 لینک کانال حضرت علامه حسن زاده ره در تلگرام👇 https://t.me/+LLuKUmkh1VQ2YTU8 🔺👈لینک گروه مباحثه آثار حضرت علامه حسن زاده ره👇 https://eitaa.com/joinchat/2520646120Ced09c8b1f5 🔺👈کانال بایگانی صوت ها سخنرانی ها👇 @allame_hasanzadeh_bayegani 🔺👈تبلیغات👇 @tablighat_allameh مدیر👇 @alfaghir_59
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
⬅️ #معرفت_نفس ⭕️جلسه پنجاهم مجموعا 198 جلسه جلد اول سخنرانی استاد در بابل ✅شارح حضرت استاد صمدی آمل
MARE51.mp3
زمان: حجم: 6.35M
⬅️ ⭕️جلسه پنجاه و یکم مجموعا 198 جلسه جلد اول سخنرانی استاد در بابل ✅شارح حضرت استاد صمدی آملی حفظه الله 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
به جانم قسم!   آن که از کتب عقلی و صحف عرفانی یعنی  مطالعه ی کتاب هایی همچون تمهیدالقواعد -شرح قیصری بر فصوص الحکم-وسرح العیون فی شرح العیون- ومصباح الانس -وشرح محقق طوسی براشارات -و اسفار-وشفا-و فتوحات مکیه خودرا دور کند همانا خودرا از فهم خطاب محمدی-ص- یعنی قرآن دور کرده است و جان خود را از نیل به سعادت قصوایش محروم ساخته است. حاشیه بر اسفار ( علامه حسن زاده آملی ره) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 کانال تلگرام علامه حسن زاده آملی (ره): https://t.me/allameh_hasanzade
قدم گذاشتن در وادی عرفان ، استاد راه می خواهد کسی که در مسیر انسانی به راه می افتد ، اگر بخواهد به مراقبت در حد اخلاقی اهتمام ورزد به همین اندازه که به واجبات عمل کند و از محرمات اجتناب ورزد به استاد نیاز چندانی ندارد . اما اگر کسی بخواهد در وادی مراقبت عرفانی قدم گذارد باید استاد داشته باشد و اگر چه ممکن است بدون استاد به موفقیت هایی دست یابد ولی اگر مراقبت او تام شود این خطر وجود دارد که در مقابل تمثلات و فیوضات ماوراء طبیعت ؛چون آن طور که باید با عالم تجرد خو نکرده؛ سر از جنون در آورد و یا به موت طبیعی از دنیا برود . ✍استاد صمدی آملی 📚حضور و مراقبت •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
☘به اینجا خواهی رسید اگر...☘ علامه حسن زاده : بزرگانى كه سيرهاى علمى كرده اند و در تجريد و تصفيه نفس واديها پيموده اند فرموده اند كه روح انسانى ، چون هم خود را واحد گرداند و با اطمينان خاطر و عدم اضطراب با هر اسمى از اسماى شريف عين حيات و صرف كمال و فعل مطلق انس بگيرد و حشر پيدا كند، سلطان آن اسم در او تجلى كند و اثر آن اسم در وى ظاهر گردد و به اقتضاى آن اسم عمل كند و اين زمينى رنگ آسمانى گيرد و اين جهانى به خوى آن جهان درآيد و در عالم طبيعت كار آن جهانى نمايد و دست تصرف به كائنات دراز كند و در كشف و كرامات به روى خود باز كند و كم كم به جايى رسد كه هرگاه اراده كند از اين نشاءه اعراض كند و بدان نشاءه پرواز كند... تجربه ضرر ندارد. منبع: درس نود و نهم معرفت نفس •┈┈••✾🌿🕊🌿✾••┈┈• کانال علامه حسن زاده آملی ره https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 کانال تلگرام https://t.me/+LLuKUmkh1VQ2YTU8
آگاهی مفهومی یا دارایی؟ آگاهى مفهومى چندان كارى نمى رسد، من مى دانم مثلا فلان نوع حلوا را چگونه بايد پخت، آرد و روغنش چه قدر، آب و عسلش چه قدر. اما حلوا را نچشيده ام و آن لذتى را كه خورنده حلوا ادراك كرده است، من ندارم، به حلوا حلوا دهن شيرين نمى شود، تا نچشى ندانى . دانائى مفهومى غير از دارائى ذوقى و شهودى است. اين سخن در لذت، در اَلم هم چنين است، آنكه دندانش درد گرفت و به دندان پزشك رجوع كرده است، پزشك، مفهوم درد را ادراك مى كند، نه خود درد را، آن كه درد دارد، مى داند درد چيست. به قول حكيم سنائى در حديقه: آن شنيدى كه رفت نادانى بعيادت به درد دندانى گفت باد است زان مباش غمين گفت آرى، ولى به نزد تو اين بر من اين درد كوه پولاد است چون توئى بي‌خبر تو را باد است غرض اين كه بايد معانى واقعى اسماء و صفات الهى را دارا شد و آن كه به عرض رسانده ام، هر كس بدان پايه كه دارا است به همان اندازه انسان است و به همان اندازه قدر و قيمت دارد و بهمان اندازه قرآن و بهشتى بلكه بهشت است، اين دارائى است. ✍علامه حسن زاده آملی 📚 مجموعه مقالات •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
#شرح_کتاب_الموت_بحارالانوار ج هفتادویک ۲۰-۱۲-۴۰۱.m4a
حجم: 17.31M
1⃣1⃣ ادامه معرفی احراز وعوذات... وراهکارهای قرآنی پیرامون : 🎗دفع جمیع آفات وبلاها وشیاطبن 🎗حاجت روایی 🎗مشاهده قدرت خدا 🎗دیدن بهشت 🎗فرزند دار شدن 🎗ازدیاد محبت 🎗حیات قلب وازدیاد عقل 🎗اصلاح معیشت و رزق فراوان 🎗دولت وعزت وسعادت وکرامت 🎗امان از جن وچشم زخم 🎗دیدن پیامبر در خواب 🎗تقویت ونیرومندی اعصاب 🎗امان از سئوال قبر وحسابرسی 🎗برکت و طعم خوش در طعام 🎗باز شدن گره ازدواج 🎗عافیت از سختی وتنگی 🎗راضی شدن از نعمت ها 🎗امنیت از جنبندگان زمینی 🎗نورانیت وصفای منزل 🎗ازدیاد نور چشم 🎗غنای در علم وچیزهای دیگر 🎗محتاج نشدن 🎗آسان شدن کارها 🎗کتاب اعمال در دست راست 🎗خوابهای خوش 🎙حجت الاسلام علی اکبر بیات •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
ابن ترکه در انتهای قواعد توحید گوید : " تمامی علوم در ما موجودند ، لیکن به علت وجود حجابهایی که مانع ظهور آنها هستند ، آن علوم ظاهر نشوند. مخفی نماند که ظهور آنها گاهی به واسطه ی حرکات لطیف فکری روحانی و بعد از مسلط نمودن قوه قدسیّه ، بر دو قوه ی وهمیه و متخیلیه ‌و سایر قوای جسمانی و با تهذیب اخلاق و آراستن نفس به اخلاق حسنه میسّر است، و گاهی به واسطه ی تسکین متخیّله و متوهمه و لجام زدن به آن دو ، و بازداشتن شان از حرکات مضطرب و مشوش ، و بعد از تسخیر قوای جسمانی ، با تزکیه و تصفیه است. و هر دو طریق نزد اکثر محققان و صاحب نظران و اصحاب مجاهده حق است." ✍علامه حسن زاده آملی 📚رساله ی لقاء الله/ص۲۰۸ •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
#پاسخ به سئوال راه تقویت اراده.m4a
زمان: حجم: 25.96M
🍃پاسخ به سئوالی پیرامون چگونگی تقویت اراده و عزم🍃 •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
و اگر نفس متعلق به این و آن باشد به همه چیز علاقه داشته باشد ، هر چیزی توجه او را جلب بکند ، می دانید که تعلق تفرقه می آورد و تفرق پریشانی است و پریشانی اضطراب است ، نفس انسانی می شود مضطربه و این نفس به جایی نمی رسد ، خصوصا در امور علمی. نفس مضطربه در نماز هم تجمع ندارد. در یک نماز هزار جا سر می زند، ولی همین که مطمئنه شد به همه جا می رسد. فاصله ندارد ، مطمئنه شدن همان و مخاطب به خطاب " یا ایّتها النفس المطمئنة ارجعی الی ربّك راضیة مرضیة " همان. واینکه می بینی مخاطب نمی شود ، این است که قلابها او را فرا گرفته و به این سوی می کشاند: تن زده اندر زمین چنگالها جان گشاید سوی بالا بالها و این قلابها نمی گذارد که نفس مطمئن شود و توحید و تجمع داشته باشد ، تا به خود بیاید و بگوید من کیستم_به کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود_ پس هنوز به ورطه ی من کیستم نیافتاده ایم ، لذا مشکل داریم.. ✍علامه حسن زاده آملی 📚صد و ده اشاره /اشاره ی چهل و دوم •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7