eitaa logo
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
13.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
740 ویدیو
108 فایل
لینک کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 بایگانی صوت ها و سخنرانی ها👇 @allame_hasanzadeh_bayegani تبادل و تبلیغ👇 @alfaghir_59 🔴مدیریت کانال 👇 @alfaghir_59
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
؛✨؛ «الهی ! چگونه گویم نشناختمت که شناختمت و چگونه گویم شناختمت که نشناختمت. علامه حس
؛✨؛ «در حدیث قدسی است که: کُنْتُ کَنْزاً مَخْفِیّاً فَاحْبَبْتُ أنْ أُعْرَفُ وَ خَلَقْتُ الْخَلْقَ لِکَیْ أُعْرَف. من گنج پنهان بودم دوست داشتم که آشکار شوم پس خلق را آفریدم تا شناخته شوم» پس خدا "شناختهٔ" هر موجودی است؛ «لذا قرآن می فرماید: يُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَ مَا فِی الْأَرْضِ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است خدایی را که پادشاه پاک ارجمند فرزانه است تسبیح می گویند.» اما چگونه می شود که "محدودی"،" نامحدود" را بشناسد؟! شناختِ محدود از نامحدود محال است. «پس به تعبیر پیامبر اکرم (ص): مَا عَرَفْنَاكَ حَقَّ مَعْرِفَتِكَ وَ مَا عَبَدْنَاكَ حَقَّ عِبَادَتِكَ ما تو را چنان که حق معرفتت می باشد نشناختیم و ما تو را آن گونه که حقِ عبادت تو است پرستش نکردیم.» و به تعبیر برخی از اهلِ حکمت، مقصود از روایتِ مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبِّه آن است که همانگونه که تو نفست را نمی شناسی خدایت را نخواهی شناخت. ؛ ✨✨✨؛ الهی نامه شرح حکمی الهی نامه ؛ ✨✨✨✨✨؛ https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
؛✨؛ «الله» اسم ذاتی معرفه است و با آنکه معرفه است درک ناشدنی و دست نیافتنی می نماید. به راستی
؛✨؛ پس اسم یا ضمیری به اسمِ جلیل «ربّ» اضافه باید که ضروری است. و «القرآن الكريم» این کار، بسیار کرده است: چه این اسم و ضمیر انسان باشد، چه سایر مخلوقات: ربّی، ربّک، ربّكم، ربّه، ربّها.. ربّ السموات و الارض.. ربّ الملائكة و الروح.. ربّ هذا البلد.. ربّ العالمين. بدان «ربّ جلیل» که در ذات همان «الله» است این اضافه را خود، خواسته است. چه مخلوقِ اوست، چه معرفه یافته است برای معرفت مخلوق. چه ما «ربّ» را به قدر استعدادمان ادراک شدنی می دانیم چه ما «الله» را آنگونه که شایسته بود، نشناختیم. اما این «ربّ» است با ضمیر ما. و «ربّ» یعنی پرورنده و پروردگار. او پرورندهٔ همان چیزی است که آفریده است. پس «ربّ»، خالق هم هست زیرا تا چیزی خلق نکند «که» و «چه» را پرورش دهد؟ «رَبُّكُم الّذى خَلَقَكُم ربّ تان همان کسی است که شما را خلق کرده است.» بِدان که در «القرآن الكريم»، اسم «ربّ» با اضافه های اسمی یا ضمیریِ مخلوقاتش، بسیار آمده است آن هم در هر جایگاهی که "اراده" فرموده. «چه رفع چه نصب و چه جر» ؛......... ؛ ✨✨✨؛ الهی نامه ربوبیّت ؛ ✨✨✨✨✨؛ https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
💠تاثیر دعای خیر اهل قبور🌺 🔸آیت الله الهی طباطبایی (ره)🕊 🔹{ استادِ علامه حسن زاده (ره) } https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠عکس بالا ؛ اولین نفر از سمت چپ علامه طباطبایی (ره) در کنار برادرشان آیت الله الهی (ره) https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
💠عکس بالا ؛ اولین نفر از سمت چپ علامه طباطبایی (ره) در کنار برادرشان آیت الله الهی (ره) #علامه_ح
💠(صحبت آیت الله الهی با چند تن از انبیاء)🌺🕊🍃 💠علامه طباطبایی (ره)؛ صاحب تفسیر المیزان برادری داشتند به نام سید محمد حسن الهی (ره) ؛که خیلی مشهور نبودند ، ولی عِلما و عَمَلا وخَلقا و خُلقا در تمام جهات مانند علامه بودند؛ گویا سیبی بودند که دو نیمه شده است، تفاوتی که با هم داشتند این بود که علامه خیلی کتوم بودند و غالبا در سکوت به سر می بردند؛ ولی برادرشان اهل بذله گویی و منبسط تر و خوش مجلس بودند؛ و علامه طباطبایی (ره) می فرمود از اخوی استفاده می نمایم . علامه طباطبایی (ره) بعد از رحلت برادرشان فرمود : یک روز دیدم برادرم ( یعنی جناب الهی طباطبایی ) بعد از نماز صبح ، با چند تن از انبیای گذشته جلسه دارند و مشغول صحبت کردن می باشند . ▪️منبع:نکته ها از گفته ها ، سخنان آیت الله فاطمی نیا (ره) https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
؛✨؛ پس اسم یا ضمیری به اسمِ جلیل «ربّ» اضافه باید که ضروری است. و «القرآن الكريم» این کار، بسیا
؛✨؛ ربّ العالمین با هر کس ربوبیّتی ویژه دارد، و از این روست که تقدیراتِ هر کس متفاوت است. زیرا این آدمیان اند که در استعداد و اوصاف و وظایف متفاوت اند. از این منظر است که "ربّ" هر کس برای اوست و هر کس باید رو سوی ربّ خویش کند: «إرجعى إلى رَبّک به سوی ربّ ات بازگرد» «فَاعبُد رَبّک ربّ ات را عبادت کن» «فَسَبِّح بِحَمْدِ رَبِّک به حکمِ ستایش، تسبیحِ ربّ ات گوى» كه «إنّی مُهاجِر اِلَى رَبّی» من به سوی «ربّ» خویش مهاجرت می کنم. ؛.......... ؛ ✨✨✨؛ الهی نامه ربوبیّت ؛ ✨✨✨✨✨؛ https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
؛✨؛ ربّ العالمین با هر کس ربوبیّتی ویژه دارد، و از این روست که تقدیراتِ هر کس متفاوت است. زیرا
؛✨؛ می بینی! هیچ تجزیه و تعددی در «ربّ» نیست، که «ربّ» همان ربّ العالمین است و ربّ العالمین «الله». و «إِنَّ اللَّهَ رَبِّي و رَبُّكم». پس اختلاف در «مربوب» است كه، «لا يَزالونَ مُختَلِفِينَ» که پیوسته مختلف اند. قطعاً "معرفت" از ربّ ات وظیفه ای واجب است؛ زیرا تو گفته ای: «أستَغفِرُ اللَّه رَبّی وَ أَتوب إليه» پس هر کس که طالبِ کمال است باید از ربّ خویش آگاه شود. که اگر کمال جو چنین کند، شایستهٔ "عطای خاص" است، که "عطای عام" را به هر مخلوقی داده اند. « فَمَن يُؤْمِن بِرَبِّهِ فَلَا يَخَافُ بَخْسًا وَلَا رَهَقًا هر کس به ربّ اش ایمان آورد نه از کمبود بترسد و نه از ستم » ؛......... ؛ ✨✨✨؛ الهی نامه ربوبیّت ؛ ✨✨✨✨✨؛ https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
؛✨؛ "امامت" ريشه و شاخه بالنده دين اسلام است. «امام ر
؛✨؛ "امامت" ريشه و شاخه بالنده دين اسلام است . تمام و كمال نماز و زكات و روزه و حج و جهاد و بركت اموال فى و صدقات ، و امضاى حدود و احكام ، و حفظ مرزها، به امام است . «امام رضا علیه السلام» ؛ ✨✨✨؛ فضایل و سیره معصومین (ع) ؛ ✨✨✨✨✨؛ https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🚨🚨🚨 🔹سلام علیکم خدمت اعضای محترم کانال علامه حسن زاده آملی ره 👇👇 👈قبول عبادات استیجاری نماز قضا و روزه قضا و ختم قرآن قیمت مناسب اطلاعات بیشتر آی دی زیر: مدیریت کانال علامه ره @alfaghir_59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠صلوات خاصه حضرت زهرا سلام الله علیها 🌺 متن دعا : اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدّيقَةِ فاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ حَبيبَةِ حَبيبِكَ وَ نَبِيِّكَ ، وَ اُمِّ اَحِبّائِكَ وَ اَصْفِيائِكَ ، الَّتِي انْتَجَبْتَها وَ فَضَّلْتَها وَ اخْتَرْتَها عَلى نِساءِ الْعالَمينَ ، اَللّـهُمَّ كُنِ الطّالِبَ لَها مِمَّنْ ظَلَمَها وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّها ، وَ كُنِ الثّائِرَ اَللّـهُمَّ بِدَمِ اَوْلادِها ، اَللّـهُمَّ وَ كَما جَعَلْتَها اُمَّ اَئِمَّةِ الْهُدى ، وَ حَليلَةَ صاحِبِ اللِّواءِ ، وَ الْكَريمَةَ عِنْدَ الْمَلاَءِ الاَْعْلى ، فَصَلِّ عَلَيْها وَ عَلى اُمِّها صَلاةً تُكْرِمُ بِها وَ جْهَ أبيها مُحَمَّد صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ ، وَ تُقِرُّ بِها اَعْيُنَ ذُرِّيَّتِها ، وَ اَبْلِغْهُمْ عَنّي في هذِهِ السّاعَةِ اَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلامِ https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
💠صلوات خاصه حضرت زهرا سلام الله علیها 🌺 متن دعا : اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدّيقَةِ فاطِمَةَ الز
💠ترجمه دعا : خدایا درود فرست بر بانوی صدیقه ، فاطمه پاکیزه صالحه ، که اوست حبیبه ی تو و پیامبرت ، و مادر اولیاء و برگزیدگانت ( امامان معصوم صلوات الله علیهم ) ، آن بانویی که برگزیده ای و برتری داده ای و انتخاب کرده ای او را بر زنهای جهانیان ، خدایا تو دادِ او را از ستمگرانش بِسِتان ، و از کسانی که حق او را سبک شمردند ، باز خواست نما ، و خونخواه خونِ فرزندان او باش ، خدایا همچنان که او را مادر امامان هدایت ، و همسر صاحب لِواء ( امیر المومنین علی بن ابیطالب علیه السلام ) و بزرگوار در نزد ملا اعلی ( ملائکه) مقرر داشتی ، پس تو ای خدا درود فرست بر آن حضرت و مادرش درودی که وجه پدر بزرگوارش حضرت محمد صلی الله علیه و آله را با آن اکرام می کنی و چشم ذریه او را روشن می گردانی ، و از من هم ای خدا در این ساعت بهترین سلام و تحیت را به آن بزرگواران برسان‌.🌺 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
21.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠علامه حسن زاده (ره):آمُل یک وقتی مبدا طول جغرافیایی شهر ها بوده است.🌍 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
💠(مثالی دیگر از صداهای ملکوتی ) 🔹 روزی شخصی رفته بودند ، به درِ خانه علامه طباطبایی رحمه الله علیه
💠{شنیدن صدای غیبی} 🔸واقعه ای بسیار شگفت ؛ شنیدن صدای ابن سینا پس از هزار سال . ▪️اولین عکس از سمت چپ ؛ ابوعلی سینا رحمه الله علیه ؛ متولد حدود ۳۷۰ هجری قمری https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
💠{شنیدن صدای غیبی} 🔸واقعه ای بسیار شگفت ؛ شنیدن صدای ابن سینا پس از هزار سال . ▪️اولین عکس از سمت
💠در تبریز عالمی بود اهل بصیرت جامع علوم و معارف فراوان که از شهرت و سر و صدا بسیار گریزان بود . می گفت : در جوانی خدمت آیت الله الهی( برادر علامه طباطبایی ) رفتم و خواهش کردم که کتاب شفای بو علی سینا را برایم تدریس کند ؛ ایشان قبول کردند و شفا را شروع کردیم . در مبحثی یک روز رسیدیم به جایی که ابن سینا به عنوان اعتراض به مطلبی می گوید : لا ادری ما یقول ( من نمی دانم چه می گوید ) ناگهان صدایی شنیدیم که گفت : من چنین مطلبی نگفته ام . پرسیدیم که شما چه کسی هستید ؟؟ گفت من بو علی سینا هستم . گفتیم پس شما چه گفته اید ؟ گفت: من چنین گفته ام ( و عبارتی را ذکر کرد ) آیت الله الهی نامه ای به برادرش علامه طباطبایی در قم می نویسد و قضیه را برای ایشان بیان می کند علامه طباطبایی در جواب نامه می فرمایند : من سال ها بود که می دیدم این عبارت موجود در [شفا] اشکال دارد . و از شیخ ( ابن سینا ) بعید است که انرا گفته باشد ؛ حالا درست شد . ▪️منبع:کتاب نکته ها از گفته ها؛ آیت الله فاطمی نیا (ره) https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛✨؛ بسم الله خير الاسماء در حیرتم که چه نویسم ؟! روی سخنم با کیست؟ با خفته است یا با بیدار؟ اگر با خفته است ، خفته را خفته کی کند بیدار؟ و اگر با بیدار است ، بیدار در کار خود است. و انگهی نویسنده چه نویسد که خود نامه سیاه و از دست خویش ، در فریاد است. پیری و جوانی چو شب و روز بر آمد ما شب شد و روز آمد و بیدار نگشتیم. بدنوع پشمها که رشتیم و بد جنس تخمها که کشتیم خرما نتوان خورد از این خار که کشتیم دیبا نتوان بافت از این پشم که رشتیم. چون از کشتزارها، خود، بی خبرم، آسوده می چرم ، آه اگر از پسِ امروز بود فردایی ولیکن به قول شیخ اجل سعدی: گاه باشد که کودکِ نادان به غلط، بر هدف زند تیری ؛........... ؛ ✨✨✨؛ نامه ها برنامه ها ؛ ✨✨✨✨✨؛ https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
؛✨؛ بسم الله خير الاسماء در حیرتم که چه نویسم ؟! روی سخنم با کیست؟ با خفته است یا با بیدار؟
؛✨؛ کلمه ای چند تقریر شود و نکاتی اندک تحریر گردد، شاید که دلپذیر افتد. مگر صاحبدلی روزی به رحمت کند، در حقِ درویشان دعایی. معرفت نفس ، طريق "معرفتِ ربّ" است که از سیّد انبیاء و هم از سیّد اوصیاء صلوات الله عليهما مأثور است: «مَن عَرَفَ نَفسَه فَقَد عَرَفَ رَبَّه» هر کس در خویشتن بیندیشد و در خلقتِ خود تفکر و تأمل کند، در یابد که این شخص محير العقول ، واجب بالغير است. بلکه خود و جمیع سلسله موجودات را محتاج به حقیقتی بیند که طرف و سر سلسله همه است. و جز او ته همه ربط محض به اویند، و چون معلول ، هر چه دارد پرتوی از علت است ، تمام اشیاء را مرایی جمالِ حق بیند. ؛........... ؛ ✨✨✨؛ نامه ها برنامه ها ؛ ✨✨✨✨✨؛ https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
؛✨؛ می بینی! هیچ تجزیه و تعددی در «ربّ» نیست، که «ربّ» همان ربّ العالمین است و ربّ العالمین «الل
؛✨؛ دریافتن «ربِّ خویش»، خود،امتحانی زیرکانه از سوی «ربّ حکیم» است، تا طالبِ هوشیار از دیگران تمایز یابد. پس «ربّ خویش» را بشناس. در این راه، معرفت یافتن از قوای به ودیعت گذاشته در "نهادِ تو" مهم است زیرا؛ مَن عَرَفَ نَفسَه فَقَد عَرَفَ رَبَّه هر که "خودش" را شناخت، «ربّ اش» را شناخته است. پس، به سراغ «درون» می رویم که دعوت مان کرده اند : وَ فِی أنفُسِكُم أَفلا تُبْصِرُونَ»؟! ؛.......... ؛ ✨✨✨؛ الهی نامه ربوبیّت ؛ ✨✨✨✨✨؛ https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
؛✨؛ دریافتن «ربِّ خویش»، خود،امتحانی زیرکانه از سوی «ربّ حکیم» است، تا طالبِ هوشیار از دیگران تم
؛✨؛ بِدان «روح الهی» که در ذات، همان «روح ربوبی» است، از «عالم أمر» است. عالَمِ أمر، عالَمی قدرتمند است. چه عنصر اصلی اش آگاهی است. و "روح" از عالم أمر است، و عالم أمر از «ربّ + ی» «قُل الرَّوحُ مِن أمرِ رَبّی» بگو روح از أمرِ ربِّ من است. روح هنگامی که در تو دمیده می شود در تماسِ با وجودِ بی جانِ تو قرار می گیرد و تو را حیات و آگاهی و قدرت می بخشد. چه به اين أمر واقف شوی یا نشوی. آن روح، تو نیستی، تو نیز آن روح، نیستی، چون امتزاجی در کار نیست. بلکه فقط وجودِ تو در تماس با روح الهی ات قرار گرفته است. و این یک تماسِ باطنی است. زیرا روح از عالَمِ أمر است، و تو از عالمِ خلق. و جسم مرکب را در عالَم مجرد راه ندهند. رو مجرد شو مجرد را ببین. ؛........ ؛ ✨✨✨؛ الهی نامه ربوبیّت ؛ ✨✨✨✨✨؛ https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7