eitaa logo
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
13.5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
767 ویدیو
109 فایل
لینک کانال[نشر بدید](در نشر معارف الهی کوشا باشیم)👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 بایگانی صوت ها و سخنرانی ها👇 @allame_hasanzadeh_bayegani تبادل و تبلیغ👇 @alfaghir_59 🔴مدیریت کانال 👇 @alfaghir_59
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
💠(مثالی دیگر از صداهای ملکوتی ) 🔹 روزی شخصی رفته بودند ، به درِ خانه علامه طباطبایی رحمه الله علیه
💠{شنیدن صدای غیبی} 🔸واقعه ای بسیار شگفت ؛ شنیدن صدای ابن سینا پس از هزار سال . ▪️اولین عکس از سمت چپ ؛ ابوعلی سینا رحمه الله علیه ؛ متولد حدود ۳۷۰ هجری قمری https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
💠{شنیدن صدای غیبی} 🔸واقعه ای بسیار شگفت ؛ شنیدن صدای ابن سینا پس از هزار سال . ▪️اولین عکس از سمت
💠در تبریز عالمی بود اهل بصیرت جامع علوم و معارف فراوان که از شهرت و سر و صدا بسیار گریزان بود . می گفت : در جوانی خدمت آیت الله الهی( برادر علامه طباطبایی ) رفتم و خواهش کردم که کتاب شفای بو علی سینا را برایم تدریس کند ؛ ایشان قبول کردند و شفا را شروع کردیم . در مبحثی یک روز رسیدیم به جایی که ابن سینا به عنوان اعتراض به مطلبی می گوید : لا ادری ما یقول ( من نمی دانم چه می گوید ) ناگهان صدایی شنیدیم که گفت : من چنین مطلبی نگفته ام . پرسیدیم که شما چه کسی هستید ؟؟ گفت من بو علی سینا هستم . گفتیم پس شما چه گفته اید ؟ گفت: من چنین گفته ام ( و عبارتی را ذکر کرد ) آیت الله الهی نامه ای به برادرش علامه طباطبایی در قم می نویسد و قضیه را برای ایشان بیان می کند علامه طباطبایی در جواب نامه می فرمایند : من سال ها بود که می دیدم این عبارت موجود در [شفا] اشکال دارد . و از شیخ ( ابن سینا ) بعید است که انرا گفته باشد ؛ حالا درست شد . ▪️منبع:کتاب نکته ها از گفته ها؛ آیت الله فاطمی نیا (ره) https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛✨؛ بسم الله خير الاسماء در حیرتم که چه نویسم ؟! روی سخنم با کیست؟ با خفته است یا با بیدار؟ اگر با خفته است ، خفته را خفته کی کند بیدار؟ و اگر با بیدار است ، بیدار در کار خود است. و انگهی نویسنده چه نویسد که خود نامه سیاه و از دست خویش ، در فریاد است. پیری و جوانی چو شب و روز بر آمد ما شب شد و روز آمد و بیدار نگشتیم. بدنوع پشمها که رشتیم و بد جنس تخمها که کشتیم خرما نتوان خورد از این خار که کشتیم دیبا نتوان بافت از این پشم که رشتیم. چون از کشتزارها، خود، بی خبرم، آسوده می چرم ، آه اگر از پسِ امروز بود فردایی ولیکن به قول شیخ اجل سعدی: گاه باشد که کودکِ نادان به غلط، بر هدف زند تیری ؛........... ؛ ✨✨✨؛ نامه ها برنامه ها ؛ ✨✨✨✨✨؛ https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
؛✨؛ بسم الله خير الاسماء در حیرتم که چه نویسم ؟! روی سخنم با کیست؟ با خفته است یا با بیدار؟
؛✨؛ کلمه ای چند تقریر شود و نکاتی اندک تحریر گردد، شاید که دلپذیر افتد. مگر صاحبدلی روزی به رحمت کند، در حقِ درویشان دعایی. معرفت نفس ، طريق "معرفتِ ربّ" است که از سیّد انبیاء و هم از سیّد اوصیاء صلوات الله عليهما مأثور است: «مَن عَرَفَ نَفسَه فَقَد عَرَفَ رَبَّه» هر کس در خویشتن بیندیشد و در خلقتِ خود تفکر و تأمل کند، در یابد که این شخص محير العقول ، واجب بالغير است. بلکه خود و جمیع سلسله موجودات را محتاج به حقیقتی بیند که طرف و سر سلسله همه است. و جز او ته همه ربط محض به اویند، و چون معلول ، هر چه دارد پرتوی از علت است ، تمام اشیاء را مرایی جمالِ حق بیند. ؛........... ؛ ✨✨✨؛ نامه ها برنامه ها ؛ ✨✨✨✨✨؛ https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
؛✨؛ می بینی! هیچ تجزیه و تعددی در «ربّ» نیست، که «ربّ» همان ربّ العالمین است و ربّ العالمین «الل
؛✨؛ دریافتن «ربِّ خویش»، خود،امتحانی زیرکانه از سوی «ربّ حکیم» است، تا طالبِ هوشیار از دیگران تمایز یابد. پس «ربّ خویش» را بشناس. در این راه، معرفت یافتن از قوای به ودیعت گذاشته در "نهادِ تو" مهم است زیرا؛ مَن عَرَفَ نَفسَه فَقَد عَرَفَ رَبَّه هر که "خودش" را شناخت، «ربّ اش» را شناخته است. پس، به سراغ «درون» می رویم که دعوت مان کرده اند : وَ فِی أنفُسِكُم أَفلا تُبْصِرُونَ»؟! ؛.......... ؛ ✨✨✨؛ الهی نامه ربوبیّت ؛ ✨✨✨✨✨؛ https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
؛✨؛ دریافتن «ربِّ خویش»، خود،امتحانی زیرکانه از سوی «ربّ حکیم» است، تا طالبِ هوشیار از دیگران تم
؛✨؛ بِدان «روح الهی» که در ذات، همان «روح ربوبی» است، از «عالم أمر» است. عالَمِ أمر، عالَمی قدرتمند است. چه عنصر اصلی اش آگاهی است. و "روح" از عالم أمر است، و عالم أمر از «ربّ + ی» «قُل الرَّوحُ مِن أمرِ رَبّی» بگو روح از أمرِ ربِّ من است. روح هنگامی که در تو دمیده می شود در تماسِ با وجودِ بی جانِ تو قرار می گیرد و تو را حیات و آگاهی و قدرت می بخشد. چه به اين أمر واقف شوی یا نشوی. آن روح، تو نیستی، تو نیز آن روح، نیستی، چون امتزاجی در کار نیست. بلکه فقط وجودِ تو در تماس با روح الهی ات قرار گرفته است. و این یک تماسِ باطنی است. زیرا روح از عالَمِ أمر است، و تو از عالمِ خلق. و جسم مرکب را در عالَم مجرد راه ندهند. رو مجرد شو مجرد را ببین. ؛........ ؛ ✨✨✨؛ الهی نامه ربوبیّت ؛ ✨✨✨✨✨؛ https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا