چون از خواب بیدارشدی بگو..
الحمدالله الذی احیانی بعد مااماتنی والیه النشور.
#حضرت_علامه_حسنزاده_آملی
⭕️ کانال تولدی دوباره
╭┅──────┅╮
❤ @tarrk_gonah✅
╰┅──────┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انسان_قرآنی_باشید
جوانان عزیز! مهمترین حرفی که از زبان قرآن برای شما عزیزانم دارم اینست که: انسان قرآنی باشید.
انسان از منظر قرآن کیست؟
🔹"لایمسّه الا المطهرون" (واقعه)" انسان قرآنی کسی که وجود خودش را یعنی این صُنع و آفریده الهی را هیچگاه آلوده و ناپاک نمیکند چرا که خداوند او را پاک آفریده است.
پس تو آنرا آلوده نکن و برای ابدی که در پیش دارید وجودتان را پاک نگه دارید.
"صورتآفرین"(خداوند) که این همه صورت آفرید و همه صورتها را به قلم حقّانی خویش 《بر اساس حق》آفرید، بلکه بایست گفت خداوند (صورتآفرین) تو را 《حق》 آفرید. "خلق السموات و الارض بالحق(نحل) و فرمود: فتبارکالله احسن الخالقین
🔸آن روز که آفرید تو را "صورتآفرین"
🔸بر آفرینش تو به خود گفت آفرین
🔸صورت نیافرید چنین "صورتآفرین"
🔸بر "صورتآفرین" و بر این صورت آفرین
بدانید که با افکار، گفتار و اعمالتان دارید خودتان را میسازید، شما در دوران حیات مادی هر لحظه در حال مسّ و ساختن حقیقت وجودی خودتان برای سفر ابدی هستید، چرا که علم و عمل جوهرند و انسانساز . بلکه علم و عمل فوق جوهرند و انسانساز.
#علامه_حسن_حسن_زاده_آملی
╭┅──────┅╮
❤ @tarrk_gonah✅
╰┅──────┅
هدایت شده از ابوالفضائل
🔹 این قدر بدان ڪہ در این نشأه هر چہ بماني نسبت بہ سراے ابدے ڪه در پیش دارے آنی است بلڪہ ڪمتر از آن است.
🔸عاقل را اشاره کافی است.
⬅️نامه_ها_و_برنامه_ها
⭕ کانال ابولفضائل ⭕
🖤 @abolfazael✅
✅ #دود گناه ما در #چشم_ما
🍁و ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصیبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَیْدیكُمْ وَ یَعْفُوا عَنْ كَثیر🍁
🔸 اگر شما را مصیبتى رسد، به خاطر كارهایى است كه كردهاید. و خدا بسیارى از گناهان را عفو مىكند؛ (شوری/30)
🔸طبق این آیه، خار مصیبتی که سر راه زندگی انسان می روید محصول عملکرد خود آدمی است. تازه خیلی از رفتارهای زشت را خدا اصلا به روی خودش نمی آورد!
🔸⁉️ شاید در ذهن شریفتان بگذرد که اگر بین مصیبت ها و گناه آدمیان، رابطه تکوینی برقرار است، پس مصیبتهای وارده بر اهل بیت (ع) که معصوم اند یا کودکان و مجانین که تلکیفی ندارند، چه توجیهی دارد؟
♨️♨️#علامه_طباطبایی(ره) جواب این شبهه را اینگونه میدهد:
🔸این كه در آیه فرموده" فبما كسبت أیدیكم" و مصائب را مستند به گناهان كرده خود دلیل است بر اینكه خطاب در آیه متوجه كسانى است كه صدور گناه از آنان ممكن باشد، پس آیه شریفه از اول شامل انبیاء و افراد غیر مكلف نیست، و شامل نشدن آن از باب تخصُّص است نه تخصیص."
📔ترجمه تفسیر المیزان، ج18، ص: 88.
╭┅──────┅╮
❤ @tarrk_gonah✅
╰┅──────┅