استاد علامه محمد تقی جعفری (ره)
🌿 #جمله_تصویر 👈اعمال وحشيانه 🍃استاد علامه محمدتقی جعفری🍃 @allameh_jafari
❗️اعمال وحشيانه
امروزه ما براى بقاى بشريت بايد اين جملة ويرانگر را كه مىگويد: «هر چه را كه من بخواهم، جزو منافع من است و من مىتوانم هر چيز را كه منفعت خود تشخيص دادهام، به دست بياورم»، كنار گذاشته و به جاى آن، از اين جمله انسانى دفاع كنيم: «آنچه حق من است، مىتوانم بدون كمترين نقصى استيفا كنم و دولت و اجتماع هم بايد از اين حق من دفاع كنند». اگر قضيهاى كه ذكر كرديم، به قضية دوم مبدل نشود، اگرچه ممكن است براى چند صباحى جلوى انفجار كرة زمين را بگيرد، ولى در فرجام، زمينى كه در آن زندگى مىكنيم، براى ما آشيانهاى قابل حيات نخواهد بود.
با نظر به اين مطالب، با كمال صراحت مىتوانيم اسلحهفروشىِ جوامعى را كه به طور مستقيم در جنگ و كشتار نيستند، ولى جوامعى را كه در جنگ و ستيز با يكديگرند، مسلح کرده و به كشتار يكديگر وامىدارند، «اعمال وحشيانه» بناميم. يعنى اگر فرض كنيم كشورى حتى يك تير به سوى يك فرد از انسان پرتاب نمىكند، ولى تا مىتواند، جوامع ديگر را كه براى روياروى قرار گرفتن با يكديگر و كارزار و كشتار انگيزه دارند، با تكيه به جمله بنيانكنِ «منافع من چنين اقتضا مىكند»، مسلح می کند و آنان را به جان هم مىاندازد، قطعاً چنين كشورى وقيحترين اعمال وحشيانه را انجام مىدهد.
جعفرى، محمدتقى، مجموعه آثار 5 ـ #حقوق_جهانی_بشر و کاوش های فقهی، ص 121 و 122، چاپ اول، 1392
Barbarous Acts
Nowadays, in order to promote human survival, we should put aside statements such as “Whatever I desire is my interest, and to my benefit and whatever I see as to my benefit, I will attain” and advocate instead this human sentence claiming that “I can attain entirely what I am entitled to, and the state and the society must also support this right of mine.” If the former is not changed into the latter, despite the fact that the explosion of the planet Earth may be temporarily postponed, our planet will eventually fail to serve as a settlement for us.
Thus, we can explicitly state that if some societies, despite the fact that they are not directly involved in war or conflict, sell weapons to societies engaged in battle and lead to greater killings as to be acts of barbarianism. In other words, if a country does not even shoot a single bullet at anyone but provides arms for other societies which have the incentive to engage into conflict against one another – based on the statement, “My interests deem this” – such a country will unquestionably be committing the most savage and barbaric of acts.
Jafari, M. T, #Universal_Human_Rights , A Comparative Research in Islam and the West.
🍃استاد علامه محمدتقی جعفری🍃
@allameh_jafari
🏴 شهادت امام موسی کاظم( علیه السلام ) را خدمت امام زمان عج و شیعیان و محبان حضرتش تسلیت عرض مینماییم.
@allameh_jafari
💐 عید مبعث مبارکباد 💐
🔹 امام مهدى عليه السّلام فرمودند:
خداوند محمّد را برانگيخت تا رحمتى براى جهانيان باشد و نعمت خود را تمام كند .
بحار الأنوار ، ج ۵۳، ص ۱۹۴
🌿 @allameh_jafari
💠 هنگامیکه انسان در پرستش بت درونی مستغرق گشت ، تمام موجودات جهان هستی را، اعم از انسان و غیر انسان، به منزلهٔ وسیله هائی برای خود می بیند. این تبهکاری اجازه می دهد که حتی خدا را هم وسیله ی سوء استفادهٔ مادی خود قرار بدهد.
🍃 علامه محمد تقی جعفری، #تفسیر_مثنوی ، جلددوم ، ص ۱۷۱
🔹 @allameh_jafari
💐ولادت امام حسین علیه السلام را خدمت امام زمان عج و شیعیان و محبان حضرتش تبریک عرض مینماییم.💐
🌺استاد علامه محمدتقی جعفری🌺
@allameh_jafari
💐ولادت حضرت عباس علیه السلام را خدمت امام زمان عج و محبان حضرتش تبریک عرض مینماییم.💐
@allameh_jafari
💐ولادت امام سجاد علیه السلام را خدمت امام زمان عج و شیعیان و محبان حضرتش تبریک عرض مینماییم.💐
امام سجاد عليه السّلام فرمودند:
كانَ آخِرُ ما أوصى بِهِ الخِضرُ مُوسى بنَ عِمران عليهماالسلام أن قالَ لاتُعَيِّرَ نَّ أحَدا بِذَنبٍ ؛
آخرين سفارش حضرت خضر به حضرت موسى اين بود كه: هرگز كسى را به سبب گناهش خوار نكن .
الخصال ، ص ۱۱۱
@allameh_jafari
💐ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان مبارکباد💐
@allameh_jafari
14.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 علامه محمد تقی جعفری رحمه الله علیه، ویراست جدید ترجمه و #تفسیر_نهج_البلاغه ، ج ۷، صص ۱۶۰-۱۶۲
🌿 @allameh_jafari
💐 ولادت منجی موعود، امام زمان عج مبارکباد💐
💠 اللهم عجل لولیک الفرج و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه 💠
@allameh_jafari
🍃 ... این هم یک حقیقت روشنی است که اگر بخواهیم در روی صخره ای استوار از یک کوه بنشینیم و به رفتن و آمدن فصول چهارگانه بهار و تابستان و پائیز و زمستان بنگریم و به تماشای طلوع و غروب آفتاب و ظهور و زوال زیبائی ها و قدرت ها و فرسوده شدن همه طراوت ها و تجدد مستمر همه نمودها و اشکال تماشا کنیم ، و گمان کنیم آنها همگی میروند و ما نشسته ایم و به تماشای آنها پرداخته ایم ، به خطا رفته ایم، آری ، ما خود رفته ایم ، ولی با تفکر غلط و خطا :
🔹نیک بنگر ما نشسته میرویم
🔹می نبینی قاصد جای نویم ؟
🔸پس مسافر آن بود ای رهپرست
🔸که مسیر و روش بر مستقبلست (مولوی)
هیچ سکون و رکود مرگبارتر از آن نیست که موجود رونده و پویا احساس رکود و ایستائی نماید . چه خسارتی زیانبارتر از آنکه آدمی در نقطه ای از زندگی بخیال آنکه در ساحل زمان نشسته و گذشت زمان چون جویباری از کنار او عبور میکند و کاری با او ندارد ، بتماشای گذشت زمان قناعت بورزد ، و این مقدار نفهمد که نشستن در ساحل خیالی زمان و تماشا به گذشت زمان که در دگرگونی اشکال و پدیده های طبیعت و وضع موجودی او نمودار میگردد ، کاری جز پاره پاره کردن وحدت شخصیت او و سپردن هر جزئی از آن ، به آنچه که در جویبار زمان بگذشته میخزد ، ندارد . عامل سازنده موجودیت آدمی و تنظیم کننده ارتباط او با واقعیات ، نگرش به واقعیات گسترده در جویبار زمان است و تلاش برای تحصیل آمادگی بهره برداری از واقعیاتی که از حال حاضر به بعد امکان پذیر خواهدگشت . هر لحظه ای که از آینده میرسد برای آن کسیکه پیروز بر زمان و با نظاره و اشراف بر آن ، زندگی میکند ، پیامی از پایان عمر و آغاز ابدیت میاورد ، با اینحال نشستن در زیر درخت خلقت و تماشا در شاخ و برگ دگرگون شونده آن ، به چه کار آید ، مادامیکه من نمیدانم دگرگونی این درخت پرشاخ و برگ خلقت برای رویانیدن میوه است که من باید با تلاش و کوشش شایستگی چیدن میوه آن را بدست بیاورم ، درک و شناخت حرکت و دگرگونی چه اثری برای من خواهد داشت . امیر المؤمنین علیه السلام پس از بیان حرکت مستمر دنیا و پشت گرداندن آن به زندگان ، هشدار جدی به انسانها میدهد و میگوید :
🌱 الا و انّ الیوم المضمار و غدا السّباق و السّبقة الجنّة و الغایة النّار
(امروز زمان تکاپو و فردا روز سبقت است ، سبقت بر بهشت و پایان [عقب ماندگی] دوزخ) .
👌🏻زندگی آدمی حرکتی است طبیعی که فقط از آغاز هشیاری به حرکت انسانی تحول مییابد و دنیا برای او میدان مسابقه میگردد؛ مسابقه در خیر و کمال .
شاید بتوان گفت : عمومی ترین پدیده ای که در کره خاکی فراگیر همه جانداران است ، حرکت و جنبش است . در حقیقت جاندار منهای حرکت مساویست با جاندار منهای جان . چنانکه انسان منهای اندیشه مساویست با انسان منهای انسانیت . این یک مسئله روشنی است که برای اثباتش نیازی به استدلال و جر و بحث وجود ندارد...
💠 علامه محمد تقی جعفری رحمه الله علیه، ترجمه و #تفسیر_نهج_البلاغه ، خطبه ۲۸
💐 سال نو مبارک💐
🌿 @allameh_jafari
14.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 #فایل_تصویری
👈🏻 موضوع:
🔹 ابعاد عظمت انسانی در عمل به روزه
👈🏻 تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶ ، ماه مبارک رمضان
💐 حلول ماه مبارک رمضان گرامی باد 💐
🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿
@allameh_jafari