eitaa logo
علامه سیدمنیرالدین
83 دنبال‌کننده
15 عکس
21 ویدیو
0 فایل
گزیده‌ای از اندیشه منیر بیانات و نظرات آیت الله علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی، بنیانگذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی بهمراه توضیح مختصر . Admin: @sistani1412
مشاهده در ایتا
دانلود
2.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در کلام برادرشان حجة الاسلام و المسلمین سید معزالدین حسینی الهاشمی و شاگرد، یار و همراه ابتدای انقلاب ایشان آقای ساجدی 🆔 @allameh_moniroddin
1.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در روز پدر، آیت الله میرباقری درباره طرح هندسه فکری پدر معنوی خود می‌گویند. 🆔 @allameh_moniroddin
همین صفحه در اینستاگرام Instagram.com/allameh_moniroddin تلگرام T.me/allameh_moniroddin
✅ انسان مؤمن، بالاترین اسلحه 🔅 سید منیرالدین حسینی الهاشمی: 🔹 در انقلاب ما چه در جنگ، چه در مقابل شاه، خون بر شمشیر پیروز بود، نه اسلحه در برابر اسلحه. نظام پرورشی اسلام انسان را تبدیل به اسلحه می‌کند، آن هم بالاترین اسلحه‌ها. هیچ سلاحی در اسلام بالاتر از بنده مؤمن نیست. قدرت روحی مؤمن و به استقبال خطر رفتن و «ریسک خطر» را به حداکثر رساندن به صورت اجتماعی، از کلیه آیاتی که درباره قتال با کفار هست، در قرآن ظاهر است. مسئله، مسئله معامله با خدا است؛ خدا طرف خرید است. 🔸 مسئله برتری یک اعتقاد و یک قاطعیت است که به‌صورت برتری تحرک سازمان درآمده. مسئله برتری یقین مؤمنین بر کفار است. یقین مؤمنین که در آن یک ذره اضطراب نیست، نسبت به یقین کفار به دنیا که در جنگ، احساس به خطر افتادن آن (دنیا) را می‌کنند و سراسر از خوف و اضطراب می‌شوند و تن به اضطراب کوچک‌تر می‌دهند؛ و وقتی به مرگ می‌رسند که اضطراب بزرگتر است، قدرت تصمیم‌گیری آن‌ها شدیداً تضعیف می‌شود. 🔹 به حداکثر رساندن ریسک خطر، اگر خلق و خوی همه یک ملت و مجموعه شد، تکنولوژی متناسب با خودش را برای توسعه قدرت می‌طلبد. سنخ تکنولوژی نظامی آن با سنخ تکنولوژی کسی که می‌ترسد از جان خود و ریسک را به حداقل می‌رساند متفاوت است. 🔸 این دو ماشین جنگی، لوازم‌شان یکی نیست. این‌جا تشریفاتی برای رئیس نمی‌خواهند. رئیس با همه مؤمنین داخل یک صف می‌ایستد، نماز می‌خواند، یک گونه وضو می‌گیرد. بر خلاف دستگاه کفار که الگوی خوراک، خواب، نشست و برخاست، و امنیت رئیس را متفاوت می‌گذارند، تا وجودش را طوری بکنند که دیگران بپذیرند که باید فدای او بشوند. [در سازمان ایمانی] چنین چیزی نیست. مدیر جنگ، راسخ‌تر از همه، جلوی دشمن است. 🗄 بانک اطلاعات فرهنگستان علوم اسلامی - پژوهش 186 - جلسه 3 (1372) ✔️ https://eitaa.com/allameh_moniroddin
💥 گاهی يک عده از مقدّسين که می‌خواهند به آیت‌الله خامنه‌ای حمله کنند، دعای بر حضرت ولی عصر(عج) می‌کنند! این دعا ازقبیلِ گریه‌هایِ مقدّسینِ نهروان است. مشروح بیان ایشون در پست بعد . ✅ @allameh_moniroddin
👆 مشروح پست قبل 💥 «در زمان شاه، فردی بود که با یک "پاسبان" خُرده‌حساب پيدا کرده بود. او می‌خواست دق‌دلی خودش را بر سر پاسبان در بياورد. می‌گفت زنده باد شاه، و توی گوش پاسبان می‌زد! دادوقال می‌کرد و پُشتِ‌سرِهم می‌گفت زنده باد شاه! پاسبان که دست‌پاچه شده بود می‌گفت: من که به شاه جسارتی نکردم. ولی او می‌گفت "این پدرسوخته، احترام به شاه نگذاشت" و توی گوشِ پاسبان می‌زد! حالا گاهی يک عده از مقدسين که می‌خواهند به آیت‌الله خامنه‌ای حمله کنند، دعای بر حضرت ولی عصر(عج) می‌کنند! می‌گویند: مظالم چقدر زياد است! آقا خودت بيا و درست کن؛ هيچ کس نمی‌تواند. به نظر ما اين حرف، به‌معنای نفی آن حکومتی است که حضرت ولی عصر(عج) ايجاد فرموده‌اند. ای بی‌انصاف! در دنيا نور اسلام درخشيده، و رئيس کفار، از [نورِ] اسلام دارد پِلک می‌زند. رژیم صهیونیستی که، در سالی که جنگ شش‌روزه اعراب و اسرائيل بود، در نزدِ يک عده به‌عنوان قدرت لايزال شناخته می‌شد، حالا به دست بچه‌های حزب‌الله به ذلّه درآمده؛ سرمايه‌داران يهودی امريکا به ذلّه در آمده‌اند. آمریکا تحريم اقتصادی می‌کند، در بوق هم می‌کند، ولی شکسته می‌شود؛ نفوذ کلمه‌اش از بين رفته. خدا می‌داند، آنهايی که اهل عبادت‌اند و اهل امور سياسی نيستند، مقدار زيادی از زمان را بايد نماز شکر بگذارند و دعایِ به آیت‌الله خامنه‌ای و دعایِ به اين پرچم بکنند. آن [نوع] دعایِ به امام زمان(عج)، از دعاهای خطرناک است. در آن دعایِ به امام زمان(عج)، شکرانهٔ لطف امام زمان(عج) نيست. آن دعا، ازقبيلِ گريه‌های مقدسينِ نهروان است.» علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی ۷۵/۵/۳۰ ✅ @allameh_moniroddin
💢 به جای این که دغدغه [داشته باشیم] چرا به ما لازم [گذاشته] نمی‌شود، [بایستی] بگوییم که ما چه احترامی به می‌کنیم (میگذاریم). این [باید] ما را تحت فشار قرار بدهد. ، ، ، قطعا به مراتب سخت تر از تقوای در امور فردی است. شئونش (ابعاد و مراتبش) هم بسیار گسترده تر. هوای نفس که در تقوای فردی می آید در تقوای اجتماعی بیشتر می آید. ‼️ [به معنی] زیر بیرق (پرچم) ِ خاصی آمدن است. یعنی چه؟ یعنی زیر بیرق (برپاداشتن)۱. این (تقوای اجتماعی) را ابلیس که نمی پذیرد به راحتی. ⭕️ ابلیس، حداکثر فشاری که شما بیاورید [به او و مبارزه کنید] بوسیله توسلات، تا راضی بشود [که] بین دو تقوا [ی فردی و اجتماعی] یکی را [شما] انتخاب کنید، میگوید تقوای فردی [انتخاب شود]. می گوید اقلا خودش تکی باشد [و] دیگر نخواهد بکند. اقامه‌ی تقوا بسیار سخت است برای ابلیس. 📚مباحث اخلاق اسلامی، سال ۱۳۷۳ ۱. میتوانم برای عمل انسان سه سطح در نظر بگیریم: فعل (انجام دادن)، ترویج (تبلیغ و توصیه کردن)، اقامه (شرایط را طوری تنظیم کردن که عمل انجام بشود. با قانون گذاری، ریل گذاری، زمینه و زیرساخت فراهم کردن) ✅ @allameh_moniroddin
عرض تسلیت به جناب آقای حجة الاسلام و المسلمین سید شمس الدین حسینی الهاشمی و خانواده محترم به خاطر فقدان مجاهد عزیز جانباز جبهه‌های ایران و لبنان مرحوم حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ صادق کمیلی خراسانی
اللهم ان لم تكن - <unknown>.mp3
زمان: حجم: 558K
اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ 🆔 @ansarhosein1437
این دستها - <unknown>.mp3
زمان: حجم: 2.32M
قسمتی از مناجات با امام زمان عجل الله فرجه . مراسم مناجات شعبانیه . 🆔 @ansarhosein1437
شاکر مُنعِم (نعمت دهنده) باشیم نه شکرگزار لذائذ (لذتها). چند بار شده که « في جنب تبارک و تعالي» را «حُلو» بدانيم؟! شيرين بدانيم و أحلى من کل حُلو؟[همان] چيزهايي که شیرين هستند و راحت هستند. ما ظاهراً گاهي هم شُکر مي‌کنيم، آیا شکر مي‌کنيم يا شکر خود آن را ؟! اين قابل توجه است. اين، شکر مُعطي (اعطا کننده) است يا شکر آن چيزي که عطا شده از او به ما؟ شکرِ کدامش است؟ ..... توضیحات: صبر في جنب الله : صبر در کنار خداوند و رضایت داشتن به هر آنچه در کنار او به ما می‌رسد احلی من کل حلو : شیرین تر از هر شیرینی 🆔 @allameh_moniroddin
| به مناسبت افتتاح مجلس یازدهم | 🔰شاخصه صحتِ عملکردِ مجلس قانونگذاری چیست؟ 🔺اگر با نسخه اي كه دكترمي دهد مرتّباً حال مريض بدترشود معنایش اين است كه بين داروي داروخانه ومريض نتوانسته ارتباط برقراركند. 🔻وقتي مي توان گفت بهنجاراست كه بتواند باعينيت بخواند و تخلّفِ ازآن، استثناء باشد. هرگزاستثناء بيشتر از ده درصدقابل پذيرش نيست وهميشه بايد زيرده درصد باشد؛ يعني اگرگفته شودكه اعتياد زير ده درصد است، رشوه زيرده درصداست، كلّاً تخلّفات(و) ميل به خلاف اگربه ده درصد، يك درصد، يك ونيم درصد محاسبه شد(و)جمع همه اينها روي هم(که) گذاشته شد ده درصد بيشترنبود،آنگاه معلوم مي شود ،خوب درست مي كند. 🔺بنابراين اگر بهنجارباشد تخلّف از ، مي شود. وزنِ آن(جرم) هم حتماً متناسب بامنزلت درنظام است؛ يعني همه جرائم باهم مساوي نيستند. 🔻علامت وشاخصه اينكه ، درهرجايي‹چه دردستگاه كفر،چه دردستگاه اسلام› درست وضع شده است، اين است كه مجموعه تخلّفات زيرده درصدانجام بگيرد. بعبارت ديگراگرگفتندسه ميليون پرونده دردادگاه است وبه همه جرائم هم رسيدگي نمي شودواگربخواهندرسيدگي كنندممكن است تادوسه برابرارتقاءپيداكند بدين معناست كه حجم تخلّفات مثلاًبيش ازچهل درصداست واين معنا نشان مي دهد كه دچار ناهنجاري است. 📚 سلسله مباحث جرم شناسی جلسه 2 🆔 @allameh_moniroddin