eitaa logo
مسجدالمهدی تفسیرقران کریم
281 دنبال‌کننده
517 عکس
86 ویدیو
14 فایل
🟣با آگاهی از معارف قران کریم لذت بیشتری از تلاوت قران داشته باشیم ایدی مدیر کانال @jahad1113
مشاهده در ایتا
دانلود
همين كه تسليم امر خدا شدند و ابراهيم او را به زمين انداخت و پهلوى صورتش را به زمين نهاد (103). مـا او را نـدا داديـم كـه اى ابـراهيم مأموريت را به انجام رساندى ما اين چنين نيكوكاران را جزا مى دهيم (105). اين به راستى آزمايشى بس آشكارا بود (106). و آن ذبح را به ذبحى بزرگ عوض كرديم (107). و نام نيكش را در آيندگان حفظ نموديم (108). سلام بر ابراهيم (109). ما اين چنين نيكوكاران را جزاء مى دهيم (110). آرى راستى او از بندگان مومن ما بود (111). و ما او را به اسحاق بشارت داديم در حالى كه پيامبرى از صالحان باشد (112). و بـر او و بـر اسـحـاق بركت نهاديم و از ذريه ايشان بعضى نيكوكار بودند و بعضى آشكارا به خود ستم كردند (
لقـد مـنـنـّا عـلى مـوسـى و هـارون (114 و نـجـينهما و قومهما من الكرب العظيم (115 و نصرنهم فكانوا هم الغالبين (116) و آتيناهما الكتاب المستبين (117 و هدينهما الصرط المـسـتقيم (118 و تركنا عليه ما فى الاخرين (119 سلم على موسى و هارون (120 انا كـذلك نـجـزى المـحـسنين (121 انهما من عبادنا المؤمنين (122 و ان الياس لمن المرسلين (123 اذ قال لقومه الا تتقون (124 اتدعون بعلا و تذرون احسن الخالقين (125 اللّه ربـكـم و رب آبـائكـم الاوليـن (126 فـكـذبـوه فـانـهـم لمـحـضرون (127 الا عباد اللّه المـخـلصين (128 و تركنا عليه فى الاخرين (129) سلام على الياسين (130) انا كذلك نجزى المحسنين (131) انه من عبادنا المؤمنين (132)و همانا ما بر موسى و هارون منت نهاديم (114) آن دو و قوم آن دو را از اندوهى عظيم رهايى بخشيديم (1و نصرتشان داديم در نتيجه آنان غالب آمدند (116)و كتابى رازگشا به آن دو داديم (117و آن دو را به صراط مستقيم راهنمايى نموديم (118)و آثار و بركات و نام نيكشان را براى آيندگان حفظ كرديم (119)سلام بر موسى و هارون (120)ما اين چنين نيكوكاران را جزا مى دهيم (121)آرى آن دو از بندگان مومن ما بودند (122).و به درستى كه الياس از پيامبران بود (123)به يادش آورآندم كه به قوم خود گفت آيا نمى خواهيد با تقوى باشيد (124)آيا بت بعل را مى خوانيد و بهترين خالقان را وامى گذاريد (125)همان اللّه را كه رب شما و رب پدران نخستين شما است (126)ولى مردم او را تكذيب كردند و در نتيجه از احضار شدگان شدند (127)آرى همه شان احضار خواهند شد مگر بندگان مخلص خدا (128). ما نام نيك و آثار و بركات الياس را هم در آيندگان باقى گذاشتيم (129). سلام بر آل ياسين (130). آرى ما به نيكوكاران اينچنين جزا مى دهيم (131). كه او از بندگان مومن ما بود (132). بيان آيات بيان آيات متضمن خلاصه اى از داستان موسى و هارون (عليهما السلام) و داستان الياس و دعوت او (عليه السلام) ايـن آيـات خـلاصـه اى است از داستان موسى و هارون (عليهما السلام) البته اشاره اى هم به داستان الياس (عليه السلام) دارد، و نعمت ها و منت هايى را كه خداى تعالى بر آنان ارزانـى داشته، برمى شمارد، و نيز بيان مى كند كه چگونه دشمنان تكذيب گر آنان را عـذاب كـرد، چـيـزى كـه هست در اين آيات جانب رحمت و بشارت بر جانب عذاب و انذار غلبه دارد. و لقد مننا على موسى و هارون كـلمـه (مـنـت ) بـه مـعـنـاى (انـعـام ) اسـت، كـه احـتـمـال دارد مـراد از آن، هـمـان نـعمت هايى باشد كه بعدا درباره موسى و هارون (عليهما السلام) و قـوم آن دو مـى شـمـارد كه چگونه از شر فرعونيان نجاتشان داده و ياريشان كـرد و كـتـاب بـه سـويـشـان نـازل نـمـود و بـه سـوى خـود هـدايـتـشـان فـرمـود و امثال اينها، و در نتيجه، جمله (و نجيناهما...) عطف تفسيرى همان جمله (مننا) خواهد بود، و تفسير مى كند كه آن منت چه بود. و نجيناهما و قومهما من الكرب العظيم مـنـظـور از (كـرب عـظـيـم ) انـدوه شـديـدى اسـت كـه بـنـى اسرائيل از شر فرعون داشتند، كه آنان را ضعيف كرد و بدترين شكنجه ها را به آنان داد و بچه هايشان را مى كشت، و زنان و دخترانشان را زنده نگه مى داشت. و نصرناهم فكانوا هم الغالبين نـصـرت بـنى اسرائيل اين بود كه منجر به بيرون رفتن از مصر و عبور از دريا، و غرق شدن فرعون و لشكريانش در دريا گرديد. ايـن را بـدان جـهت گفتيم تا اشكالى كه شده دفع شود، چون بعضى توهم كرده اند كه: مقتضاى ظاهر اين است كه كلمه نصرت قبل از نجات دادن ذكر شود، چون نجات يافتن بنى اسـرائيـل نـتـيـجـه نـصـرت خـدا بـود، در حـالى كـه مـى بـيـنـيـم اول فرمود: (ما آنها را از اندوه شديد نجات داديم ) بعد فرمود: (و يارى شان كرديم تا غلبه كردند). جـواب ايـن تـوهـم هـمـان اسـت كـه گـفـتـيـم، بـا ايـن توضيح كه نصرت همواره در جايى اسـتعمال مى شود كه شخص نصرت شده هم خودش مختصر نيرويى داشته باشد و هم به ضميمه نيروى ناصر كارى را از پيش ببرد، به طورى كه اگر اين نصرت نبود نيروى خـود او كـافـى نـبـود كـه شـر را از خـود دفـع كـنـد، و بـنـى اسـرائيل در هنگام بيرون شدن از مصر مختصر نيرويى داشتند. پس اطلاق كلمه (نصرت ) در آن هنگام مناسب است. بـه خـلاف كـلمـه (نـجـات دادن ) كـه بـايـد در جـايـى اسـتـعـمـال شود كه نجات يافته هيچ نيرويى از خود نداشته باشد، و آن در داستان بنى اسـرائيـل در روزگـارى اسـت كـه اسـيـر در دسـت فـرعـون بـودنـد. پـس استعمال كلمه نصرت در آن هنگام مناسبت ندارد.
آتيناهما الكتاب المستبين يـعـنـى كـتـابى كه مجهولات نهانى را روشن مى كند و آن امورى را كه مورد احتياج مردم در دنيا و آخرت است و براى خود آنان پوشيده است، بيا ن مى نمايد
فَدَیْنَاهُ»: فدای جان او و بلاگردان عمر وی کردیم. «ذِبْحٍ»: حیوانی که سر بریده می‌شود. مصدر است و به معنی اسم مفعول، یعنی مذبوح است. مراد قوچ بزرگ و ارزشمندی است که خداوند فرو فرستاد تا به جای فرزند قربانی شود. «عَظِیمٍ»: عظمت این قربانی بیشتر در دو چیز است: یکی این که به فرمان خدا و بلاگردان یکی از انبیاء بود. دیگر این که سنّت و شیوه‌ای شد که تا پایان جهان به صورت برنامه هر ساله مؤمنان بر جای است
🔰تصاویر/ شادی مردم ارومیه در پی حمله موشکی سپاه پاسدران به قلب رژیم صهیونیستی حوزه/ مردم شهر ارومیه در شامگاه سه‌شنبه در پی حمله موشکی سپاه پاسداران به قلب رژیم صهیونیستی در میدان انقلاب ارومیه تجمع کرده و ضمن تشکر از نیروهای مسلح به شادی پرداختند. مشروح خبر 👇👇👇 https://hawzahnews.com/xd7dZ https://eitaa.com/jahadi1
🟢حجة الاسلام امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اذربایجان غربی با ها و های اتشین صهیونیستی خود صدای شبکه های خارجی را در اورد! https://eitaa.com/jahadi1
هدایت شده از KHAMENEI.IR
24.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📒 رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان: ما عزاداریم اما برنامه دیدار با نخبگان را به بعد موکول نکردم زیرا جنس عزای ما همچون جنس عزای سیدالشهدا(ع) زنده کننده و پیشبرنده است. ۱۴۰۳/۷/۱۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
جريان سيدالشهداء(عليه السلام) نمونه بارز تسليم در برابر اوامر الهي پرسش: در مسئله جهاد قاعده عقلايي مترتب است، در اين جا چه فايده اي متصوّر است؟ پاسخ: ولو آدم بداند كه فعلاً كشته مي‌شود، مثل جريان سيّدالشهداء که همه عقلا گفتند كجا مي‌روي؟ عراق شلوغ است، يمن شلوغ است، با زن و بچه كجا مي‌روي؟! همه عقلا و خردمندان بني‌هاشم و غير بني‌هاشم گفتند اين كار شما كاري نيست كه توجيه داشته باشد، براي اينكه كشتار بي‌رحمانه آنها كه هست و شما هم با زن و بچه هستيد, حالا بر فرض که مي‌روي زن و بچه را براي چه مي‌بري؟ اين فرمايش كه فرمود: «وَ اللَّهِ لَوْ لَمْ يَكُنْ مَلْجَأٌ وَ لَا مَأْوًی‌ لَمَا بَايَعْتُ»؛[26] فرمود در تمام كُره زمين جايي براي من نباشد من حاضر نيستم بيعت كنم. اين حرف, حرف چه كسي است؟ اين حرف كسي است كه مي‌گويد اين جان عاريه و امانت است، صاحب من دستور داد و من بايد اطاعت كنم «إِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ يَرَاکُنَّ سَبَايَا»،[27] پس اگر باور كرديم كه جان ما چه آن‌جا كه جهاد باشد، چه آن‌جا كه جهاد نباشد و چه آن‌جا كه انتحار باشد امانت خداست و خدا دستور داد كه اين امانت را بايد در راه او مصرف كنيم، بايد بگوييم چشم, قاعده آنها همين بود.
7.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟣جشن شور وشعف در حمله موشکی ایران در شهادت اسماعیل هنیه و سیدحسن نصرالله 🟢سخنرانی حماسی عربی حسن محمدی https://eitaa.com/jahadi1
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 رهبر انقلاب اسلامی به نماز جمعه می‌آیند 🔹️اقامه نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب به همراه مراسم بزرگداشت پرچمدار مقاومت شهید سیدحسن نصرالله در مصلای امام خمینی تهران 🔹️مراسم بزرگداشت مجاهد فی سبیل‌الله و سیّد عزیز امت اسلامی، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله و همراهان ایشان ازجمله سردار شهید نیل‌فروشان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی روز جمعه ۱۳ مهرماه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. 🔹️در ادامه این مراسم و درپی شهادت مظلومانه پرچمدار مقاومت و آزادی قدس و فلسطین، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن نصرالله و در آستانه اولین سالگرد حماسه طوفان‌الاقصی توسط رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین، نماز جمعه این هفته تهران روز جمعه ۱۳ مهرماه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) اقامه می‌شود. 💻 Farsi.Khamenei.ir
۲ اکتبر، ۱۹.۱۵​.m4a
36.46M
۱۴۰۳/۷/۱۱ 🗓 سخنرانی حجت الاسلام محمدی ╭🖤 ╰┈➤@mosque_almahdi_313