جلسه آخر تفسیر سوره حمد امام.mp3
10.02M
🔊#نگاهی_به_دریا| اختلاف فقهاء و فلاسفه و عرفاء، اختلاف در تعبیر است!
🎙استاد علی فرحانی
📌استاد در این صوت ضمن خواندن عبارت فوق از تفسیر سوره حمد حضرت امام؛ به نکات جالب و مهمی اشاره می کنند. حتما #بشنوید.
📚بدایه الحکمه. تدریس سال 89 (جلسه۲۴)
#در_مدرسه_امام_خمینی
#تفسیر_سوره_حمد
#پای_درس_استاد
@almorsalaat
📌توبه حضرت داوود (ع)
❇️و أمّا توبة الأنبياء (ع) فيكفيك منها ما بلغك من توبة داود النّبىّ (ع) و قد روى أنّه لمّا علم بعد نزول الملكين ... دانست كه براى تنبيه او نازل شده اند، چهل روز سجده كرد و سر از سجده برنداشت مگر براى حاجت و نماز و در اين چهل روز، نه خورد و نه آشاميد و همه اش را گريه مى كرد، و آنقدر گريه كرد كه از آب چشمش در اطراف سرش گياه روييد! و همه اش خدا را مى خواند با زبانهاى محرقة القلوب و توبه مى كرد و از جمله حرفها كه در مناجات مى گفت، عرض كرد: سبحان خالق النّور جرح الجبين و فنيت الدّموع و تناثرا الدّود من ركبتي و خطيئتي ألزم بي من جلدي.
❇️پس ندا آمد: يا داود! آيا گرسنه اى طعامت بدهم؟ آيا تشنه اى آبت بدهم؟ آيا مظلوم شده اى كمكت نمايم؟ و از گناهش اسم برده نشد! [حضرت داود (ع)] صيحه اى كشيد و عرض كرد: گناهى را عرض مى كنم كه مرتكب شدم. پس ندا آمد: سرت را [از سجده] بردار كه بخشيدم تو را؛ معذلك، سر برنداشت تا حضرت جبرئيل عليه السّلام آمده سرش را برداشت و در بعضى روايات هست كه بعد از قبولى توبه اش هم به گناه خود نوحه مى كرد به درجه اى كه از سوز ندبه و نوحه اش مستمعين كثير هلاك مى شدند و خودش غش مى كرد و مى افتاد!
📚#لقاءالله ص۸۰
#اخلاق_و_عرفان
@almorsalaat
🔰باز آ باز آ هر آنچه هستی باز آ
🔰گر کافر و گبر و بتپرستی باز آ
🔰این درگه ما درگه نومیدی نیست
🔰صد بار اگر توبه شکستی باز آ
🔸ابوسعید ابوالخیر
#توبه #شعر #رباعی
@almorsalaat
❇️كتاب أعمال السنة للعلم الحجة الآية المرحوم الحاج الميرزا جواد آقا الملكي التبريزي و لست أريد بها أن أمدح هذه الصحيفة الجليلة أو أثني على مؤلفه العظيم فليست هي إلا #بحرة_زاخرة لا يوزن بمن و لا صاع و لا هو إلا علما شامخا لا يقدر بشبر أو ذراع، و كفى بالقصور عذرا و باليأس عن البلوغ راحة ... ما بين أيديكم من الكتاب من أحسن ما عمل في هذا الشأن ففيه لطائف ما يراقبه أهل ولاية الله و رقائق ما یهج في قلوب الوالهين في محبة الله،و جمل ما يلوح للرائضين في عبادة الله نور الله مرقد مؤلفه العظيم، و أفاض عليه من سحائب رحمته و مغفرته، و ألحقه بنبیه وآله الطاهرين.
📚بخشی از تقریظ #علامه_طباطبایی بر کتاب المراقبات #میرزاجوادآقا
📌دانلود کتاب المراقبات👇
http://alfeker.net/library.php?id=5086
@almorsalaat
6.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌فضیلت روزه؛ شبیه شدن انسان به ملائک
🎙آیت الله جوادی آملی
#ماه_رمضان
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇👇👇
eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
اجتهاد در علم رجال.mp3
14.62M
🔊#علم_رجال| باب اجتهاد در علم رجال باز است / تسلط در فقه و استنباط، بسیار سخت است.
🎙استاد علی فرحانی
🌀استاد در این صوت ضمن نقل مبنای آیت الله بهجت و آیت الله بروجردی در مورد علم رجال، توضیح می دهند که اجتهاد در علم رجال یعنی طردا و عکسا هم در ناحیه توثیقات و هم در ناحیه جرح ها، حتی به کلمات بزرگان رجالیین همچون نجاشی نمی توان اکتفاء کرد. این معنا، استنباط و کار فقهی را بسیار سخت می کند! حتما #بشنوید.
📚 تدریس اصول فقه. سال 87_88
#پای_درس_استاد
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🌀#تدریس| المنطق مرحوم مظفر
🎙استاد: سید محمد هاشمی
♦️محدوده: از صناعات خمس تا پایان جدل
🔸تدریس شده در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰
♻️ تعداد جلسات: ۵۲
⬇️لینک دانلود صوت👇👇
soda96.ir/almantegh2-ostadhashemi/
#منطق #مدرسه_مجازی_المرسلات #سطح_یک
@almorsalaat
♨️ #مجموعه_صوتی #طلبه_موفق: مجموعه گفتارهای #استاد_علی_فرحانی در موضوع:
✅راهکارها و مهارت های موفقیت و #برنامه_ریزی جهت دستیابی به اهداف #حوزوی
✅این مجموعه صوتی منحصر به فرد که از دروس و جلسات استاد علی فرحانی انتخاب و جدا شده است، مجموعه ای کامل در موضوع روش زندگی و تحصیل طلبگی است. با #استماع این مجموعه صوتی امید است که سوالات مختلف در مورد روش تحصیل و برنامهریزی علوم حوزوی مرتفع شود و مسیر تحصیل تا قله اجتهاد مشخص گردد.
♨️دانلود کنید و بشنوید 👇👇
1️⃣اهداف و چشم اندازهای حوزوی
eitaa.com/almorsalaat/4158
2️⃣راهکارها و مهارت های برنامه ریزی
eitaa.com/almorsalaat/4183
3️⃣روش ها و مهارت های علم آموزی
eitaa.com/almorsalaat/4238
4️⃣آشنایی با علم #فلسفه و روش تحصیل آن
eitaa.com/almorsalaat/4296
5️⃣آشنایی با علم #اصول و روش تحصیل آن
eitaa.com/almorsalaat/4337
6️⃣آشنایی با علم #فقه و روش تحصیل آن
eitaa.com/almorsalaat/4361
7️⃣آشنایی با علم #ادبیات و روش تحصیل آن
eitaa.com/almorsalaat/4435
8️⃣ آشنایی با علم #منطق و روش تحصیل آن
eitaa.com/almorsalaat/4475
#پای_درس_استاد #مهارت_های_تحصیل_علم #مشاوره_مجازی #مدرسه_مجازی_المرسلات
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
حسن و قبح ذاتی.mp3
5.87M
🔊#اصول| حسن و قبح ذاتی
🎙استاد علی فرحانی
🌀استاد در این صوت توضیحات جالب و مهمی در مورد حسن و قبح داده و در ضمن اشاراتی هم به توضیحات مرحوم مظفر در این باب دارند.حتما #بشنوید!
#پای_درس_استاد
@almorsalaat
هدایت شده از مدرسه مجازی المرسلات
💢#مجموعه_جلسات «ظرفیت شناسی علوم اسلامی در تحول علوم انسانی»
👈در این جلسات به تبیین ظرفیت علوم مختلف اسلامی در تحول علوم انسانی و الگوی مطلوب تولید علم دینی پرداخته شده است.
🎙استاد سید محمد هاشمی
♦️تعداد: ۱۵ جلسه
⬇️لینک دانلود صوت و مشاهده فهرست جلسات
👇👇👇👇
soda96.ir/zarfiat-shenasi/
soda96.ir/zarfiat-shenasi/
#علوم_انسانی_اسلامی
#دوره_های_کوتاه_مدت
🌐مدرسه مجازی المرسلات 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1705705472C63999eac19
📌مراقبه و محاسبه راه سیر به خدا
🔹و مبدأ همه خطرها براى انسان #خود_آدم است، و مبدأ اصلاح هم از #خود_آدم بايد شروع شود. و نمىشود كه يك واعظى كه خودش اصلاح نشده بتواند ديگران را اصلاح كند. و آن واعظى مىتواند موعظه كند كه در باطنش هم موعظه شده باشد. و همين طور هر كس كه مىخواهد صحبت كند بايد توجه كند كه چه مىخواهد بگويد. آيا در اين چيز رضاى خدا هست؟ آيا دعوت به خودش هست يا دعوت به خدا؟ بعد هم كه صحبت كرد، بنشيند كه آيا اين صحبت براى اين بود يا براى آن.
🔹اين راهى است براى #سير انسان به خدا كه #مراقبت كند از خودش و بعد از مراقبت، #محاسبه نمايد.
📚صحيفه امام «ره»، ج۱۷، ص۱۹۳
@almorsalaat