eitaa logo
ألنکت الأدبیة والٱصولیة
1.9هزار دنبال‌کننده
92 عکس
31 ویدیو
88 فایل
ادمین @Alhamd_leallah کانال شرح الجامی @sharholjami کانال شرح ریاض السالکین @RiazAlsalekin کانال مختصرالمعانی @MOKHTASAR_ALMANI
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از Moumivand
شرح ملاجامی_۵۷.mp3
13.18M
جلسه پنجاه و هفت ۹۷/۹/۲۰،ص۱۱۵ @alnokat
هدایت شده از Moumivand
شرح ملاجامی_۵۸.mp3
13.55M
جلسه پنجاه وهشت ۹۷/۹/۲۱،ص۱۱۷ @alnokat
✅علم در کلیات و جزئیات است ولی معرفت در جزئیات. ✅علم اعم از حصولی و حضوریست ولی معرفت مخصوص حضوریست‌. ✅علم اعم از مسبوق به عدم و غیره ولی معرفت معمولا مسبوق به عدم است. ✅حصول علم اعم است از آنکه با تدبر و تفکر و زحمت باشد ولی معرفت توأم با تفکر و تدبر و زحمت بدست می اید. استاد علی مومنی،جلسه اول تفسیر سوره توحید. (العین،الاقرب،اربعین شیخ بهائی،ریاض السالکین...) @alnokat
💥لام عاقبت و لام غایت وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ. ❌مسلماً بسیاری از جنّیان و آدمیان را برای دوزخ آفریده‌ایم.❌ ⚠️آیا واقعا خداوند سبحان عده زیادی را خلق کرده تا به جهنم بروند؟ ✅جواب:خیر زیرا محال عقلی است عادل حکیم چنین کاری کند بلکه عاقبت بسیاری از مخلوقات به جهنم رفتن است و این را از لام جاره ای که بر جهنم داخل شده می فهمیم که معنای ان لام عاقبت است نه لام تعلیل و غایت، یعنی عاقبت بسیاری از جن و انس جهنم است. ♻️و همچنین در ایه شریفه فَالْتَقَطَهُٓ آلُ فِرْعَوْنَ لِيَكُونَ لَهُمْ عَدُوًّا وَحَزَنًا. پس خاندان فرعون او را [از آب‌] گرفتند تا سرانجام، دشمنشان و مایه اندوهشان شود. ✅لام در لیکون برای تعلیل نیست،بلکه لام غایت است یعنی غایت این التقاط دشمنی است. 📝بخش چهارم تفسیر سوره توحید،ایت الله علی مؤمنی @alnokat
هدایت شده از Moumivand
شرح ملاجامی_۵۹.mp3
13.18M
جلسه پنجاه و نه ۹۷/۹/۲۴ص ۱۱۸ @alnokat
هدایت شده از Moumivand
شرح ملاجامی_۶۳.mp3
17.21M
جلسه شصت و سه ۹۷/۹/۲۸،ص۱۲۹ @alnokat