🤍﷽
#سلام_امام_زمانم
اَلسَلامُعَلَیكیاصاحِباَلعَصروَالزَمان..(:♥️
السَّلامُعلیکیابقیَّةَاللّٰہ
یااباصالحَالمَهدییاخلیفةَالرَّحمن
ویاشریکَالقرآن
ایُّهاالاِمامَالاِنسُوالجّانّسیِّدی
ومَولایالاَمانالاَمان . . .
🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
همهی کسانی را که از آنها گله دارید
مثل دانه های تسبیح ردیف کنید
و یکی یکی دعایشان کنید
نخستین اثر این دعا این است که
حبهی آتشی را که در دلتان بوده
بیرون میاندازید...💚
مرحوم آیت اللّٰه حائری شیرازی
22.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تو سنِ نوجوانی عزیزِ امام زمان (عج) بشید
روایتگری حجتالاسلام موسویزاده
✅️ پیشنهادی
📎 #امام_زمان
📎 #جمکران
📎 #شهدا
در ولایتی از ولایات خراسان چشم به جهان گشود. وی در روستایی با نام "وسیج" در نزدیکی "فاراب " به دنیا آمد. "فاراب" نام شهر بزرگی در اطراف رود سیحون بوده است و چون "وسیج"در نزدیکی آن شهر قرار داشته، این فیلسوف فرزانه در زمان حیات خویش ملقب به" فارابی" گردید.
[۱]
چگونگی تحصیلات فارابی در ایام جوانیاش تقریبا بر ما پوشیده است و مورخین گزارش مستندی در این مورد ضبط نکردهاند، اما همین قدر میدانیم که پدر و پدربزرگش از نظامیان بلند مرتبه در حکومت "سامانی" بودهاند بنابراین میتوان حدس زد که شرایط تحصیل در ایام جوانیش به خوبی برای او فراهم بوده است.
[۲]
بعضی از محققین معاصر شروع مطالعات علمی و فلسفی او را از شهر "مرو" میدانند چه اینکه "مرو" در آن زمان مرکز درس و بحث دینی و فلسفی بوده و اساتید حاذقی در آنجا حضور داشتهاند و نزدیکی فاصله میان این شهر و محل سکونت و رشد فارابی نیز دلیل خوبی برای حضور و تحصیل وی در این شهر پر قدمت است. (کتاب محسن مهدی) بر این مدعی شواهد و قرائن دیگری نیز وجود دارد اما آنچه در اسناد و گزارشهای تاریخی موجود است و به طور قطعی میتوان به آن تکیه کرد: تحصیلات او در بغداد و حضور وی در حلقه درس "یوحنا بن حیان" است.
فارابی مدتی از حیات خویش را به امر قضاوت گذراند ولی از آنجا که دلبسته مطالعات فلسفی و تامل در حقایق مابعدالطبیعه بود کار قضاوت را در ۴۰ سالگی رها کرد و رهسپار بغداد شد. در بغداد منطق و فلسفه را نزد استادان مطرح آن زمان آموخت و به آثار ارسطو علاقهمند شد و این دلبستگی تا بدانجاست که در تاریخ فلسفه اسلامی از فارابی به عنوان معلم ثانی در کنار معلم اول (ارسطو) یاد میکنند و بدیهی است که علت اطلاق چنین عنوانی ریشه در دلبستگی وی به آثار ارسطو دارد. با وجود گذران دشوار زندگی، فارابی به مطالعه و تالیفات خویش ادامه میداد و دامنه معلومات خویش را در حوزههای مختلف همچون ریاضیات، الهیات، کیمیا، علوم نظامی، موسیقی و طب گسترش میداد.فارابی" یکی از نوابغی است که در زمانه بسیار حساس تاریخی ظهور کرد و توانست تاثیر عمیق و بسزایی را در تفکر اندیشمندان بعد از خود به جا بگذارد، تاثیر فارابی به قدری شگرف است که شاید بتوان گفت او و اندیشههای او بود که توانست زمینه را برای شکوفایی تمدن اسلامی فراهم سازد. دغدغه اصلی فارابی پیوند و تلفیق میان دین و فلسفه بود و معتقد بود که میان دین محمدی و حکمت یونانی تناقضی وجود ندارد و اگر اختلافی وجود دارد مربوط به ظواهر امر است که میتوان با تاویلات فلسفی آن را برطرف کرد.
«معلم ثانی»، «موسس فلسفه اسلامی» و «انتقال دهنده منطق صوری یونانی به جهان اسلام» از جمله عناوینی است که در تاریخ اندیشه اسلامی به ابونصر فارابی اطلاق شده است. در اهمیت جایگاه علمی و فلسفی فارابی همین بس که بسیاری از شارحان و تذکره نویسان از وی به عنوان بزرگترین فیلسوف مسلمان یاد میکنند و مستشرقینی همچون دی فو در مقام قیاس، وی را برتر از ابن سینا برشمردهاند. هرچند در تاریخ اندیشه اسلامی از کندی به عنوان نخستین فیلسوف عرب یاد میشود با وجود این وی هرگز نتوانست مکتبی فلسفی بنا کند و نظامی جامع ارائه دهد. ولی فارابی به تحقق این امر مبادرت ورزید و به همین دلیل از وی به عنوان «موسس فلسفه اسلامی» یاد میشود. دغدغه اصلی فارابی پیوند و تلفیق میان دین و فلسفه بود و معتقد بود که میان دین محمدی (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) و حکمت یونانی تناقضی وجود ندارد و اگر اختلافی وجود دارد مربوط به ظواهر امر است که میتوان با تاویلات فلسفی آن را برطرف کرد. در این مقاله برآنیم تا جنبههایی از شخصیت این اندیشمند اسلامی را به اجمال مورد بررسی قرار دهیم.
15.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 خاطره شنیدنیِ آیتالله طبسی از راننده سعودی!
🇸🇦 کارفرمای وهّابی دعوتم کرد برای شام؛ دویست نفر وهّابی چفیه قرمز دورهم جمع بودند. ناگهان...
👌 این خاطره را از دست ندهید!
دعا و عبادت از بارزترین ویژگیهای شخصیتی عالم عامل و عارف ربانی، حضرت آیتالله بهجت (قدسسره) بود. ایشان وقت را همچون طلا قیمتگذاری میکردند و برای لحظههایشان برنامه داشتند. در تمام عمر شریفشان لحظهای را هم از دست نمیدادند. در این میان بیشتر ساعتهای شبانه روزشان به دعا و عبادت اختصاص داشت و نزدیک به دوازده ساعت طول میکشید. در میان برنامههای کاری خودشان نیز اذکار و اوراد گوناگون بر لبانشان جاری بود، حتی زمانی که در میان مطالعه از جا برمیخاستند تا از قفسه، کتابی را بردارند زیر لب ذکر میگفتند. ایشان میفرمودند: «به تجربه برای من معلوم شده كه اگر از مسائل عبادی كم نشود، درسی كه نیاز به یک ساعت مطالعه دارد، با ده دقیقه تمام میشود».
شروع عبادتشان از نیمههای شب بود. دو تا سه ساعت پیش از اذان صبح برای ادای نماز شب و عبادت از خواب برمیخاستند. زیر لب ذکر میگفتند و گاهی شعرهایی را زمزمه میکردند و پس از وضو مشغول عبادت و رازونیاز با خداوند متعال میشدند. پس از اقامه نماز صبح، به تعقیبات نماز میپرداختند.
زیارت عاشورا و نمازش را بهجا میآوردند و دعای علقمه را میخواندند. سپس صد سلام و صد لعن زیارت عاشورا را در میان کارهای روزمره و مسیر رفتوآمد به حرم یا کلاس میگفتند.
پس از انجام تعقیبات نماز صبح راهی حرم میشدند. برای مسیر حرم هم برنامه داشتند؛ پیاده به سمت حرم میرفتند و در مسیر ادامه تعقیبات نماز و دعای صباح و یستشیر را میخواندند.
حدود دو ساعت در حرم مشغول زیارت و سایر عبادات بودند. در حرم، زیارت جامعه و امین الله را میخواندند و به خانه بازمیگشتند.
پس از اقامه نماز ظهر و عصر نیز نزدیک به یکساعتونیم به تعقیبات نماز ظهر و عصر میپرداختند.
پس از نماز مغرب و عشا هم که به خانه بازمیگشتند نزدیک به یکساعتونیم به عبادت و دعا و تعقیبات مشغول میشدند.
پس از صرف شام به عباداتی همچون رازونیاز با حضرت ولیعصر(ع)، قرائت قرآن و حدیث کسا میپرداختند.
هر شب نماز لیلهالدفن را به نیت همۀ مؤمنانی که در آن روز از دنیا رفتهاند میخواندند.
نیم ساعت پیش از خواب هم به اعمال پیش از خواب میپرداختند و همیشه با طهارت میخوابیدند. مقدار خوابشان در شبانهروز بیش از چهار ساعت نبود.
افزون بر همه این عبادات، در مناسبتها و ایام خاص به اعمال مخصوص آن مناسبتها و ایام میپرداختند:
- پنجشنبهها نماز حاجت.
- شبهای جمعه دعای کمیل.
- روزهای جمعه نماز جعفرطیار(ع)، قرائت سورۀ صافات، دعای سمات و صلوات ضراب اصفهانی و… از برنامههای ثابتشان بود.
- اول هر ماه قمری نماز اول هر ماه را میخواندند.
- سه ماه رجب، شعبان و رمضان را روزه بودند و به اعمال مخصوص هر یک میپرداختند.
بسم الله القاصم الجبارین
سلام علیکم جمیعا
و افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد
دیروز دو اتفاق جالب افتاد که هم لذت بخشه هم آرامش بخش
اولین موضوع دیدار مقام معظم رهبری از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی کشور بود که شگفتانه های زیادی رونمایی شد
اولی موشک هایپرسونیک فتاح ٢ بود که توان و قدرتش از ورژن اولش بیشتره 😁
این موشک توانایی گلاید داره و جزو هایپرسونیکهای دسته HGV قرار میگیره که تکنولوژی اون رو فقط ۴ کشور تو دنیا دارن
فتاح ٢ هم مانند موشک فتاح امکان مانور در خلأ رو داره و بلای جان صهیونیستها خواهد شد
هیچ راداری امکان ردگیری اون رو نداره و سامانههای هوشمند موشکی هم نمیتونن ساقطش کنند
رونمایی از سامانه هوشمند و متحرک مهران
اون سامانه سوم خرداد بود که گلوبال هاوک رو زد !!!!
این مهرانشونه 😁😁😁
از یکی از جدیدترین پهپادهای حال حاضر دنیا هم پرده برداری شد
شاهد١۴٧ وارد میشود 😍
یه عکسی هم امروز از این بازدید نمایشگاه دستاوردهای هوا و فضای سپاه بیرون اومد که جالب بود
موشک خیبرشکن در پشت بکگراند عکس خیلی حرف داره توش
اینبار هم قلعه خیبر یهودیان رو در هم خواهیم شکست ان شاالله
برپایی چنین نمایشگاهی پیامهای مهمی برای مستکبرین داره
نمایش قدرت و صلابت و اقتدار
نمایش توانمندی های به روز ما
بازم میگم هر چی توی این نمایشگاه رونمایی شده مال ده سال قبله
بلاشک سیستم تسلیحاتی و موشکی ما الان چندین برابر این نمایشگاه است
امروز نگین انگشتر حضرت آقا خیلی معنادار بود
📸نوشته حکاکی شده روی انگشتر رهبر انقلاب هنگام بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هوا فضای سپاه:
«شهید آل الله سلیمانی:
ما ملت امام حسینیم»
این است اقتدار ما
این است توانمندی ما
کجان اون غرب زده هایی که میگفتن ما هیچی نداریم
کجان اونا که میگفتن فتوشاپه
اینا رو گفتم تا یه چیز مهم بگم
نتیجه این اقتدار رو امروز تو دریای سرخ دیدیم
یک کشتی تجاری اسرائیلی با نام گلکسی لیدر با هزاران خودرو لوکس در دریای سرخ توسط انصارالله یمن توقیف شد
کشتی مال رفیق مسئول سابق موساد بوده 😁
یمنی هام چه خوش سلیقه ، گشتن چی پیدا کردن 😁😁😁
ارزش محموله خودروهای لوکس این کشتی تجاری تا ده میلیارد دلار تخمین زده شده
اولا از این کار چندین هدف میشه متصور شد
اولین هدف ضربه اقتصادی به اسرائیله
دوم ضربه روانی به کشتی هایی که برای اسرائیل کالا جابجا میکنند
(دیگه کسی جرات نمیکنه کالاهای اسرائیل رو جابجا کنه)
سوم اینکه کنترل دریا به دست انصارالله افتاده و این یعنی زنگ هشدار برای کنترل بر باب المندب
چهارم اینکه با وجود ناوهای هواپیمابر آمریکایی در دریای سرخ ، چطور این کشتی رو انصارالله تونسته توقیف کنه و آمریکایی ها هم هیچ غلطی نتونستن بکنن
با توجه به اینکه کشتی تجاری به راحتی میتونسته با ارسال پیام کمک به ناو آمریکایی ، از اون کمک بخواد ولی این اتفاق نیفتاده
یعنی قبلش با جنگال تمام ارتباطات رادیوییش مختل شده
هر کشتی که پرچم اسرائیل داشته باشه هدف انصارالله است
هر کشتی که بار اسرائیلی رو جابجا کنه هدف انصارالله است
هر کشتی که متعلق به اسرائیل باشد هدف انصارالله است
و این تازه شروع بازی است
یمن عزیز به پا خواسته تا قد علم کند در برابر صهیونیزم جهانی
و تازه اسرائیل متوجه شده که قبل از کابوس ایران و کابوس حزب الله لبنان، باید کابوس انصارالله یمن رو هم ببیند
این است تحقق یکی از اساسی ترین و مهمترین قواعد ظهور
قدرت گیری سپاه یمانی یعنی آماده شدن جبهه حق برای ظهور
این ماییم که اینبار اقتصاد مستکبرین جهان را هدف قرار دادیم
مگر پیر ما نفرمود که اگر در برابر دین ما بایستید با تمام توان در برابر دنیای شما خواهیم ایستاد
اونهایی که چندین سال قبل امیدی به یمن نداشتند
اون مردک ریش پروفسوری که نمیگذاشت به مردم محاصره شده یمن دارو و تجهیزات برسونیم و همه کشتی و هواپیمای ما رو با یک تلفن جان کری برگردوند کجاست تا ببینه الان یمن داره دریای سرخ رو قرق میکنه
اینکه میگم جنگ داره فرسایشی میشه و اسرائیل داره بدبخت میشه یه عده خیال میکنند داریم داستانسرایی میکنیم
این اخبار سقوط غزه و این حرفها رو بریزید دور
تو غزه داره بلایی سر صهیونیستها میاد که تو تاریخ خواهند نوشت
غزه ای ها و حماسی ها استاد جنگ شهری هستند
مناطق خلوت شهر رو تخلیه میکنند و صهیونیستها میان تو ، اونوقت شروع میکنند تو کوچه و خیابون اینها و ادواتشون رو سلاخی میکنند
الان اسرائیل در باتلاقی افتاده که هر چه دست و پا بزنه بیشتر فرو میره
پایان اسرائیل آغاز شده است
چشمهاتون به صحنه مبارزه باشه
به زودی اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد
به امید پیروزی نهایی
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
فرزند مؤدب؛ بهترین میراث برای والدین
حجتالاسلام والمسلمین محمدتقی صرفیپور، از کارشناسان مذهبی در گفتوگو با ایکنا از لرستان، داشتن ادب را یکی ازمهمترین فضائل بشری دانست و گفت: انسانی که ادب داشته باشد هم در نزد خدا و هم در نزد رسول اکرم(ص) و هم در نزد مردم محترم و عزیز است.
وی با بیان اینکه کودک، نوجوان و یا جوانی که مودب هست مورد توجه همه قرار میگیرد، افزود: اسلام که دین خوبیهاست به مسئله داشتن ادب اهمیت خاصی داده است بهطوری که در قرآن کریم بارها و بارها مسئله ادب را متذکر شده است و در سخنان بزرگان دین آمده که بزرگترین میراث پدر و مادر، داشتن فرزند با ادب هست کمااینکه حضرت امام علی(ع) میفرمایند: «لادین لمن لا ادب له؛ کسی که ادب ندارد دین ندارد».
صرفیپور ادامه داد: در زمان ما با توجه به تهاجم فرهنگ منحط غرب به کشورمان، شاهد این هستیم که اهمیت و ارزش ادب در بعضی موارد کاهش یافته است و جوانان و نوجوانانی را میبینیم که بیادب هستند و رفتار نامناسب و بیادبانه آنها باعث آزردگی جامعه میشود.
امام جمعه سابق پلدختر با اشاره به اهمیت ادب و مصادیق بیادبی، یاد دادن ادب را از وظایف مهم پدر و مادرنسبت به فرزندان دانست و اضافه کرد: اگر دیدید شخصى بیادبی میکند مقصر اصلی والدین او هستند. اگر فرزند جلو دیگران دعوا میکند یا ناسزا میگوید بهخاطر این است که والدین به او ادب یاد ندادند و مثل علف هرزه رشد کرده است کمااینکه امام علی(ع) فرموده است: «ادب خوب، عامل تزکیۀ اخلاق است» و نیز فرموده است: «بهترین چیزی که پدران برای فرزندان به میراث میگذارند، ادب است».
حجتالاسلام صرفیپور با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) تربیت شده خدا و امام علی(ع) تربیت شده پیامبر اکرم(ص) بود، گفت: امام علی(ع) فرموده است: «اِنَّ رَسولَ الله اَدَّبَهُ اللهُ عَزَّوَجَلَّ وَ هُوَ أَدَّبَنی وَ أنَا أُؤَدَبُ اْلمُؤمنینَ؛ همانا پروردگار عزوجل، پیامبرش را تربیت کرد و او مرا تربیت کرد، من نیز شما مؤمنان را تربیت میکنم».
پیامبر اکرم(ص)؛ باادبترین انسان
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) باادبترین انسانها بود، گفت: امام حسین(ع) فرموده است: از پدرم درباره نشستن رسول خدا(ص) پرسش کردم پس فرمود: پیامبر اکرم(ص) نمینشست و بر نمیخاست مگر آنکه ذکر بر لب داشت و جایی را به خود اختصاص نمیداد و از این کار، نهی میداشت و هرگاه نزد جماعتی میرفت در پایین مجلس مینشست و به این کار فرمان میداد. بهره هریک از همنشینانش را ادا میکرد، تا آنجا که همنشین او فکر نمیکرد کسی نزد رسول خدا از او ارجمندتر است. هر که با او همنشین میشد یا پی کاری را با هم میگرفتند، حضرت آنقدر شکیبایی میورزید تا اینکه او خود میرفت و کسی که از ایشان برآوردن حاجتی را میطلبید، یا نیازش را برمیآورد یا کلامی خوش به او میگفت. گشادهرویی و اخلاقش، همه مردم را در بر میگرفت و دیگر پدر آنها گشته بود و آنها در دادن و گرفتن حقَ نزد او یکسان بودند. مجلس ایشان، مجلس شکیبایی، شرم، صبر و امانتداری بود و در آن نه صدایی بلند میشد و نه سخن زشتی بر زبان رانده میشد و نه خطاهای آن مجلس، گفته میشد.همه در مجلس او برابر بودند و با تقوا بر یکدیگر برتری داده میشدند و فروتن بودند، بزرگ را احترام مینهادند و بر کوچک، رحم میآوردند و نیازمند را بر خود ترجیح میدادند و بیگانه را پاس میداشتند.
صرفیپور در ادامه به پارهای از ابعاد شخصیتی نبی مکرم اسلام(ص) در رابطه با رعایت ادب و احترام به حقوق دیگران اشاره کرد و با بیان اینکه ادب فرزندان در مهمانیها مشخص میشود، اظهار کرد: در مهمانیها بچهها دو دسته هستند یک دسته آرام و مودب و دسته دیگر شلوغ کار و اذیت کن هستند.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در رابطه با اهمیت ادب در قرآن میتوان به آیه چهارم سوره حجرات با این مضمون «اِنَّ الذینَ یُنَادُونَکَ مِنْ وراءِ الحُجراتِ؛ حقیقتاً کسانی که تو را از پشت اطاقها بلند صدا میزنند، بیشترشان نمیفهمند» رجوع کرد که در آن، رعایت ادب و نگاه داشتن حرمت افراد در روابط اجتماعی، نشانه خردمندی دانسته شده است.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه سفارش شده است که انسان مجاز نیست پدر خود را با نامش صدا بزند و یا در راه رفتن بر او پیشی بگیرد و یا هنگامی که او ایستاده است، بنشیند و حتی در نگاه کردن هم باید حرمت او را نگاه دارد، اظهار کرد: در روایتی از امام محمدباقر(ع) نقل شده است که فرمودند: «روزی پدرم امام سجاد(ع) پدر و پسری را در حال حرکت دیدند که پسر سرش را به کتف پدر تکیه داده بود. تا زمانی که پدرم، زنده بود، به خاطر خشمی که از
این عمل بیادبانه او پیدا کردند، با این پسر سخن نگفتند».
وی ادامه داد: امام جعفرصادق(ع) سفارش کرده است: «حتی هنگامی که پدر و مادرتان شما را میزنند، شما از درگاه خداوند برای آن دو طلب غفران و بخشش کنید» همچنین حضرت در حدیثی دیگر میفرمایند: «اگر پدر و مادر صدایشان را بلند کردند شما صدایتان را آهسته کنید و با آرامش با آنان سخن بگویید».
حجتالاسلام صرفیپور با باین اینکه تأکید شده است که فرزندان حتی نباید پدر و مادر را به نام کوچک صدا بزنند، اضافه کرد: نگریستن از روی مهربانی و عطوفت به صورت والدین، عبادت است و امام جعفرصادق(ع) در این رابطه میفرمایند: «هیچ گاه چشمانت را از نظر کردن به والدین پُر مکن، مگر با رحمت و مهربانی» این در حالی است که جایگاه ادب در بیان نورانی امام علی(ع) عقل شمرده شده و فرمودهاند: «هر چیزی محتاج عقل است و عقل محتاج ادب است» و از این روایت نورانی حضرت امیر(ع) استفاده میشود که امور عقلی در بروز و ظهور خود محتاج ظرفی است که به آن ادب گفته میشود.
این کارشناس مذهبی با اشاره به حدیثی از امام جعفرصادق(ع) با این مضمون «بهترین چیزی که پدران برای فرزندان خود به ارث میگذارند، ادب است نه مال، زیرا مال از بین میرود و ادب باقی میماند»، بر لزوم پرهیز از گذاشتن القاب زشت بر یکدیگر تأکید کرد و ادامه داد: با توجه و دقیق شدن به اطراف خویش درمییابیم که گذاشتن القاب زشت و ناپسند و مورد تمسخر قرار دادن اطفال، نوجوانان و جوانان در شرایط کنونی به یک فرهنگ مبدل شده و حتی دیده میشود که این گفتار زشت و ناپسند نه تنها در جمع دوستان و همصنفیها رایج بوده بلکه حتی والدین نیز برای فرزندان خویش القاب زشت، تمسخرآمیز و ناپسندی به کار میبرند که میطلبد در این زمینه در بین مردم یک فرهنگسازی مناسب انجام پذیرد.
حجتالاسلام صرفیپور با یادآوری اینکه نام بردن و خطاب کردن با القاب زشت، از جمله مصادیق منکر اخلاقی و حرام در دین
اسلام است چراکه کرامت انسانى یکى از ارزشهاى اجتماعى است که همه انسانها به آن نیاز دارند و بدون آن، زندگى اجتماعى دشوار مىشود، گفت: تمسخر و با لقب زشت صدا زدن کرامت انسانى را مخدوش کرده و ارزش و احترام فرد را نزد دیگران از بین مىبرد کمااینکه روزى که پیامبر اکرم(ص) به رسالت مبعوث شد، برخی از شهرها و آبادىها نامهای زشت و بدى داشت و بسیارى از قبایل با لقبهاى زشت و زننده اشتهار یافته بودند. ملت عرب براى فرزندان خود نام و لقب زشت و زننده حاکى از درندگى و غارتگرى مىگذاشتند و قدم مؤثرى که پیامبر اکرم(ص) به دستور
قرآن برداشتند این بود که نام بسیارى از شهرها، روستاها و القاب گروهى از قبایل و افراد را که نام و نشان بدى داشتند عوض کردند و فراتر از آن، دستور دادند که براى فرزندان خود نام نیک انتخاب کنید، مثلاً کسی که اسمش «عبدالشمس» بود به «عبدالله» تغییر میداد و کسی که لقبش «سخیف» بود، کلمه «شریف» را جایگزین میکرد.
وی با بیان اینکه اسم و لقب نمادى است که با حمل بار معنایى خاص خویش، فرد را با هویت خاصى به دیگران معرفى مىنماید، بنابراین، کاربرد القاب زشت براى دیگران وجهه اجتماعى منفى از وى متجلى خواهد ساخت و از این رو، در اسلام مورد نکوهش قرار گرفته است، اظهار کرد: برخیها دیگران را با القاب زشت صدا میزنند تا از این طریق آنها را تحقیر کنند، شخصیتشان را بکوبند و یا احیاناً از آنان انتقام بگیرند و یا اگر کسى در سابق کار بدى داشته سپس توبه کرده و کاملاً پاک شده باز هم لقبى که بازگو کننده وضع سابق باشد بر او میگذارند این در حالی است که اسلام صریحاً از این عمل زشت نهى مىکند و هر اسم و لقبى را که کوچکترین مفهوم نامطلوبى دارد و مایه تحقیر مسلمانى است ممنوع میداند.
11.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حرکات ورزش باستانی در حسینیه امام خمینی (ره)
چه پهلوونیه این بچه😍👏👏
فقط لبخند آقا❤️
به کانال #سلبریتی_نیوز بپیوندید 👇
https://eitaa.com/joinchat/1048379437C692b6b6e5b