eitaa logo
مدافعان بانوی دمشق.شهید مدافع حرم محمد رضا الوانی
167 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
157 فایل
.چی می شود پرچم حرم،برام کفن بشه. سلام من به بی بی شهادتین من بشه.بدون زینبی من نفس نمی کشم تا زنده ام از عشق بی بی دست نمی کشم https://eitaa.com/alvane ا
مشاهده در ایتا
دانلود
⬅️ سؤال از آیت اللّه حسن زاده آملی : ↙️ میخواهم بدانم در باطن به چه صورتی هستم. آیا این امر ممکن است؟ 🌸⬅️ پاسخ : بله ⏪ هر انسانی میتواند باطن برزخی خویش را تشخیص دهد و بفهمد در باطن به چه صورتی میباشد. 1⃣ اگر آدمى میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد "بهيمه" (چهار پایان غیر درنده) است. 2⃣ و اگر علاوه بر اين سه امر، ضرر و آسيب و آزار به خلق خدا دارد "سبع" (حیوانات شرور و درنده ) است. 3⃣ و اگر میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد و حيله و مكر و تزوير و خلاف و دروغ و از اين گونه امور با بندگان خدا دارد "شيطان" است. 4⃣ و اگر میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد ولى صفات سبعى و شيطانى ندارد يعنى مردم و خلق خدا از او آسوده‏ اند، "ملَك" (فرشته)است. 5⃣ و اگر علاوه بر مقام ملَكى بسوى معارف و ادراك حقايق عوالم وجود و سير در آنها و سيروسلوک الى اللّه و في اللّه گرايش دارد انسان است. ↩️خلاصه اینکه بشر به پنج گونه تقسیم میشود : بهيمه، سبع، شيطان، فرشته و انسان‏ . ⬅️ حال هر کسی با مطالعه این جملات میتواند بفهمد که در باطن به چه صورت است. ‌↙️ نیازی نیست انسان به نزد کسی برود که چشم برزخی دارد و از وی بخواهد باطن او را بگوید ...! @alvane
زیاد بن ابیه پدر ابن زیاد ملعون! در سال 45 هجری، یعنی پنج سال پس از شهادت علی(ع)، زیاد حاکم بصره شد و اندکی بعد، حکومت سرزمین‌های هند، خراسان و سیستان، بحرین و عمان نیز به وی سپرده شد و او توانست با سیاست‌مداری و خشونت این مناطق را رام و آرام کند. سپس در سال 50 هجری حکومت کوفه به زیاد سپرده شد. پیش از او مغیره‌بن شعبه، سیاست‌مدار نیرنگ‌بازی که زمینه حکومت و خلافت یزید را فراهم کرد، حاکم کوفه بود. با مرگ مغیره، عراقین (بصره و کوفه) همزمان تحت حکومت زیادبن ابیه قرار گرفت و این نخستین بار بود که کسی حکومت عراقین (کوفه و بصره) را در دست می‌گرفت (همان، ج 5: 234). اینک کسی قدرت را در دست گرفته بود که روزگاری دوست و همراه علی(ع) و شیعیان او بود و اکنون دشمن سرسخت آنان شده بود، و چون شناخت دقیق و گسترده‌ای نسبت به سران و رهبران و طرفداران علی(ع) داشت، شروع به سرکوب، زندان کردن، قتل، بیرون کشیدن چشم‌ها از حدقه، قطع دست و پا و تبعید و ویران کردن خانه‌ها کرد. زیاد هرکس از یاران علی(ع) را که می‌یافت می‌کشت و بر درختان خرما به دار می‌زد. گفته‌اند چنان کرد که احدی از شخصیت‌های معروف شیعه در عراق باقی نماند. ابن‌ ابی‌الحدید می‌گوید: اختناق به قدری شد که افراد به خادم و حتی همسر خودشان نیز اعتماد نداشتند و اگر می‌خواستند سخنی را به آنان بگویند قبلاً آن‌ها را قسم می‌دادند که مطالب را به حکومت گزارش ندهند (ابن ابی‌الحدید، بی‌تا، ج 2: 45). ابن اعثم می‌گوید: زیاد به‌طور دائم در پی شیعیان علی(ع) بود و هر کجا آن‌ها را می‌یافت به قتل می‌رساند ... همچنین شیعیان را در مسجد جمع می‌کرد تا اظهار بیزاری از علی(ع) کنند (ابن عساکر، 1404، ج 9: 88). در سال 45 هجری، یعنی پنج سال پس از شهادت علی(ع)، زیاد حاکم بصره شد و اندکی بعد، حکومت سرزمین‌های هند، خراسان و سیستان، بحرین و عمان نیز به وی سپرده شد و او توانست با سیاست‌مداری و خشونت این مناطق را رام و آرام کند. سپس در سال 50 هجری حکومت کوفه به زیاد سپرده شد. پیش از او مغیره‌بن شعبه، سیاست‌مدار نیرنگ‌بازی که زمینه حکومت و خلافت یزید را فراهم کرد، حاکم کوفه بود. با مرگ مغیره، عراقین (بصره و کوفه) همزمان تحت حکومت زیادبن ابیه قرار گرفت و این نخستین بار بود که کسی حکومت عراقین (کوفه و بصره) را در دست می‌گرفت (همان، ج 5: 234). اینک کسی قدرت را در دست گرفته بود که روزگاری دوست و همراه علی(ع) و شیعیان او بود و اکنون دشمن سرسخت آنان شده بود، و چون شناخت دقیق و گسترده‌ای نسبت به سران و رهبران و طرفداران علی(ع) داشت، شروع به سرکوب، زندان کردن، قتل، بیرون کشیدن چشم‌ها از حدقه، قطع دست و پا و تبعید و ویران کردن خانه‌ها کرد. زیاد هرکس از یاران علی(ع) را که می‌یافت می‌کشت و بر درختان خرما به دار می‌زد. گفته‌اند چنان کرد که احدی از شخصیت‌های معروف شیعه در عراق باقی نماند. ابن‌ ابی‌الحدید می‌گوید: اختناق به قدری شد که افراد به خادم و حتی همسر خودشان نیز اعتماد نداشتند و اگر می‌خواستند سخنی را به آنان بگویند قبلاً آن‌ها را قسم می‌دادند که مطالب را به حکومت گزارش ندهند (ابن ابی‌الحدید، بی‌تا، ج 2: 45). ابن اعثم می‌گوید: زیاد به‌طور دائم در پی شیعیان علی(ع) بود و هر کجا آن‌ها را می‌یافت به قتل می‌رساند ... همچنین شیعیان را در مسجد جمع می‌کرد تا اظهار بیزاری از علی(ع) کنند (ابن عساکر، 1404، ج 9:
پنجمین سالگرد شهید محمدرضا الوانی، چهارشنبه۷مهر همزمان با نماز مغرب و عشاء، میدان پاسداران، واقع در پایگاه مقاومت بسیج شهیدان صفتی و سماواتی @alvane
نگذاریم از یاد بروند... بوی پیراهن خونین گلی می اید💔💔🥀 @alvane
سفر کرده ‏ام تا بجویم سرت را و شاید در این خاکها پیکرت را من اینجایم ای آشنای برادر همان جا که دادی به من دفترت را همان جا که با اشک و اندوه خواندی‏ برایم غزل واره‏ ی آخرت را کجایی که چندی است نشنیده‏ ام من‏ دعاهای پر سوز و درد آورت را تو را زنده زنده مگر دفن کردند که بستند دستان و پا و سرت را پس از این من ای کاش هرگز نبینم‏ نگاه به درمانده مادرت را. @alvane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"ای شهیــــــــــــد" ای آنکه بر کرانــه ازلی و ابــدی وجود برنشستــه ای دستـــــی برآر و ما قبــرستــان نشینــان عادات سخیف را از این منجلــاب بیــــــــــرون کش! وقت دلتنگی. 😔 @alvane
📸تصویر سمت راست اربعین۹۴ شهید مدافع حرم محمد بلباسی همراه کودک عراقی🚩 تصویر بعدی همان کودک ۹۵ عکس شهید بر روی سینه اش🌷 @alvane
ذکر ایام هفته با ترجمه فارسی امام حسین (ع) فرمودند :«از پیغمبر اکرم (ص) روایت شده، هرکس جهت حوائج تا هفت روز هر روز این اذکار را هزار بار بخواند حاجت روا گردد.» این اذکار را توصیه شده است که هر روز به تعداد صد مرتبه تکرار و خوانده شود. ذکر روز شنبه :یا رَبِّ الْعالَمِین "ای پروردگار جهانیان" این ذکر که مربوط به روز شنبه است به نام رسول خدا (ص) می باشد روایت شده است که هر کس این ذکر را بخواند بی نیاز میشود و در این روز زیارت حضرت رسول الله (ص) خوانده شود. ذکر روز یکشنبه : یا ذَالجَلالِ وَ اْلاِکْرام "ای صاحب جلال و بزرگواری" ذکر روز یکشنبه که به اسم امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا (س) می باشد موجب فتح و نصرت می شود روایت شده است که در این روز زیارت حضرت امیرالمؤمنین (ع) و زیارت حضرت زهرا (س) خوانده شود. ذکر روز دوشنبه : یا قاضیَ الحاجات "ای برآورنده حاجت ها" این ذکر که مختص روز دوشنبه می باشد خواندنش موجب افزایش مال می شود ذکر روز دوشنبه به نام امام حسن(ع) و امام حسین(ع) می باشد روایت شده است زیارت آن دو بزرگوار در این روز خوانده شود ثواب بسیار بالایی دارد. ذکر ایام هفته ذکر روز سه شنبه : یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین "ای مهربان ترین مهربانان" خواندن ذکر روز سه شنبه باعث می شود که حاجت روا شوید این ذکر به نام علی بن الحسین(ع) و محمد بن علی(ع) و جعفر بن محمد(ع) می باشد بنابراین رعایت شده است در این رو زیارت امام خوانده شود. ذکر روز چهارشنبه : یا حَیُّ یا قَیّومُ "ای زنده، ای پاینده" چنانچه ذکر روز چهارشنبه را بخوانید باعث عزت دائمی می شود این ذکر به اسم موسی بن جعفر(ع) و علی بن موسی(ع) و محمد بن علی(ع) و علی بن محمد(ع) است خواندن زیارت این چهار امام در این روز ثواب دارد. ذکر روز پنجشنبه :لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ المَلِک الحقّ المُبین "نیست خدایی جز الله فرمانروای حق و آشکار" ذکر روز جمعه : الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و عجل فرجهم "خدایا بر محمد و آل محمد درود فرست و در فرج ایشان (حضرت مهدی) تعجیل فرما" ذکر روز جمعه برای عزیز شدن بسیار توصیه شده است روایت شده است که در این روز عزیز زیارت امام زمان (عج) خوانده شود. ترجمه ذکر روزهای هفته همراهان عزیز علاوه بر اشاره به ثواب اذکار هفته در ادامه این مطلب این اذکار را به زبان شعر در اختیارتان قرار داده ایم با ما باشید تا این شعر زیبا را بخوانید. شنبه شروع هفته خدا یادم نرفته خالق این جهانه خدای آسمانه ذکر لبم همینه یا رب العالمینه یکشنبه یادت باشه خدا با بنده هاشه بازم دلت رو شاد کن بخشندگی­شو یادکن بگو همین رو والسلام یاذالجلال و الاکرام بعد از روز یکشنبه رسید روز دوشنبه ازته دل میخونم خدای مهربونم تو قلبای ما جاته یاقاضی الحاجاته سه شنبه هم یه روزه نذار دلت بسوزه بازم خدا خدا کن نعمتاشو نگا کن بگو فقط تو همین یا ارحم الراحمین توی تموم روزها مثل چهار شنبه ها خدا رو می­شه یاد کرد شادی­ها رو زیاد کرد ذکر خدا معلومه یاحی و یا قیومه هست ذکر پنج شنبه ها شکوه و لطف خدا لا اله الا الله خدایی نیست جز الله ملک الحق المبین لطفهای او را ببین جمعه ها با صلوات تو می­رسی به حاجات دعا دعا دعا کن خدا رو تو صدا کن خدا ظهور آقا نزدیکتر بفرما اللهم صل علی محمد و آل محمد @alvane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لیله الدفن حضرت علامه آیت الله حسن زاده آملی رضوان الله علیه