18.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🦋سخنرانی حجت الاسلام قرائتی
تفسیر آیات 27 تا 30
« سوره مبارکه فجر»
🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🔰پایگاه مقاومت بسیج خواهران «معصومیه»
🆔http://eitaa.com/alzahra14
حجت الاسلام قرائتی
موضوع؛ تفسیر سوره فجر
«آیه ۲۷ - ۳۰»
🌸یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ
🌸ارْجِعِى إِلَى رَبِّکَ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً
🌸فَادْخُلِى فِى عِبَادِى
🌸وَادْخُلِى جَنَّتِى
ترجمه
هان اى روح آرام یافته!
به سوى پروردگارت بازگرد که تو از او راضى و او از تو راضى است.
پس در زمره ى بندگان خاص من درآى.
و به بهشت من داخل شو!
🌴دل آرام و نفس مطمئنه، با ذکر خدا به دست مى آید.
«الا بذکراللّه تطمئنّ القلوب» و بهترین ذکر خدا نماز است. «اقم الصّلاة لذکرى»
🌴راضى بودن و مرضى بودن، نشانه نفس مطمئنه است که او از خدا راضى است و خدا نیز از او راضى است.✅
🌴از امام صادق علیه السلام سؤال شد؛ که آیا مؤمن از جان دادن خود راضى است؟ 🤔
حضرت فرمود: در لحظه اول راضى نیست ،ولى فرشته قبض روح به او دلدارى مى دهد که من از پدر به تو مهربانترم، چشمت را باز کن.😔
او چشم باز مى کند و پیامبر و على و فاطمه و حسن و حسین و سایر امامان را مىبیند.😊
فرشته مى گوید: اینان دوستان تو هستند.💐
مؤمن هم با دیدن این صحنه راضى مى شود.
و در این هنگام خطاب «یا ایّتها النفس المطمئنّة» را مى شنود.🌹
🦋پیام ها🦋
1⃣اصالت انسان با روح است و بدن، مرکب آن است. «یا ایّتها النفس» (خطاب خداوند به نفس است)
2⃣ بهشت بدون یار و همدم، بهشت نیست. «اُدخلى فى عبادى»
3⃣بهشت، انواع و درجاتى دارد. «جنّتى» چنانکه قرآن در موارد متعدد فرموده است: «جنّات عدن»
📚(منبع: پایگاه درس هایی از قرآن)
🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🔰پایگاه مقاومت بسیج خواهران «معصومیه»
🆔http://eitaa.com/alzahra14
🦋امام صادق علیهالسّلام چنین فرموده است:
🖤«حسین علیهالسّلام ، صاحب نفس مطمئنه و راضیه و مرضیه است.
یاران او نیز از دودمان رسالت، در روز رستاخیز از خداوند راضیاند.
خدا نیز از آنان راضی است.»
(فهو ذو النفس المطمئنة الراضیة المرضیة واصحابه من آل محمد هم الراضون عن الله یوم القیامة وهو راض عنهم.) [۴]
پس پیروان آل محمد، به توصیه حضرت صادق علیهالسّلام ، در نمازهای مستحب و واجب خویش، سوره «والفجر» را میخوانند، که سوره حسین علیهالسّلام است، تا از او الهام بگیرند، درخشش در ظلمت شب را، شکافتن سینه ستم را، آغازگر بودن روز روشن ایمان و امید را و مبارزه با طاغوت را و… شعله افکندن در خرمن فساد را.
این است که «فجر»، سوره حسین بن علی علیهالسّلام است.✅
📚العوالم.علامه بحرانی.جزء امام حسین علیه السلام.ص 98
🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🔰پایگاه مقاومت بسیج خواهران «معصومیه»
🆔http://eitaa.com/alzahra14
#اطلاعیه
⛑ثبت نام دوره آموزشی امداد و نجات، کمک های اولیه،...
🎀ویژه خواهران
با حضور کارشناس سازمان هلال احمر
📌شرکت در دوره #رایگان می باشد، به شرکت کنندگان مدرک اتمام دوره داده خواهد شد.
✅شروع کلاس ها از فردا
یکشنبه و سه شنبه از ساعت ٨ تا ١٠ صبح
معاونت #سازندگی
#پایگاه_معصومیه
✅نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب
آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند.
✅چند نکته در این رابطه:
🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟
🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور.
🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است.
جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟
🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند.
🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است.
🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟
🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است.
🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟
🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟
📝 محسن مهدیان
@Fars_Plus
🔻تفاوت حجاب اجباری با حجاب قانونی
🔻چرا آمار 70 درصد کذب بود؟
مهدی نصیری در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد 70 درصد مردم مطابق پیمایش ملی ایرانیان مخالف الزام قانونی حجاب هستند. وزارت ارشاد اما به عنوان متولی این پیمایش این ادعا را تکذیب کرد. بر اساس شناختی که از آقای نصیری داشتیم انتظار بود تصحیح و عذرخواهی کنند. اما چنین نکردند.
آقای نصیری دچار چند ادعای کذب شدند. اول اینکه آمار مخالفان حجاب اجباری را با آمار افراد بی طرف جمع زدند و جای مخالف اعلام کردند. و از همه مهمتر اینکه بجای حجاب اجباری از حجاب قانونی و الزامی نام بردند.
اما ایندو چه تفاوتی دارند؟
به همین پیمایش رجوع کنیم. 53 درصد مردم معتقدند حتا اگر کسی اعتقاد به حجاب ندارد باید در عموم باحجاب باشد و تنها 22 درصد مخالف این گزاره اند. جمع ایندو چگونه است؟ چطور مردم معتقد به الزام عمومی حجاب اند اما با حجاب اجباری هم مخالفند؟
بین حجاب اجباری با حجاب قانونی تفاوت است. اجبار مترادف با عملی از سر اکراه است و مقابل آزادی است. فرض کنید به کشوری سفر می کنید و آنجا به شما بگویند باید لائیک شوید. حتما واکنش نشان می دهید. اما اگر بگویند در این کشور اجرای قوانین یک حکومت لائیک الزام آور است آنرا منطقی می دانید.
اساسا اجبار در حوزه احکام فردی است. افراد مختارند هر دینی خواستند انتخاب کنند. حتا دینی که انتخاب کردند را در حوزه امور فردی عمل نکنند. مثلا نماز نخوانند. البته گرفتار عقوبت اخروی می شوند که محل بحث ما نیست. اما الزام برای احکام اجتماعی است. وقتی که بین آزادی فرد با آزادی جامعه تعارض ایجاد شود.اینجاست که قانون الزام آورست به نفع حق اکثریت.
بنابرین در الزام قانونی، شما ممکن است به قانون اعتقاد نداشته باشید اما به قاعده بازی حقوق اکثریت تن دهید. این نیز قاعده ای همه زمانی و همه مکانی است. در آزاد ترین کشورها نیز به نفع اکثریت قانون دارند؛ حالا یا به نفع عفاف یا به نفع برهنگی.
اما امروز اکثریت جامعه ایران چه می خواهند؟ اسلام. حجاب نیز مثل خمس و زکات و نماز جزئی از اسلام است. دین بدون احکامش که دین نیست.
با این حال ممکن است خیلی ها بگویند این الزام موثر نبوده است. این حرف در مخالفت با الزام نیست، بلکه دغدغه کارامدی است.
اما ایندست افراد باید چند سوال را جواب دهند.
یکم. آیا قانون اشکال داشته است یا روش اجرا؟ مثلا در کنار الزام حجاب 26 نهاد مسوولیت دارند که به وظیفه شان عمل نکردند.
دوم. رشد بدحجابی ناشی از چیست؟ ناشی از الزام است یا هجمه های بی امان فرهنگی و تمدنی ناشی از غربزدگی؟
سوم هدف از الزام حجاب چه بوده است؟ الزام حجاب برخلاف تصور رایج برای باحجاب کردن نبوده و نیست که با بی حجابی متر شود بلکه برای حفظ حدود شرعی و صیانت از خواست اکثریت مسلمانان است.
چهارم اینکه آیا رشد بی حجابی به معنای بی اعتقادی است؟ مثلا اگر کسی دروغ گفت یعنی بی اعتقاد به صداقت است؟
پنجم و مهمتر اینکه اگر الزام حجاب نبود آیا وضع بهتر بود؟ حتا یک نمونه در دنیا نداریم که چنین ادعایی را ثابت کند. به همین جهت بسیاری از کشورها در حوزه اعتقادی و گرایشی خود محدودیت در حوزه برهنگی دارند؛ هرچند ممکن است این محدودیت متفاوت از محدودیت دینی باشد.اما اصل محدودیت را پذیرفتند. اگر هم جائی از رشد حجاب خواندید ناشی از رشد معنویت ودین گرائی در غرب است نه برداشتن محدودیت.
@mahdian_mohsen
7.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رحیم پور ازغدی ، حجاب قانونی یا اجباری؟!!
@Farsna
🌟🦋🌟🦋🌟🦋🌟🦋🌟🦋
#شبــتــون_خــدایــی
هر شب به آسمان نگاه می کنم
و می اندیشم...
در این آرامش شب
چه بـسـیـار دلـهــا که پر اضـطـرابنـد
خدایا
تــو آرام دلــشـان بـاش
خدایا
💫شبمان را با یادت بخیر کن💫
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج
🍃🍃🍃🍃🍃
#پایگاه_معصومیه
🆔 http://eitaa.com/alzahra14