eitaa logo
کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
342 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
123 ویدیو
471 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال پژوهش @alzahranasr_pajohesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi
مشاهده در ایتا
دانلود
«کتاب ، کتاب بسیار خوبی است. چاپ اول را خود علامه طهرانی به من دادند. و آنقدر برایم جالب بود که ۳روزه آن را خواندم. علامه طهرانی این کتاب را به عنوان یک تحفه ای برای ما باقی گذاشتند. بنده این کتاب را ۷بار خوانده ام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
♦️ بخشی از کتاب روح مجرد نخستین تجرد روحی برای سیدهاشم حداد در کربلا پیدا شد و این به برکت و فوق العاده زیاد در قبال بد اخلاقیهای مادر همسر ایشان بود. البته استاد ایشان، آیت الله قاضی به سید دستور اکید داده بود که چنین رویه ای را پیشه خود سازد و از آن تخطی ننماید. سیدهاشم خود در این باره می فرماید: «از دستورات مرحوم آقای قاضی ابدا تخطی و تجاوز نمی کردم و آنچه این مادر زن بر مصائب ما می افزود، تحمل می نمودم. تا یک شب تابستان که چون پاسی از شب گذشته بود، از بیرون، خسته و فرسوده و گرسنه و تشنه به منزل آمدم که در اطاق بروم. مادر زنم ... تا فهمید من از در وارد شده ام، شروع کرد به بد گفتن، ناسزا و فحش دادن، و همین طور بدین کلمات مرا مخاطب قرار دادن ... این زن صدای خود را بلند کرد ... به طوری که نه تنها من بلکه همسایگان [هم [می شنیدند. به من سبّ و شتم و ناسزا گفت ... همین طور می گفت تا حوصله ام تمام شد. [اما [بدون آنکه به او پرخاش کنم و یا یک کلمه جواب دهم، از پله های بام به زیر آمدم و از درخانه بیرون رفتم و سر به بیابان نهادم ... در این حال ناگهان دیدم من دو تا شده ام: یکی سیدهاشمی که مادر زن به او تعدی می کرده وسب و شتم می نموده است؛ و یکی من هستم که بسیار عالی و مجرد و محیط می باشم و ابدا فحشهای او به من نرسیده است. آن سیدهاشم سزاوار همه گونه فحش و ناسزاست و این سیدهاشم که اینک خودم می باشم، نه تنها سزاوار فحش نیست، بلکه هر چه هم فحش بدهد و سبّ کند و ناسزا گوید به من نمی رسد. در این حال برای من منکشف شد که این حال بسیار خوب و سرور آفرین و شادی زا فقط در اثر تحمل آن ناسزاها و فحشهایی است که وی به من داده است. و اطاعت از فرمان استاد، مرحوم قاضی، برای من فتح این باب را نموده است. و اگر من اطاعت او را نمی کردم و تحمل اذیتهای مادر زن را نمی نمودم، تا ابد همان سیدهاشم محزون و غمگین و پریشان و ضعیف و محدود بودم.» https://eitaa.com/alzahranasr_lib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تحقیق در باب اول اربعین امام حسین(ع).pdf
4.42M
📘 تحقیق درباره اربعین حضرت سیدالشهدا علیه السلام ✍ نویسنده: سید محمد علی قاضی طباطبایی 🔸 فایلpdf 📖۳۱۱صفحه 🔰 درباره کتاب 📌 این کتاب در موضوع بازگشت اهل بیت امام حسین(ع) به کربلاپس از واقعه عاشورا و به اسارت رفتن در شام است. آیت‌الله قاضی طباطبایی با بیان اقوال مختلف و استنادات فراوان، سعی کرده بازگشت اهل بیت به کربلا در روز اربعین را اثبات کند. این مسئله که اهل بیت در چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) به کربلا آمده‌اند یا نه، محل اختلاف عالمان دینی و پژوهشگران تاریخ تشیع بوده است. 📌ایشان در مقدمه کتاب، روز اربعین سیدالشهداء در میان شیعه را که ۲۰ صفر است، دارای شهرت بسیار می‌داند و معتقد است عموماً آن را روز ورود اهل‌بیت پس از خلاصی از اسارت شام به کربلا می‌دانند که زیارت مخصوصی از ائمه برای آن روز وارد شده است. وی تصریح می‌کند که از علمای امامیه تا قرن هفتم هجری، شبهه و اشکالی در این موضوع (روز ورود اهل‌بیت به کربلا) دیده نشده است. https://eitaa.com/alzahranasr_lib
بررسی سه تئوری تولید ثروت،اطلاع و قدرت در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی.pdf
4.9M
📗بررسی سه تئوری تولید ثروت، اطلاع و قدرت در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی ✍تحقیق و تنظیم :محمد صادق حیدری و مسعود صدوق 🔸 فایلpdf 📖۶۹۵صفحه 🔰 درباره کتاب 📌طرح مقوله «سبک زندگی اسلامی» به عنوان بعد نرم افزاری تمدن اسلامی توسط مقام معظم رهبری، تفاوتی ماهوی با تعریف سبک زندگی براساس رفتارهای فردی و خانوادگی را نشان می دهد. توجه به رواج سبک زندگی مهاجم غربی در دنیا و غلبه آن در مقیاس جهانی نشانگر آن است که مسئله سبک زندگی در رابطه ای مستقیم با یک تمدن همه جانبه قرار گرفته و به بزرگترین مانع در برابر تحقق سبک زندگی اسلامی تبدیل شده است. در فصل اول از کتاب حاضر، ابتدائا سبک زندگی غربی به عنوان پدیده ای برخاسته از تمدن مدرن تحلیل می شود و با اشاره به مجموعه ای از آمار عینی وتجارب میدانی، شکست مدرنیته در رفع نیازهای اولیه انسانی در مقیاس جهانی روشن می گردد و اثبات می شود. «تئوری تولید ثروت»، «تئوری تولید قدرت» و «تئوری تولید اطلاع» به عنوان ابعاد سه گانه «سبک زندگی غربی در سطح مدیریت توسعه»، شکلی جدید و مدرن از آیین دنیاپرستی را بر بشریت تحمیل می کند. در فصل دوم، مبانی عقلی و دینی طراحی سه تئوری الهی در تولید ثروت، قدرت، اطلاع تبیین می گردد. درفصل سوم، نقطه آرمانی که نظام باید نسبت به این سه تئوری در ۱۰۰ سال آینده به سمت آن حرکت کند، ترسیم می‌شود. ندگی_اسلامی 📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📕کتاب اربعین دانلود مستقیم و رایگان کتاب https://new.ghbook.ir/books/5818 📚📚📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
365-day-365-diary.pdf
30.06M
📕۳۶۵ خاطره، ۳۶۵ روز ✍ناصر کاوه 📖این کتاب چهار بخش 🔖احترام به والدین 🔖ازدواج آسان 🔖همسرداری 🔖عاشقانه ی شهدا 📚📚📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
💥 آغاز فروش مجازی کتاب: 📘 (با رویکرد مقایسه‌ای به فلسفه دین معاصر و تأکید بر اندیشه‌های کلامی علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی) ✍ نوشتۀ استاد محمدرضا خاکی قراملکی 📚 950 صفحه (140 هزار تومان) ⬅️ با تخفیفِ 20درصدی: 112 هزار تومان ⬅️ و ارسال پُستیِ رایگان 🔰 درباره کتاب 📌دانش الهیات، درصورتی‌که روشمند و مستند و همراه با حجیّت باشد، مانع حقیقی اعوجاج و مغشوش شدن فهم دین از طریق «روش‌های تأویلی» و «هرمنوتیکی» و «پدیدارشناختی» می‌گردد. سطح تفقه دینیِ حاصل‌شده در کلام و الهیات موجود، به دلیل عدم تکاملِ مبانی و روشِ آن و نیز عدم تکامل در موضوع و سطح خطابات آن، کفایت و قدرت حل مسئله‌های تمدنی و اجتماعی را ندارد. ازاین‌رو، بایستی الهیات از «وضعیت انتزاعی» و «فردی» ارتقاء یافته و به یک «الهیات تمدنی» و الهیات ناظر بر شدن و تکامل، تحول یابد. 🌀 لینک خرید آسان: 🌐 https://ppng.ir/d/8cDv 🌀 پیام در شبکه‌های مجازی: 🆔 @tamaddonnovin 🌀 شماره تماس: ☎️ 09104646212 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیهاالسلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
📌 همیشه هست و هميشه هستند که نَفْس به آنها می‌گويد: دستتان خالی مانده و ديگران را برده‌اند! 💠 علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی: «من يک جمله کوتاه عرض ‌کنم: خيال نکنيد فقط کسانی که در جنگ احد سنگردار بودند، احساس کردند که انگار اينها دستشان خالي ماند و سنگر را رها کردند. هميشه جنگ احد هست و هميشه هم نفس انسان می‌گويد: دستت خالی ماند و ديگران بردند! نکند که ما در وقتي که تکليف برایمان آمده، اشتغال به خودمان داشته باشيم. از خدا بخواهيم که هَمّ ما مشکلات اسلام باشد، نه مشکلات خودمان. از خداي متعال در ايام معلومات بخواهيم که ما مشغول به خودمان و شئون خودمان نشويم، بخواهيم که دنبال بهانه نگرديم. در مناجات‌هايمان، نسبت به موضعمان در نظام ولايت طلب مغفرت کنيم.» ☑️ @moniroddin 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیهاالسلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib