eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
525 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
270 ویدیو
635 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه السلام 📚📚📚 کتابخانه رضوی 📗 آیین زندگی از دیدگاه امام رضا (ع) 📗 حیات پاکان 📗قرآن کریم از منظر امام رضا (ع) 📗 کرامات الرضویه 📚 و سایر کتب 🔰 مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن 📚 کتابخانه معارف اسلامی 📚 کتابخانه رضوی 📚 📖 مطالعه کتب کتابخانه رضوی در سایت http://ketaab.iec-md.org/ketaabkhaaneh_razavi.html 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
تفسیر الحمدلله بر مدار انسان شناسی.mp3
4.07M
💠فضیلت و جامعیت الحمدلله و ترجیح آن بر لا اله الا الله در اندیشه امام خمینی(ره) 💠جایگاه و منزلت آیه الحمدلله در حکمت نظری 🔰مبنای حضرت امام در تفسیر الحمدلله بر مدار انسان شناسی استاد آیت الله فرحانی تبیین می کنند. 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰نرم افزار 📚کتابخانه تخصصی امام رضا علیه السلام www.noorsoft.org/fa/software/View/6556   🔰مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰نشست علمی 🔰همایش امام رضا علیه السلام و تفسیر قرآن 🔰بررسی تحلیلی روایات تفسیری امام رضا علیه‌السلام برگزارکننده: دانشگاه علوم اسلامی رضوی با مشارکت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی دفتر قم سخنرانان: حجت الاسلام دکتر محمدعلی مهدوی راد حجت الاسلام دکتر سیدعلی دلبری حجت الاسلام دکتر محمد میرزایی حجت الاسلام دکتر جواد ایراوانی 🗓۲۱ خرداد ماه 🕰ساعت: ۱۰ لینک ورود: http://elc.razavi.ac.ir/pajoohesh
1_1614071597.mp3
28.64M
🔸 صوت همایش امام رضا علیه السلام و تفسیر قرآن 🔸 سخنرانان: حجت الاسلام دکتر مهدوی راد حجت الاسلام دکتر دلبری حجت الاسلام دکتر میرزایی حجت الاسلام دکتر ایراوانی 🔸دبیر علمی: حجت الاسلام دکتر علی راد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦؛﷽✦ تحلیل عرفانی مقام رضا منازل سائران الهی به ده بخش تقسیم می شود. منزلت رضا در بخش اخلاق قرار گرفته و در ردیف صبر و دیگر منازل اخلاقی واقع می شود. 📗ادب فنای مقربان، جوادی آملی، ج۲، ص ۸۳ دست یابی به این مقام بسیار سخت و دشوار ولی لازم و ضروری است؛ رضوان الهی مقامی نیست که هر کسی بتواند آن را آرزو کند، زیرا مقدار آرزوی هر کسی به اندازه ادراک و اندیشه اوست و رضوان خدا در حیطه دعا و آرزو نیست. 📗تفسیر تسنیم، جوادی آملی، ج ۱۳، ص ۸۷ این مقام برای خواص از مقامات اولیه طریق و برای عامه در راه سلوک از مشکل ترین امور است. 📗منازل السائرین، انصاری، ص ۲۰۴- ۲۰۹ برخی بر این باورند که رضا، عنوان وقوف صادق است. وقوف صادق مقام سلب اراده است. مقامی که سالک در برابر اراده حق، اراده و تقاضایی ندارد. رضای خود را به رضای حق ترجیج نمی دهد. تسمیه این مقام به وقوف صادق از این جهت است که سالک به راستی قدم به مقام بندگی نهاده است. مقامی که سالک در آن متوقف است و به فکر تبدیل حال نیست. تسمیه مقام رضا به وقوف صادق از این جهت است که سالک به راستی قدم به مقام بندگی نهاده است. منظور سالک از سلوک فنای ذات، محو آثار انانیت و رسیدن به مقام شامخ سلم نفس است. از این نظر سالک به رسیدن به مقام رضا قانع نیست، چون این مقام، مقام فنای صفات است و می خواهد به مقام فنای ذات برسد و تا فنای ذات برای سالک، راه زیاد است؛ از این جهت رضا از اوایل مسالک اهل خصوص است؛ اما برای عامه چون در پی ارضا نفس هستند، تحصیل فنا امری مشکل است. 📗منازل السائرین، انصاری، ص ۲۰۴- ۲۰۵ رضا را بر دو قسم می دانند. یکی رضای خداوند از بنده و دیگری رضای بنده از خدای تعالی. حقیقت رضای خداوند عزوجل اراده ی ثواب، نعمت و کرامت بنده باشد و حقیقت رضای بنده اقامه بر فرمان های خداوند و گردن نهادن بر احکام. 📗هفت مقام عرفانی، میناگر، ص ۵۲۰- ۵۲۱ مقام رضا درجاتی دارد. درجه اوّل رضاى عامه است و آن رضا به مقام ربوبیت حق است یعنی عبد سالک، خود را در تحت ربوبیت حق قرار دهد و از سلطنت شیطانیه، خود را خارج کند و به این ربوبیتِ الله تعالى‏ راضى و خشنود باشد و علامتش آن است که علاوه بر آن که مشقّت تکلیف برداشته شود از اوامر الهیّه خشنود و خرم باشد و آن را به جان و دل استقبال کند و منهیّات شرعیه پیش او مبغوض باشد و به مقام بندگى خود و مولائى حق دلخوش باشد. درجه دوم رضا به قضاء و قدر حق است یعنى خشنودى از تمام پیش‏ آمدها چه بلیّات و امراض و چه شادی ها. هر دو را عطیه حق تعالى‏ شمارد و به آن راضى و خشنود باشد و حصول این مقام جز با معرفت به مقام رأفت و رحمت حق تعالى‏ به عبد نشود. درجه سوم رضا به رضای خداست که بنده برای خود نه خشمی می بیند و نه خشنودی. در این حالت به گونه ای می شود که هر چه حق تعالی برای او اختیار کند، نزد او نیکو است و او نیز همین را اختیار می کند که از آن به "رضاء برضی الله" تعبیر کنند و چنان است که عبد از خود خشنودى ندارد و رضایت او تابع رضایت حق است. 📗امام خمینى، شرح حدیث جنود عقل و جهل، ص ۱۷۰ این مقام برای خواص از مقامات اولیه طریق و برای عامه در راه سلوک از مشکلترین امور است. 💠 عالم آل محمد (ص) https://eitaa.com/Alamalmohammad
noormags-سیری_در_سیره_تربیتی_و_شخصیت_اخلاقی_و_علمی_بانو_مجتهده_امین_رحمها_الله-248530_2107484.pdf
776.9K
📔سیری در سیره تربیتی و شخصیت اخلاقی و علمی بانو مجتهده امین ◽️ محمدحسین ریاحی 📔بانوان شیعه 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh