🔰کارگاه های مجازی
🔸پایان نامه نویسی
🔸قواعد و فنون متن خوانی
🔸روش مطالعه
🔸نگارش علمی
🔸ویراستاری
🔸تربیت مربی پژوهش
🔸کارگاه آموزش مجازی پایان نامه نویسی۱۴
🗓شروع از ۲ تیر ماه
🔸کارگاه آموزش مجازی قواعد و فنون متن خوانی۷
🗓شروع از ۵ تیرماه
🔸کارگاه آموزش مجازی روش مطالعه۱
🗓شروع از ۷تیرماه
🔸کارگاه آموزش مجازی نگارش علمی ۹
🗓شروع از ۸ تیرماه
🔸کارگاه آموزش مجازی ویراستاری (مقدماتی)
🗓شروع از ۱۵ تیرماه
🔸کارگاه ویژه تربیت مربی پژوهش
فرصت ثبت نام تا ۲۰ تیرماه تمدید شده است.
🔰جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آیدی امور کارگاه های معاونت پژوهش به نشانی @kmpheekq مراجعه فرمایید.
#پژوهش
#نگارش_های_علمی
#پایان_نامه_نویسی
#روش_های_مطالعه
#ویراستاری_مقدماتی
#کارگاه_های_آموزش_مجازی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📗محضر رئوف
معارف رضوی در بیانات رهبر معظم انقلاب
📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
📜ساختار مقاله
بدنه مقاله
۱.با داشتن تنها مهارت نوشتن جملات، نمیتوان یک مقاله خوب نوشت،زیرا علاوه بر آن، باید شیوه استفاده صحیح از جملات و چگونگی ترکیب آنها با یکدیگر را آموخت.
گام نخست در این راستا، نوشتن پاراگراف استاندارد است. علاوه بر این، برای ارزیابی پیشنویس مقاله، مناسبترین راه، کنترل همین واحدهای متن یعنی پاراگراف است.
بنابراین لازم است با خصوصیات کلی پاراگراف استاندارد، بیشتر آشنا شوید و در نوشتن آن، مهارت کافی به دست بیاورید.
🔸پاراگراف، مقداری از یک متن است که فقط یک موضوع را بیان میکند.هر پاراگراف را با یک جمله اصلی، شروع کنید. این جمله باید حاوی ایده اصلی پاراگراف شما باشد.
در ادامه، این موضوع اصلی را با تعدادی جملههای توضیحی، بسط دهید. در هر
پاراگراف، هر جمله باید ادامه منطقی جمله و یا جملههای قبلی باشد.همچنین استفاده از کلمات و یا عبارات ربطی بین جملههای پی در پی یک پاراگراف نیز به روان بودن متن شما کمک میکند.اما در انجام این کار باید دقت و ظرافت خاصی به خرج دهید.
۱۳.گرچه نمیتوان اندازه مشخص و قطعی برای تعداد کلمات یک پاراگراف تعیین کرد اما توصیه میکنیم که بیشتر از ۱۰۰ تا ۱۵۰ کلمه را در یک پاراگراف به کار نبرید.از لحاظ ظاهری، سطر اول پاراگراف در متون فارسی معمولا کمی نسبت به آغاز سطرهای دیگر به سمت چپ تورفتگی دارد. این تورفتگی مانند سایر علامات سجاوندی متن مانند نقطه و ویرگول است و خواننده را از نظر دیداری، متوجه میکند که یک پاراگراف و موضوع، تمام و یک پاراگراف و موضوعی جدید، شروع شده است.در هر مقاله برای کسب اعتبار علمی علاوه بر ارائه استدلالات و نتایج، تأملات محقق، لازم است تحقیق در بافت علمی مربوط به آن قرار گیرد.برای این کار باید متن مقاله شما با متون علمی دیگر، مرتبط شود. برای پیوند زدن نوشتههای دیگران با مقاله خودتان میتوانید از سه روش نقل قول، بازنویسی و تلخیص استفاده کنید که لازم است در هر صورت، اصول استناد و ارجاع علمی را کاملا رعایت کنید.
بهتر است حتی الامکان استناد شما فقط به مصادر و متون دست اول و معتبر باشد.
این نکته مهم را همیشه به خاطر داشته باشید که ارجاعات محقق در مقاله نباید تحلیل پدیدآورنده مقاله را کمرنگ و اثر او را به مجموعهای از یادداشتها از منابع مختلف، تبدیل کند.
۱۴.اشاره به نظریات رقیب در حل مسأله، نقد مستند و مستدل آنها، بیان نظریه مختار و دفاع از آن، عمدهترین مباحث بدنه یک مقاله است. بنابراین از هر گونه بحث مفصل در تحلیل پیشفرضها، مبانی و مباحث مقدماتی و ذکر مدرک یا اطلاعی که با موضوع و مسأله بیارتباط است، پرهیز کنید.
یادداشتهایی را که متضمن مباحث فرعی مهم است میتوانید در پاورقی بیاورید.
۱۵.فراموش نکنید که ارزیابان اثر شما غالباً متن اصلی مقالهتان را در دو ترازو میسنجند:
اول، اعتبار علمی منابع
و دوم، کفایت ادله و صحت نتایج.
📚برگرفته از فلش کارت ساختار مقاله علمی،سید مهدی موسیزاده
@Pajouheshyar
#نقشه_راه
#بدنه_مقاله
#ساختار_مقاله
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
Islam Dot Com: Contemporary Islamic Discourses in Cyberspace
📗اسلام دات کام؛ گفتمانهای اسلامی معاصر در فضای مجازی
✍️ نویسندگان: Mohammed el-Nawawy & Sahar Khamis
📖 تعداد صفحات: ۲۶۳
هدف نویسندگان از نگارش این اثر، معرفی چهره واقعی و کاملی از اسلام برای جوانان است. آنها معتقدند این کتاب یک منبع ارزشمند برای تحلیل و پیش بینی جریانهای معاصر و آینده اندیشه اسلامی میباشد و خاطر نشان میکنند که داشتن تحصیلات عالی دانشگاهی هر دو نویسنده در آمریکا و اطلاع از فرهنگ غربی و اسلامی میتواند به ارائه بهتری از اسلام کمک کند و مدعی شدهاند که اجازه نمیدهند ذهنیتهای آنها در قضاوت و تحلیل این گفتمانها خدشه ای بوجود بیاورد.
مطالب در شش فصل
سه فصل اول به ارائه پیشینه تئوریک، مفهومی و تاریخی لازم برای خواننده اختصاص دارد که برای درک جوهره گفتمانهای معاصر در فضای مجازی اسلامی بسیار لازم است.
فصل های چهار و پنج به ارائه نتایج حاصل از تحلیل متنی گفتمانهای جاری در انجمنهای بحث در سه وب سایت اسلامی مورد مطالعه اختصاص یافته است.
🌐 تهیه شده در واحد بینالملل
#اسلام
#فضای_مجازی
#معرفی_کتاب
📚دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📚تازه های نشر اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهراء
معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهراء علیهاالسلام از تازه های نشر این مدرسه خبر داد و گفت:
با همکاری انجام شده توسط این مدرسه علمیه با مجلات بین المللی، تاکنون سه مقاله توسط اساتید این مدرسه در نشریه بین المللی چاپ و منتشر شده است.
وی در ادامه افزود: از دیگر فعالیت های پژوهشی این مدرسه، فعالیت طلاب درخصوص ترجمه کتب به زبان فارسی است که خانم سدیدپور از فارغ التحصیلان این مدرسه کتاب نگاهی جامعه شناسانه به قاچاق بین المللی زنان و کودکان را ترجمه نموده اند.
🔰مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام - اخبار
📚 تازه های نشر اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهراء
http://www.znac.ir/index.aspx?&siteid=1&pageid=127&newsview=462
جهت مشاهده تازه های نشر کلیک نمائید.
📜تاریخ گرایش مردم بصره به عثمانیه
✍استاد ارزیاب مقالات اشرف عظیمی
http://znac.ir/index.aspx?siteid=1&&siteid=1&pageid=716
📜بررسی قاعده مایضمن در عقود مستحدثه (بیمه)
✍استاد حوزه بهناز زندیه دولابی
http://znac.ir/index.aspx?siteid=1&&siteid=1&pageid=718
📜قضازدایی و کیفرزدایی در حدود با تاکید بر عدالت ترمیمی
✍استاد حوزه طیبه رضایتی
http://znac.ir/index.aspx?siteid=1&&siteid=1&pageid=720
📗نگاهی جامعه شناسانه به قاچاق بین المللی زنان و کودکان
✍طلبه حوزه سمانه سادات سدیدپور
http://znac.ir/index.aspx?siteid=1&&siteid=1&pageid=723
#اساتید
#طلاب
#تازه_های_نشر
#مدرسه_علمیه_الزهرا_علیها_السلام
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📰اولین دوره تکمیلی نشریه نگاری برگزار میشود
🔸 رئیس اداره رصد و امداد فرهنگی حوزه های علمیه خواهران: اولین دوره تکمیلی نشریه نگاری از سوی اداره رصد و امداد فرهنگی و با مشارکت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم ویژه سردبیران، مدیر مسئولان و هیات تحریریه نشریات فرهنگی اجتماعی برگزار می شود.
🔰هدف از برگزاری این دوره را آشنایی و ارتقای طلاب و اساتید با اصول صحیح نگارش، نشریه نگاری و قالب های مطبوعاتی مناسب نشریات فرهنگی اجتماعی است.
📚 «سواد دیجیتال»
«آشنایی با قالبهای مطبوعاتی»
«آشنایی با قالبهای ارائه محتوا در مطبوعات»
«آشنایی با ویرایش فناورانه»
«آشنایی با کاربرد نرمافزارها در تولید محتوا»
«آشنایی با گرافیک رایانهای در مطبوعات» «روشهای جذب مخاطب»
از مهمترین سرفصلهای این دوره است.
💠 علاقه مندان برای شرکت در دوره می توانند از طریق لینک اقدام به ثبت نام کنند.
http://poll.whc.ir/319774
📜متن کامل
http://news.whc.ir/news/view/108928
#نشریه_نگاری
#اصول_صحیح_نگارش
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh