🔰کارگاه تدوین مقاله علمی پژوهشی
🔰معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهراء علیهاالسلام گفت: کارگاه تدوین مقاله علمی پژوهشی با ارائه حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسلام پور کریمی در تاریخ ۲۰ و ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار گردید.
در این کارگاه دکتر اسلام پور با اشاره به چهار ضلع مهم یک مقاله گفت:
چهار ضلع مهم یک مقاله عبارتند از: مهارت قلم، مهارت مطالعه، مهارت تفکر مانند تفکر خلاق، تفکر انتقادی و اصول فنون تحقیق
وی درخصوص آسیبهای تحقیقات اظهار داشت:
خلط بین موضوع و مسئله، برخورد موضوع محورانه با مقاله و پایان نامه، ندانستن روشهای مطالعه محققانه، بی مسئلگی و عدم اهتمام کافی به پیشینه خوانی و عدم مهارت در روش پیشینه نویسی، مشکل در تبیین مسئله، عدم تعیین سؤالات فرعی، پردازش ضعیف و به کار نبردن تفکر در تحقیق، ضعف شدید قلم از جمله این آسیب ها می باشد.
دکتر اسلام پور افزود: هر گاه یک موضوع عام انتخاب کنیم و سعی کنیم ابعاد متعدد آن را با توجه به مقولات متعدد بررسی کنیم، تتبع موضوع محور انجام دادیم. در این نوع تحقیقات، سؤال اصلی ما بیش از یکی است اما اگر مشخصا بر یک دغدغه علمی مشخص تمرکز کنیم و در صدد پاسخ به آن در قالب یک سؤال اصلی برآییم، تحقیق ما مسئله محور است.
این پژوهشگر علوم اسلامی با توجه به اهمیت تبیین مسئله یا تعریف مسئله تصریح کرد: تبیین مسئله یا تعریف مسئله عبارت است از بیان چند جمله که ناظر به واقعیات و مسلمات و یا مبانی و بدیهیات است و بعد از آن به یک خلأ یا شکاف یا ناسازگاری یا تناقض و یا امر غیرعادی یا غیر قابل انتظار اشاره کنیم و بعد از یک شیب ملایم به یک سؤال مهم ختم کنیم که همان سؤال اصلی است و از عنوان تحقیق گرفته میشود. توصیه میشود تعریف مسئله را با کلمه «بدون تردید» شروع کنیم و در وسط آن از «اما» استفاده کنیم و در آخرش سؤال اصلی را با این عبارت بیاوریم: «از همین رو، تحقیق حاضر در صدد پاسخ به این سؤال محوری است که …..؟»
📜 ادامه مطلب کلیک نمایید
http://www.znac.ir/index.aspx?&siteid=1&pageid=127&newsview=541
#کارگاه
#مقاله_نویسی
#دکتر_اسلامپور_کریمی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰سایت علمی
🔰ویژه غدیر
🔰مجمع جهانی شیعه شناسی
📔آیات خطبه غدیر
📔 احتجاج اهل بیت به غدیر
📔 احتجاج علما به غدیر
📔 غدیر محور گفتگو بین مذاهب
https://b2n.ir/s49446
#غدیر
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰همایش تخصصی
🔰مدرسه حکمرانی شهید بهشتی
🔰و با همکاری بنیاد بین المللی غدیر
🔰به مناسبت غدیر برگزار می کند:
💠💠💠سومین همایش تخصصی
💠💠💠حکمرانی علوی
◽️ارکان حاکمیت در حکمرانی علوی
▫️حجت الاسلام و المسلمین اختری
◽️رابطه مشروعیت الهی و رای مردم در حکمرانی علوی
▫️دکتر محسن اسماعیلی
◽️ارائه مقاله منتخب
▫️علی ترابی کلاته
◽️اصول حکمرانی علوی
▫️دکتر خسرو پناه
◽️احکام حکمرانی علوی
▫️دکتر لک زایی
◽️کادر سازی در زمامداری علوی
▫️دکتر عرب اسدی
◽️فرهنگ حکومت و حکومت فرهنگی در حکمرانی علوی
▫️دکتر پیروزمند
🗓زمان: یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱
🕰ساعت: ۹ الی ۱۸
لینک شرکت در همایش:
https://online.snduonline.ir/ch/hokmrani
#غدیر
#همایش
#حکمرانی_علوی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰استقبال از عیدالله الاکبر
🔰پای درس حضرت آقا
🍃عید غدیر
اسلام با تشکیل حکومت در مدینه و تشکیل جامعهی مدنی نبوی نشان داد و ثابت کرد که اسلام فقط نصیحت کردن، موعظه کردن و دعوت کردن به زبان نیست. اسلام میخواهد حقایق احکام الهی در جامعه تحقق پیدا کند؛ این جز با ایجاد قدرت الهی امکانپذیر نیست. بعد هم پیغمبر اکرم در پایان عمر مبارکش، به دستور الهی، به الهام الهی، نفر بعد را خودش معین کرد. البته مسیر تاریخ اسلام مسیر دیگری رفت. آنچه که پیغمبر میخواست، آنچه که اسلام میخواست، این بود. این یک طرحی شد که در تاریخ ماند. نباید تصور کرد که اندیشهی پیغمبر شکست خورد؛ نه، شکست نخورد؛ در آن برهه تحقق پیدا نکرد، اما این خط شاخص در جامعهی اسلامی و در تاریخ اسلامی باقی ماند. امروز شما در این گوشهی از دنیای اسلام نتائج آن را میبینید و به فضل الهی، به حول و قوهی الهی، این الگو، این خط واضح، در دنیای اسلام روزبهروز همهگیرتر خواهد شد؛ این مضمون غدیر است.
بنابراین مسئلهی غدیر، فقط مسئلهی شیعه نیست؛ مسئلهی مسلمانان، بلکه مسئلهی همهی انسانهاست. آنهائی که بیندیشند، میدانند که این خط روشن، خطی است که متعلق به همهی انسانهاست؛ جز این راهی وجود ندارد. اگر قدرت در اجتماعات انسانی دست شیطانصفتان باشد، دنیا به همان راهی میرود که شما امروز مظاهر آن را در دنیای مدرن مشاهده میکنید. هرچه دنیا مدرنتر بشود، خطرِ آنگونه حکومتها بیشتر میشود. البته هرچه دنیا از لحاظ علم و معرفت پیشتر برود، امکان و احتمال بروز خط هدایت هم بیشتر میشود. اینجور نیست که ما با پیشرفت علم احساس کنیم که این خط هدایت عقب افتاد؛ نه، جلو میرود.۱۳۸۹/۰۹/۰۴
بیانات در جمع ۱۱۰ هزار بسیجی در روز عید غدیر
#استقبال_از_عید_الله_الاکبر
#پای_درس_حضرت_آقا
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰معرفی پایگاه
🔰موضوع غدیرخم
🔰خطبه غدیر
http://www.ghadirestan.com
💠سایت جامعه مبلغین عید غدیر خم
https://moballeghineghadir.com
💠سایت بنیاد بین المللی الغدیر
http://www.alghadir.ir
💠سایت غدیری شویم
http://www.ghadirishavim.ir
💠سایت خطابه غدیر
http://www.khetabeghadir.com
💠سایت کتابخانه تخصصی امیرالمومنین علی علیه السلام
http://www.imamalislib.com
💠سایت دانشنامه خطابه غدیر و فدک
http://kb.khetabeghadir.com
💠سایت غدیر
http://www.ghadir.com
💠سایت غدیرشناسی
http://www.ghadirshenasi.ir
💠سایت غدیرخم
http://www.ghadirekhom.com
💠سایت نهج البلاغه
http://www.balaghah.net
💠کتابخانه بنیاد نهج البلاغه
http://nflib.ir
💠شبکه امام علی علیه السلام
http://www.imamali.net
💠سایت تخصصی ابوتراب
http://www.aboutorab.com
💠سایت امام علی علیه السلام
http://imamalinet.net
💠سایت اطلاع رسانی غدیر میثاق
https://b2n.ir/a38831
💠سایت علی نامه
http://alinameh.com
💠سایت ام الکتاب پایگاه تخصصی امیرالمومنین علیه السلام
http://ali.ommolketab.ir
#غدیر
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰پایگاه جامع امیر المومنین علیه السلام
🔰در این پایگاه ابعاد مختلفی از شخصیت و زندگانی حضرت علی (ع)، جمع آوری و در قالب بیش از ۷۰ هزار حدیث، مقاله و کتاب در اختیار پژوهشگران، حوزویان، دانشجویان و عموم مردم قرار گرفته است.
این پایگاه به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی به نشانی در دسترس پژوهشگران و دانش پژوهان حوزه و دانشگاه قرار دارد.
در پایگاه اینترنتی امیرالمومنین (ع) ۷۴۸ عنوان کتاب حول محور حضرت علی (ع) جمعآوری شده است؛ مقالههایی که در مجلههای علمی پژوهشی با محور امیرالمومنین (ع) وجود داشته نیز در دسترس کاربر قرار دارد.
https://imamali.inoor.ir/
📔زندگینامه
📔نهج البلاغه
📔کلام امیر
📔کتابخانه
📔رویدادها
📔مقالات
#پایگاه_جامع
#امیر_المومنین_ع
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰قضیه غدیر، جعل حکومت است.
من درباره شخصیت حضرت امیر چه میتوانم بگویم و کی چه میتواند بگوید. ابعاد مختلفهای که این شخصیت بزرگ دارد، به گفتگوی ماها و به سنجش بشری در نمیآید.
کسی که انسان کامل است و مظهر جمیع اسماء و صفات حق تعالی است!
ابعادش به حسب اسماء حق تعالی باید هزار تا باشد و ما از عهده بیان حتی یکیاش نمیتوانیم برآییم. این شخصیت که جامع تضاد است، امور متضاده در او جمع است، کسی نمیتواند در حول و حوش او سخن بگوید...
خدای تبارک و تعالی که ملاحظه فرموده است که در بشر بعد از رسول الله کسی نیست که بتواند عدالت را به آن طوری که باید انجام بدهد، آن طوری که دلخواه است انجام بدهد مامور میکند رسول الله را که این شخص را که قدرت این معنا را دارد که عدالت را به تمام معنا در جامعه ایجاد کند و یک حکومت الهی داشته باشد، این را نصب کن...
زنده نگه داشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده خوانی بشود و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مساله این نیست. مساله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست!
غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دستاندرکاران باشد.
قضیه غدیر، قضیه جعل حکومت است، این است که قابل نصب است و الّا مقامات معنوی قابل نصب نیست یک چیزی نیست که با نصب آن مقام پیدا بشود...
🗓 ۲ شهریور ۶۵
#غدیر
#امام_خمینی_ره
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh