eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
523 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
270 ویدیو
636 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷🌷🌷 🌷🌷 🔖ویژه سالروز شهادت آیت‌ الله سید مصطفی خمینی (ره) ◽️روایت رهبر انقلاب از جایگاه علمی و اجتماعی شهید مصطفی خمینی: https://b2n.ir/f55943 ◽️سیدمصطفی خمینی، از ابتکار روشی در اثبات ولایت فقیه تا برتری در تتبع علمی محمد مهدی شب‌ زنده‌دار: https://b2n.ir/m91152 ◽️برخی جریان‌ها، تفکر سید مصطفی خمینی را بایکوت می‌کنند علی‌اکبر سیفی مازندرانی: https://b2n.ir/d45511 ◽️حاج‌ آقا مصطفی بهترین مفسر درس اصول امام سید محمد سجادی: https://b2n.ir/m49922 ◽️آثار آقا مصطفی خمینی منبع ارزشمند برای شناخت آرای فقهی و اصولی امام(ره) محمد جواد فاضل لنکرانی: https://b2n.ir/p61793 ◽️مصطفای امام محمد کاظم تقوی: https://b2n.ir/z34810 ◽️آثار علمی سید مصطفی خمینی مفقود شد حسن پویا: https://b2n.ir/y82253 ◽️ترجمه و تعلیقه‌ای بر رساله ولایت‌ فقیه سید مصطفی خمینی: https://b2n.ir/u29743 ◽️نگاهی به کتاب «العوائد والفوائد» حاج‌ آقا مصطفی خمینی: https://b2n.ir/z89802 ◽️سیری در سیره عملی و رفتاری شهید آیت‌ الله سید مصطفی خمینی: https://b2n.ir/h88791 ◽️تصاویر کمتر دیده شده از شهید آیت‌ الله سید مصطفی خمینی: https://b2n.ir/w45690 ◽️شهادتی که باعث پیروزی انقلاب شد: https://b2n.ir/k24486 ◽️اطلاع نگاشت: مروری بر زندگی آیت‌ الله سید مصطفی خمینی: https://b2n.ir/d88578 ◽️روایتی متفاوت از آقا سید مصطفی خمینی معصومه حائری: https://b2n.ir/q86898 🔸بررسی شخصیّت علمی سید مصطفی خمینی در سه ساحت تحصیل، تدریس و تألیف محمدکاظم تقوی: https://b2n.ir/x10118 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) با همکاری مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار می کند: 🔰کرسی ترویجی 🔰بررسی بدن‌ مندی اجتماعی و دلالت های آن بر هویت فرهنگی از منظر فقه فرهنگی 🎙باحضور: سید محمد طباطبایی محمد باقر ربانی محمد علی قاسمی محسن افروغ 🗓 سه شنبه: ۳ آبان ۱۴۰۱ ⏰ ساعت: ۱۰:۳۰ تا ۱۲ 🏢 قم، میدان سعیدی، خیابان هفت تیر، کوچه 12، تقاطع اول، مدرسه علمیه طاهریه، موسسه امام رضا (ع) 📺 پخش زنده: تلویزیون اینترنتی فقه نظام ساز: http://heyatonline.ir/irsi 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰حوزه علمیه در مقابل پاسخ به سوالات زمانه مسئول است. 🔰استاد آیت الله فرحانی ▫️▫️▫️این بحث فقه الخمینی از کجا شکل گرفت؟ سابقه اش چه بود؟ بنده در بررسی بیانات آقا، به جمله ای از ایشان در مورد شهید مطهری (ره) برخورد کردم که این جمله، سبب جرقه فکر فقه الخمینی شد. تعبیر آقا این بود که اسلام یک اقیانوس است و فقهاء همه با این اقیانوس در تماس اند. اما چرا یک فقیه با این اقیانوس تماس می گیرد و درّی را صید می کند که فقیه دیگر این درّ را صید نمی کند؟ حتی اگر این درّی را که این فقیه صید کرده است، به دیگری بدهد، جا می خورد و قبول نمی کند! بعد آقا فرمودند شهید مطهری اینطوری بود. چرا شهید مطهری اینطوری بود؟ آقا فرمودند شهید مطهری خصوصیتش این بود: شهید مطهری سؤال زمانه را بلد بود. چون سؤال زمانه را بلد بود، مجتهد هم بود، با این اقیانوس تماس می گرفت و جواب سؤال را به دست می آورد. 💠💠💠لذا حرف مهم آقا این است. آقا میگوید ما به یک فقیه سنّتی پژوهش محورِ آشنای به سؤال زمان نیاز داریم که وقتی با این اقیانوس تماس می گیرد، سؤال را جواب بدهد. شهید مطهری در نقد هگل بیان می کند که او فرق سلب تحصیلی و ایجاب عدولی را نفهمیده است و لذا دیالکتیک را بر اساس یک خلط منطقی درست کرده است. شهید مطهری این مطلب را امام در درس خارجش گفته است و شهید مطهری از امام یاد گرفته است. اما چون شهید مطهری سؤال زمان را بلد بود، با استفاده از آن ملکۀ اجتهادش سؤال را جواب داد. امروز مقام معظم رهبری فقیهی است که سؤالات را خوب بلد است، مطالب را به طور میدانی مسلط است. فقیه متضلع قوی ای است. ایشان دعوت می کند و میفرماید که بیایید این کارها را انجام دهید. 💠امروز حوزۀ علمیه در مقابل پاسخ به سؤالات زمانه مسؤول است. و این مسؤولیتی است که امام زمان متوجه ما کرده: «و أما الحوادث الواقعة». چه کسی باید جواب دهد؟ شهید مطهری که جواب داد و شهید شد. شهید صدر که جواب داد و شهید شد. ما باید این ها رو باید جواب بدهیم. 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰برشی از مقاله 🔰طرح کلی توحید اجتماعی برای زیست جوامع بشری ▫️محمد عرب صالحی ▫️فریده پیشوایی در کلام سنتی، توحید با رویکرد اعتقادی صرف و فارغ از جنبه‌های اجتماعی محل بحث و نظر بوده و غایت آن نیز تأمین غالبا سعادت اخروی انسان‌ها در حيات پس از مرگ در نظر گرفته شده است. این رویکرد غيراجتماعی به توحید، نسبت به ماهیت و هویت اجتماعی آن غفلت ورزیده است؛ حال آنکه فهم اجتماعی از توحید نشان میدهد طبیعت و ذات توحید که جان مایه کلام اجتماعی است، کاملا اجتماعی و دارای ماهیتی انقلابی و ناظر به تمام ابعاد زندگی انسان و به تعبیر دقیق‌تر طرح کلی برای زیست جوامع بشری است. بر این اساس می‌توان توحید اجتماعی را بروز و ظهور ابعاد شناختی و معرفتی اصل اعتقادی توحید در ساختار و پیکره کلی و نظم کلان اجتماعی با هدف تشکیل جامعه توحیدی دانست که در جزئی‌ترین و کلی‌ترین کنش‌های فردی و اجتماعی و سیاسی، تکالیف و مسئولیت‌های انسان در برابر خدا، خود، عالم هستی و جامعه تبلور می یابد. برگرفته از مقاله "توحید اجتماعی، ماهیت، تعریف و نسبت آن با توحید اعتقادی" شماره ۱۰۴ فصلنامه علمی - پژوهشی «قبسات» پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی جهت دانلود کامل مقاله به لینک زیر مراجعه نمائید: b2n.ir/m70293 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️▪️▪️ ▪️▪️ 📜پیام حضرت امام خامنه‌ای در پی حادثه‌ی تروریستی در حرم حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) شیراز بسم اللّه الرّحمن الرّحیم جنایت شقاوت‌آمیز در حرم مطهّر حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام که به شهادت و مجروح شدن دهها مرد و زن و کودک بی‌گناه انجامید، دلها را اندوهگین و داغدار کرد. عامل یا عاملان این جنایت اندوهبار یقیناً مجازات خواهند شد ولی داغ عزیزان و نیز هتک حرمت حرم اهل بیت علیهم‌السلام جز با جستجو از سر رشته‌ی این فاجعه‌آفرینی‌ها و اقدام قاطع و خردمندانه درباره‌ی آن، جبران نخواهد شد. همه در مقابله با دست دشمن آتش‌افروز و عوامل خائن یا جاهل و غافل او وظائفی برعهده داریم؛ از دستگاههای حافظ امنیت و قوه‌ی قضائیه تا فعالان عرصه‌ی فکر و تبلیغ و تا آحاد مردم عزیز باید ید واحده‌ئی باشند در مقابل جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنائی و بی‌احترامی روا میدارد. ملت عزیز و دستگاههای مسئول یقیناً بر توطئه‌ی خباثت‌آمیز دشمنان فائق خواهند آمد، انشاءالله. اینجانب به خانواده‌های عزادار این حادثه و به مردم شیراز و به همه‌ی ملت ایران تسلیت میگویم و شفای مجروحان را از خداوند متعال مسألت میکنم. سید علی خامنه‌ای ۵ آبان ۱۴۰۱ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پدیده ظهور و انکشاف حقیقت امام با تاکید بر کتاب منتخب الاثر.mp3
46.67M
🔰صوت 🔰کرسی علمی ترویجی عرضه ونقد ایده علمی 📒 پدیده ظهور و انکشاف حقیقت امام با تاکید بر کتاب منتخب الاثر ◽️ارائه دهنده: ▫️سرکار خانم دکتر فریبا علاسوند 🎧از رادیو پژوهش بشنوید http://dte.bz/mahdaviyat_safi04 ◽️ناقدان : ▫️حجت الاسلام و المسلمین استاد محمد مهدی گرجیان ▫️حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمود ملکی راد ◽️دبیرعلمی: ▫️سرکار خانم دکتر ریحانه حقانی 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰کتابشناسی 🔰۱۹۸ کتاب در مورد روش تحقیق و پژوهش http://rezamahmoodi.blogfa.com/post/169 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📔چرا باید مقاله بنویسیم؟ ✍📔نگارش علمی به ویژه نوشتن مقاله مزایایی برای پژوهشگر به همراه دارد. 📚📚در جوامع علمی حاصل پژوهش به صورت مقاله یا گزارش‌های علمی نمود پیدا می‌کند و به جامعه علمی عرضه می‌شود. از سویی یکی از دغدغه‌ها و اضطراب‌های دانشجویان و طلاب نوشتن مقاله است که گاها آن را کاری بیهوده می‌دانند در حالیکه اگر به فلسفه واقعی آن آگاه باشند احتمالا اینگونه نخواهند اندیشید. اصولا ما از چیزی لذت می‌بریم که به درک درستی از ماهیت آن رسیده باشیم زمانی که ماهیت کار پژوهش برای دانشجویان و طلاب واضح نباشد از آن لذت هم نخواهند برد. ◽️تجهیز به انواع تفکر ▫️پژوهشگر از لحظه‌ای که کار پژوهش را آغاز می‌کند با انواع تفکر روبرو می‌شود. از جمله: ◽️تفکر نقادانه ◽️تفکر خلاق ◽️تفکر استدلالی ◽️تفکر برای تصمیم‌گیری هریک از انواع این تفکرها کمک می‌کند پژوهشگر از دریچه‌ای تازه به مسئله بنگرد و در پی کشف آن برآید. و هرچه میزان مهارت و تجهیز پژوهشگر به انواع تفکر بیشتر باشد، ابعاد بیشتری برایش روشن می‌شود. ▫️یادگیری مهارت‌های تفکر هم از جمله مواردی است که در طی انجام پژوهش خود را نشان می‌دهد و پژوهشگر در پی پاسخ به پرسش یا رفع ابهامی آنها را فرا خواهد گرفت. ▫️برگرفته از پژوهش اصفهان 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh